enjeksiyonlu motosiklet çalıştırma şekli
Reklamlar
-
selamun aleyküm sayın mt üyeleri.
Benim sorum enjeksiyonlu motosiklette kontağı ilk çevirdiğin anda enjeksiyon zivilemesi oluyor bittikten sonra marşa basıyorsun ve çalışıyor. Merak ettiğim enjeksiyon zivilemesi daha bitmeden marşa basılırsa ve motor çalışırsa motora zararı varmıdır? Varsa nelere zarar verir?
Birde nerdeyse herkezin başına gelmiştir, motor çalışırken yanlışlıkla marşa basmanın zararı varmıdır? değerli cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...
Reklamlar
-
Kontağı çevirdiğinizde gelen ses benzin pompasının sesi. Sisteme benzin basıyor ve basınç sağlıyor. Bu ses durana kadar 1 veya 2 saniye bekleyin ondan sonra marşa basın. Motor çalışırken marşa basmak marş motorunuzun ve dişlilerinin arızalanmasına yol açar. Bu tüm motorlu araçlarda (dizel, benzinli dahil) geçerlidir.
-
metinkilic adlı üyeden alıntı
Kontağı çevirdiğinizde gelen ses benzin pompasının sesi. Sisteme benzin basıyor ve basınç sağlıyor. Bu ses durana kadar 1 veya 2 saniye bekleyin ondan sonra marşa basın. Motor çalışırken marşa basmak marş motorunuzun ve dişlilerinin arızalanmasına yol açar. Bu tüm motorlu araçlarda (dizel, benzinli dahil) geçerlidir.
+1
-
metinkilic adlı üyeden alıntı
Kontağı çevirdiğinizde gelen ses benzin pompasının sesi. Sisteme benzin basıyor ve basınç sağlıyor. Bu ses durana kadar 1 veya 2 saniye bekleyin ondan sonra marşa basın. Motor çalışırken marşa basmak marş motorunuzun ve dişlilerinin arızalanmasına yol açar. Bu tüm motorlu araçlarda (dizel, benzinli dahil) geçerlidir.
peki hocam şöyle diyeyim bu ilk marş değil, birinci marşı dedıgınız gbı bekledm bastm calıstrp gttım. Baska yerde durdm daha motor sıcak 1 dk sonra kontagı tekrar actım zıvıleme devam ederken marsa bastm motorda calıstı. Nelere zararı olmuş olabılr?
-
metinkilic adlı üyeden alıntı
Kontağı çevirdiğinizde gelen ses benzin pompasının sesi. Sisteme benzin basıyor ve basınç sağlıyor. Bu ses durana kadar 1 veya 2 saniye bekleyin ondan sonra marşa basın. Motor çalışırken marşa basmak marş motorunuzun ve dişlilerinin arızalanmasına yol açar. Bu tüm motorlu araçlarda (dizel, benzinli dahil) geçerlidir.
motor çalışırken marş düğmesine basarsan hiç bişe olmaz ama şu durumlarda ...motor viteste olursa ve debriyaja basmıyorsan müşür çalıştığından marş çalışmaz...ama boşta veya debriyaj basılıyken marşa basılırsa mantiken marş alması lazım ama onunda illaki bi koruması olması lazım..deneyecek bi baba yiğit varmı
-
kawasaki er5
yamaha xjr 1300
-
-
canerol adlı üyeden alıntı
motor çalışırken marş düğmesine basarsan hiç bişe olmaz ama şu durumlarda ...motor viteste olursa ve debriyaja basmıyorsan müşür çalıştığından marş çalışmaz...ama boşta veya debriyaj basılıyken marşa basılırsa mantiken marş alması lazım ama onunda illaki bi koruması olması lazım..deneyecek bi baba yiğit varmı
işte onu ben yanlışlıkla denedim, yanı ben degılde bı arkadas daha zıvıleme bıtmeden basıverdı marşa, engel olmaya calıstım ama yetısemedım :D motorla biyere gıttım durdum arkadas geldı motoru ınceledım guzelmıs dedı kontagı kapattı sonra açtı zivileme başladı daha bitmemişti kiii arkadaş marşa bastı ve motor çalıştı. çok canım sıkıldı ama bişeyde diyemedim. Kafama takıldı acaba sorun olmuşmudur biyerlere zarar vermişmidir diye
-
Bildiğim kadarıyla enjeksiyon o zivleme anında sıcaklığa göre ateşlenecek benzinin oranını ayarlıyor (bu yüzden de jikle yok zaten). Karbüratörlü motorları çalıştırırken jikleyi çekip öyle çalıştırıyoruz ya da sıcaksa gaz verip çalıştırıyoruz ancak enjeksiyonlu motorlarda zaten enjeksiyon o işi hallettiği için biz ekstradan gaz verdiğimizde motoru boğmuş oluyoruz. Zivlemenin bitmesini bekleyerek çalıştırmak en güzelidir ancak bir-iki sefer bitmesini beklemeden çalıştırmanın çok sorun olacağını sanmıyorum. Motor çalışırken marşa basmanız ise metinkilic'in dediği gibi marş motorunuzu bozar. Basılı tuttuğunuz süre ne kadar uzarsa risk o kadar artar. Motor kullanmaya alışma dönemimde benim de korna diye aceleyle marşa bastığım olmuştu. Keyifli sürüşler.
-
1-2 kereden bişey olmaz
-
marş motorunda volan dişlisi vardır, motor çalıştığı anda marş motoru ile motor kısmının bağlantısını keser. o yüzden sıkıntı etme.
-
tabuzbreaker adlı üyeden alıntı
Bildiğim kadarıyla enjeksiyon o zivleme anında sıcaklığa göre ateşlenecek benzinin oranını ayarlıyor (bu yüzden de jikle yok zaten). Karbüratörlü motorları çalıştırırken jikleyi çekip öyle çalıştırıyoruz ya da sıcaksa gaz verip çalıştırıyoruz ancak enjeksiyonlu motorlarda zaten enjeksiyon o işi hallettiği için biz ekstradan gaz verdiğimizde motoru boğmuş oluyoruz. Zivlemenin bitmesini bekleyerek çalıştırmak en güzelidir ancak bir-iki sefer bitmesini beklemeden çalıştırmanın çok sorun olacağını sanmıyorum. Motor çalışırken marşa basmanız ise metinkilic'in dediği gibi marş motorunuzu bozar. Basılı tuttuğunuz süre ne kadar uzarsa risk o kadar artar. Motor kullanmaya alışma dönemimde benim de korna diye aceleyle marşa bastığım olmuştu. Keyifli sürüşler.
değerli cevabınız için teşekkür ederim hocam..
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:33 ----------
soruma cevap veren herkeze tek tek teşekkür ederim arkadaşlar. Anladığım şuki tek seferden birşey olmaz ama bunu alışkanlık haline getirmemek gerek
-
O zivileme dediğin anda enjeksiyon sistemine benzin basılması ve bir basınç seviyesine ulaşmasından başka şeylerde oluyor.
Motorun üzerinde 10-20 adet arasında ( motoruna göre ) sensör , algılayıcı , selenoid vs ilk çalışma için ölçümler yapıp o ölçümleri beyne ulaştırıyor ve beyin gelen verileri değerlendirip marşa bastığınız anda çalışma için en uygun hazırlıkları yapıyor.
Mesela hava sıcaklık sensörü hava sıcaklığını ölçüyor ve beyne iletiyor , beyinde jikle gerekip gerekmediğine karar verip ona göre jikleye konum bilgisi gönderiyor. tps sensörü kapak açıklığını ölçüp beyne gönderiyor ve beyinde o açıklık için ne boyda benzin püskürtülmesi gerektiğine karar verip enjeksiyon üzerindeki ayarlamalarını yapıyor.
vs vs vs .
Yani o sadece bir vızılama değil. Ve 1 saniye beklemek birşey kaybettirmez.
Ayrıca kontağı kapattığınızda pompa benzini depoya geri basıp sistem üzerindeki basıncı düşürüyor. Her seferde tekrar benzin basmak zorunda. Yani kontağı kapattın 2 saniye sonra açtın , yinede bekleyeceksin. O arada sistemdeki benzin depoya çoktan geri gönderilmiş oluyor.
Not : benzin ciddi ölçüde büyük basınç la ejektörlere gönderiliyor. Öyle eften püften bir basınc değil.
Mesela bildiğim birşeyi yazım. Yeni model jetta dizel araçlarda mazot 1600 bar lık bir basınç altında enjektör arkasında bekletiliyor ve o şiddetli bazınçla mükemmel spreyleme etkisi oluşturularak en iyi performans ve en düşük yakıt tüketim değerlerine ulaşılıyor.
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
abi bilerek yapmasamsa bir kaç kez başıma geldi marş motoru yine dönüyor acı bir ses çıkarıyor ama bir sorun olmuyor
inatla basarsak belki o zaman olur
inatla basacak biri var mı
-
acayüp adlı üyeden alıntı
O zivileme dediğin anda enjeksiyon sistemine benzin basılması ve bir basınç seviyesine ulaşmasından başka şeylerde oluyor.
Motorun üzerinde 10-20 adet arasında ( motoruna göre ) sensör , algılayıcı , selenoid vs ilk çalışma için ölçümler yapıp o ölçümleri beyne ulaştırıyor ve beyin gelen verileri değerlendirip marşa bastığınız anda çalışma için en uygun hazırlıkları yapıyor.
Mesela hava sıcaklık sensörü hava sıcaklığını ölçüyor ve beyne iletiyor , beyinde jikle gerekip gerekmediğine karar verip ona göre jikleye konum bilgisi gönderiyor. tps sensörü kapak açıklığını ölçüp beyne gönderiyor ve beyinde o açıklık için ne boyda benzin püskürtülmesi gerektiğine karar verip enjeksiyon üzerindeki ayarlamalarını yapıyor.
vs vs vs .
Yani o sadece bir vızılama değil. Ve 1 saniye beklemek birşey kaybettirmez.
Ayrıca kontağı kapattığınızda pompa benzini depoya geri basıp sistem üzerindeki basıncı düşürüyor. Her seferde tekrar benzin basmak zorunda. Yani kontağı kapattın 2 saniye sonra açtın , yinede bekleyeceksin. O arada sistemdeki benzin depoya çoktan geri gönderilmiş oluyor.
Not : benzin ciddi ölçüde büyük basınç la ejektörlere gönderiliyor. Öyle eften püften bir basınc değil.
Mesela bildiğim birşeyi yazım. Yeni model jetta dizel araçlarda mazot 1600 bar lık bir basınç altında enjektör arkasında bekletiliyor ve o şiddetli bazınçla mükemmel spreyleme etkisi oluşturularak en iyi performans ve en düşük yakıt tüketim değerlerine ulaşılıyor.
ve o 1600 bar basınçla çıkan sıvıyı 0,5 mm kalınlığında çıkarın,karşınızdaki adamı ince ince dilimleyebilirsiniz...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
acayüp adlı üyeden alıntı
O zivileme dediğin anda enjeksiyon sistemine benzin basılması ve bir basınç seviyesine ulaşmasından başka şeylerde oluyor.
Motorun üzerinde 10-20 adet arasında ( motoruna göre ) sensör , algılayıcı , selenoid vs ilk çalışma için ölçümler yapıp o ölçümleri beyne ulaştırıyor ve beyin gelen verileri değerlendirip marşa bastığınız anda çalışma için en uygun hazırlıkları yapıyor.
Mesela hava sıcaklık sensörü hava sıcaklığını ölçüyor ve beyne iletiyor , beyinde jikle gerekip gerekmediğine karar verip ona göre jikleye konum bilgisi gönderiyor. tps sensörü kapak açıklığını ölçüp beyne gönderiyor ve beyinde o açıklık için ne boyda benzin püskürtülmesi gerektiğine karar verip enjeksiyon üzerindeki ayarlamalarını yapıyor.
vs vs vs .
Yani o sadece bir vızılama değil. Ve 1 saniye beklemek birşey kaybettirmez.
Ayrıca kontağı kapattığınızda pompa benzini depoya geri basıp sistem üzerindeki basıncı düşürüyor. Her seferde tekrar benzin basmak zorunda. Yani kontağı kapattın 2 saniye sonra açtın , yinede bekleyeceksin. O arada sistemdeki benzin depoya çoktan geri gönderilmiş oluyor.
Not : benzin ciddi ölçüde büyük basınç la ejektörlere gönderiliyor. Öyle eften püften bir basınc değil.
Mesela bildiğim birşeyi yazım. Yeni model jetta dizel araçlarda mazot 1600 bar lık bir basınç altında enjektör arkasında bekletiliyor ve o şiddetli bazınçla mükemmel spreyleme etkisi oluşturularak en iyi performans ve en düşük yakıt tüketim değerlerine ulaşılıyor.
vay vay hocam ne yaptın senya .s zaten ben beklerim sonuna kadar ama işte bilmeyen bi arkadaş bianda bastı engel olamadım. Herhangi bir zarar vermişmidir sizce ?
-
Bir kereden birşey olmaz derler.
Yinede yapmamakta fayda var.
aynı şeyi yaptığım için göstergelerim bozulmuştu.
Hız ve devir sonuna kadar çıkıp iniyor. Ben acele ve dalgınlıkla bastım marşa ve göstergeler marşa bastığım anda durdu.Ve durduğu yeri sıfır olarak kabul etti. durduğum yerde bile 50 km gösteriyordu 50 ile giderken gösterge 100 gösteriyordu. Ve bu motorların göstergeleri hiçte ucuz şeyler değil.
-
acayüp adlı üyeden alıntı
Bir kereden birşey olmaz derler.
Yinede yapmamakta fayda var.
aynı şeyi yaptığım için göstergelerim bozulmuştu.
Hız ve devir sonuna kadar çıkıp iniyor. Ben acele ve dalgınlıkla bastım marşa ve göstergeler marşa bastığım anda durdu.Ve durduğu yeri sıfır olarak kabul etti. durduğum yerde bile 50 km gösteriyordu 50 ile giderken gösterge 100 gösteriyordu. Ve bu motorların göstergeleri hiçte ucuz şeyler değil.
anladım kardeşim cevapların çok işime yarayacak bundan sonra kesinlikle basmamda bastırtmamda zivileme bitmeden. Sağolasın
-
Küçük lambaların patlayabildiğini de biliyorum.
Dikkat etmek lazım.
-
APALA adlı üyeden alıntı
Küçük lambaların patlayabildiğini de biliyorum.
Dikkat etmek lazım.
eyvallah kardeşim sağolasın
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)