acilen avrupadakı gıbı motosiklet ehiyet kurallarının ulkemızdede degısmesı lazım. a2 ehlıyetı bu gun alan aynı gun parası varsa boyle 1000 rr gıbı ss motor alıp trafıge cıkabılıyor ulkemızde,ayrıca ss tarzı motorla uzun yol yapmak ve trafıkte hız yapmak tamamen olume randevu gıbı selesı ergonomısı ve yuk tasıma kapasıtesı boyle yolculuklara tamamen ters bence hız sevıyorsan ve ss motoru cok sevıyorsan bence mutlaka bu tarz motorlar ınsanın 2. motoru olmalı bu motorlar sadece ve sadece pistlerde kullanılmalı boylece hız tutkunu pıstte gıderıp normal hayatta 1. motoru kullanmalı ınsan bence...tabi buna butcesı uygun olan ınsanlar yapabılır oda ayrı tabii...ALLAH (c.c) sevenlerıne sabır versın kendılerıne de rahmet eylesın.
Allah rahmet eylesin...Bu tip haberleri gördükçe motordan soğuyorum...Ne olur dikkat...
üzücü bir kaza.Allah rahmet etsin.
resimlerden çok rahat anlaşılıyor ki ortada bir şerit ihlali falan yok. yani şerit ihlalinden benim anladığım, iki araç yana yana giderken, biri diğerinin yoluna girmesidir ,diğerinin şeridini işgal etmesidir. ancak ne kadar hızlı olursa olsun, bir motosiklet , o araca yandan sürterek o kadar zarar veremez. bu fizik kurallarına aykırı. resimlerden çok net anlaşılıyor ki, motosiklet ambulansa direk kafadan vurmuş. sözün kısası motosiklet çok hızlıymış ambulans da tali yoldan ana yola kafasını pat diye çıkarmış . fotoğraflara bakınca bu çok net anlaşılıyor. bütün ihaleyi rahmetli arkadaşımıza yıkmışlar.bundan eminim.yazıklar olsun.motorcu arkadaşımız bir kere aşırı hız nedeniyle suçlu ,o tartışılmaz. ancak ambulans şöförünün vicdanı , ömür boyu kendisini rahat bırakmasın inşallah. ( gerçekten suçu varsa ).
diğer bir konuda, bence 600 cc motosikletlere 2 kişi binmesi yasaklanmalı. bunu kanunla değilde bizler kendi içimizde yasaklamalıyız.çünkü hızla giden bir motosiklette artçının, yanda ilgisini çeken bir araba, olay,vs görmesi ve kafasını o tarafa döndürmesi,hele ki bide kafasını uzatarak döndürmesi, bir anda birkaç kilonun bir tarafa yığılması anlamını taşır.her halde bir insan kafası ,kaskla beraber en az 10 kilo gelir. buda yüksek hızda ,motosikletin dengesini fena halde bozar.
arkadaşlara ALLAH rahmet etsin. ALLAH hiç birimize kaza bela vermesin.
Şu resim atma olayını abartmayalım, zaten söylenecek yazacak bişey bulamıyoruz.. Yakınlarına sabırlar dilerim.
:( abi nedir bu ya... motoru satip son verecegim motora binmeye en sonunda. Yapmayın gözünüzü seveyim yapmayin. Geride gözü yasli aileler bırakmayın. bu can size Emanet. Nedie bu hiz meraki nedir !!!!
:( allah rahmet eylesin
Arkadaşlar suçlusu suçsuzu meselesinin bir önemi kalmadı. Ölen öldü gitti, bu konudan kendimize ne ders çıkardığımız önemli. Yasal hız sınırı belli, bu tip motorları kullananların bu sınırlara uymadığı da zaten aşikar. Kimse kimseyi özelikle de kendini savunmasın. Her zaman biz suçluyuz çünkü kurallara uymuyoruz. Ben kendimden örnek vereyim, geçen gün çevre yolunda uzakta yeşil ışık yanıp sönmeye başladığında hızım 100 km civarındayken gazı açıp ışıktan geçmeye çalışırken 150 km e çıktım ve son anda karşıdan karşıya bir teyze geçmeye karar verdi. Son anda farkedip sakin bir şekilde frenaj ve ufak bir manevra sayesinde durumu kurtardım. Normalde çarpmış olsam yaya kırmızıda geçtiği için ben de hız sınırını ihlal ettiğim için suçlu olacaktım. Ama asıl suçlu benim, çünkü güzel türkiyemde insanların her an ne kadar öküz olduklarını unutmamak lazım. Hiçbir medeni ülkede hiçbir yaya kırmızıda karşıdan karşıya geçmez, hiçbir araç zart diye burnunu tali yoldan çıkarmaz, sinyal vermeden dönüş yapıp şerit değiştirmez. Ama araçlar yol durumuna göre hızlı gider, mesela almanyada bazı otobanlarda hız limiti 250 km dir.
Biz bu ülkede yaşıyorsak herkesin bizi öldürmeye çalıştığını düşünerek sürmeliyiz. Bütün kavşaklarda, sokaklarda yavaşlamalıyız, yeşilde bile geçerken yolu kontrol edip geçmeliyiz.
Şu Ss motorsiklet olayına gelince, benim yetkim olsa ben bu tip motorlara ruhsat çıkartmam. Hemen itirazları duyar gibiyim, ama unutmayın siz ne kadar iyi sürücü olsanız bile bizim yollarımız ve ortalarda serseri mayın gibi gezen insanlarımız, köpeklerimiz, atlarımız eşeklerimiz vs. var ve 200+ süratlerde giderken bunlardan kaçınmanız çok zor. Çoğu Ss sürücüsüne 200 km süratte giderken motorunun kaç metre mesafede durduğunu sorsan çoğu cevap veremez. O yüzden bu tip motorlar bence sadece pistlerde kullanılmalı.
Yarın sorarım fakat anllatıklarına bakılırsa Motosıkletı suclu buldugu ortada.
Ambulansta bır hata gorseydı yazdıklarına mutlaka eklerdı dıye tahmın edıyorum.
Eger hata ambulansta ıse elınden gelenı yapmasını ısteyecegım. Fakat gayet Durust bırı motosıkletı suclu buldugu ıcın yazdıklarında ambulansa ayrıntı vermemıs.
Ambulans tali yoldan ciksa sagina degil soluna capardi , bu olmaz .
Ambulansa soldan giderken aniden saga sapaga kirmis , hizla gelen motosiklet ambulansa carpip bariyerlere sekmis , olmasi daha guclu ihtimal sanki.
Ya motosiklet cok hizliydi , hatta onu aynadan gorup yol verme maksadi ile bile saga kirmis ama hizi hesaba katmamis o esnada motosiklet , sagindan gecmeyi dusunmus , yada motosiklet normal seyrindeyken ambulansa kontrol etmeden saga kirmis ve motosiklete carpmis .
Burada serit ihlali motosiklet icin , sadece sagdan gecmeye calismasi durumunda gecerli olur.
Sonucta olduler ve haklilarsa bile kendilerini savunamayacaklar .
Olay hayatinda hic motosiklet uzerine oturmamis insanlarin mantigina kalmis Ne derlerse o olucak . Kimsede asil gercegi bulmaya calisip mesai harcamak.istemeyecektir.
Ambulansın lastiği janttan atmış artık ne kadar hızlı çarptılarsa. İnanın bu şekilde ölen insanlara acımıyorum, en azından başkalarının canını almamışlar. Yine de ışıklar içinde uyusunlar çok gençlermiş, video da söylenildiğine göre birisi 90 diğeri 91 doğumluymuş. 150-200 kiloluk bir alet en az 1000 - 1200 kiloluk aracın lastiğini çıkartmış.... Hızı düşünün artık.
Arkadaşlar bu haber beni inanılmaz etkildi.Allah rahmet eylesin. Bence gözden kaçan önemli bir nokta var o yolu biliyorum ve yan rüzgarları inanılmaz tehlikeli arabayla giderken bile yandan gelen rüzgar sebebiyle yavaşlamak zorunda kaliyorum. Birkaç yıl önce 150cc kros motorumla geçerken düz yolda motoru seritte zor tutum.
Ambulanstaki darbeye bakilirsa yuksek hiz ile dik vurmamiş, ambulansa açılı çarpıp firlamiş 1000rr. Bunu darbenin yaygın olmasından ve derin olmamasindan anlayabilirsiniz. Mantikli gelmediyse netten SS motosikletlerin yuksek hizda carptigi araclara bakabilirsiniz. Ayrica ön jant arka jantla buluşurdu o da olmamiş headers bile duzgun gibi.
tahminim ambulans hatali serit degistirdi ve 1000rr yuksek hiz ile sagindan gecmeye calisti, 2 yanliş bir araya gelincede 2 insan bu dünyadan göçtü gitti.
Motorun durduğu yer düz bir yol. Kaza orda gerçekleşmemiş, sizi yanıltmasın.
Motor kazanın gerçekleştiği yerden 100/150 mt ileriye sürüklenmiş ve alev almış.
Kaza sonrası videodaki adamın dediğine göre orada bir kavşak var, söylediğine göre herzaman kaza yaşanan bir kavşak.
Belkide ufak bir göbek var.
Göbek genelde içine girildiğinde tek şeride düşer, kanımca solda giden ambulans tek şeride düşünce sağa kırdı, motorda sağında sıkıştı?
http://www.sondakika.com/haber/haber...-feci-6102619/
Fotoğraflardan anladığım kadarıyla ambulansın sağ önünü dağıtan şey motorsiklet değil, çünkü motorsiklet siyah kırmızı, ambulansta boya izi bile yok. Bence ambulans bir sebepten dolayı hakimiyetini kaybetti ve motora çarptı ve motorun sürüklenerek bariyerlere girip rende olmasına sebep oldu, sonrasında da refüje falan çarpınca dağıldı. Sonuçta motorsiklet koca ambulansın dengesini bozacak kadar çarpmış olsa arkadan falan çarpması lazımdı.
Kaza faslı her türlü kötü zaten allah rahmet eylesin ama bu tarz kazaların önüne geçmek için avrupadaki gibi kademeli ehliyet sistemi gelmesi lazım. Yani önce 125 CC ye kadar motorları kullanabiliyorsunuz, daha sonrasında diyelim 1 sene sonra 250CC ondan 1 sene sonra 600CC ondan 1 sene sonra da 1000CC ehliyete hak kazanıyorsunuz gibi bir sistem getirilirse en azından acemilerin abi ben direk 1000likle başlayacam, muhabbeti de bitmiş olur.
Olayın 1000lik Super Sport bir motor ile olması ölüm olayının olmasına sebep oluyor. Yoksa haberlere yansımayan nice motor kazaları var.
İş SS'te değil, motor sürme bilincinde olmayan insanlarda. Bu forumda bile hergün okuyorsunuz. Adam 125'lik motorla kaza yapabiliyor. Bisikletle kaza yapan insanlar bile var.
Bizim buralara yeni duble yol yapıldı. Sağ tarafları genişçe emniyet şeridi. Geçen gün lastiği patlayan bir arabayı görünce durdum emniyet şeridine girip. Şerit komple cam kırıkları ve tozla dolu... Bizim motorcu insanımızda güvenli olsun diye emniyet şeridinde gidiyor. Sonra lastiği patlayıp ucuyorlar bir yere.
Kavşaklara, köy sapaklarına yaklaşırken ne olursa olsun gaz kesilir. Sağdan soldan araba gelmediğinden emin olduğunuz anda hızlanırsınız.
Işıklara yaklaşırken yeşil sönmek üzereyse dip gaz yapılıp sarı ışıkta geçilmez. Uygun şekilde yavaşlanır, kırmızı da durulur. Yoksa karşı yoldaki elemanda son 1 saniye kala fırlarsa ortada birbirinize yapışırsınız.
SS motorla fren yaparak kolay kolay duramazsınız. youtube'da izleyin. 250 km ile giden adam panik fren vs yapıyor, arka teker kitliyor, milimetrik çarpmaktan kurtuluyor. Arka teker tekrar dönmeye başladığında km 100 civarında gösteriyor. Hesap edin yani... Durmak yerine kaçış senaryosu uygulamanız lazım. Bunun içinde yeterince tecrübe ve yolu okumak gerekiyor.
Yolu okumayı bilen adam kaza riskini en aza indiren adamdır.
Vefat eden arkadaş kavşağa yaklaşırken gazı azıcık kesmiş olsaydı.. bu kaza olmayabilirdi...
Kazanın oluşuyla ilgili olarakta yukarıda birkaç arkadaşın tespitine katılıyorum. Sağdaki yanyola girmeye yeltenen veya çıktıktan sonra sağ şeride geçmeye çalışan veya tali yola dönmeye çalışan bir ambulans var. Motor ona sağ çaprazdan çarpıyor. Çünkü gençlerin cesetleri yolun sağ tarafındaki arazide bulunmuş. Motor 100-150 metre ileride bulunmuş. Transitte hasar ise derinlemesine değil, yataylamasına. Eğer ambulans kafasını çıkartıp çarpmış olsaydı motor transitin içine gömülebilirdi. Ayrıca motor o kadar ileri gitmezdi.
Neden seçilen kelimeler yanlış , bu hayatta insanın aldığı kararlar ONLARIN KADERLERİNİ etkiler , atalarımız ne demiş büyük sözü dinleyenin sırtı yere gelmez , adamlar diyor ki , foruma yazardı 1000 lik bir makinayla yaptığı hız denemelerinden bahsederdi , bizde onu uyarırdık , bu işin sonu kötü bitebilir derdik , ama o kendi bildiğini okudu , kulaklarını tıkadı , sözümüzü dinlemedi.
Ben her gördüğüm siğara içen arkadaşıma bu sigarayı bırak , bundan kurtul yoksa sonun akıbetin iyi olmaz diyorum , şimdi sen dalgana bak bana birşey olmaz diyen birisine bi zarar dokunduğunda , ben onu çok ikaz ettim ama dinlemedi dediğimde suç benim mi oluyor , yada bu rahmetliyi uyaran kardeşlerimizin mi oluyor .
Burada bari sağ olanlara yaşayanlara ibret olsun diye bi kardeşimiz bu haberi sağolsun buraya taşıyor , kalkmış bide Allah ıslah etsin böylelerini diyorsun ,yuh artık ,asıl senin kafa nasıl bir kafa , zihniyetin nasıl bir zihniyet , bizde diyoruz ki ,
Motorbisikleti ile terör estirenleri ,
Motorbisikletini kullanırken gerek sollamalarda gerek takip mesafelerinde gerekse diğer trafik kurallarında hiç bir kurallara uymayanları ,
Hayvan modunda motorunu kullanıp yaşayan hayvan yada insan modundaki bütün canlılara zarar verenleri
Ve bunlara destek olanları , arka çıkanları ,
Motorbisiklete gönül vermiş olan kardeşlerimizin imajını bozanları asıl ,
ALLAH ISLAH ETSİN.
Konu saçma yerlere gidiyor. O hakli, bu haksiz vs vs vs... Ortada yitip giden canlar varken bu yaptiğiniz ayip...
Tadinda birakin, uzatmayin.
ALLAH rahmet eylesin, tahsilatlarini affetsin... Bize bir tek bunu demek düşer.
Varsayimlar, teoriler üretmek saçmalik...
İki genci düsünüp dua edin, sidik yaristiracağiniza..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)