Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Ekonomik sürüş önerileriniz nelerdir?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Bu arada kardeşim cbf'te kaçıncı devirlerde vites değiştiriyorsun ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Being - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul/Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Benim cbf 2008 model devir göstergesi yok bu modellerde kulaktan değiştiriyorum

  3. #23
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Devir saati olaydı 5 bin devirde vites değiştirin diyecektim . O zaman daha ekonomik olurdu ama zaten 2008 modelse fazla yakması normal . 2012 modellerden itibaren daha az yakıyor cbf eski kasalara göre .

  4. #24

    Üyelik
    30 Aralık 2013
    bende de 2011 cbf var.Günde yaklaşık 35 km kullanıyorum tamamı şehir içi.405-410 kmde yedeğe geçiyorum.Ortalama hız 60-70.Bundan daha fazla tasarruf edilemez sanırım.

  5. #25
    Being - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul/Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı sefasahin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende de 2011 cbf var.Günde yaklaşık 35 km kullanıyorum tamamı şehir içi.405-410 kmde yedeğe geçiyorum.Ortalama hız 60-70.Bundan daha fazla tasarruf edilemez sanırım.
    Aynen ama benim hep minimum hızım 80 oluyordu daha da düşürüp ölçüm yapacağım bakalım önümdeki hafta

  6. #26
    daghas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2012
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Mondial 150 MCX
    Yükü at, boşa at , kafandaki bütün sorunları at , kıl olduğun artçınıda arkandan at

    Burada arkadaşların söyledikleri herşeyi yapsan sana 100 km de kazandıracağı 1 lt re yakıt diyelim , 1 litre yakıt parası cepte kalacak diye bunca eziyete değer mi oda başka mesele , motorunu sürmen gerektiği gibi sür , altındaki sonuçta ferrari değil altı üstü 150 cc bi motor yav , deger mi motoru sürerken aldığın zevki ötelemeye , azıcık az yaksın diye debelenmeye , 150 cc o kadar.
    hyanax100 ve soycan bunu beğendiler.

  7. #27

    Üyelik
    26 Aralık 2013
    Motosikleti
    SUPERDUKER
    yolu okumayı öğren böylece gaz aç kapa fren yapmalarını asgari seviyeye indirirsin.Batçıklarda falan yokuş aşşağıya gazı aç ki yokuş yukarı daha az gaz açarsın yada açmazsın.
    motorun torkunun ve beygirinin olduğu devirlerde kullan
    pürüsüz kullanmaya çalış .
    crxforever bunu beğendi.

  8. #28
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    Alıntı Being adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese selamın aleyküm Allah hiçbirinize kaza bela göstermesin inşallah dostlar.

    Arkadaşlar malum kardeşinizin veya abinizin olan ben, şuanda 7.000 küsür kilometre motosiklet tecrübesi edindim. Honda cbf 150 kullanıcısıyım geçen gün ortalama bir hesap yaptım ve 20 TL ile tahmini 124 KM kadar max. yol yaptığımı gördüm. Arabaya oranla bu fiyat muazzam fakat birkaç modeldaş ile yolda ufak muhabbette onunkisinin çok daha az yaktığını gördüm. Aslında bu rakam gayet uygun fakat benim okulum evime 31 KM yani 20 TL ile 2 gün gidip geliyorum. Geçen sanırım biraz hızlı gitmiş olacağım ki ortalama 100 KM kadar yol yaptım. Bu durum tabii beni düşünmeye sevk etti trafiğe kapalı bir alanda kendimi denedim ve kalkışlarda gereksiz yere fazla gaz verdiğimi gördüm. Bunun yanı sıra artık sabit 80 ile gideceğim. Başka acaba nelere dikkat etmem gerekir önerilerinizi duymak isterim. Şimdiden çok teşekkürler.
    sabit 80 le gitmek iyi bir fikir. aslında makul olan gazı mümkün olduğunca az açıp sabit hızda gitmek.tabi motorun kaldırmadığı rampa karşıdan rüzgar gibi durumlarda olabilir.düşük devirde gideceğim diye 5. viteste gazı çok açınca daha fazla yakabilir. başkalarının az yakmasına çok takılmamalı. sürücünün kilosu gidilen yolun güzergahı gibi birçok etken var.

  9. #29
    chcts1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2014
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    crypton s 2019
    motorun üstüne yat veya rüzgar direncini azaltmak için ne gerekiyosa yap :D

  10. #30
    Ahmet Abi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Motosikleti
    Subaru Xv
    Lastik basıncını 65-75psi olarak ayarla,devirsiz kullan en az yarım litre farkeder.

  11. #31
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Sakın devirsiz kullanma vitese uygun devirde git

    Benim motor 4 devrin altında tad vermiyor devirsiz gitmenin alt takımlara zararı vardır bende torkun ivmel3nmenin fazla düşmedigi d3vri tutturmaya çalışıyorum 5.000 dd de 71-72 kmh hız oluyor belli bi devrin altında motosiklet gerçekten tad vermiyor

    Lastik basınçları ilede oynama devirsiz vitesde yükseltme fazla ağırlık almamaya dikkat et

    Ön disliyi büyültebilirsin bu aynı devirde 5-6 kmh hız kazandırır

  12. #32
    h2rx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    K.çekmece / IST
    Motosikleti
    Hyena 100 X / Spacy α
    hava filtresini ve karburatörü temizle. karbüratöre hava ,benzin ayarı yap. düşmez ise subap ayarını dene.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler