Gençler seviyor.
Gençler ferrariyide seviyor .
Ama motoru alabiliyor.
Tercih ve imkan meselesi.
Arada cahili de var , o cahil heryerde var zaten.
Bende başlıktakini soru , içeriğinide cevap sanmıştım.
Amaçsız bir konu olmuş .
Bu konu daha çok su kaldırır.
Kendini ve başkasını öldürmemek şartı ile kim ne amaçla neye binerse binsin.
Bende 1200 gs ile 7 km yolu trafikte gidenlerin çok aptalca birşey yaptığını düşünüyorum. Toprak sever motoru olup üzerine toz kondurmayanları anlayamıyorum.
Herhangi bir scooter ile işlerine gidebilicek insanların 70 bin tl lik motoru haftada 50 km yol yapmak için kullandığını görünce garipsiyorum.
Birde hiç bu tip konu açan yada böyle bir tartışmanın içinde olan ss ci görmedim . Hani bu adamlar neden enduro motolara biniyorlar. Amaçları ne gibi laflar çevirdiklerini hiç görmedim.
Hani deselerki , ss kullanamayıp bizi kıskanıyorlar , acabamı diyeceğim o dereceye geldi iş.
Bende ss sevmem , bana hitap etmiyor , ama kullanması çook keyifli , bulursam binerim .
Bundan yaklaşık 2 sene öncesine kadar MV Agusta F4 sahibiydim ve sonrasında F4 Corsacorta aldım. Amacımı sorarsanız, aşırı hız tutkusu, uç noktalarda ki atikliği ve en önemliside tehlikeli oluşu cezbediciydi. Kask, ceket, bot, vs. giyinmeden kullanmazdım dolayısıyla kimliğimde belli olamadığı için hava atmak gibi bir amacımda olamazdı. Supersport motosikletler egzotik ve oldukça seksi hatlara sahip güçlü motosikletlerdir. Cezbedici, hayalleri süsleyen bunun gibi birçok neden olabilir, Neden Supersport diye soruyorsak eğer Neden Motosiklet diye de sormalıyız? Bu bir tutku işi ve egolarımızda bunun içindedir, rengini beğenmekten tutunda, tipini, hatlarını, başka özelliklere varana kadar seçim ve alternatif şansımız, imkanımızda var (maddi durum yerinde ise) Benim bu camiyada anlayamadığım ise motosiklette bile ekonomiyi hesaplamak, hatta sarf malzemelerini en ucuza veya alternatif çözümlerle halletmeye çalışmaktır. Motosiklet ucuz bir araç değildir, pratikte gelmeyebilir. Vücudunuza giydiğiniz her ekipmanın kaliteli olması şarttır, zincir yağı kullanılacaksa en iyi ürün alınmalıdır, kalkıpta gres yağı sürsem mi? gaz yağıyla temizlesem mi? gibi alternatif çözümler üretmekte oldukça gereksizdir. Ucuza ve ekonomiye kaçtığınız sürece tehlike ve risk oranı daha fazla artar. Para-bütçe ile paralel giden bir ulaşım aracı veya hobi aracıdır.
Garip ki benimde hiç ss isteiğim olmadıya cross ya chopper ama genelde cross. crosumla işe de gidiyorum alışverişede. genelde şehir içinde kullanıyorum ama hafta sonları gidecek bi yerler üretmeye çalışıyorum, hiç gitmediğim yaylalar köy yolları gibi.
Ben inanıyorumki gösteris için ss e biniliyor diyenlerin çoğu ss kullanmamış kişiler,bir kullansalar böyle düşünmeyecekler çünkü
Ss motorlar güzel motorlardir seslerine hastayim fakat hız arttıkça ölüm riskimizde artıyor ne yazıkki . Ülkemizdeki trafik magandalarini ve yollarını sayarsak . Trafikte ss kullanmak ölüm ile yaşam arasinda oynanan çok büyük bir risk . Bu yüzden yavaş olan enduro'lari tercih ederim ben kendi adıma , yada düşük cc'li bir naked motorda olur
bencede çoğu ss sürücüsü olayların farkında değil. ön teker olayını tekrar düşün dostum ; biliyorsundur ama yanlış yazmışsın galiba
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:14 ----------
baştan söyleyim kimseyle polemiğe girmek istemiyorum. biz motorcuyuz arkadaşlar hayatı severiz, bu sebeble insana ve doğaya değer veririz. insanların fikirleri ve seçimleriyle uğraşmak , onlara seçimlerinden dolayı ön yargılı bakmak motorcu zihniyetine terstir. özellikle konuyu açan arkadaş cumartesi gecesi sıkılmış ve konu açmış. kimseyi anlamak zorunda değilsiniz.
2 teker kullanmak ve bunu içine sindiren insanların uğraşacağı şeyler bunlar değil arkadaşlar bırakın insanların tercihlerini sorgulamayı.
korumasız ve eğitimsiz insanlarla mücadele etmek isteyebilirsiniz ama böyle konularla çözüm bulamazsınız polemik çıkarmak dışında.
Böyle bi ayrım çok gereksiz. Fakat özellikle ülkemizde ss motora binenlerin motosiklet konusunda çok cahil olduğu bi gerçek. Üstte dainese ceket alt kot kask dirsekte zaten bunu gördün mü kaç baba. O böyle ara gaz vere vere gider sokaklarda etrafa bakar bana bakılıyor mu diye. Bi ss fanı olarak bu durum beni üzüyor. Ama şunu söyliyim endurocularında ( enduro derken gs, v storm o takımdan bahsediyorum gerçek endurodan değil ) aşağı kalır yanı yok arkadaşlarına özenip büyük bi motor alıp gruba takılıp gidiyolar çoğu bu işin tekniğinden bi haber motora binmek sadece üstüne oturup yol yapmak şuraya gittim demek değildir bence önce tekniktir önce eğitimdir gezi değil sürüş önplandadır. Ha cahil endurocuyu cahil ss ciye tercih ederim o ayrı, kötünün iyisi....
SS motorun yaygın olduğunu kim söyledi? Nerden duydunuz yada gördünüz?
Son 2 ayda 3 bin kilometre gezdim, istanbul hariç marmara bölgesinde. 1 tane bile trafikte SS motora denk gelmedim. İstanbul'da olduğum zamanlarda bile çok nadir olarak görüyorum. Cafenin önünde duran motorlardan vs bahsetmiyorum.
Eğer siz SS motorun çok olduğunu düşünüyorsanız tam bir SS hayranısınız. Algıda seçici davrandığınız için bir SS gördüğünüzde dünyanız değişiyor. Hayal dünyasına dalıyorsunuz.
Niye SS sorusuna ise cevabım şu.
600F varken cami çıkışında motora binmiş, tam kaskı takacakken 55-60 yaşında birine denk geldim. Selam verdi, motorlardan bahsetmeye başladı. Eski motorcuymuş. Biga'nın güzel bir çevre yolu var. Diyor ki, bu yaşımda bile ne zaman bir motor sesi duysam işi gücü bırakır, pür dikkat o sesi dinlerim. Kaçıncı viteste, hangi devirde vites attığını anlamaya çalışırım sesten diyor. Bazen erken vites değiştirir, ah be erken vites attın koçum falan derim diyor.
Anlayamazsınız..
Hiç bir zamanda anlamayacaksınız...
Benim anlayamadıgım ssciler cok kötü sadece hava atmak icin kullanıyorlar dediğinizde elinize ne geçiyor? Polemik yaratmak çokmu hoşunuza gidiyor
Lütfen saygılı olalım.
Sevgili arkadaşlar çok güzel yorumlar var. Elinize yüreğinize sağlık. Evet konu biraz genelleme olmuş. Biliyoruz ki bilinçli sürücüler olarak hangi motoru sevdiğimiz önemli. Onun özelliklerini tanımak önemli. En önemlisi kendimizi bilmek. Biz her zaman yattığımız viraja yatarız, motorumuzu çok da iyi kullanırız ama belediye sulamıştır o virajı bunu görmeyiz. Aklımızda her zaman risk olmalıdır. Olmalıdır ki 10 saniye ileriyi ve geriyi takip edebilelim.
Ben bir iki teker hastasıyım. Bisiklet dahil. Bundan önce C800 chopper vardı, tarzım eğilmiş. Yolda kasklı kim görürsem göreyim selam veririm. Çoğu zaman selam alırım. R1200gs sürücülerinden genellikle selam almam Ss sürücülerindende öyle. Ama olsun. İki tekerdedir o.
Yanımdan bir SS moto veya bir scooter geçse ona dualar ediyorum. Kardeş bak şeridin şurasında dur, seni sıkıştırmasınlar diyorum kendi kendime. Görüyorumki trafikte dans ediyorlar.
Yeterki iki tekere gönül vermiş olalım. SS de kullansak enduroda kullansak aynı asfaltta sürüyoruz.
Hayalimizde kocaman bir makine varsa, hayalimize ulaşmak için kendimizi iyice eğitelim, geliştirelim. Bu yüzden konunun içeriğinde hep "Neden?" var. Az farkındalıkla sürüp, bileğimze hakim olamadığımız için.
Çoğumuza bedava SS verilse kullanırız, gazını açarız, slalom yaparız, yardırırız. Kullanmayı kabul ederiz yani. Bu yüzden "ÜLKEMİZDE SS NEDEN BU KADAR YAYGIN" diye başlık açtım. Dünyada pek çok ülke gezdim, ama Burada ki gibi yaygın değil SS motor. Umarım anlatabilmişimdir. Kendimizi geliştirmeye bakalım, hayalimizi hak edelim.
Herkes bir şekilde egolarını tatmin etmeye çalışır, bu hayatın amacı böyle. Yoksa hindistana gidelim, tibete kapanalım. Fakat işin içinde kendi hayatımız, başkalarının hayatları varsa kendimizi en iyi şekilde geliştirmeye bakmalıyız.
adamlar dehşet gidiyor, sırf bu hızlara ulaşmak için race makina alınır
SS te bizim endülü motor da bizim hangisini ucuza bulursak onu alırız
http://www.youtube.com/watch?v=85VEr...8SzbqVmb58rRPC Arkadaşlar bırakın SS'i falan enduro ile keyfinize bakın
Niçin SS değil, niçin motor demek lazım aslında?
Her tür hobi de veya tutkuda olduğu gibi motor da özenme ile başlar. Bir tanıdığınızda vardır, bir abinizde, arkadaşınızda vardır veya bir film de görmüşsünüzdür. Özenerek bu işe başlarsınız. Kimi cupa özenir, kimi chopper a kimi de SS e özenir.
Özenip de hayaline erişenler bu işi kurallarına uygun olarak da yapabilir, ya da kurallara uymadan da. Bu durum tamamen insanın kişiliğe bağlıdır. Örneğin ben ne chopper cılar gördüm üstünde sadece bir harley tshirt kafa da marketlerde satılan uyduruk ama askeri görünümlü kask ile. 125 lik SS e full koruma binen de gördüm.sonuçta bu iş motor tipi ayrımı değil kişilik ayrımıdır.
Evt son zamanlarda haberlerde vs SS kazalarını okuyup görüyoruz, maalesef çoğu tecrübesiz arkadaşlar ama bu demek değildir ki diğer tip motorlar kaza yapmıyor. Elbetteki yapıyorlar, chopper ından scooter ına herkes kaza yapıyor ama SS de hız faktörü işin içine girdiğinden ölümlü kazaları daha fazla oluyor ve dolayısıyla medyaya bunlar yansıyor.
Gelelim SS niy bğenilir konusuna. Bence sıralam şu şekilde olabilir:
1- 4 silindiri sesi
2- güzel, estetik, sexy tasarım
Zaten dikkat edin SS sevenler genel de otomobil tercihlerini de coupe veya benzer spor araçlardan yana kullanır. Bu tamamen bir zevk meselesidir.
Atıyorum bazısı için de chopper ın o kaba güçlü görünümü hor hor sesi çekicidir.
SS konusu açan arkadaşların yaşlarına bir bakın, çoğu genç yaşta. İnsanın gençken kanı kaynar, hızı sever, dikkat çekmeyi sever,güzel görüntüyü sever bu özellikler de genelde SS ler de olduğu için ilgi o yöne doğru kayar.
Kısaca motor tarzı tamamen zevk işidir, bu zevki adam akıllı yapmakla bilinçsizce yapmak da insanın kişiliğine kalmıştır
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)