Fren hidroliğinde kabarcık?
Reklamlar
-
acayüp adlı üyeden alıntı
250 cc kutu 11.5 tl iyisi
http://www.hepsiburada.com/liste/bos...SKU=OTM652070,
4 kere değişim yaparsın 11.5 /4= 2.87 tl.
6 aymı bir yılmı derken 2.5 tl nin hesabındasınız ve konu fren ve araç motosiklet.
3 ayda bir değişsen ne kaybedersin ?
Bin kmde yağ değişip titizlikle hangisi en iyidir diye sorup soruşturup sonra 2 tl lik malzemenin hesabını yapmakta nedir yaw.
Maksat işin raconunu göstermek. Yoksa bana kalırsa ayda bir değiştir temiz temiz koy motulunu. Yola çıkmadan lastikleri ısıt öyle çık. Ama bu işler fren hidroliği 6 ayda bir değişecekle başlar, soketi çıkmış motora beyni yanmış 800 Euro+ KDV diye fatura çıkarana kadar gider. işin aslı önce bilgi, sonra fikir sahibi olmak. Ondan sonra istersen içine işe, istersen yağ doldur. Nasıl olsa üstüne binen sensin.
Bizzat BMW servisi yaptı bunu bana.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:47 ----------
alper_becker adlı üyeden alıntı
Abi onu onlara sormak lazım. Belki gösterir belki gösteremezler. Ama bu insanlar lüks bir ev parasını eğitime vermiş CSS'de eğitmen olmaya kadar gitmiş insanlar. Sadece bir eğitim 3500 tl ve MOTO GP'de yarışan yarışcılar dahil bu eğitimlerde etkinliklerde bulunuyor. Bir kısmıda burdan cıkma. Yani siz yine bildiğinizi okuyun fakat gün gelir 10 cm kala durmak yerine kafayı kolu kırarsanız, o zaman bir hidrolikten tasarruf etmenizin acısı cıkar. Benim fikrim bu.
Alper Gardaş,
seni temin ederim, içini civa ile doldursanda, sıvı nitrojen ile kaliperleri soğutsanda TVS apache'nin zaten ne kadar gideceğide ne zaman duracağıda belli. Senin bahsettiklerin pist motorları için geçerli. 20 litrelik tenekelerde satılan kızartma yağlarını dahi koysan TVS'de yapacağı etki belli.
Reklamlar
-
şimdi tutupda 100 cc 100 kg bir motorun max cıkabilecegi hızda belli o momentuma maruz kalacak fren sistemide belli.
tutupda 600 lük 1000 cc lik racinglerle aynı kefeye koymanın, vay efendim illaki su kadar surede
hidrolik değişse iyi olur demenin anlamı yok bence.
durumuna bakarsınız , kullanım sartlarına bakarsınız, göstergeden yaga bakarsınız.
son durum degerlendirmesinden sonra gerekli görülür ise değiştirilir.
motorumda ön arka disk fren sistemi var . basta da yazdıgım gibi neredeyse 2.5 yasında ve birer takım balata bitirmiş durumdayım
ve halende frenajda ön fren istersem stopie yaptırır arka asfaltı kazır.
kontrol camından baktıgımdada hidrolik de ne eksilme nede renginde bozulma, nede fren performansında azalma olmadıgından değişme geregide
görmüyorum.
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
@Zuzuw belli ki benden tecrübelisiniz ben daha yeni motorcuyum 3 aydır kullanıyorum fakat yanlış anlaşılmak istememm ama sizin uslübünüz biraz kötüydü o maksatla bende o şekilde yazdım, saygısızlık yaptıysam kusura bakmayın.
Bu arada alper arkadaşımıza katılıyorum. Barkın bayoğlunun her dediğini yapmaya çalışıyorum ve tabiki 2 tane eğitmenin. Fuat domaniç ve Devrim sirmen. Dolayısıyla 6 ayda bir değiştirin diyorlarsa değiştirmekte fayda var. Ha onlar 6 aydamı değiştiriyodur? Orasını bilemem..
Ama bende 6 ayda bir değiştirmez idim frenlerde sıkıntı olmadığı sürece. İşin içine hidrolik camının nemden buhar yaptığını gördüm. Ve frenlerde garç garç etmeye başlayınca konuyu açtım.
+hidrolik tavsiyesi istedim.
@centiko, 2,5 yaşında fren hidroliğini değiştirmeseniz bile siz fren sıktıkça o yağın etkisi kayboluyor. Atıyorum şimdi 60 km ile giderken 40 metrede duruyorsanız belki değiştirseniz hidroliğini 30 metrede durcaksınız. Görüünrde fark olmayabilir ama 10 metre ciddi bir farktır..
-
arkadaşlar bir yanlış var biri demiş en yüksek dot değeri konulmalıdır diğe motorunuzun fren sistemine göre yağ koyun benimkinde dot3 yazıyor dot 3 ü de koyarken sakın damlatmayın çamurluğmu maffetti
-
Uykusuzcorap adlı üyeden alıntı
@Zuzuw belli ki benden tecrübelisiniz ben daha yeni motorcuyum 3 aydır kullanıyorum fakat yanlış anlaşılmak istememm ama sizin uslübünüz biraz kötüydü o maksatla bende o şekilde yazdım, saygısızlık yaptıysam kusura bakmayın.
Bu arada alper arkadaşımıza katılıyorum. Barkın bayoğlunun her dediğini yapmaya çalışıyorum ve tabiki 2 tane eğitmenin. Fuat domaniç ve Devrim sirmen. Dolayısıyla 6 ayda bir değiştirin diyorlarsa değiştirmekte fayda var. Ha onlar 6 aydamı değiştiriyodur? Orasını bilemem..
Ama bende 6 ayda bir değiştirmez idim frenlerde sıkıntı olmadığı sürece. İşin içine hidrolik camının nemden buhar yaptığını gördüm. Ve frenlerde garç garç etmeye başlayınca konuyu açtım.
+hidrolik tavsiyesi istedim.
@centiko, 2,5 yaşında fren hidroliğini değiştirmeseniz bile siz fren sıktıkça o yağın etkisi kayboluyor. Atıyorum şimdi 60 km ile giderken 40 metrede duruyorsanız belki değiştirseniz hidroliğini 30 metrede durcaksınız. Görüünrde fark olmayabilir ama 10 metre ciddi bir farktır..
tabiki sizin cam da buhar nem varsa değişmeniz yerinde bir tutum olacaktır.
benim olaya gelirsek de, suan fren performansından gayet memnunum, ama bu hiç değişmeyecegim, yagdır, akmaz kokmaz ... vs
anlamına gelmesin.
tabi ki zamanı geliyor bende bir ara değiştirmeyi düşünüyorum
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
Fren hidroliği değişim süresi 1 yılı geçmemeli. Eğer motosikletinizi zorlu koşullarda (arazi, dur kalk trafiği) kullanıyorsanız değişim süresini 3 aya bile düşürebilirsiniz.
DOT konusuna gelince başka siteden araklama bilgilerle:
DOT nedir?
Department of Transportation (Ulaştırma Birimi) kelimelerinin kısaltmasından oluşturulmuş bir
Amerikan standardını belirtir. DOT sayıları fren sıvılarının KURU ve ISLAK kaynama derecelerine göre
belirlenir.
Fren Sıvısı Tipi Kuru Kaynama Derecesi Islak Kaynama Derecesi:
DOT 3 205°C 140°C
DOT 4 230°C 155°C
DOT 3 kullanılan motosiklere DOT 4 konulabilir. DOT 4 kullanılan motosikletlere DOT 3 kullanılmamalıdır.
-
Aynı motorla 60 bin km kadar yaptım.
Ön disk hiç değişmeden 60 bin daha yapardı. Şekil itibari ile çamur gibi olsa da iş görüyor.
Arka disk başka mekanik sorunlar nedeniyle bir çok kez yağ kondu, değişti.
1 kere hava aldırdık içine çıkarabilirsen çıkar.
Ne servisi, ne ben ne ustalar hava yapmasını önleyemedi.
Sıcakta-güneşte bekledi mi arka fren milimetrik oluyordu, zımba gibi.
Motosikletle fren yağını bozamazsınız, yakamazsınız.
Gereksiz yere ekleme değişim yapmayın.
Kabarcık yapar, sonra bunlar yağ haznesinde yüzeye çıkar, ordan da havaya karışır.
Pistonların içine hava veya su girmesin yeter.
Her değişim yaptığınızda sağa sola bulaşır, korozyon paslanma yapar; boyalarına zarar verir, insanı zehirler.
Düzgün çalışan frenin hidroliğine müdahale etmeyin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)