FZ6 Fazer - Doğru kullanım şekli nasıl olmalı?
Reklamlar
-
02 Haziran 2014, 14:34
#1
Merhaba arkadaşlar. 2 aydır 2006 model FZ6 kullanıyorum. Şimdilik sadece şehiriçi kısa mesafeler. ilk motor tecrübem.
Motor güçlü olduğundan ne bileyim örnek olarak 2. viteste 40 - 50 km lerde kullandığımda devir 4.000 - 5.000 lerde oluyor.
Bana bu durumlarda 3. vitese gerek olmadığını söylüyorlar ama 3 e attığımda sanki daha rahatlıyor gibi.
Geçen hafta yakıt sarfiyatını kontrol ettiğimde neredeyse 40 kuruşa dayandığını gördüm.
Sizce doğru olan normal kullanımda sabit 70 - 80 km hızla giderken 5. viteste olmak mıdır?
Yoksa 3. viteste 6.000 devirde seyretmek midir?
Reklamlar
-
02 Haziran 2014, 14:41
#2
Fazer 4 sene kullandım, 4000 cevrin altına düşürürsen torku düşük olduğu için gaz açtığında taş gibi olur. 600 cc ve üstünde yakıt sarfiyatına bakmıycaksın, ortalama 4-7 bin aralığı iyidir kullanmak için.
-
02 Haziran 2014, 15:01
#3
ideal vites değişikliği 5 - 6.000 devir diyebilir miyiz peki?
-
02 Haziran 2014, 15:11
#4
motorun ideal (sağlıklı) seyir devri 6000-7000, bu bölgede gaz tepkisi de gayet yerinde..daha düşük devirlerde kullanmak hem motordan yer hem de güç açısından istediğin verimi alamayabilirsin..
ama yeni başladığın için sen düşük devirde kullanmaya devam et bence...ben fazera iyice alıştıktan sonra bile düşük süratlerde 6000-7000 devirde gitmekten rahatsız oluyordum...dediğin gibi vites atınca alet rahatlıyor gibi geliyor ama iyi bişey değil...bu motorların devir çevirmesi lazım...durumdan hoşnut değilsen fazer ( yad a herhangi bir başka racing ya da güçlü bir naked ) senin motorun değildir.
-
02 Haziran 2014, 15:25
#5
erro adlı üyeden alıntı
motorun ideal (sağlıklı) seyir devri 6000-7000, bu bölgede gaz tepkisi de gayet yerinde..daha düşük devirlerde kullanmak hem motordan yer hem de güç açısından istediğin verimi alamayabilirsin..
ama yeni başladığın için sen düşük devirde kullanmaya devam et bence...ben fazera iyice alıştıktan sonra bile düşük süratlerde 6000-7000 devirde gitmekten rahatsız oluyordum...dediğin gibi vites atınca alet rahatlıyor gibi geliyor ama iyi bişey değil...bu motorların devir çevirmesi lazım...durumdan hoşnut değilsen fazer ( yad a herhangi bir başka racing ya da güçlü bir naked ) senin motorun değildir.
üstat yanlış anlama lütfen. motordan son derece memnunum. hatta geçenlerde ilan vermiştim ama satmaya kıyamadım. sadece doğrusunu yapmak istiyorum. ideal devir aralığını öğrenmek istedim sadece.
işin açıkçası forumlarda bile soru sormaya çekinir oldum tepki almaktan. yahu fazer almak istedim ve aldım. anladık 600 cc ile başlamamak lazım. adam gibi kullanmaya çalışıyorum. merak ettiğim ve öğrenmek istediğim şeyler var. yardımcı olmanızı bekliyorum sadece...
-
02 Haziran 2014, 15:42
#6
Motosikletlerin ideal kullanım aralıkları aslında çok basit bir hesaplama ile yapılıyor.
Ancak bunu yapmadan önce nerede ve nasıl kullandığınızın çok önemi var.
1. Şehirlere arası yada seyrek bir otobanda sabit hızla ile seyrederken, motosikletinizin müsaade ettiği en düşü devirde kullanabilirsiniz, bu yakıt sarfiyatınızı önleyecek ve konforlu bir sürüş sağlayacaktır.
2. Şehir için ve kalabalık otobanlar; Tecrübeli sürücülerin genellikle fren lambalarının yandığını pek görmeyiz. Şileden Ağvaya kadar peşine takılırsın ama bir defa fren lambası yanmaz. Trafik ışığında durmadıysa
Bunun nedeni şudur, doğru devir aralığı. Aslında doğru devir aralığı bizlerin alıştığı motor biraz mırıldanmaya başladığında vites değiştirmek değil. Motorun gücünü tam kullandığımız devir aralığıdır.
Bunu nasıl buluruz?
Takometredeki toplam devir rakamını ikiye böler, bir puan ekleriz. Bu en kolay yoldur eğitimler hep böyle anlatılır.
Her motor için aynı mıdır? Genellikle aynıdır.
Bir yol daha var bunu anlamanın, bu benim şahsi fikrimdir.
Motosikletinizin kullanım kitapçığına yada internetten bulduğunuz teknik özelliklerine bakın. Maksimum gücü verdiği devir aralığı yazar. Bu devir aralığı sizin doğru devir aralığınızdır.
Gelelim bunun yazının başındaki fren meselesi ile ne alakasının olduğuna.
Şu alakası var, normalde 12.000 devir çeviren bir motosikleti 3500-4000 devirde kullandığınızda gazı tamamen kesseniz bile yavaşlamak için fren kullanmak zorunda kalıyorsunuz.
Ancak aynı motoru birde 7000-7500 devirlerde kullanın bakalım.... Göreceksiniz ki çok daha az fren kullanacaksınız.
Ama bu yakıt sarfiyatını artırmaz mı?
Evet biraz fark ettirir ancak sizi durduramaya gücü yetmeyecek fren balataları yüzünden başınıza gelecek bir kazadan daha fazla daha fazla fark ettirmez.
E peki yüksek devir de hızlı gitmez miyiz? Nasıl olacak?
Hayır. Yüksek devirle süratli gitmek ayrı şeyler. Sen 6 ncı viteste 7000 devirle gidiyorsan evet muhtemelen 200 lü rakamların sonundasındır. Ancak normalde 3 yada 4 ncü vitese 3000-3500 devir gittiğin yerde 2 nci viteste 6500-7000 devirle kullanırsan motorunun sesi biraz daha fazla çıkacaktır ama hızlı gidiyor olmayacaksın.
Eee o zamanda motor yağı çok ısınır eksiltir...!
Hayır isteyen deneyebilir.
Motorlarınızı doğru devir aralığında kullandığınızda her yola daha iyi tutunduğunu, fren çok fazla ihtiyaç duymayacağınızı ve artık virajldan çok daha fazla keyif alacağınızın garantisini veriyorum.
Düşünsenize, 100 beygir bir makine alıyorsunuz, ancak onun 55 - 60 beygirlik gücünü kullanıyorsunuz. Üstelik bunu yapan mühendis kitapçığında diyor ki... bu motoru şu devirde kullanırsanız tam gücünden faydalanırsınız. Neden motorunuzun gücünü daha az kullanasınız?
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
-
02 Haziran 2014, 16:24
#7
okanius adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar. 2 aydır 2006 model FZ6 kullanıyorum. Şimdilik sadece şehiriçi kısa mesafeler. ilk motor tecrübem.
Motor güçlü olduğundan ne bileyim örnek olarak 2. viteste 40 - 50 km lerde kullandığımda devir 4.000 - 5.000 lerde oluyor.
Bana bu durumlarda 3. vitese gerek olmadığını söylüyorlar ama 3 e attığımda sanki daha rahatlıyor gibi.
Geçen hafta yakıt sarfiyatını kontrol ettiğimde neredeyse 40 kuruşa dayandığını gördüm.
Sizce doğru olan normal kullanımda sabit 70 - 80 km hızla giderken 5. viteste olmak mıdır?
Yoksa 3. viteste 6.000 devirde seyretmek midir?
2007 Honda hornet 600 kullanıyorum farklı marka aynı motor sayılır , motorun en verimli olduğu devir 6-7 bin aralığında, 5-6 bin devir aralığında sakin kullanımda 30-35 kuruş normal yakıyor biraz zorlarsam 35-40'a kadar çıkıyor, daha yeni başlamış olduğun düşünülürse normal yakıyor elin gaza alıştıkça biraz daha düşecektir , özellikle kalkışlarda ani hızlanmalar çok yaktırıyor( ama en zevkli kısmı olduğu için göz yumulur 0,5 kuruşa ) bu arada doğru devri sesten çözersin zamanla iyi dinle yeter. Kazasız sürüşler.
Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.
-
02 Haziran 2014, 16:32
#8
Tavsiyem 200-300km lik bi geziye çık. Motorunu tanı . Hangi devirlerde ,hangi viteste gaz ,fren tepkisi nasıl öğren. Sonra otomatik bir şekilde kullanmaya başlarsın . Yemişim ideal devri :D tanı motorunu bu yeter.
-
02 Haziran 2014, 16:49
#9
OFG adlı üyeden alıntı
Yemişim ideal devri :D tanı motorunu bu yeter.
Bence tanıdığını zannettiğin motorunu daha dikkatli kullan.
Bu bakış açısı ile bu sabah sayfalarca yazılan konulardan birine malzeme olursan üzülürüm.
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
-
03 Haziran 2014, 01:37
#10
Bir Fazer 6 kullanıcı olarak sana şunları diyebilirim. Eğer şehiriçi normal akıcı bir trafikte kullanacaksan ve sollama filan yapmayacaksan motor devrini düşük tutup yüksek viteste git ama yok ben sollayacağım agresif kullacağım dersen devrini 6-7 binden pek aşağa düşürme zaten o zaman ok gibi ileri atılıyor makine. Her ikisinin de motora zararı yok lakin yüzlerce km yi o şekilde sabit kullanmıyoruz. En güzeli ara ara devirli kullanıp ara ara yine sakin devam etmek. Sen biraz fazla yakmışsın ben karma kullanımda 25 kuruş yakıyorum.
-
03 Haziran 2014, 01:41
#11
okanius adlı üyeden alıntı
üstat yanlış anlama lütfen. motordan son derece memnunum. hatta geçenlerde ilan vermiştim ama satmaya kıyamadım. sadece doğrusunu yapmak istiyorum. ideal devir aralığını öğrenmek istedim sadece.
işin açıkçası forumlarda bile soru sormaya çekinir oldum tepki almaktan. yahu fazer almak istedim ve aldım. anladık 600 cc ile başlamamak lazım. adam gibi kullanmaya çalışıyorum. merak ettiğim ve öğrenmek istediğim şeyler var. yardımcı olmanızı bekliyorum sadece...
hacı niye yanlış anlayım..sen yanlış anlamışsın sankii..yeni başladğın için alışana kadar düşük devirde sür tavsiyemde ciddydim...yeni başladığın içib şu an kendi tarzını bulmuş değilsn muhtemelen...fazer devirli kullanınca fazer oluyor..o da başlangıç için tehlikeli..bu devirli kullanma meselesini hiç sevmeyebilirsin belki..zaman göstericek..korumalarını ekipmanını ihmal etme
-
03 Haziran 2014, 03:22
#12
İzmir İl Temsilcisi
Söylenecek cok sey var mutlaka egitim alin ve ogrendiginiz teknikleri boş alanda çalışın.
-
03 Haziran 2014, 09:13
#13
Dolu viteste kullanmak iyidir.yani 6000-7000 arası devir idealdir.
gazı açtığında ok gibi gider kapadığında kompresyona girerek fren ihtiyacını azaltır.
Ama her zaman böyle gitmek mümkün olmuyor tabi. Yol,trafik şartlarına göre kendin ayarlamalısın
-
03 Haziran 2014, 10:13
#14
cevaplar için teşekkürler. 2 aylık tecrübenin!!! verdiği güvenle diyebilirim ki benim yürüttüğüm mantıkta bu yöndeydi
fazer 5.000 devirin üzerinde çok agresif, bunun farkındayım. 7.000 devirde sabit gitmek şu an için pek bana hitap etmiyor.
extra dikkatli kullanmaya çalışıyorum. zaten yüksek devir kullandığım yerlere çok uygun değil gibi. gittiğim en uzak mesafe şimdilik sahilden caddebostan- tuzla arası bir yere yetişmek için motor kullanmıyorum, keyif için kullanıyorum.
hava şartları müsaade ederse bu hafta sonu şile ye gitmeyi planlıyorum. önümüzdeki ayda saroza. bakalım...
-
03 Haziran 2014, 10:18
#15
Bende 4 yada 5 ay icinde 650cc 4 silindir bir motora gecicegim icin sunu ogrenmek istiyorum. Genelde bildigim kadariyla 4 silindir motorlar yuksek devirli makinalar oldugu icin dusuk devirlerde yavas gidiyorlar ve gaz tepkileri dusuk devirlerde fazla degil bunun aksine torklu motorlar mesela V2 motorlar dusuk devirlerde torklu olduklari icin dusuk devirlerde hem cabuk hizlaniyorlar hemde gaz tepkileri fazla. Yani torklu bir motorun dusuk devirlerde gazi acinca tekere gelmesi 4 silindirli yuksek devirli bir motora gore daha kolay. Buna dayanarak 4 silindirli bir motorun dusuk suratlerde kullanildiginda daha tahmin edilebilir gaz tepkileri verdigine inaniyorum. (Tabii motor en fazla torku verdigi devir araligina geldigi zaman roket gibi hizlaniyor bunu biliyorum.) Ogrenmek istedigim bu goruslerim dogrumudur?
-
03 Haziran 2014, 11:10
#16
Sadık1453 adlı üyeden alıntı
Tecrübeli sürücülerin genellikle fren lambalarının yandığını pek görmeyiz. Şileden Ağvaya kadar peşine takılırsın ama bir defa fren lambası yanmaz. Trafik ışığında durmadıysa
Abi hatırlarsan AEA - Barkın abi "Fren Kullanmayın" diye bir video çekmişti. İşte o da tam senin bu anlattıklarınla ilgili.
Ben de ne zaman grup sürüşü yapsam, arkamdaki dikkatli sürücüler hep "abi sen niye hiç frene basmıyorsun?" diye sorarlar.
Ben de olabildiğince açıklardım bu durumu. Özellikle motosikletin gaz kesilerek frenden daha çabuk ve kontrollü yavaşlaması ile virajlarda akıcı olarak gaz açmanın daha kontrollü olması konularına değinirdim.
Tabi senin bu açıklaman daha net ve daha teknik.
Basit gibi görünen bu konu gerçekten motosiklet sürüşündeki en önemli konudur. Çünkü motosiklet "gaz" ile sürülür.
---
okanius adlı üyeden alıntı
cevaplar için teşekkürler. 2 aylık tecrübenin!!! verdiği güvenle diyebilirim ki benim yürüttüğüm mantıkta bu yöndeydi
fazer 5.000 devirin üzerinde çok agresif, bunun farkındayım. 7.000 devirde sabit gitmek şu an için pek bana hitap etmiyor.
extra dikkatli kullanmaya çalışıyorum. zaten yüksek devir kullandığım yerlere çok uygun değil gibi. gittiğim en uzak mesafe şimdilik sahilden caddebostan- tuzla arası
bir yere yetişmek için motor kullanmıyorum, keyif için kullanıyorum.
hava şartları müsaade ederse bu hafta sonu şile ye gitmeyi planlıyorum. önümüzdeki ayda saroza. bakalım...
Dostum daha geçtiğimiz hafta sonu yeni evli bir çift 1000RR ile uzun yol sürüşünde kaza yaparak vefat ettiler.
Daha onların acıları içimizdeyken 1 ay sonrasında benzeri bir risk almak ne kadar mantıklı?
O arkadaşlarla ilgili de "eğitim ve tecrübe" olayının ne kadar önemli olduğu gündeme gelmişti.
Ancak motosiklet sürüşü çok değişken dinamikler içeren bir etkinliktir. Bu değişkenlere uyum sağlamak daha az risk muhteva eden küçük CC'lerde daha kolaydır. Ancak büyük CC bir makinede zaten kafanda şüpheler varken bir de tecrübe isteyen bir etkinliğe balıklama dalmak doğru değil.
Aynı yola "250 cc ile çıkacağım" desen inan yaklaşımım farklı olurdu.
Aman dikkat...
-
04 Haziran 2014, 10:19
#17
Abi hatırlarsan AEA - Barkın abi "Fren Kullanmayın" diye bir video çekmişti. İşte o da tam senin bu anlattıklarınla ilgili.
Ben de ne zaman grup sürüşü yapsam, arkamdaki dikkatli sürücüler hep "abi sen niye hiç frene basmıyorsun?" diye sorarlar.
Ben de olabildiğince açıklardım bu durumu. Özellikle motosikletin gaz kesilerek frenden daha çabuk ve kontrollü yavaşlaması ile virajlarda akıcı olarak gaz açmanın daha kontrollü olması konularına değinirdim.
Tabi senin bu açıklaman daha net ve daha teknik.
Basit gibi görünen bu konu gerçekten motosiklet sürüşündeki en önemli konudur. Çünkü motosiklet "gaz" ile sürülür.
dün akşam yüksek devirle kullandım. zaten trafik çok müsaade etmedi hızlanmaya.
tamam gaz kesince motor yavaşlıyor. kontrollü olabiliyorsun ama buda bir handikap doğurmuyor mu?
yavaşlıyorsun ve fren lamban yanmadığı için arkadan gelen araç senin için tehlike oluşturuyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)