Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Frenleme ve rölanti ayarı yardım please!

    REKLAM ALANI
  1. #1
    emrcbk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2013
    Şehir
    Bursa/Kestel
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D250
    Sayın büyüklerim sevgili arkadaşlarım,hepinize iyi günler.Bende böyle anca işim düşünce girip bir şeyler yazıyorum
    Neyse uzatmadan geleyim sorunuma,
    Şimdi ben daha 2000 km tecrübesi olan 18 yaşında bir gencim,acemiyim yani.Motosikleti ilk aldığımda arka freni neredeyse hiç kullanmazdım hatta bir keresinde kavşaktan dönerken fazla hızlı olduğumu fark edip ön freni sıkmıştım ve asfaltla bir münasebetimiz olmuştu
    Daha sonra alıştım arka frene ön freni sadece durduğumda kullanıyorum,bazende beynim otomatik elimi yönetiyor istemsiz ön freni kullanıyorum yani beynim algılıyor heralde Neyse hafta sonu 20 senelik motorcu olan dayımla görüştük gerçi artık araba kullanıyor da işte fren konusu açıldı dedi ben ön freni çok çok gerekmedikçe kullanmam falan dedi şaşırdım,ben mi yanlış yapıyorum dedim bende o kadar fazla kullanmıyorum ama hiç ön frensiz de olur mu?(Barkın abinin videolarını izledim) Onu bir sorayım dedim size diğer konuya gelince,
    Ben motoru aldığımdan beri rölanti devri 2000-2500 civarı bana normal gibi geliyordu dayım çok fazla dedi rölanti ayarını kurcaladı şuan 1000 devirde sabit , ben daha önce 10 tl lik benzin 50-60 km civarı gidiyordum,1. viteste kalktıktan sonra gaz vermesem bile tın tın gidiyordu,şimdi daha az yakar dedi , 2. viteste falan yavaşlayınca titremeye başlıyor duracağım zaman alışmak gerek heralde diyeceğim o ki bu devir normal mi?İki tane soru sormak için bu kadar şey yazdım kusura bakmayın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    rolanti devrin 1000-1500 normaldir fren kullanma kişiye bağlıdır eğer soru oysa ben ön freni çok kullanırım

  3. #3
    ronnytechno - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2011
    Şehir
    Süleymanpaşalı
    Motosikleti
    TVS Apache 150 2013 Yeşil-Siyah
    2500 de rölanti çok fazladır .Manueline bi bak varsa aortalama 1000 1500 arası ayarlarlar genelde . Fren konusuna gelince Ön arka kombine kullanılır duruma göre değişiklikler göstersede, motorda ön fren en fazla kullanılan frendir.

  4. #4
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    rolanti 1000-1500 arası iyidir az biraz daha yükselt...
    dayın 20 sene motor kullanmış ama nasıl kullanmış...
    motoru durduran ön frendir...sadece viraj içinde ve baktım ön fren yetmiyor ozman arkayı kullanıyorum...durmak için ise ön ve arka kombine olarak kullanarak duruyorum.

  5. #5

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    arkadaşlarda benim gibi yapıyor durmak için arkalı önlü kullanınca çok etkili yavaşlama sağlıyor ancak kumlu çakıllı yerlerde ön frene gövenmiyorum )

  6. #6
    emrcbk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2013
    Şehir
    Bursa/Kestel
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D250
    Eyvallah, sizinde benim gibi fren yaptığınızı öğrenince sevindim, dayım biraz uçuk bir adam zaten ls2 kask var ona bile çok para vermişsin diyor iyi ölmemiş o bu zamana kadar
    ahmetersoz1 bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    bencede ölmediğine dua etsin :D

  8. #8
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    hızlı giderken sadece arka frenle durmaya çalış sonra neler oluyor gör, ön-arka ikisini orantılı kullan

  9. #9
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    bence ön arka aynı oranda kullanılmalı. tabi her motorun ağırlık merkezi farklı ama kendi motorumda ikisini birden kullanmazsam ne duruyor nede yavaşlıyor.. ayrıca arka freni kullanmıyorsan bile azda olsa bas be kardeşim sadece ön freni sıktığın zaman kitlenme riski daha yüksek çünkü
    cenkito bunu beğendi.

  10. #10
    lickup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar 200NS için gün sayıyor
    %70 arka %30 ön fren yavaşlamalarda. Arka kayarsa telafisi olabilir ancak ön teker kitledimi çok çok küçük ihtimal kurtarman. Ha ön frensizde motor durmaz.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)