Frenleme ve rölanti ayarı yardım please!
Reklamlar
-
Sayın büyüklerim sevgili arkadaşlarım,hepinize iyi günler.Bende böyle anca işim düşünce girip bir şeyler yazıyorum
Neyse uzatmadan geleyim sorunuma,
Şimdi ben daha 2000 km tecrübesi olan 18 yaşında bir gencim,acemiyim yani.Motosikleti ilk aldığımda arka freni neredeyse hiç kullanmazdım hatta bir keresinde kavşaktan dönerken fazla hızlı olduğumu fark edip ön freni sıkmıştım ve asfaltla bir münasebetimiz olmuştu
Daha sonra alıştım arka frene ön freni sadece durduğumda kullanıyorum,bazende beynim otomatik elimi yönetiyor istemsiz ön freni kullanıyorum yani beynim algılıyor heralde Neyse hafta sonu 20 senelik motorcu olan dayımla görüştük gerçi artık araba kullanıyor da işte fren konusu açıldı dedi ben ön freni çok çok gerekmedikçe kullanmam falan dedi şaşırdım,ben mi yanlış yapıyorum dedim bende o kadar fazla kullanmıyorum ama hiç ön frensiz de olur mu?(Barkın abinin videolarını izledim) Onu bir sorayım dedim size diğer konuya gelince,
Ben motoru aldığımdan beri rölanti devri 2000-2500 civarı bana normal gibi geliyordu dayım çok fazla dedi rölanti ayarını kurcaladı şuan 1000 devirde sabit , ben daha önce 10 tl lik benzin 50-60 km civarı gidiyordum,1. viteste kalktıktan sonra gaz vermesem bile tın tın gidiyordu,şimdi daha az yakar dedi , 2. viteste falan yavaşlayınca titremeye başlıyor duracağım zaman alışmak gerek heralde diyeceğim o ki bu devir normal mi?İki tane soru sormak için bu kadar şey yazdım kusura bakmayın
Reklamlar
-
rolanti devrin 1000-1500 normaldir fren kullanma kişiye bağlıdır eğer soru oysa ben ön freni çok kullanırım
-
2500 de rölanti çok fazladır .Manueline bi bak varsa aortalama 1000 1500 arası ayarlarlar genelde . Fren konusuna gelince Ön arka kombine kullanılır duruma göre değişiklikler göstersede, motorda ön fren en fazla kullanılan frendir.
-
rolanti 1000-1500 arası iyidir az biraz daha yükselt...
dayın 20 sene motor kullanmış ama nasıl kullanmış...
motoru durduran ön frendir...sadece viraj içinde ve baktım ön fren yetmiyor ozman arkayı kullanıyorum...durmak için ise ön ve arka kombine olarak kullanarak duruyorum.
-
arkadaşlarda benim gibi yapıyor durmak için arkalı önlü kullanınca çok etkili yavaşlama sağlıyor ancak kumlu çakıllı yerlerde ön frene gövenmiyorum )
-
Eyvallah, sizinde benim gibi fren yaptığınızı öğrenince sevindim, dayım biraz uçuk bir adam zaten ls2 kask var ona bile çok para vermişsin diyor iyi ölmemiş o bu zamana kadar
-
bencede ölmediğine dua etsin :D
-
hızlı giderken sadece arka frenle durmaya çalış sonra neler oluyor gör, ön-arka ikisini orantılı kullan
-
bence ön arka aynı oranda kullanılmalı. tabi her motorun ağırlık merkezi farklı ama kendi motorumda ikisini birden kullanmazsam ne duruyor nede yavaşlıyor.. ayrıca arka freni kullanmıyorsan bile azda olsa bas be kardeşim sadece ön freni sıktığın zaman kitlenme riski daha yüksek çünkü
-
%70 arka %30 ön fren yavaşlamalarda. Arka kayarsa telafisi olabilir ancak ön teker kitledimi çok çok küçük ihtimal kurtarman. Ha ön frensizde motor durmaz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)