arkadaş özetleyememiş. para konuşur.
para para para
mondial de alınabilir. ben 7 yaşındaki çinli motorun 2 parçasını değiştirdim. bir tanesi benzin şamandırası, bir tanesi de karbüratör, o da 3,5 yıl boyunca kıpırdamadan garajda durduğu için değiştirdim. çinli gezegendaşlarımız bu işi becermeye başladılar. zaten muadili drift ile arasında neredeyse 2000tl fark var. bu 50000'lik motorla 52000lik motor arasındaki fark değil. giriş seviyesi iki motor arasındaki fark.
okunmayacak ama yazacam
herkes ybr'yi alabilir. ama memur çocuğu diye tabir ettiğimiz kişi alırsa, o motoruna iyi bakar, çünkü iyi bir para ödemiştir. apaçi diye tabir ettiğimiz arkadaşımız 125 uag alır. motorun egzozundan girer subabından çıkar, krankı koltuk altına alır, çinliye bok atar. ben motorumu aldığım zaman 17 yaşındaydım, motorun 3te 1 parasını kazanmış, kalanını aile tamamlamıştı. benim için olağanüstü bir paraydı. gözüm gibi baktım. 7 yıl sonra bile kullandıkça daha iyi gidiyor. sıkıştırma oranı sanki kullandıkça artıyor.
az da kullansan çok da kullansan, malzeme kalitesi kötü olan çinliler için 7 yıl uzun zaman. metal yorgunluğu denen birşey var. ama ilk günkü gibi motor freni, gücü arttı o ayrı.
yani düşük bütçesiyle, sınırlarını zorlayarak ybr alan adamların ybr'lerinin sorun çıkarmamasının sebebi sadece japon olduğundan değil. bu lafı mondial ile ybr aynı kalitededir diye anlayacak arkadaşlara şimdiden "yav he he"
aradaki fiyat farkına değmez benim için. ama senin için değebilir. bu seçime biz değil, cüzdanın kara verecek.