Yuh ya harbiden yuh!!! Yazının bi kaç yerini belirgin hale getirmek için kalın puntoya alayım dedim ama nereden baksan elinde kalıyor, egzozun sessizi makuldur demiş, kaza yapan tüm motorculara araç sürücülerinin söylediği şeydir "seni görmedim" lafı.
Git tedavi ol hayatımda dünyaya bu kadar at gözlüğüyle bakan bi adam görmedim ona göre herşey ego tatmini için.
Egzozun performansa etkisi olmadığını söyleyerek ilk cümlede cehaletini de göstermişsin gerçi ama ne yapalım dünya da senin gibi cehaltini bilgiymiş gibi satan insanlar mevcut.....
2 aydır kendi yaptırdığım abart egzozu kullanıyorum, 30 yaşındayım 13 yaşımdan beri mobilete bindiğim yağ ve benzin karışımını ayarlayamayıp yolda kaldığım günleri bile hatırlarım ama gerçekten motor kullandığımı şu 2 ayda hissettim, bütün araç sürücülerinin gözleri sesi duyunca aynalarda, 2 kere garanti kaza önledim egzoz sayesinde (bi tanesinde koşa koşa caddeye çıkan bir çocuk vardı arnavut kaldırımından yapılma yoldaydım fren yapsam %100 düşecektim motorun sesini duyan çocuk yerinde sıçradı caddeye çıkmadı son anda) mahalleye gelince gazı kesiyorum evdekiler bile geldiğimi duymuyor ama e5 te bangır bangır yol açılıyor.
Yani uzun lafın kısası üstünüze görsel ne varsa alın bi eliniz sürekli kornada olsun ve imkanınız varsa çakar lamba ve egzoz da bağlayın burası Türkiye sizi öldürürler gazetelere asi motorcu sürat yaparken öldü diye haberiniz çıkar anca bırakın milletin keyfi bozulacakmış düşüncesini canınızı kurtarın zaten 5 saniye sürmüyor bi noktadan geçip gidişiniz.
Eğer sesli eksoz kullanana ruh hastası denilebilme özgürlüğü varsa, sessiz eksoz kullanana mal falan denilebilmeli.
1. Eksozun 3 vazifesi var: Emisyon, performans ve sessizlik. Bunlarin hepsini birden saglamak hic kolay degil. Yanlis mi yazmisilmis?
2. Gormekle duymak farkli seyler. Itfaye veya ambulans sesi gelir ama nerde oldugu belli degildir. Gorene kadar kimse takmaz. Ki zaten motorsikletlerin sesi her turlu arabadan fazla modifiyesiz. Goz ve kulak ayni sey degil, ve goz cok daha onemli.
3. Modern enjeksiyonlu motorlarda eksozdaki herhangi bir degisiklik performansi dusurme ve motor sicakligini arttirma potansiyeli tasir. Eksoslar yirmi sene onceki gibi degil artik; yeni teknolojilerle motorun cok onemli ve komplike bir parcasi haline geldiler. O yuzden bircok marka Akrapovic gibi yan ureticilerle birlikte calisiyor artik. Eksozu rastgele bir markaya degil, ureticinin calistigi markayla degistiriyorsunuz, ki o esnada fabrikanin gelistirdigi eksos'a ozel yeni yazilim yukleniyor ECU'ya. Yuklemediginizde motor eskisinden kotu calisiyor.
Arkadasi hemencecik cahil ilan edip bi ton laf etmissiniz, ama arkadas hakli.
Sahsen isabetli buluyorum ben cezalari. Kac kez gece uykumdan uyandim eksosunu bagirta bagirta gezen mahluklar yuzunden. Daha bunun cocugu, hastasi, yaslisi var. Ayip. Sonra "trafikte motorsikletlere saygi gosterilmiyor" oluyor. E peki motorsikletliler etrafa saygi gosteriyorlar mi?
Eksoz emisyon ölçümü tüvtürk muayene istasyonları tarafından motosikletlere uygulanmıyor. Polis çevirmesini kastetmedim. Marka eksoz kullanabilirsin. Tercih meselesi. Polis motosiklette eksoza ceza yazacaksa gürültüsüne bakar. Görüntüsüne, markasına, evraklarına bakmaz. Madem gürültülü getir desibel metreyi ölçelim, fazla çıkarsa yazabilirsin şeklinde çıkışabilirsin polise ( istersen ). Motosikletler için eksoz ses sınırı 94 desibel olması lazım yanlış hatırlamıyorsam.
!!! Hepimize Kazasız Belasız Keyifli Sürüşler !!!
Yazdıklarımın sonuna kadar arkasındayım. Bu tür egzozları kullanan bazı üyeler yazdıklarıma tepki göstermişler, bununla da kalmayıp ileri geri konuşmuş, beni suçlayıcı ifadeler kullanmışlar, hatta işi hakarete kadar vardırmışlar ancak bu hiç önemli değil. Gerekirse yargı önünde bunlardan hesap sormaktan da asla çekinmem, imtina etmem. Benim için önemli olan kamunun rahat ve huzurudur.
Yaptığın 2918 s. KTK'nın 30 ve 73. maddeleri uyarınca suçtur. Yakalandığında trafik bu maddelerden işlem yapmakta ve aracı eski haline getirinceye kadar trafikten men etmektedir.
Savunduğun şekilde abart egzoz hiçbir şekilde motosikletin ve trafikteki diğer kişilerin güvenliği için gerekli değildir. Eğer öyle olsa idi üreticiler bunu fabrikasyon olarak yaparlardı. Sürüş sırasında gece gündüz farların açık olması uygulaması birçok batı ülkesinde var. Bu nedenle konuyu "güvenlik" gerekçesine çekip bu tür egzozları sanki bir "hak" mış gibi göstermeye çalışmaya hiç gerek yok. Kimse buna inanmaz zaten.
Eğer egzoz sesinden güvenlik oluyorsa elektrikli bisiklet kullananlar ne yapacak???
Bu tür egzozları kullananlar hiçbir gerekçenin arkasına sığınmasın. Halk bunların ne amaçla kullanıldığını gayet iyi biliyor ve tepkisini şimdilik sadece içinden küfür ederek gösteriyor. Bazı yerlerde bunları kullananlar ile rahatsız olanlar arasında kavga çıktığını da duyuyoruz.
Hiç merak etmesinler yakında hepsi tarih olacak; 2918 s. KTK'nın 30. maddesindeki cezai müeyyidenin ağırlaştırılması için yasa önerisi mecliste ve tatilin ardından görüşmeye alınacak.
hırsından gidip internet kafeden falan yazmış adam
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)