'Hayatını kaybeden çift' yaptığım analiz
Reklamlar
-
01 Haziran 2014, 22:22
#1
Arkadaşlar bende hepimiz gibi üzüldüm, şahsım adına çıkarmam gerek dersleri çıkardım, duamı ettim. Belki birilerine fikir/fayda olması niyetiyle de nacizane çıkardığım sonucu yazıyorum.
Saatler önce bir haber paylaştım, az tecrübe ile 170bg tam spor bir motosiklete, alışmadan fazladan yük (artçı ile) binmek gibi büyük hatayı/sorumluluğu alan ve bedelini hayatı ile ödeyen arkadaşın psikolojik olarak nasıl bir ruh hali içinde olduğunu çözmek amaçlı bir kaç saattir sadece bu konu üzerinde, aldığım kişisel gelişim derslerinde öğretilen metodla araştırma yapıyorum.
Forum ve online gazete haberlerinden çıkardığım kadarıyla bir sonuca vardım.
Hepimiz başta insanız, çoğumuzda erkeğiz.
Benim analizime göre rahmetli Nehir (Gökhan'ın eşi), en az Gökhan kadar hevesli ve heyecanlı bir artçıymış.
Gökhan'ın gaza gelip attığı bir makas/yaptığı aşırı hız sonrasında Nehir'in ''çok hızlısın/korkuyorum/yavaşlamalısın/v.b söylemlerde bulunup uyarmadığı kanısındayım.
Aksine tecrübesini göz ardı edip dahada şevke getirdiğini düşünüyorum. (Bunun temel nedeni daha önce ufakta olsa bir kaza yapıp motordan düşmemesidir, eğer bir kez düşüp tecrübe edinmiş olsaydı sürücüyü ciddi bir tavırla uyarırdı. 'Temel kanı olan motordan düşünce kötü şeyler olur' lafını yalnızca forumlardan okumak yetmiyor malesef)
Analizime göre fiziki ve psikolojik açılardan tek başına sürüyor olsaydı muhtemelen kendi içerisindeki yaptığı düşünsel konuşmalar, bu denli büyük kazaya sebebiyet vermeden, 'ilkel garantici davranış' içgüdüsüyle, daha temkinli kullanması gerektiği konusundaki düşünsel fikirler daha ağır basacak ve sürüş temposunu ona göre belirleyecekti.
Bu ilkel içgüdü hafife alınmayacak kadar güçlü, somut olmasada insanları sayısız kaza ve kötü olaylardan kurtarmıştır.
Arkasına aldığı artçının şevkine gelmeyi bırakın, artçıyı bilinçlendirme sorumluluğu sürücünündür.
Benimde kız arkadaşım var ve en az benim kadar motora heyecan duyuyor. Arada sırada arkamdayken teker yapmamı söylüyor, nadiren boş yolda, temkinli sürat yaptığımda çok hoşuna gidiyor, tekrarlamam için beni şevke getiriyor. Çünkü hiç düşmedi..
Ama daha önce asfalta yüz üstü düşüp kolumun bir kısmındaki dokuyu 120santigrat derece ısıyla asfaltta bırakarak yaşadığım acıyı, 2 yerinden kırılmış olan topuğumu delerek içeri giren taşı çıkarırlarken hissettiğim o acıyı v.s gibi tecrübelerimi kafatasımızın içinde bulunan, 3 ayrı beyin lobunun orta kısımdaki ilkel beyin istemsiz olarak bana hatırladıkça (beyin fonksiyonları tamamen durana kadar unutmaz) ne olursa olsun beni dışarıdan gelecek şevk ve tahriklerden koruyor/gaza gelmemi engelliyor.
Bilmiyorum belki faydalı olur, hakverenler çıkar. Buradaki amacım üzüntümün de desteklediği mesaj verme kaygısıdır.
Reklamlar
-
01 Haziran 2014, 23:11
#2
benim kanaatime göre kazalarda kullanımın alınan risklerin kişinin doğumundan itibaren yapısal genetik duygusal zeka aile vs sosyo ekonomik türden detaylar...yeri geldiğinde statü vs...hepsinin bir birleşimine bağlı davranış şekliyle alakalı olduğuna inanıyorum...
yani sele üzerine oturunca farklı karaktere bürünen adeta Rossi kesilen tiplerden tutun...son derece hızlı ve atik bir kişinin sele üzerinde ne kadar korkak olabildiğine kadar farklı permütasyonlar mevcut...
bu kazayı ele alırsak Motosiklet solladığı ambulansın nasıl sağ ön çamurluğuna çarpar...kazada Ambulansdaki hasarı gördüm...motorun yanmasıda beni şaşırttı yahu nasıl bir kaza bu...aklım almadı yani...
92 den beri iki tekerlek üzerinde olduğumdan kullanımla ve kaza sonraları Kaza Kırım Ekibinde hep oldum...yani 90 lı yıllardan beri trafik kazalarında kroki çizdim...bu rapor tutma öncesi bildiğiniz üzere Krokileri Polis çizerdi onaylardı...krokileri hep ben çizerdim...olasılıkları...öncelikleri..hangi aracın nerede olması gerektiği konusunu ister istemez bu tecrübelerim sayesinde öğrendim ve bilirim...
mesela motosikletlerin hepsi sürüş stili ve algısı anlamında %99.9 hatalıdır...bunu kaç kişi bilir..trafikde ayrıcalıklar umar bekler ama aslında böyle değildir...kendimi trafik hususunda PROF derecesinde görüyorum...örneğin motosiklerin şerit takibi sollamaları frenajları hep hatalıdır...araya dereye girerler normal motorlu arac muamelesi görmek iserler ama hep alakasız yerlerden fırlarlar...motosikletler Trafikde hep tehlike arzeder...ama işte sonra saygı beklerler...ama olayı paranoya derecesinde incelerseniz %99.9 hatalıdır savını kullanıyorum...Diğer tüm motorlu araclar da aynı hata oranına sahip bir şekilde trafik yer kaplar...aynı mantıkla Karayolları vs diğer minimal kusurlu bileşenleride katarsak Trafik denen silsile kaza riskinin %50 den fazla olduğu bir hiyerarşidir diyebiliriz...yani işin gerçeği hepimiz ÖLMEYE çıkarız Trafik denen sisteme...
bu hususlarda belkide en gerçekci istatistiğin...motosiklet kazalarında ölen kişilerin yaş üst limitinin 30 olduğudur...bu benim kanaatim..30 yaş altı tüm sürücülerin daha fazla risk aldığını sarsayıyorum...
Kaza yapan çiftin yaşlarına baktığımızda ise şaşırmadım...bu çocuk bu yaşta nasıl 4 silindir makinayla geziyor (kazada makinanın egsozlarından gördüm 4 silindir olduğunu) ve hatta evli olması bile beni şaşırttı...artcısı kız arkadaşı olsaydı bu kadar şaşırmazdım yemin ederim...
işi çok derinine girmek gerekirse Motosiklet denen alet şeytan yeterli güvenlik önlemine uygun olmayan bir ergonomiye sahip olduğundan mantık aslında bu tarz bir ulaşım aracını reddeder...
-
01 Haziran 2014, 23:17
#3
ihtiyarbebe bende sana katılmıyo değilim hani.
eşlerin yakın arkadaşların biraz birbirini frenlemesi gerektiğini düşünüyorum
benimde ilk motorum 1100 xx idi. eşim ile sürekli gezdim ve onun frenlemeleri sayesinde galiba daha sakin kullandım o olmasa daha hızlı kullanabilirdim galiba
-
01 Haziran 2014, 23:18
#4
Dostum öncelikle çok iyi analiz yapmışsın bravo. Aldığın eğitimler gerçekten tespitlerine yansımış bu yolda devam etmeni dilerim. Ama keşke bu arkadaşlar yaşıyor olsaydıda keşke sende bu analizi hiç yapmamış olsaydın. Umarım bu olaylar tekrarlanmaz. Sevgiler.
-
01 Haziran 2014, 23:28
#5
tekrardan Allah rahmet eylesin diyorum, iş kafa da biter elinin ayarını iyi kontrol edeceksin
-
01 Haziran 2014, 23:32
#6
-
01 Haziran 2014, 23:43
#7
mete_han adlı üyeden alıntı
örneğin motosiklerin şerit takibi sollamaları frenajları hep hatalıdır...araya dereye girerler normal motorlu arac muamelesi görmek iserler ama hep alakasız yerlerden fırlarlar[/B]
bu konudaki tecrübelerinizi aktarmanızı temenni ediyoruz bizimle paylaşırsanız güzel olur.
-
01 Haziran 2014, 23:51
#8
belki de olay yapılan analizlerin tam tersidir
hanımına hava atmak,bak nasıl gidiyorum
makas atmalar , el bırakmalar arka teker kaydırmalar vs vs..
artçı korktukça, neşelenip tozajı artırmak
kişiyi birebir tanımadan yapılan analizler varsayımdan öteye geçmiyor
Allah rahmet eylesin
-
02 Haziran 2014, 00:01
#9
ufukk adlı üyeden alıntı
belki de olay yapılan analizlerin tam tersidir
hanımına hava atmak,bak nasıl gidiyorum
makas atmalar , el bırakmalar arka teker kaydırmalar vs vs..
artçı korktukça, neşelenip tozajı artırmak
kişiyi birebir tanımadan yapılan analizler varsayımdan öteye geçmiyor
Allah rahmet eylesin
Muhakkak ihtimal ihtimaldir. Ama arkanızdaki sizin hayat arkadaşınızsa ve korkuyor/üzülüyor ise birkaç kereden fazla tekrar etmezsiniz, etsenizde zevk alamazsınız. Standart bir insan profiline çok zıt düşer.
Birde şöyle bir yorumu okuduktan sonra savım dahada güçlendi, bu topiği açtım.
-
02 Haziran 2014, 00:10
#10
sizin analiz daha kuvvetli, yazık olmuş
er odur ki dünyada koya bir eser,
esersiz kişinin yerinde yeller eser
-
02 Haziran 2014, 00:13
#11
Kocaeli İl Temsilcisi
İhtiyarbebe adlı üyeden alıntı
Muhakkak ihtimal ihtimaldir. Ama arkanızdaki sizin hayat arkadaşınızsa ve korkuyor/üzülüyor ise birkaç kereden fazla tekrar etmezsiniz, etsenizde zevk alamazsınız. Standart bir insan profiline çok zıt düşer.
Birde şöyle bir yorumu okuduktan sonra savım dahada güçlendi, bu topiği açtım.
http://i.hizliresim.com/1P0vEb.jpg
Ben hala olayın şokundayım inanamıyorum hala nedense ... Bunun sebebide bu ölen çift ile 2 ay kadar önce Honda Servisinde yaklaşık 1 saat kadar muhabbetimiz olmuştu . Herhalde bu yüzden etkilendim bende ... Çünkü bu çiftin kask ve eldiven alırken bende yardımcı olmuştum . Benim tavsiye ettiğim kask ve eldivenleri almışlardı . Ve kendisi üzerine basa basa uzun yola eşi ile seyahate çıkacaklarını , eşinin hızı çok sevdiğini . Bu yüzden 1000 rr aldığını söylüyordu . Ve kredi ile almıştı motorunu artı bi 3500 tl kadarda ekipmana para vermişlerdi . 1000 RR almadan önce daha düşük bir cc'li motoru varmış uzun yol motoru , sanırsam suzuki v strom 650 mi öyle bir şeyler demişti . Hızı yetmiyormuş gezerken illa hız istiyormuş . Ama işte hız ölümlerine yol açtı . Denecek bir söz bulamıyorum bende. O yüzden her zaman düşük cc'li motor veya cross tarzı motoru tercih ederim . SS motor zaten sevmiyordum sesi dışında . Şimdi daha da sevmez oldum .
-
02 Haziran 2014, 00:40
#12
acilen avrupadakı gıbı motosiklet ehiyet kurallarının ulkemızdede degısmesı lazım. a2 ehlıyetı bu gun alan aynı gun parası varsa boyle 1000 rr gıbı ss motor alıp trafıge cıkabılıyor ulkemızde,ayrıca ss tarzı motorla uzun yol yapmak ve trafıkte hız yapmak tamamen olume randevu gıbı selesı ergonomısı ve yuk tasıma kapasıtesı boyle yolculuklara tamamen ters bence hız sevıyorsan ve ss motoru cok sevıyorsan bence mutlaka bu tarz motorlar ınsanın 2. motoru olmalı bu motorlar sadece ve sadece pistlerde kullanılmalı boylece hız tutkunu pıstte gıderıp normal hayatta 1. motoru kullanmalı ınsan bence...tabi buna butcesı uygun olan ınsanlar yapabılır oda ayrı tabii...ALLAH (c.c) sevenlerıne sabır versın kendılerıne de rahmet eylesın.
-
02 Haziran 2014, 02:12
#13
Kaza haberini, şuanda hatırlayamadığım bir haber sitesinden, daha forumlara düşmemişken okudum...
Sonra içim cız etti. Kapattım sayfayı. Buralara yazasım bile gelmedi. Bir sigara yaktım...
Sonra bugün foruma girince gördüm konuyu. Hikayesinin detaylarını öğrendim.
Hocam; şimdiye kadar olumsuz bir motorsiklet anısı olmayan bir bayan artçım var.
Elimden geldiğimce motora almıyorum. Soruyor bazen nolur ki şuraya gitsek diye. Sorumluluğunu alamam diyorum.
Eğer benimle binmişse, herzamankinden paranoyak ve dikkatlice yol alıyorum.
Düşünemiyorum ki, benim yüzümden bi yerine bişey olacak onun. Düşecek.
O da ihtiyatlıdır ama. Patetes çuvalı gibi durur. Öyle gaza getimeler falan ha şa...
Öylesine yazdım bunları. Sevenlerine sabır diliyorum.
-
02 Haziran 2014, 02:24
#14
hemşerim doğru söylüyor
ben daha doğru düzgün şeridinde giden, makas yapmayan, sürekli sinyal kullanan motorlu görmedim. araba da kullanıyorum, sağımdan solumdan vızz diye motosikletler geçiyor. sinyal verip şerit değiştirmeye başlasan göremeyeceğin hızlarda geliyorlar ki zaten bir araç sağından geçilmez. araba kullanıcıları motosikletlileri böyle "serseri" görmekte çok haklı çünkü öyleler. saygı gösterilmiyorki arabalara saygı görülsün. normal şeridimde giderken beni bile sıkıştıran, şaşıran motosikletliler oluyor.
-
02 Haziran 2014, 02:39
#15
Bu kaniya nereden vardiniz. Bende diyorum ki kiz arkadan tahrik etti adamin dikkati dagildi? Herşey olmuş olabilir hangimzin esi hiz yapma diyorda "hass bee kadin hakli lan" diyoruz. Çok gereksiz kafa yordugunu dusnuyorum çocuk sara nobetide geçirmis olabilir kalp krizinde yada basit bir hatada. Sen direk kizin uyarmamasindan tut hayatlarini yazdin ve bir saatte gulmeten yerlere yattim..boyle bir olay için guldugumede uzuldum acikcasi.
-
02 Haziran 2014, 04:23
#16
zerzura adlı üyeden alıntı
Kaza haberini, şuanda hatırlayamadığım bir haber sitesinden, daha forumlara düşmemişken okudum...
Sonra içim cız etti. Kapattım sayfayı. Buralara yazasım bile gelmedi. Bir sigara yaktım...
Sonra bugün foruma girince gördüm konuyu. Hikayesinin detaylarını öğrendim.
Hocam; şimdiye kadar olumsuz bir motorsiklet anısı olmayan bir bayan artçım var.
Elimden geldiğimce motora almıyorum. Soruyor bazen nolur ki şuraya gitsek diye. Sorumluluğunu alamam diyorum.
Eğer benimle binmişse, herzamankinden paranoyak ve dikkatlice yol alıyorum.
Düşünemiyorum ki, benim yüzümden bi yerine bişey olacak onun. Düşecek.
O da ihtiyatlıdır ama. Patetes çuvalı gibi durur. Öyle gaza getimeler falan ha şa...
Öylesine yazdım bunları. Sevenlerine sabır diliyorum.
Bende o düşünceyle yolcu taşırım. Arabada neysede motorda çok farklı.
Kendi kendime kurgularım sürekli, diyelimki bir kaza yaptım. İkimizde düştük, şans eseri bana birşey olmadı arkama aldığım kişi 5 gün yoğun bakımda kaldı 6. gün öldü.
O 5 gün ve onun sonundaki ölüm, ve arkadaşımın ailesi ve kendi ailem, ve mahkemeler tutanaklar belki sakatlıklar. Kendimi sorgulardım heralde her saat, sorardım heralde ben ne yaptımda bunları çekiyorum diye.
Bu travma hayatım boyunca silemeyeceğim, boynumda bir pranga olurdu heralde.
Böyle bir hayali senaryom var ve ne zaman artçı alsam ufak ufak kesitler halinde hatırlatırım kendime ve derhal gazı keser etrafa bakarak sürüşten tad almaya bakarım
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:15 ----------
alper_becker adlı üyeden alıntı
Bu kaniya nereden vardiniz. Bende diyorum ki kiz arkadan tahrik etti adamin dikkati dagildi? Herşey olmuş olabilir hangimzin esi hiz yapma diyorda "hass bee kadin hakli lan" diyoruz. Çok gereksiz kafa yordugunu dusnuyorum çocuk sara nobetide geçirmis olabilir kalp krizinde yada basit bir hatada. Sen direk kizin uyarmamasindan tut hayatlarini yazdin ve bir saatte gulmeten yerlere yattim..boyle bir olay için guldugumede uzuldum acikcasi.
Yazımın birden fazla yerinde şahsi kanaat ve şahsi ders çıkarmak adına yazdığımı belirtmeme rağmen...
Gördüğüm kadarıyla foruma girip ne kadar güncel konu varsa hepsine biraz sataşıp çıkmış.
Henüz küçükken, bunan 6 yıl evvel senin gibi asiydim, MT'de sağa sola sataşırdım. Sonradan olgunlaşıyor insan, yalnız senin birazda eğitim alman lazım.
Bize kızma burada artniyet yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)