Işıklarda El ile Start Stop Yapmak Yararlımıdır ? SYM 250 GTS
Reklamlar
-
Merhaba, babam bu ay SYM 250 GTS aldı. Akşamları bazen ben kullanıyorum.
Motorun sağ frenin orada motoru durdurup açan bir buton var. Kırmızı ışıklarda oradan kapatıp yeşilden önce tekrar motoru çalıştırıyorum.
Böylelikle aslında yakıt tasarrufu sağlamaya çalışıyorum. Fakat aklıma takıldı her ışıkta motoru stop ettirip tekrar çalıştırmak doğru bir davranış mı bilemedim. Motora bir zararı olur mu yada gerçekten tasarruf sağlar mı ?
Reklamlar
-
Akü ve marş motorunu yersin.
-
Nacizane önerim, ben şöyle yapıyorum; Farlar veya fan gibi elektirik çeken bir aksam devredeyken yapmayın.
Geri sayımı olan ışıklarda yeşilin yanmasına 10 saniyeden daha az kaldıysa yapmayın.
En son marşa bastığınız andan itibaren 3-5 dk geçmediyse yapmayın.
Motor soğukken yapmayın.
Işıklarda arkadaki araç dibinize kadar gelip durduysa yapmayın. Olası bir aksaklıkta üstünüze çıkacak gibi gaza gelen sürücüye çok rastladım.
Harici durumlarda ne marş motorunu yer nede aküyü. Belli belirsiz belki ömürlerini kısaltır ama SYM gibi kaliteli markalarda söz konusu olmaz.
-
İlk elveda diyen marş motoru olacaktır.
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
-
Ben gideceğim yere vardıktan sonra bile üzerinden inip kaskımı çıkarmadan kontağı kapatmıyorum.
1 dk kadar rolantide çalıştırıyorum. (arabadan alışkanlık)
Hazır konu açılmışken sorayım: peki bu yaptığıma gerek var mı?
-
Aküye zarar, marş motoruna zarar, bobine zarar, böyle devam eder... Start&stop sistemli arabaların o duruma özel üretilmiş marş gücü yüksek aküleri ve gene o duruma özel ateşleme sistemleri var, marş motoru, bobini, bujisi vs hepsi sart&stop için özel olarak yapılıyor. Buna özel yapılmamış araçlara zarar verir.
Turbo dizel araçlardan gelen alışkanlığa gerek yok. Motorunuzda turbo sistemi olmadığı için 1 dakika rölantide bekletip turbo şarjın yağlanabilmesini sağlamak vs de gerekmiyor. Gideceğiniz yere ulaştığınız anda motoru kapatın.
Ancak büyük cc motorlarda kısa mesafe sürüşlerden kaçınmak gerekiyor. Motoru çalıştırdıktan sonra, ideal çalışma sıcaklığına ulaşana ve çalıştırırken akünün harcadığı enerjiyi yerine koyacak kadar şarj edildikten sonra kapamakta fayda var. Küçük cc de sorun olmuyor, ama büyük cc motor için bu süre en az 15 dakika olmalı (süre mevzusu bilimsel değil, benim kendi tecrübemdir)
-
teşekkür ederim.
capozzz adlı üyeden alıntı
Aküye zarar, marş motoruna zarar, bobine zarar, böyle devam eder... Start&stop sistemli arabaların o duruma özel üretilmiş marş gücü yüksek aküleri ve gene o duruma özel ateşleme sistemleri var, marş motoru, bobini, bujisi vs hepsi sart&stop için özel olarak yapılıyor. Buna özel yapılmamış araçlara zarar verir.
Turbo dizel araçlardan gelen alışkanlığa gerek yok. Motorunuzda turbo sistemi olmadığı için 1 dakika rölantide bekletip turbo şarjın yağlanabilmesini sağlamak vs de gerekmiyor. Gideceğiniz yere ulaştığınız anda motoru kapatın.
Ancak büyük cc motorlarda kısa mesafe sürüşlerden kaçınmak gerekiyor. Motoru çalıştırdıktan sonra, ideal çalışma sıcaklığına ulaşana ve çalıştırırken akünün harcadığı enerjiyi yerine koyacak kadar şarj edildikten sonra kapamakta fayda var. Küçük cc de sorun olmuyor, ama büyük cc motor için bu süre en az 15 dakika olmalı (süre mevzusu bilimsel değil, benim kendi tecrübemdir)
=== Eğitim Şart ===
-
ben start-stop sisteminin bir işe yaradığına da inanmıyorum. pazarlama taktiğinden öte bir şey değil.
-
Kırmızıda motoru kapatmak nedir? Arkadan gelen araçlar her zaman kontrol edilir, gaz açıp kaçma manevrası için hazırda beklenir. Görmedim duramadım oldu bitti de ölür gidersiniz.
-
myagdi adlı üyeden alıntı
ben start-stop sisteminin bir işe yaradığına da inanmıyorum. pazarlama taktiğinden öte bir şey değil.
pazarlama taktiği tabiiki bi kazanc bi yararı olsa bile uzun vadeli olur bi depoda şu kadar litre kazancınız olur şeklinde bi durum imkansız yani
-
ben start-stop sisteminin bir işe yaradığına da inanmıyorum. pazarlama taktiğinden öte bir şey değil.
Benzinli ve büyük motorlu araçlarda, bol kırmızı ışıklı şehir içi trafiğinde işe yarıyor. Ha ona ödenen ekstra parayı ne zaman çıkarır orası muallak tabi, ama bunu araca koymayan da kalmadı nerdeyse.
Bir de yeni başlayan arkadaşlara bir tavsiye vereyim. Ön frenin yanındaki kırmızı elektrik kesme butonu kaza ve düşme anında kolayca motoru stop edebilmeniz için yapılmıştır. Böylece zincir ve tekerlek hemen dönmeyi bırakır, ciddi olabilecek yaralanma biçimlerinden kendinizi korumuş olursunuz. Size tavsiyem normalde de motoru önce o butona basarak kapatın daha sonra da kontağı kapatın. Bu şekilde oradan motoru kapatma refleksine kavuşur, olası kaza anında daha az zarar görürsünüz.
-
Kısa süreli durup kalkışlarda sen her stop edip çalıştırdığında motoru bir yıpranmaya maruz bırakıyorsun ve tahmin ettiğin tasarruftan daha fazla zarar ediyorsun aslında ve arkadaşların da dediği gibi eğer far filan açıkken ordan kapatıp çalıştırmaya kalktığında akünün ömrü yarı yarıya azalır. Bırak motor çalışır vaziyette kalsın hem acil bir durumda arkandan birisi hızla geldiğinde kaçabilecek manevra yapma şansını da elinde bulundurmuş olursun böylelikle.
-
ben vitesi boşa dahi almıyorum.
1. viteste el debriyajda hazır bekliyorum.
-
Kullanma klavuzlarında genelde araç bir dakika veya daha fazla rölantide beklemek zorunda kalacaksa stop edin yazar. Ben de zamana bakarım 50 sn ve üstü ise direk kontak kapatırım. Hem arabamda hem de motosikletimde. Şimdiye kadar akü veya marş motoru ile alakalı bir proplemim olmadı. Zaten start stop lu araçlarda marş motoru ve akü aynı sadece siztemi koymuşlar.
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
-
İlgileriniz için teşekkür ederim. Eskiden 99 model bws vardı onu kullanıyorduk dolayısıyla pek önemsemiyordum zaten kelepir durumda idi. Fakat şimdi dikkat etmeye çalışıyorum. Ayrıca arkadan hızla birinin gelebileceği olasılığını hiç düşünmemiştim artık daha temkinli olacağım.
-
Lambalarda 1 vitese alınır ayagımızda vites pedalının altında dururki kalktıktan sonra 2 vitesde uzamak için bir deneyin
-
100 mg prince mars motoru kömürü 1.71 tl
arabanin mars motor kömürü 20 tl civarı (cok daha ucuza da var)
ayrica mars motoru tamir takim fiyatlari da ucuz
benim fikrim bu benzin fiyatlari karşısında isiklarda kontak kapatmak
http://www.mondialyp.com/parts/main_...GRM1-12017-962
-
kakare adlı üyeden alıntı
ben vitesi boşa dahi almıyorum.
1. viteste el debriyajda hazır bekliyorum.
+1
aküyü hemen yemez ama marş motoru ve rubleye baya yük biner..
birde ışıklarda beklememk için kırmızıda beklediğin ışıklardan jet gibi kalkma yavaşça git ve diğer ışıklarda yeşile denk getir
ben uzun yolda baktım kırmızı yanıyor gazı kısıyorum yeşile denk getirip aynen devam ediyorum...
-
Ya anlamıyorum madem makinaya zararı var neden koymuş ki adamlar o butonu oraya Neden acaba
-
Acil durumlarda örn: 80-90 km hızla düştünüz sürüklenmeye başladınız, gaz verirseniz motosiklet fırlayacak bi yanlışlık olmasın diye bi anda düğmeye basıyorsunuz ve motosiklet tepkilerinizecevap vermiyor ve ya düştünüz motoru kaldırmak istiyorsunuz e gidondan tutacaksınız doğal olarak ancak gidonu kavrayıp motoru kaldırmaya çalıştınız hop motor fırlayıp gidiyor işte bunları önlemek için var vs vs. O düğme acil durum düğmesi, acil durum dışında kullanılmasını bende şahsen önermem.
SONUNA KADAR İZİNDEYİM ATAM!
Dört teker bedenimi, iki teker ruhumu taşır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)