işte bu hisleri yaşamamak için 125cc scooter'a 7000 TL verdik )
işte bu hisleri yaşamamak için 125cc scooter'a 7000 TL verdik )
8 yil scooter kullandim.
Mondial zn 125'e bir sene dayanabildim. Kymco Agility'yi 3 sene kullandim, tazmanya canavariydi kerata. Piaggio Carnaby kullandim 4 yil, hey maasallah maasallah!
Alet elbette onemli, lastik olmazsa olmaz, bin km'de bir yagini degistirt, korkmadan kullan!
Bizim trafik agresif kullanim gerektiriyor.
Hala daha korkuyorum ama vitesliye de gecmek istemem dersen iyi bir cup al. Honda wave kullandim, ayrilirken epey gozyasi doktum.
İyi bir cup (innova-wave vs) candır!
bu dördüncü scooterim, istanbul trafiğinden daha berbat bir trafiği olan daha doğrusu olmayan bir yerde yaşıyorum.
Allaha şükür karşıdan kaynaklı bir iki ufak tefek şey dışında bir sıkıntı yaşamadım.
kaliteli sağlam bir scootere biner ve nasıl kullanılacağını bilirsen bir sıkıntı yaşamazsın.
motorculukta ilk kuralı motorun ne olursa olsun trafiği okuyup ona göre motor kullanacaksın. trafiğin akışına uyacaksın.
trafiğe ayak uydurmazsan devamlı sıkıntı yaşarsın.
çok pahalı motorlar hariç ayağında gelen lastikler ucuz lastik bu nedenle ya iyi bir lastik ile değiştrimek veya motorun ve lastiklerin limitini bilip ona göre tedbir almak gerekir.
Kıçı kırık 125 scooterın kalkışlarda 40kmye kadar butun araçlara fark atması candır :D
3 yıl scooter kullandım. honda foresight 250. bir aydır da cbf 150 kullanıyorum.
her ikisinin de avantajlı tarafları var, fakat scooter üzerine söyledikleriniz biraz insafsızca olmuş. 250'lik bir tarafa, honda activa bile yeterli güce ve hıza sahip, atak bir makinedir. şehir içinde yasal limit olan 50 km'de ve e-5'in hız limiti olan 70 km'de hiç sorun yaşamazsınız. kayışlı şanzımanın yapısı gereği, motorun son hızına yakın hızlarda ve rampa çıkarken hızlanmak istediğinizde biraz nazlanır. manuel vitesli modeller bu bakımdan birazcık daha avantajlıdır.
rüzgarlı havalarda ve yan rüzgardan scooter daha fazla etkileniyor.
öte yandan scooterin vites ve debriyaj derdinden kurtarması, tüm kumandaların iki elle yapılıp iki ayağın da serbest kalması hafife alınmayacak bir kolaylık.
kendi adıma, cbf kullanmak daha keyifli geliyor. trafiğin hızlı aktığı, fazla dur-kalk olmayan yolda manuel vitesli motor kullanmak daha avantajlı. ancak üç şerit yola 5 sıra arabanın tıkıştığı tarzda, aralardan kaçamayacağın kadar sıkışık bir trafiğe denk gelip, sıcakta dur-kalk yaparken scooteri aramıyor değilim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------
fren zayıf fikrine hiç katılmam. onu diyen fren yapmayı bilmiyor. motosiklet veya scooter her durumda, arabadan daha kısa mesafede durur.
Dile Getireceğim Çoğu Şeyleri Sevgili Forum Arkadaşlarım Yazmışlar.
Size Başarılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)