Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

'Hayatını kaybeden çift' yaptığım analiz

    REKLAM ALANI
  1. #1
    İhtiyarbebe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2014
    Şehir
    06-71 arasındaki tire işareti
    Motosikleti
    Kawasaki KLE 500
    Arkadaşlar bende hepimiz gibi üzüldüm, şahsım adına çıkarmam gerek dersleri çıkardım, duamı ettim. Belki birilerine fikir/fayda olması niyetiyle de nacizane çıkardığım sonucu yazıyorum.
    Saatler önce bir haber paylaştım, az tecrübe ile 170bg tam spor bir motosiklete, alışmadan fazladan yük (artçı ile) binmek gibi büyük hatayı/sorumluluğu alan ve bedelini hayatı ile ödeyen arkadaşın psikolojik olarak nasıl bir ruh hali içinde olduğunu çözmek amaçlı bir kaç saattir sadece bu konu üzerinde, aldığım kişisel gelişim derslerinde öğretilen metodla araştırma yapıyorum.
    Forum ve online gazete haberlerinden çıkardığım kadarıyla bir sonuca vardım.
    Hepimiz başta insanız, çoğumuzda erkeğiz.
    Benim analizime göre rahmetli Nehir (Gökhan'ın eşi), en az Gökhan kadar hevesli ve heyecanlı bir artçıymış.
    Gökhan'ın gaza gelip attığı bir makas/yaptığı aşırı hız sonrasında Nehir'in ''çok hızlısın/korkuyorum/yavaşlamalısın/v.b söylemlerde bulunup uyarmadığı kanısındayım.
    Aksine tecrübesini göz ardı edip dahada şevke getirdiğini düşünüyorum. (Bunun temel nedeni daha önce ufakta olsa bir kaza yapıp motordan düşmemesidir, eğer bir kez düşüp tecrübe edinmiş olsaydı sürücüyü ciddi bir tavırla uyarırdı. 'Temel kanı olan motordan düşünce kötü şeyler olur' lafını yalnızca forumlardan okumak yetmiyor malesef)
    Analizime göre fiziki ve psikolojik açılardan tek başına sürüyor olsaydı muhtemelen kendi içerisindeki yaptığı düşünsel konuşmalar, bu denli büyük kazaya sebebiyet vermeden, 'ilkel garantici davranış' içgüdüsüyle, daha temkinli kullanması gerektiği konusundaki düşünsel fikirler daha ağır basacak ve sürüş temposunu ona göre belirleyecekti.
    Bu ilkel içgüdü hafife alınmayacak kadar güçlü, somut olmasada insanları sayısız kaza ve kötü olaylardan kurtarmıştır.
    Arkasına aldığı artçının şevkine gelmeyi bırakın, artçıyı bilinçlendirme sorumluluğu sürücünündür.

    Benimde kız arkadaşım var ve en az benim kadar motora heyecan duyuyor. Arada sırada arkamdayken teker yapmamı söylüyor, nadiren boş yolda, temkinli sürat yaptığımda çok hoşuna gidiyor, tekrarlamam için beni şevke getiriyor. Çünkü hiç düşmedi..
    Ama daha önce asfalta yüz üstü düşüp kolumun bir kısmındaki dokuyu 120santigrat derece ısıyla asfaltta bırakarak yaşadığım acıyı, 2 yerinden kırılmış olan topuğumu delerek içeri giren taşı çıkarırlarken hissettiğim o acıyı v.s gibi tecrübelerimi kafatasımızın içinde bulunan, 3 ayrı beyin lobunun orta kısımdaki ilkel beyin istemsiz olarak bana hatırladıkça (beyin fonksiyonları tamamen durana kadar unutmaz) ne olursa olsun beni dışarıdan gelecek şevk ve tahriklerden koruyor/gaza gelmemi engelliyor.

    Bilmiyorum belki faydalı olur, hakverenler çıkar. Buradaki amacım üzüntümün de desteklediği mesaj verme kaygısıdır.
    designserhat, MNS-FZ6 ve Ezio41 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    benim kanaatime göre kazalarda kullanımın alınan risklerin kişinin doğumundan itibaren yapısal genetik duygusal zeka aile vs sosyo ekonomik türden detaylar...yeri geldiğinde statü vs...hepsinin bir birleşimine bağlı davranış şekliyle alakalı olduğuna inanıyorum...



    yani sele üzerine oturunca farklı karaktere bürünen adeta Rossi kesilen tiplerden tutun...son derece hızlı ve atik bir kişinin sele üzerinde ne kadar korkak olabildiğine kadar farklı permütasyonlar mevcut...

    bu kazayı ele alırsak Motosiklet solladığı ambulansın nasıl sağ ön çamurluğuna çarpar...kazada Ambulansdaki hasarı gördüm...motorun yanmasıda beni şaşırttı yahu nasıl bir kaza bu...aklım almadı yani...


    92 den beri iki tekerlek üzerinde olduğumdan kullanımla ve kaza sonraları Kaza Kırım Ekibinde hep oldum...yani 90 lı yıllardan beri trafik kazalarında kroki çizdim...bu rapor tutma öncesi bildiğiniz üzere Krokileri Polis çizerdi onaylardı...krokileri hep ben çizerdim...olasılıkları...öncelikleri..hangi aracın nerede olması gerektiği konusunu ister istemez bu tecrübelerim sayesinde öğrendim ve bilirim...

    mesela motosikletlerin hepsi sürüş stili ve algısı anlamında %99.9 hatalıdır...bunu kaç kişi bilir..trafikde ayrıcalıklar umar bekler ama aslında böyle değildir...kendimi trafik hususunda PROF derecesinde görüyorum...örneğin motosiklerin şerit takibi sollamaları frenajları hep hatalıdır...araya dereye girerler normal motorlu arac muamelesi görmek iserler ama hep alakasız yerlerden fırlarlar...motosikletler Trafikde hep tehlike arzeder...ama işte sonra saygı beklerler...ama olayı paranoya derecesinde incelerseniz %99.9 hatalıdır savını kullanıyorum...Diğer tüm motorlu araclar da aynı hata oranına sahip bir şekilde trafik yer kaplar...aynı mantıkla Karayolları vs diğer minimal kusurlu bileşenleride katarsak Trafik denen silsile kaza riskinin %50 den fazla olduğu bir hiyerarşidir diyebiliriz...yani işin gerçeği hepimiz ÖLMEYE çıkarız Trafik denen sisteme...

    bu hususlarda belkide en gerçekci istatistiğin...motosiklet kazalarında ölen kişilerin yaş üst limitinin 30 olduğudur...bu benim kanaatim..30 yaş altı tüm sürücülerin daha fazla risk aldığını sarsayıyorum...


    Kaza yapan çiftin yaşlarına baktığımızda ise şaşırmadım...bu çocuk bu yaşta nasıl 4 silindir makinayla geziyor (kazada makinanın egsozlarından gördüm 4 silindir olduğunu) ve hatta evli olması bile beni şaşırttı...artcısı kız arkadaşı olsaydı bu kadar şaşırmazdım yemin ederim...

    işi çok derinine girmek gerekirse Motosiklet denen alet şeytan yeterli güvenlik önlemine uygun olmayan bir ergonomiye sahip olduğundan mantık aslında bu tarz bir ulaşım aracını reddeder...
    ysfist, Ahmet Abi, solmyr ve 6 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    ihtiyarbebe bende sana katılmıyo değilim hani.

    eşlerin yakın arkadaşların biraz birbirini frenlemesi gerektiğini düşünüyorum

    benimde ilk motorum 1100 xx idi. eşim ile sürekli gezdim ve onun frenlemeleri sayesinde galiba daha sakin kullandım o olmasa daha hızlı kullanabilirdim galiba

  4. #4
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Dostum öncelikle çok iyi analiz yapmışsın bravo. Aldığın eğitimler gerçekten tespitlerine yansımış bu yolda devam etmeni dilerim. Ama keşke bu arkadaşlar yaşıyor olsaydıda keşke sende bu analizi hiç yapmamış olsaydın. Umarım bu olaylar tekrarlanmaz. Sevgiler.

  5. #5
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    tekrardan Allah rahmet eylesin diyorum, iş kafa da biter elinin ayarını iyi kontrol edeceksin

  6. #6
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    yine benim teorime göre...

    yüksek süratlere çıkmayı alışkanlık haline getiren limitlerde gezinen kişilerin anne ve baba sevgisinden uzak oldukları...

    ailelerinin onları hiç umursamadıkları...

    evin tek çocuğu olmadıkları...

    kalabalık bir aile yapısına sahip oldukları...

    evden erken bir şekilde ayrıldıkları...yani iş hayatına atıldıkları...

    özel hayatlarında kimseye asla bağlanmak istemedikleri...kolay kolay evlenmedikleri...


    gerçekte kimlere değer vermedikleri..

    maddiyata paraya maneviyatdan daha fazla önem verdikleri...

    bir playboy algısı yaratma gayretleri..

    aslında asla gerçek dostları olmadığı..

    motorları hep pırıl pırıl olmasına karşın wcde kıçlarını silmeyi veya yıkamayı dahi bilmedikleri


    hususunda bir kaç tesbitlerim oldu... son madde biraz makara olabilir...

    ama diğerleri hususunda çok izlenimlerim mevcut...


    yani şöyle düşünün...çıktıkları her artı hızlar bir hınc...sevgisiz büyümenin bir hıncı...alınamayan sevginin intikamı gibi...adam 299 hıza çıkmayı hedef görüyor kendine...ışık hızına çıksa kimsenin umrunda olmayacağını biliyor ama o adrenalini yaşayarak kendisine dahi duymadığı saygısının peşinde koşuyor...

  7. #7
    imtarky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2014
    Motosikleti
    Honda CBR 125R 2014
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    örneğin motosiklerin şerit takibi sollamaları frenajları hep hatalıdır...araya dereye girerler normal motorlu arac muamelesi görmek iserler ama hep alakasız yerlerden fırlarlar[/B]
    bu konudaki tecrübelerinizi aktarmanızı temenni ediyoruz bizimle paylaşırsanız güzel olur.

  8. #8
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    belki de olay yapılan analizlerin tam tersidir
    hanımına hava atmak,bak nasıl gidiyorum
    makas atmalar , el bırakmalar arka teker kaydırmalar vs vs..
    artçı korktukça, neşelenip tozajı artırmak
    kişiyi birebir tanımadan yapılan analizler varsayımdan öteye geçmiyor
    Allah rahmet eylesin

  9. #9
    İhtiyarbebe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2014
    Şehir
    06-71 arasındaki tire işareti
    Motosikleti
    Kawasaki KLE 500
    Alıntı ufukk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    belki de olay yapılan analizlerin tam tersidir
    hanımına hava atmak,bak nasıl gidiyorum
    makas atmalar , el bırakmalar arka teker kaydırmalar vs vs..
    artçı korktukça, neşelenip tozajı artırmak
    kişiyi birebir tanımadan yapılan analizler varsayımdan öteye geçmiyor
    Allah rahmet eylesin
    Muhakkak ihtimal ihtimaldir. Ama arkanızdaki sizin hayat arkadaşınızsa ve korkuyor/üzülüyor ise birkaç kereden fazla tekrar etmezsiniz, etsenizde zevk alamazsınız. Standart bir insan profiline çok zıt düşer.

    Birde şöyle bir yorumu okuduktan sonra savım dahada güçlendi, bu topiği açtım.


  10. #10
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    sizin analiz daha kuvvetli, yazık olmuş
    er odur ki dünyada koya bir eser,
    esersiz kişinin yerinde yeller eser

  11. #11
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı İhtiyarbebe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Muhakkak ihtimal ihtimaldir. Ama arkanızdaki sizin hayat arkadaşınızsa ve korkuyor/üzülüyor ise birkaç kereden fazla tekrar etmezsiniz, etsenizde zevk alamazsınız. Standart bir insan profiline çok zıt düşer.

    Birde şöyle bir yorumu okuduktan sonra savım dahada güçlendi, bu topiği açtım.

    http://i.hizliresim.com/1P0vEb.jpg

    Ben hala olayın şokundayım inanamıyorum hala nedense ... Bunun sebebide bu ölen çift ile 2 ay kadar önce Honda Servisinde yaklaşık 1 saat kadar muhabbetimiz olmuştu . Herhalde bu yüzden etkilendim bende ... Çünkü bu çiftin kask ve eldiven alırken bende yardımcı olmuştum . Benim tavsiye ettiğim kask ve eldivenleri almışlardı . Ve kendisi üzerine basa basa uzun yola eşi ile seyahate çıkacaklarını , eşinin hızı çok sevdiğini . Bu yüzden 1000 rr aldığını söylüyordu . Ve kredi ile almıştı motorunu artı bi 3500 tl kadarda ekipmana para vermişlerdi . 1000 RR almadan önce daha düşük bir cc'li motoru varmış uzun yol motoru , sanırsam suzuki v strom 650 mi öyle bir şeyler demişti . Hızı yetmiyormuş gezerken illa hız istiyormuş . Ama işte hız ölümlerine yol açtı . Denecek bir söz bulamıyorum bende. O yüzden her zaman düşük cc'li motor veya cross tarzı motoru tercih ederim . SS motor zaten sevmiyordum sesi dışında . Şimdi daha da sevmez oldum .
    ozwizard ve İhtiyarbebe bunu beğendiler.

  12. #12
    hkn34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Bajaj pulsar 200 NS + Yamaha XJ6 N+ kawasaki z 900
    acilen avrupadakı gıbı motosiklet ehiyet kurallarının ulkemızdede degısmesı lazım. a2 ehlıyetı bu gun alan aynı gun parası varsa boyle 1000 rr gıbı ss motor alıp trafıge cıkabılıyor ulkemızde,ayrıca ss tarzı motorla uzun yol yapmak ve trafıkte hız yapmak tamamen olume randevu gıbı selesı ergonomısı ve yuk tasıma kapasıtesı boyle yolculuklara tamamen ters bence hız sevıyorsan ve ss motoru cok sevıyorsan bence mutlaka bu tarz motorlar ınsanın 2. motoru olmalı bu motorlar sadece ve sadece pistlerde kullanılmalı boylece hız tutkunu pıstte gıderıp normal hayatta 1. motoru kullanmalı ınsan bence...tabi buna butcesı uygun olan ınsanlar yapabılır oda ayrı tabii...ALLAH (c.c) sevenlerıne sabır versın kendılerıne de rahmet eylesın.

  13. #13
    zerzura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    Beykoz IST
    Motosikleti
    Yamaha FZ6N
    Kaza haberini, şuanda hatırlayamadığım bir haber sitesinden, daha forumlara düşmemişken okudum...
    Sonra içim cız etti. Kapattım sayfayı. Buralara yazasım bile gelmedi. Bir sigara yaktım...

    Sonra bugün foruma girince gördüm konuyu. Hikayesinin detaylarını öğrendim.

    Hocam; şimdiye kadar olumsuz bir motorsiklet anısı olmayan bir bayan artçım var.
    Elimden geldiğimce motora almıyorum. Soruyor bazen nolur ki şuraya gitsek diye. Sorumluluğunu alamam diyorum.
    Eğer benimle binmişse, herzamankinden paranoyak ve dikkatlice yol alıyorum.

    Düşünemiyorum ki, benim yüzümden bi yerine bişey olacak onun. Düşecek.
    O da ihtiyatlıdır ama. Patetes çuvalı gibi durur. Öyle gaza getimeler falan ha şa...

    Öylesine yazdım bunları. Sevenlerine sabır diliyorum.

  14. #14
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    hemşerim doğru söylüyor
    ben daha doğru düzgün şeridinde giden, makas yapmayan, sürekli sinyal kullanan motorlu görmedim. araba da kullanıyorum, sağımdan solumdan vızz diye motosikletler geçiyor. sinyal verip şerit değiştirmeye başlasan göremeyeceğin hızlarda geliyorlar ki zaten bir araç sağından geçilmez. araba kullanıcıları motosikletlileri böyle "serseri" görmekte çok haklı çünkü öyleler. saygı gösterilmiyorki arabalara saygı görülsün. normal şeridimde giderken beni bile sıkıştıran, şaşıran motosikletliler oluyor.

  15. #15

    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Şehir
    izmir
    Bu kaniya nereden vardiniz. Bende diyorum ki kiz arkadan tahrik etti adamin dikkati dagildi? Herşey olmuş olabilir hangimzin esi hiz yapma diyorda "hass bee kadin hakli lan" diyoruz. Çok gereksiz kafa yordugunu dusnuyorum çocuk sara nobetide geçirmis olabilir kalp krizinde yada basit bir hatada. Sen direk kizin uyarmamasindan tut hayatlarini yazdin ve bir saatte gulmeten yerlere yattim..boyle bir olay için guldugumede uzuldum acikcasi.

  16. #16
    İhtiyarbebe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2014
    Şehir
    06-71 arasındaki tire işareti
    Motosikleti
    Kawasaki KLE 500
    Alıntı zerzura adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaza haberini, şuanda hatırlayamadığım bir haber sitesinden, daha forumlara düşmemişken okudum...
    Sonra içim cız etti. Kapattım sayfayı. Buralara yazasım bile gelmedi. Bir sigara yaktım...

    Sonra bugün foruma girince gördüm konuyu. Hikayesinin detaylarını öğrendim.

    Hocam; şimdiye kadar olumsuz bir motorsiklet anısı olmayan bir bayan artçım var.
    Elimden geldiğimce motora almıyorum. Soruyor bazen nolur ki şuraya gitsek diye. Sorumluluğunu alamam diyorum.
    Eğer benimle binmişse, herzamankinden paranoyak ve dikkatlice yol alıyorum.

    Düşünemiyorum ki, benim yüzümden bi yerine bişey olacak onun. Düşecek.
    O da ihtiyatlıdır ama. Patetes çuvalı gibi durur. Öyle gaza getimeler falan ha şa...

    Öylesine yazdım bunları. Sevenlerine sabır diliyorum.

    Bende o düşünceyle yolcu taşırım. Arabada neysede motorda çok farklı.
    Kendi kendime kurgularım sürekli, diyelimki bir kaza yaptım. İkimizde düştük, şans eseri bana birşey olmadı arkama aldığım kişi 5 gün yoğun bakımda kaldı 6. gün öldü.
    O 5 gün ve onun sonundaki ölüm, ve arkadaşımın ailesi ve kendi ailem, ve mahkemeler tutanaklar belki sakatlıklar. Kendimi sorgulardım heralde her saat, sorardım heralde ben ne yaptımda bunları çekiyorum diye.
    Bu travma hayatım boyunca silemeyeceğim, boynumda bir pranga olurdu heralde.

    Böyle bir hayali senaryom var ve ne zaman artçı alsam ufak ufak kesitler halinde hatırlatırım kendime ve derhal gazı keser etrafa bakarak sürüşten tad almaya bakarım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:15 ----------

    Alıntı alper_becker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kaniya nereden vardiniz. Bende diyorum ki kiz arkadan tahrik etti adamin dikkati dagildi? Herşey olmuş olabilir hangimzin esi hiz yapma diyorda "hass bee kadin hakli lan" diyoruz. Çok gereksiz kafa yordugunu dusnuyorum çocuk sara nobetide geçirmis olabilir kalp krizinde yada basit bir hatada. Sen direk kizin uyarmamasindan tut hayatlarini yazdin ve bir saatte gulmeten yerlere yattim..boyle bir olay için guldugumede uzuldum acikcasi.
    Yazımın birden fazla yerinde şahsi kanaat ve şahsi ders çıkarmak adına yazdığımı belirtmeme rağmen...
    Gördüğüm kadarıyla foruma girip ne kadar güncel konu varsa hepsine biraz sataşıp çıkmış.
    Henüz küçükken, bunan 6 yıl evvel senin gibi asiydim, MT'de sağa sola sataşırdım. Sonradan olgunlaşıyor insan, yalnız senin birazda eğitim alman lazım.
    Bize kızma burada artniyet yok.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)