Aylık 2000km yol yapacağım önerilerinizi bekliyorum arkadaşlar..
Reklamlar
-
Selamlar herkese, bu işten en ekonomik şekilde yararlanmaya çalışıyorum.
İş dolaysıyla gidiş-geliş 150km olan Aydın ili içerisinde Akbük - Kuşadası arasında gidip geleceğim, keyfe-keder Salı-Perşembe havanın serin olduğu saatlerde ve pazar tatilimi evimde geçirmek için cumartesi akşamları yolculuk yapacağım. yolun yarısından fazlası düzlük. düzlükten önce ve sonra virajlar ve birkaç yokuş var. toplam 75km olmak üzere.. Haftada 450km uzun yol (50-100km'de şehir içi yapsam)
ortalama 500km yol yapacağım haftalık. Aylık 2000km. maksimum rakamlar bunlar.
Öncelikle 2 yıldır motosiklet binmiyorum. Kendimce tecrübeli sayılırım. Yeni bir motosiklet almam gerekecek. Aklıma ilk gelen motosiklet:
-Honda CBF150(sıfır) -Yakıt tüketimi, kalitesi, güvenilirliği ve rahatlığı pek cazip.
-Düşündüğüm ekstralar: Hava filtresi , İridium buji , Far , Arka çanta , Lastik
Motosikletin bakımlarını kendim yapacağım. Yağ olarak Repsol ve Castrol'ün arasında kaldım. KN'nin hava filtreleri ömürlüktü diye hatırlıyorum.. geriye sadece yağ değiştirmek, zincir temizlemek ve balata temizliği kalıyor.. çokta zor bir görev değil.
Garanti kapsamında olup olmaması önemli değil zaten fabrika hatası olursa eğer ilk 1000km içerisinde belli edecektir kendini.
Yapabileceğim kilometre fazla olduğu için her ay servise para bayılmaktansa gerekli malzemelerimi önceden alıp her bakımda sadece yağa para harcayacağım. Zaten servise götürmem çok zor olurdu.
Hesaplarım doğruysa eğer internette ki yakıt tüketimlerini baz alarak aylık 300TL yakıt tüketeceğim . Kaliteli yağların litresi de 30TL den aşağı değildir herhalde. Aylık maksimum 350TL gibi bir gideri olacak CBF150'nin
-Benim aklımda ki düşünceler bunlar arkadaşlar. Sizce bu motosikletin toplam ömrü ne olur? yormadan üzmeden saatte kaç km hız yapabilirim?
hesaplamalarım doğru mu? ve özellikle ekstralar konusunda fikrinizi istiyorum. Tavsiye, fikir ve düşüncelerinizi çekinmeden paylaşırsanız çok memnun olurum. Şimdiden teşekkürler herkese keyifli sürüşler dilerim.
Life starts after 9000 RPM's
Reklamlar
-
Benim öncelikli tavsiyem daha dün kaza yapmış birisi olarak kask, eldiven, mont ve pantolonunu tamamlamadan motora binmemen üstad
-
Life starts after 9000 RPM's
-
TVS Apache. Cbf150. Ybr125 kullanmış birisi olarak kesinlikle CBF 150 öneririm.
-
-
Bilalancer adlı üyeden alıntı
TVS Apache. Cbf150. Ybr125 kullanmış birisi olarak kesinlikle CBF 150 öneririm.
Motosiklet seçimi konusunda daha iyisi olmadığını düşünüyorum ama kafama takılan ekstralar
Life starts after 9000 RPM's
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Sıfır cbf alırsanız şuan çıplak hali ile 6000 6100 tl ye geliyor . Koruma demirleri yan ayaklık artı çanta falan filan derken 7 bini bulur
-
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Suzuki inazuma tavsiye ederim cbf'ten çok daha rahat güçlü ve seri motor rahat rahat istediğiniz yere götürür sizi ama Cbf'e göre biraz daha fazla yakar orası ayrı
Bende de cbf var sıfır aldım 3 ay önce full depo ile yedek hariç 400 km yapıyor . İphone yağ kullanıyorum gayet güzel yağdır tavsiye ederim
Inazuma'nın fiyatıda CBF'in 2 katı o ne olacak :D
Life starts after 9000 RPM's
-
iridium buji boşa masraf olur...
en dandik 2 liralık buji de alsanız 10.000 km kullanırsınız... ben öyle yapıyorum... yakıtta-çalışma da vs hiç bir sıkıntı yaşamadım...
hava filitresinden anlamam... ben hep orjinal kullandım...
motorun rodajını iyi yaparsanız, maximum 130 km hızı görür...
ilk 1000 km den sonra 90-100 km hızlarla seyir edebilirsiniz...
yolun yarıdan fazlası düz demişsiniz... ön dişliyi de 1 diş büyütün.. faydasını görürsünüz...
hepsinden önce full ekipman almalısınız...
ayrıca tur camı da takabilirsiniz... şimdiden hayırlı uğurlu olsun diyelim...
-
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Sıfır cbf alırsanız şuan çıplak hali ile 6000 6100 tl ye geliyor . Koruma demirleri yan ayaklık artı çanta falan filan derken 7 bini bulur
Koruma demiri düşünmüyorum ancak yan ayaklık ve çanta olmazsa olmaz far konusunda zenon istiyorum ama uyumluluğu konusunda hiç bir fikrim yok
Life starts after 9000 RPM's
-
Kocaeli İl Temsilcisi
JoeyDunlop adlı üyeden alıntı
Koruma demiri düşünmüyorum ancak yan ayaklık ve çanta olmazsa olmaz
far konusunda zenon istiyorum ama uyumluluğu konusunda hiç bir fikrim yok
Hiç olmazsa motor koruma demiri mutlaka taktırmanız lazım . Kaza anında motor sürüklenirken çok faydası var motora ve grenajlarını korumaya . Zenon fara gerek yok orjinali gayet güzel iyi aydınlatıyor boş yere masraf yapmanıza gerek yok
-
ferhatkars adlı üyeden alıntı
iridium buji boşa masraf olur...
en dandik 2 liralık buji de alsanız 10.000 km kullanırsınız... ben öyle yapıyorum... yakıtta-çalışma da vs hiç bir sıkıntı yaşamadım...
hava filitresinden anlamam... ben hep orjinal kullandım...
motorun rodajını iyi yaparsanız, maximum 130 km hızı görür...
ilk 1000 km den sonra 90-100 km hızlarla seyir edebilirsiniz...
yolun yarıdan fazlası düz demişsiniz... ön dişliyi de 1 diş büyütün.. faydasını görürsünüz...
hepsinden önce full ekipman almalısınız...
ayrıca tur camı da takabilirsiniz... şimdiden hayırlı uğurlu olsun diyelim...
Teşekkürler,Yapacağım yol 150cc tek silindir bir motosiklet için ciddi rakamlar olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden buji filtre vs. masraf edeceğim. dişli zincir konusunda detaylı destek almam gerekecek.. yakıt tüketimini ne şekilde etkiler veya bana ne şekilde yararı olur ?
Life starts after 9000 RPM's
-
Kocaeli İl Temsilcisi
JoeyDunlop adlı üyeden alıntı
Teşekkürler,Yapacağım yol 150cc tek silindir bir motosiklet için ciddi rakamlar olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden buji filtre vs. masraf edeceğim. dişli zincir konusunda detaylı destek almam gerekecek.. yakıt tüketimini ne şekilde etkiler veya bana ne şekilde yararı olur ?
150 cc ye fazla masraf yapana kadar paranız varsa 250 cc inazuma almanız daha iyi olur hiç masrafsız binersiniz daha iyi bi şekilde
-
Motor seçimi gayet yerinde. Yalnız 6 bin TL'ye merdiven dayamış fiyatını hakeder mi bilmiyorum. Bajaj Discover'a da bir bakın derim, fiyat ve yakıt olarak çok daha avantajlıdır. Cbf kadar rahat mıdır bilmem ama rahat olduğu söyleniyor kullanıcıları tarafından.
Yağ olarak da 30 TL'yi gözden çıkarttınız madem, Motul'un yarı sentetik 5100 veya tam sentetik 7100 yağlarını önerebilirim. Repsol Castrol ve Motul kullandım, düşünmeden Motul derim.
Ekstralar konusuna gelince, topcase ve üçlü çanta setini ihtiyacınız dahilinde alabilirsiniz, yalnız lastik ve uzun ön camı şiddetle tavsiye ederim. Iridium buji ise Cbf 150 için gereksiz olacağı kanaatindeyim. Zaten iridium bujinin randımanlı çalışması için ateşleme kablosunun da uygunuyla değişmesi gerekli.
Şimdiden hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler
-
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Hiç olmazsa motor koruma demiri mutlaka taktırmanız lazım . Kaza anında motor sürüklenirken çok faydası var motora ve grenajlarını korumaya . Zenon fara gerek yok orjinali gayet güzel iyi aydınlatıyor boş yere masraf yapmanıza gerek yok
http://www.motosiklet.net/forum/tani...915-selam.html
çok motosiklet kazasına şahit oldum, şaseye tutturulan demir parçası ufak yan yatmalarda işe yarıyor sadece, demir olmasına rağmen grenajları zarar görmüştü çoğunun. çok dikkatliyimdir trafikte. Olurda kaza yaparsam da çirkin olur belki de taktırırım ama
-
Castrol repsol alacak paran varsa Motul al
-
Kocaeli İl Temsilcisi
JoeyDunlop adlı üyeden alıntı
http://www.motosiklet.net/forum/tani...915-selam.html
çok motosiklet kazasına şahit oldum, şaseye tutturulan demir parçası ufak yan yatmalarda işe yarıyor sadece, demir olmasına rağmen grenajları zarar görmüştü çoğunun. çok dikkatliyimdir trafikte. Olurda kaza yaparsam da çirkin olur
belki de taktırırım ama
O zaman şimdiden hayırlı olsun diyelim . Cbf kullanıcıları başlığında bekleriz sizi
-
Ezio41 adlı üyeden alıntı
150 cc ye fazla masraf yapana kadar paranız varsa 250 cc inazuma almanız daha iyi olur hiç masrafsız binersiniz daha iyi bi şekilde
bu saydığım masraflar çok fazla değil, yani yakıt tüketimi benim için en önemli konu. İnazuma'da çok pahalı. değmez..
350TL benim için aylık en fazla gözden çıkarmak istediğim rakam..
Life starts after 9000 RPM's
-
Kocaeli İl Temsilcisi
JoeyDunlop adlı üyeden alıntı
bu saydığım masraflar çok fazla değil, yani yakıt tüketimi benim için en önemli konu. İnazuma'da çok pahalı. değmez..
350TL benim için aylık en fazla gözden çıkarmak istediğim rakam..
Cbf ihtiyaçlarını fazlasıyla karşılar o zaman Yağ olarak ben iphone 10 w 40 yarı sentetik kullanıyorum . İphone tavsiye ederim
-
Motor koruma demirlerinin aslında en büyük özelliği motorbisikletin motor bloğunu korumasından ziyade , sürücü düştüğünde düşen kişinin ayağının motor ile zemin arasında kalarak sıkışmasını yada sürücünün motorbisikletle beraber sürünmesini engellemesidir. Motorbisiklete gönül vermiş ve motorbisikletsiz bir hayat düşünemeyen tüm kardeşlerimin motorun görüntüsünü bozar mı acaba düşüncesinden bir an önce kurtularak motorbisikleti satın aldıgında bayiden teslim almadan önce bu korumayı muhakkak taktırmaları gerekmektedir.Zaten öyle fahiş bi fiyatıda yok.Çizilen büzülen kırılan yada dökülen her malzeme zamanla yerine getirilebilir ama platin takılan bir ayak yada kol asla eski orijinal haline getirilemez , sağlıcakla kalın , saygılarımla.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)