Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

+200 hiz yapanlar tecrubelerinizi paylasin ! 250 cc den 600 luge gecenler okusun

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Bilgi ve egitimin yasi tecrubesi olmaz
    .bazi geyikler demesin simdi 4 silindir kullaniyosun ama sordugun soruya bak.sorucagim soru belkide cogu kisiye tecrube olucak niyemi-

    Biz her zaman 200 km hiz ve ustu gitmiyoruz sadece belli bir hizda yol bos ise arada gazlariz kendi adima konusuyorum.yani oyle olumune gazlamiyorum hirs yapip '

    Benim gecis surecim soyle oldu'

    Scoterla ilk basladigimda 80 km hiz bana cok fazla geliyordu korkuyordum.

    Sonra cbr 250 ile 140 i ilk denememde altima siciyordum
    .sonradan alistim tabi
    .normal geliyordu 173 e kadar ciktigimda dedimki artik korku kalmamisti.

    Sonra Xj6 aldim 'dedugum gibi hiz tutkunu olmadigimdan dolayi cok yuksek hizlara cikmadim arada otoban uzun yolda motoru acmak adina 200 ustu anlik basiyordum,

    Dedimya 170 km hiz beni fazla tedirgin etmiyordu'
    Arkadas herhalde alisik olmadigimdanmidir nedir 200 km hizdan sonra aklima olum geliyor icimden lan simdi onume bir hayvan ,tas yada araba aniden onume kirsa kesin oluruz diyorum.gerci 50 km hiz bile insani oldurmeye yetiyor.

    Agzim acik kaliyo nefes alislarim zorlasiyor gerginlesiyorum.beyin bana hizimin cok yuksek oldugu sinyalini veriyordu.

    Sizler hangi kafayla 200 250 hatta 300 km hiza cikiyorsunuz,

    4 silindir kullanirsiniz frenleminiz iyidir virajiniz iyidir .ancak demem odurki benim gibi daha yeni 600 luk makine tecrubesi yeni yeni olan kardesiniz olarak diyorumki sakın olaki kendinizi kandiripta 200 ustu hizlara cikmayin niyemi,
    Bu hizlardaki tecrubeniz nekadar iyi kendinize sordunuzmu .

    Mesela sizler 200 km hizlarda aniden durmaniz gerektiginde nasil durursunuz !

    Gazi aniden kesip hemen on arka fren kombinesimi yaparsiniz

    .ben dedigim gibi cok yuksek hizlarda fren calismasi yapmadim.
    bugun ilk kez denedim .sikinti cikmadi .arka on kitlenmedi gazi bir anda kesmedim arka teker o hizlarda gazi aniden cekersen kitlenebilir dediler.deneyenler anlatsin,
    Sizler o hizlarda gazi aniden kesip hemen frene basliyormusunuz.yada soyle sorim.

    200 km hizdan kac km hiza inince frenlemeye baslanmali,

    cunju o hizlarda yapacagin bir yanlis hareket direk oldurur adami,

    sahsen ben cogu zaman ortalama hizim otoban dahil 120 130 bikemedin 149 ile seyehat ederim.
    Bu yuzdende o hizlarda kendime su asamada guvenmiyorum,bence guvenenler ikarusa yakalanmis olmalilar. Vallahi aklim kesmiyor +200 ve ustu hizi.ben boyle iyiyim ya
    .suan 10000 km dir. 600 luk motor suruyorum..
    Daha onceki motorlarimdaki km tecrubesi harictir.onlari ayri kategoride .
    Cunku 600 luk motordaki edinilecek tecrube diger dusuk cc lerdeki tecrube ile benzerlik gostersede 600 lugun sakasi yok kardesim .
    Herkese kazasiz surusler diliyorum,

    Not.250 cc den 600 luge gecen kardeslerim hemen 200 ustu hizlara cikmayiniz kendinizi ve ailenizi dusunun.250 cc tecrubenizede fazla guvenmeyin cunku 250 cc motor ile 200 ustu hiz yapmadiniz,
    Ozellikle mt 07 alan genc kardeslerim abilerimiz var bu soylediklerim nacizane yasadigim tecrubemi dersiniz ne derseniz aklinizda bulunsun.
    Ali İMANCI bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    dental_land - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    cbf 600sa
    Faydalı akılcı bir yönlendirme yapmışsın .
    Ben de 125 cc den 600 geçiş yaptım , genelde sakin kullanıyorum . Daha 1000km oldu motoru alalı 180km/h dan fazla yapmadım o da çok kısa süreliğine . Genel olarak 110km/h kullanıyorum çünkü senin de bahsettiğin gibi henüz yeterli tecrübeye sahip değilim .
    Bildiğim kadarıyla gazı aniden bırakınca tekerin kitleneceğini düşünmüyorum.
    Motorumun frenlerine fazlasıyla güveniyorum çünkü kombine abs fren sistemi var.
    Ne kadar yüksek hız o kadar çok ölüm riski .
    barodi bunu beğendi.

  3. #3
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    Adam Akıllı 50 CC Motor Bile Sürmemiş Olsamda Her Türlü Taşıtta Bu Böyledir, Ne Kadar Tecrüben Olursa Olsun Geldiler'mi Gidersin

    Dikkat'li Olmak Önemli Tabi, Biner Binmez Direk Dip Gaz Yaparsan, Gider Gitmez Arkandan Fatiha Okurlar.

  4. #4

    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Şehir
    izmir
    Moto GP 2013 ps3 oyununu oyna. Oyun simulator. 250 cc den baslaniyor surmeye. 1000cc de suremezmisin surersin ama gazi acar açmaz yere yapisirsin. Ayni şekilde 330 km hizlarda fren yaparkende arka teker daha kolay kilitleniyor. Bu sebeple hicbir şekilde arka fren gerçek hayatta kullanilmiyor. Tatli tatli gaz kesip on fren artan basincla. Gaz kesince arka tekerin kilitlenmesi bana efsane geldi acikcasi. Yuksek süratlerde cikcaksanizda piste gidin ve moto go 13 oyununu herkese tavsiye ediorum . sokaktaki surusunuz değişecek garanti ediyorum

  5. #5
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    Ben zaman zaman 150 ve 200+ hızlarda sağlam fren denemeleri yapıyorum.
    Özetle şunu söyleyebilirim ki sert frenajda arka fren hikaye, motoru ön fren durduruyor, ha arkaya refleks yapıp arka frene basıp kaysa da bişey olmuyor anında bırakıyorsunuz topluyor no problem. Ön frene baya baya asılın kolay kolay kitleyemezsiniz o hızlarda (motor düzse) korkmayın. Hız arttıkça frene bastığınızda ön tekere binen yük kat ve kat arttığından ön teker kilitlemesinden yüksek hızlarda değil düşük süratlerde korkulmalı. Benim söyleyebileceklerim bu kadar.
    barodi bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Alıntı forewer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben zaman zaman 150 ve 200+ hızlarda sağlam fren denemeleri yapıyorum.
    Özetle şunu söyleyebilirim ki sert frenajda arka fren hikaye, motoru ön fren durduruyor, ha arkaya refleks yapıp arka frene basıp kaysa da bişey olmuyor anında bırakıyorsunuz topluyor no problem. Ön frene baya baya asılın kolay kolay kitleyemezsiniz o hızlarda (motor düzse) korkmayın. Hız arttıkça frene bastığınızda ön tekere binen yük kat ve kat arttığından ön teker kilitlemesinden yüksek hızlarda değil düşük süratlerde korkulmalı. Benim söyleyebileceklerim bu kadar.
    bu tecrübenizi paylaştığınız için teşekkürler hayati önem taşıyor ben çok yüksek hızlarda ön frene sizin dediğiniz şekilde açıkcası kitlenir hakimiyeti kaybederim diye ürkerek hafifçe basıyordum tabi arkayıda aynı anda sıkarak.
    ben sürekli frenaj çalışmaları yapan biri olarak genelde 150 130 140 120 km hızlarda frenaj yapıyorum ve kendime bu hızlarda daha çok güveniyorum.
    yol durumu müsait olmadığından ;l otobandada çok yüksek hızlarda o fren çalışması yapmaya çalışmak arkadan gelen aracın bize girmesi demek yani o yüksek hızlarda fren çalışması yapmak için dümdüz uzunca yol lazım boş olucak. bu yüzden zaten bu konuyu açtım merak ettim acaba çok yüksek hızlarda frenaj nasıl olur diye . eyvallah.

  7. #7
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    ben 1 kere 200 üstüne çıktım...arkadaşımın cbf 1000 i ile kadrana baktığımda 240tı ama sanki 100 ile gidiyomuşum gibi hissediyordum çünkü motor zorlanmadan bu hızlara çıkabiliyor.sonra olum sen ne yapıyorsun deyip gazı bırakıp motoru arkadaşa teslim ettim hemen
    ama büyük makinalar tehlikeli olduğu kadarda güvenli makinalar...combine fren sistemi vardı önü sıktığım anda arkada frenliyordu..bu kısa süre içinde denemedim ama 1 kere frenlediğimde hemen duracakmış hissi verdi...zaten bunlar sürekli gidilecek hızlar değil uzun yolda düzlüğü görünce veya arada bir stres atmak için

  8. #8
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben 1 kere 200 üstüne çıktım...arkadaşımın cbf 1000 i ile kadrana baktığımda 240tı ama sanki 100 ile gidiyomuşum gibi hissediyordum çünkü motor zorlanmadan bu hızlara çıkabiliyor.sonra olum sen ne yapıyorsun deyip gazı bırakıp motoru arkadaşa teslim ettim hemen
    ama büyük makinalar tehlikeli olduğu kadarda güvenli makinalar...combine fren sistemi vardı önü sıktığım anda arkada frenliyordu..bu kısa süre içinde denemedim ama 1 kere frenlediğimde hemen duracakmış hissi verdi...zaten bunlar sürekli gidilecek hızlar değil uzun yolda düzlüğü görünce veya arada bir stres atmak için
    100 ile gidiyormuş gibi hissetme nedeni linkte yazıyor okuyun bence.


    Hız tehlikelidir. Motorlar çok iyi duruyor olabilir ama durmak için önce görmek yada doğru zamanda görmek lazım.

    Bakınız link.

    http://www.degistirebiliriz.org/dosy...B78qt5ig%3D%3D

    Buda ingilizcesi iyi olanlar için link.

    https://www.facebook.com/notes/wanro...09241915807698
    barodi bunu beğendi.

  9. #9
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    "Mesela sizler 200 km hizlarda aniden durmaniz gerektiginde nasil durursunuz !"

    Bu duruma sokuyorsan kendini yanlış aletin üstündesin demektir. Doğada hiçbir olay aniden olmaz. Eğer araba aniden önüme kırdı diyorsan orada suçlusun reis. Hatayı her zaman kendimizde arayacağız. Hız karada felaket havada selamet getirir derler(pilot abi, ablalar). Ha ben yapıyor muyum evet yapıyorum. Ama mantık çerçevesinde(200+ nın neresi mantıklıysa ) Kazasız sürüşler.
    ihakanvardal bunu beğendi.

  10. #10
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    İstersen iki vites aşağı al o yeker 600 cc de kilitlenmiyor. Yüksek hızlarda arka frenle uğraşmaktansa kendinizi dikip rüzgarın durdurucu kuvvetini de kullanabilirsiniz.

  11. #11

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Alıntı Reşit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Mesela sizler 200 km hizlarda aniden durmaniz gerektiginde nasil durursunuz !"

    Bu duruma sokuyorsan kendini yanlış aletin üstündesin demektir. Doğada hiçbir olay aniden olmaz. Eğer araba aniden önüme kırdı diyorsan orada suçlusun reis. Hatayı her zaman kendimizde arayacağız. Hız karada felaket havada selamet getirir derler(pilot abi, ablalar). Ha ben yapıyor muyum evet yapıyorum. Ama mantık çerçevesinde(200+ nın neresi mantıklıysa ) Kazasız sürüşler.
    dostum bu doğada aniden olan çok şey var say say bitmez +200 olayının mantıksızlığına hem fikiriz .

  12. #12
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    saymanı rica ediyorum

  13. #13
    68charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    Istanbul city
    Motosikleti
    2006 Yamaha FZ6 Fazer ABS, Kawasaki Ninja 300 ABS
    200cc Duke dan 600cc Fazer'e geçiş yaptım. Daha on gün oldu ve çıktığım en yüksek hız 150km/h saat oldu. Herşeyin zamanla alışa alışa ve bazılarınız da yaptığı gibi fren ve manevra denemeleri ile kendini geliştirmeli, tatbikat yapmalı ki motoru ani ve acil durumlar da nasıl tepki veriyor bilebilsin. Herkesin bilinçli sürmesi dilekleri ile...
    barodi bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Alıntı Reşit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    saymanı rica ediyorum
    delinin biri aniden önüne kırabilir seni öldürmek amaçlı
    hayvanın biri örneğin kenarda uyuyodur görmedin diyelim köpek motoru görünce o sesten dolayı önüne fırlar aniden
    karga veya martı veya büyük bir kuş ishaldir tam sen hafif viraja girersin o ishalli boku görmessin aniden
    sinek küçüktür ama mide bulandırır derlerya motor o ishalli boku görünce midesi bulanıp atabillir sürücüyü
    olmaz diye birşey yok bu dünyada maalesef
    daha çok var örnek bu saatte aklıma bunlar geldi.
    ceyceypad bunu beğendi.

  15. #15
    Sosyete59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2014
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    Kanuni windy s
    Alıntı Reşit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    saymanı rica ediyorum
    sana yaiadığım bir örnek veriyim gece giderken tırın üstünden konteynır yola düşmüş son anda farkettim kendimi sol şeride zor attım

  16. #16
    Espaniole - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda cb650F - cb125E
    Anladığım kadarıyla Reşit isimli abimiz demiş ki, sen bu aniden olabilen şeyleri tahmin edemezsen suçlusun.

    Mesela; Delinin biri önüme 30 la da kırabilir, yapılması gereken bunu tahmin edip ona göre yavaşlamak-hızlanmaktır.
    Hayvanın birinin önüne çıkma ihtimali varken sen basıyorsan suçlusun.
    Sen o kuş pisliğinin virajda olacağını tahmin edemeyip düşersen suçlusun.

    Yani doğada aniden olan bir şey yok, olma ihtimali olan şeyler var. Sen ihtimali gözden kaçırıp hata yaparsan, nedeni aniden olan şey değil sensindir.


    Alıntı Sosyete59 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sana yaiadığım bir örnek veriyim gece giderken tırın üstünden konteynır yola düşmüş son anda farkettim kendimi sol şeride zor attım
    Son anda fark edip kendini zor attıysan konteynırın düşmüş olma ihtimalini gözardı edip olağandan hızlıymışsın. Yani sorun senin hızlı olman
    Reşit bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    09 Ağustos 2013
    125cc ile kaç KM tecrübe edindiniz de geçtiniz acaba bende 150cc kullanıyorumda 600 geçsemmi artık diye düşünüyorum kaç Km tecrübe gerekir acaba?

  18. #18
    SULH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '15 Xmax 250 10bin km - '13 CBF150 21bin km
    Alıntı BmwM6 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125cc ile kaç KM tecrübe edindiniz de geçtiniz acaba bende 150cc kullanıyorumda 600 geçsemmi artık diye düşünüyorum kaç Km tecrübe gerekir acaba?
    hocam acaba diyosan bence geçme

  19. #19
    fastturkish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2012
    Bence +200 hızlarda güvenli bir şekilde gazlamak için motorunuzun lastikleri harika olmalı ve gazladığınız yol Alaman otobanları gibi kaliteli olmalı. Türkiye'de +200 +300 hızlarda güvenli gazlanacak yol malesef bir elin parmağını geçmez.

  20. #20
    Redneck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2013
    ot gibi gazı açıp basmanın keyfi yok,hızlı gitmenin hiç keyfi yok.
    RAMİREZ bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)