+200 hiz yapanlar tecrubelerinizi paylasin ! 250 cc den 600 luge gecenler okusun
-
Bilgi ve egitimin yasi tecrubesi olmaz
.bazi geyikler demesin simdi 4 silindir kullaniyosun ama sordugun soruya bak.sorucagim soru belkide cogu kisiye tecrube olucak niyemi-
Biz her zaman 200 km hiz ve ustu gitmiyoruz sadece belli bir hizda yol bos ise arada gazlariz kendi adima konusuyorum.yani oyle olumune gazlamiyorum hirs yapip '
Benim gecis surecim soyle oldu'
Scoterla ilk basladigimda 80 km hiz bana cok fazla geliyordu korkuyordum.
Sonra cbr 250 ile 140 i ilk denememde altima siciyordum
.sonradan alistim tabi
.normal geliyordu 173 e kadar ciktigimda dedimki artik korku kalmamisti.
Sonra Xj6 aldim 'dedugum gibi hiz tutkunu olmadigimdan dolayi cok yuksek hizlara cikmadim arada otoban uzun yolda motoru acmak adina 200 ustu anlik basiyordum,
Dedimya 170 km hiz beni fazla tedirgin etmiyordu'
Arkadas herhalde alisik olmadigimdanmidir nedir 200 km hizdan sonra aklima olum geliyor icimden lan simdi onume bir hayvan ,tas yada araba aniden onume kirsa kesin oluruz diyorum.gerci 50 km hiz bile insani oldurmeye yetiyor.
Agzim acik kaliyo nefes alislarim zorlasiyor gerginlesiyorum.beyin bana hizimin cok yuksek oldugu sinyalini veriyordu.
Sizler hangi kafayla 200 250 hatta 300 km hiza cikiyorsunuz,
4 silindir kullanirsiniz frenleminiz iyidir virajiniz iyidir .ancak demem odurki benim gibi daha yeni 600 luk makine tecrubesi yeni yeni olan kardesiniz olarak diyorumki sakın olaki kendinizi kandiripta 200 ustu hizlara cikmayin niyemi,
Bu hizlardaki tecrubeniz nekadar iyi kendinize sordunuzmu .
Mesela sizler 200 km hizlarda aniden durmaniz gerektiginde nasil durursunuz !
Gazi aniden kesip hemen on arka fren kombinesimi yaparsiniz
.ben dedigim gibi cok yuksek hizlarda fren calismasi yapmadim.
bugun ilk kez denedim .sikinti cikmadi .arka on kitlenmedi gazi bir anda kesmedim arka teker o hizlarda gazi aniden cekersen kitlenebilir dediler.deneyenler anlatsin,
Sizler o hizlarda gazi aniden kesip hemen frene basliyormusunuz.yada soyle sorim.
200 km hizdan kac km hiza inince frenlemeye baslanmali,
cunju o hizlarda yapacagin bir yanlis hareket direk oldurur adami,
sahsen ben cogu zaman ortalama hizim otoban dahil 120 130 bikemedin 149 ile seyehat ederim.
Bu yuzdende o hizlarda kendime su asamada guvenmiyorum,bence guvenenler ikarusa yakalanmis olmalilar. Vallahi aklim kesmiyor +200 ve ustu hizi.ben boyle iyiyim ya
.suan 10000 km dir. 600 luk motor suruyorum..
Daha onceki motorlarimdaki km tecrubesi harictir.onlari ayri kategoride .
Cunku 600 luk motordaki edinilecek tecrube diger dusuk cc lerdeki tecrube ile benzerlik gostersede 600 lugun sakasi yok kardesim .
Herkese kazasiz surusler diliyorum,
Not.250 cc den 600 luge gecen kardeslerim hemen 200 ustu hizlara cikmayiniz kendinizi ve ailenizi dusunun.250 cc tecrubenizede fazla guvenmeyin cunku 250 cc motor ile 200 ustu hiz yapmadiniz,
Ozellikle mt 07 alan genc kardeslerim abilerimiz var bu soylediklerim nacizane yasadigim tecrubemi dersiniz ne derseniz aklinizda bulunsun.
Reklamlar
-
Faydalı akılcı bir yönlendirme yapmışsın .
Ben de 125 cc den 600 geçiş yaptım , genelde sakin kullanıyorum . Daha 1000km oldu motoru alalı 180km/h dan fazla yapmadım o da çok kısa süreliğine . Genel olarak 110km/h kullanıyorum çünkü senin de bahsettiğin gibi henüz yeterli tecrübeye sahip değilim .
Bildiğim kadarıyla gazı aniden bırakınca tekerin kitleneceğini düşünmüyorum.
Motorumun frenlerine fazlasıyla güveniyorum çünkü kombine abs fren sistemi var.
Ne kadar yüksek hız o kadar çok ölüm riski .
-
Adam Akıllı 50 CC Motor Bile Sürmemiş Olsamda Her Türlü Taşıtta Bu Böyledir, Ne Kadar Tecrüben Olursa Olsun Geldiler'mi Gidersin
Dikkat'li Olmak Önemli Tabi, Biner Binmez Direk Dip Gaz Yaparsan, Gider Gitmez Arkandan Fatiha Okurlar.
-
Moto GP 2013 ps3 oyununu oyna. Oyun simulator. 250 cc den baslaniyor surmeye. 1000cc de suremezmisin surersin ama gazi acar açmaz yere yapisirsin. Ayni şekilde 330 km hizlarda fren yaparkende arka teker daha kolay kilitleniyor. Bu sebeple hicbir şekilde arka fren gerçek hayatta kullanilmiyor. Tatli tatli gaz kesip on fren artan basincla. Gaz kesince arka tekerin kilitlenmesi bana efsane geldi acikcasi. Yuksek süratlerde cikcaksanizda piste gidin ve moto go 13 oyununu herkese tavsiye ediorum . sokaktaki surusunuz değişecek garanti ediyorum
-
Ben zaman zaman 150 ve 200+ hızlarda sağlam fren denemeleri yapıyorum.
Özetle şunu söyleyebilirim ki sert frenajda arka fren hikaye, motoru ön fren durduruyor, ha arkaya refleks yapıp arka frene basıp kaysa da bişey olmuyor anında bırakıyorsunuz topluyor no problem. Ön frene baya baya asılın kolay kolay kitleyemezsiniz o hızlarda (motor düzse) korkmayın. Hız arttıkça frene bastığınızda ön tekere binen yük kat ve kat arttığından ön teker kilitlemesinden yüksek hızlarda değil düşük süratlerde korkulmalı. Benim söyleyebileceklerim bu kadar.
-
forewer adlı üyeden alıntı
Ben zaman zaman 150 ve 200+ hızlarda sağlam fren denemeleri yapıyorum.
Özetle şunu söyleyebilirim ki sert frenajda arka fren hikaye, motoru ön fren durduruyor, ha arkaya refleks yapıp arka frene basıp kaysa da bişey olmuyor anında bırakıyorsunuz topluyor no problem. Ön frene baya baya asılın kolay kolay kitleyemezsiniz o hızlarda (motor düzse) korkmayın. Hız arttıkça frene bastığınızda ön tekere binen yük kat ve kat arttığından ön teker kilitlemesinden yüksek hızlarda değil düşük süratlerde korkulmalı. Benim söyleyebileceklerim bu kadar.
bu tecrübenizi paylaştığınız için teşekkürler hayati önem taşıyor ben çok yüksek hızlarda ön frene sizin dediğiniz şekilde açıkcası kitlenir hakimiyeti kaybederim diye ürkerek hafifçe basıyordum tabi arkayıda aynı anda sıkarak.
ben sürekli frenaj çalışmaları yapan biri olarak genelde 150 130 140 120 km hızlarda frenaj yapıyorum ve kendime bu hızlarda daha çok güveniyorum.
yol durumu müsait olmadığından ;l otobandada çok yüksek hızlarda o fren çalışması yapmaya çalışmak arkadan gelen aracın bize girmesi demek yani o yüksek hızlarda fren çalışması yapmak için dümdüz uzunca yol lazım boş olucak. bu yüzden zaten bu konuyu açtım merak ettim acaba çok yüksek hızlarda frenaj nasıl olur diye . eyvallah.
-
ben 1 kere 200 üstüne çıktım...arkadaşımın cbf 1000 i ile kadrana baktığımda 240tı ama sanki 100 ile gidiyomuşum gibi hissediyordum çünkü motor zorlanmadan bu hızlara çıkabiliyor.sonra olum sen ne yapıyorsun deyip gazı bırakıp motoru arkadaşa teslim ettim hemen
ama büyük makinalar tehlikeli olduğu kadarda güvenli makinalar...combine fren sistemi vardı önü sıktığım anda arkada frenliyordu..bu kısa süre içinde denemedim ama 1 kere frenlediğimde hemen duracakmış hissi verdi...zaten bunlar sürekli gidilecek hızlar değil uzun yolda düzlüğü görünce veya arada bir stres atmak için
-
canerol adlı üyeden alıntı
ben 1 kere 200 üstüne çıktım...arkadaşımın cbf 1000 i ile kadrana baktığımda 240tı ama sanki 100 ile gidiyomuşum gibi hissediyordum çünkü motor zorlanmadan bu hızlara çıkabiliyor.sonra olum sen ne yapıyorsun deyip gazı bırakıp motoru arkadaşa teslim ettim hemen
ama büyük makinalar tehlikeli olduğu kadarda güvenli makinalar...combine fren sistemi vardı önü sıktığım anda arkada frenliyordu..bu kısa süre içinde denemedim ama 1 kere frenlediğimde hemen duracakmış hissi verdi...zaten bunlar sürekli gidilecek hızlar değil uzun yolda düzlüğü görünce veya arada bir stres atmak için
100 ile gidiyormuş gibi hissetme nedeni linkte yazıyor okuyun bence.
Hız tehlikelidir. Motorlar çok iyi duruyor olabilir ama durmak için önce görmek yada doğru zamanda görmek lazım.
Bakınız link.
http://www.degistirebiliriz.org/dosy...B78qt5ig%3D%3D
Buda ingilizcesi iyi olanlar için link.
https://www.facebook.com/notes/wanro...09241915807698
-
"Mesela sizler 200 km hizlarda aniden durmaniz gerektiginde nasil durursunuz !"
Bu duruma sokuyorsan kendini yanlış aletin üstündesin demektir. Doğada hiçbir olay aniden olmaz. Eğer araba aniden önüme kırdı diyorsan orada suçlusun reis. Hatayı her zaman kendimizde arayacağız. Hız karada felaket havada selamet getirir derler(pilot abi, ablalar). Ha ben yapıyor muyum evet yapıyorum. Ama mantık çerçevesinde(200+ nın neresi mantıklıysa ) Kazasız sürüşler.
-
İstersen iki vites aşağı al o yeker 600 cc de kilitlenmiyor. Yüksek hızlarda arka frenle uğraşmaktansa kendinizi dikip rüzgarın durdurucu kuvvetini de kullanabilirsiniz.
-
Reşit adlı üyeden alıntı
"Mesela sizler 200 km hizlarda aniden durmaniz gerektiginde nasil durursunuz !"
Bu duruma sokuyorsan kendini yanlış aletin üstündesin demektir. Doğada hiçbir olay aniden olmaz. Eğer araba aniden önüme kırdı diyorsan orada suçlusun reis. Hatayı her zaman kendimizde arayacağız. Hız karada felaket havada selamet getirir derler(pilot abi, ablalar). Ha ben yapıyor muyum evet yapıyorum. Ama mantık çerçevesinde(200+ nın neresi mantıklıysa
) Kazasız sürüşler.
dostum bu doğada aniden olan çok şey var say say bitmez +200 olayının mantıksızlığına hem fikiriz .
-
saymanı rica ediyorum
-
200cc Duke dan 600cc Fazer'e geçiş yaptım. Daha on gün oldu ve çıktığım en yüksek hız 150km/h saat oldu. Herşeyin zamanla alışa alışa ve bazılarınız da yaptığı gibi fren ve manevra denemeleri ile kendini geliştirmeli, tatbikat yapmalı ki motoru ani ve acil durumlar da nasıl tepki veriyor bilebilsin. Herkesin bilinçli sürmesi dilekleri ile...
-
Reşit adlı üyeden alıntı
saymanı rica ediyorum
delinin biri aniden önüne kırabilir seni öldürmek amaçlı
hayvanın biri örneğin kenarda uyuyodur görmedin diyelim köpek motoru görünce o sesten dolayı önüne fırlar aniden
karga veya martı veya büyük bir kuş ishaldir tam sen hafif viraja girersin o ishalli boku görmessin aniden
sinek küçüktür ama mide bulandırır derlerya motor o ishalli boku görünce midesi bulanıp atabillir sürücüyü
olmaz diye birşey yok bu dünyada maalesef
daha çok var örnek bu saatte aklıma bunlar geldi.
-
Reşit adlı üyeden alıntı
saymanı rica ediyorum
sana yaiadığım bir örnek veriyim gece giderken tırın üstünden konteynır yola düşmüş son anda farkettim kendimi sol şeride zor attım
-
Anladığım kadarıyla Reşit isimli abimiz demiş ki, sen bu aniden olabilen şeyleri tahmin edemezsen suçlusun.
Mesela; Delinin biri önüme 30 la da kırabilir, yapılması gereken bunu tahmin edip ona göre yavaşlamak-hızlanmaktır.
Hayvanın birinin önüne çıkma ihtimali varken sen basıyorsan suçlusun.
Sen o kuş pisliğinin virajda olacağını tahmin edemeyip düşersen suçlusun.
Yani doğada aniden olan bir şey yok, olma ihtimali olan şeyler var. Sen ihtimali gözden kaçırıp hata yaparsan, nedeni aniden olan şey değil sensindir.
Sosyete59 adlı üyeden alıntı
sana yaiadığım bir örnek veriyim gece giderken tırın üstünden konteynır yola düşmüş son anda farkettim kendimi sol şeride zor attım
Son anda fark edip kendini zor attıysan konteynırın düşmüş olma ihtimalini gözardı edip olağandan hızlıymışsın. Yani sorun senin hızlı olman
-
125cc ile kaç KM tecrübe edindiniz de geçtiniz acaba bende 150cc kullanıyorumda 600 geçsemmi artık diye düşünüyorum kaç Km tecrübe gerekir acaba?
-
BmwM6 adlı üyeden alıntı
125cc ile kaç KM tecrübe edindiniz de geçtiniz acaba bende 150cc kullanıyorumda 600 geçsemmi artık diye düşünüyorum kaç Km tecrübe gerekir acaba?
hocam acaba diyosan bence geçme
-
Bence +200 hızlarda güvenli bir şekilde gazlamak için motorunuzun lastikleri harika olmalı ve gazladığınız yol Alaman otobanları gibi kaliteli olmalı. Türkiye'de +200 +300 hızlarda güvenli gazlanacak yol malesef bir elin parmağını geçmez.
-
ot gibi gazı açıp basmanın keyfi yok,hızlı gitmenin hiç keyfi yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)