Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

enjeksiyonlu motosiklet çalıştırma şekli

    REKLAM ALANI
  1. #1
    dolphin_star - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    honda cg 125 kırmızı
    selamun aleyküm sayın mt üyeleri.
    Benim sorum enjeksiyonlu motosiklette kontağı ilk çevirdiğin anda enjeksiyon zivilemesi oluyor bittikten sonra marşa basıyorsun ve çalışıyor. Merak ettiğim enjeksiyon zivilemesi daha bitmeden marşa basılırsa ve motor çalışırsa motora zararı varmıdır? Varsa nelere zarar verir?
    Birde nerdeyse herkezin başına gelmiştir, motor çalışırken yanlışlıkla marşa basmanın zararı varmıdır? değerli cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Kontağı çevirdiğinizde gelen ses benzin pompasının sesi. Sisteme benzin basıyor ve basınç sağlıyor. Bu ses durana kadar 1 veya 2 saniye bekleyin ondan sonra marşa basın. Motor çalışırken marşa basmak marş motorunuzun ve dişlilerinin arızalanmasına yol açar. Bu tüm motorlu araçlarda (dizel, benzinli dahil) geçerlidir.
    by_001, braveguy ve aquarist4 bunu beğendiler.

  3. #3
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı metinkilic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontağı çevirdiğinizde gelen ses benzin pompasının sesi. Sisteme benzin basıyor ve basınç sağlıyor. Bu ses durana kadar 1 veya 2 saniye bekleyin ondan sonra marşa basın. Motor çalışırken marşa basmak marş motorunuzun ve dişlilerinin arızalanmasına yol açar. Bu tüm motorlu araçlarda (dizel, benzinli dahil) geçerlidir.
    +1

  4. #4
    dolphin_star - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    honda cg 125 kırmızı
    Alıntı metinkilic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontağı çevirdiğinizde gelen ses benzin pompasının sesi. Sisteme benzin basıyor ve basınç sağlıyor. Bu ses durana kadar 1 veya 2 saniye bekleyin ondan sonra marşa basın. Motor çalışırken marşa basmak marş motorunuzun ve dişlilerinin arızalanmasına yol açar. Bu tüm motorlu araçlarda (dizel, benzinli dahil) geçerlidir.
    peki hocam şöyle diyeyim bu ilk marş değil, birinci marşı dedıgınız gbı bekledm bastm calıstrp gttım. Baska yerde durdm daha motor sıcak 1 dk sonra kontagı tekrar actım zıvıleme devam ederken marsa bastm motorda calıstı. Nelere zararı olmuş olabılr?

  5. #5
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı metinkilic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontağı çevirdiğinizde gelen ses benzin pompasının sesi. Sisteme benzin basıyor ve basınç sağlıyor. Bu ses durana kadar 1 veya 2 saniye bekleyin ondan sonra marşa basın. Motor çalışırken marşa basmak marş motorunuzun ve dişlilerinin arızalanmasına yol açar. Bu tüm motorlu araçlarda (dizel, benzinli dahil) geçerlidir.
    motor çalışırken marş düğmesine basarsan hiç bişe olmaz ama şu durumlarda ...motor viteste olursa ve debriyaja basmıyorsan müşür çalıştığından marş çalışmaz...ama boşta veya debriyaj basılıyken marşa basılırsa mantiken marş alması lazım ama onunda illaki bi koruması olması lazım..deneyecek bi baba yiğit varmı

  6. #6
    by_001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2008
    Şehir
    42 KONYA
    Motosikleti
    kawasaki er5 cbr 929
    Alıntı metinkilic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontağı çevirdiğinizde gelen ses benzin pompasının sesi. Sisteme benzin basıyor ve basınç sağlıyor. Bu ses durana kadar 1 veya 2 saniye bekleyin ondan sonra marşa basın. Motor çalışırken marşa basmak marş motorunuzun ve dişlilerinin arızalanmasına yol açar. Bu tüm motorlu araçlarda (dizel, benzinli dahil) geçerlidir.
    + 100

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:06 ----------

    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor çalışırken marş düğmesine basarsan hiç bişe olmaz ama şu durumlarda ...motor viteste olursa ve debriyaja basmıyorsan müşür çalıştığından marş çalışmaz...ama boşta veya debriyaj basılıyken marşa basılırsa mantiken marş alması lazım ama onunda illaki bi koruması olması lazım..deneyecek bi baba yiğit varmı
    abi ne yazdın anlamadım :D türkçe yazanmı :D
    kawasaki er5 yamaha xjr 1300

  7. #7
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor çalışırken marş düğmesine basarsan hiç bişe olmaz ama şu durumlarda ...motor viteste olursa ve debriyaja basmıyorsan müşür çalıştığından marş çalışmaz...ama boşta veya debriyaj basılıyken marşa basılırsa mantiken marş alması lazım ama onunda illaki bi koruması olması lazım..deneyecek bi baba yiğit varmı
    abi bilerek yapmasamsa bir kaç kez başıma geldi marş motoru yine dönüyor acı bir ses çıkarıyor ama bir sorun olmuyor inatla basarsak belki o zaman olur

  8. #8
    dolphin_star - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    honda cg 125 kırmızı
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor çalışırken marş düğmesine basarsan hiç bişe olmaz ama şu durumlarda ...motor viteste olursa ve debriyaja basmıyorsan müşür çalıştığından marş çalışmaz...ama boşta veya debriyaj basılıyken marşa basılırsa mantiken marş alması lazım ama onunda illaki bi koruması olması lazım..deneyecek bi baba yiğit varmı
    işte onu ben yanlışlıkla denedim, yanı ben degılde bı arkadas daha zıvıleme bıtmeden basıverdı marşa, engel olmaya calıstım ama yetısemedım :D motorla biyere gıttım durdum arkadas geldı motoru ınceledım guzelmıs dedı kontagı kapattı sonra açtı zivileme başladı daha bitmemişti kiii arkadaş marşa bastı ve motor çalıştı. çok canım sıkıldı ama bişeyde diyemedim. Kafama takıldı acaba sorun olmuşmudur biyerlere zarar vermişmidir diye

  9. #9
    tabuzbreaker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2012
    Motosikleti
    CBR125r 2014
    Bildiğim kadarıyla enjeksiyon o zivleme anında sıcaklığa göre ateşlenecek benzinin oranını ayarlıyor (bu yüzden de jikle yok zaten). Karbüratörlü motorları çalıştırırken jikleyi çekip öyle çalıştırıyoruz ya da sıcaksa gaz verip çalıştırıyoruz ancak enjeksiyonlu motorlarda zaten enjeksiyon o işi hallettiği için biz ekstradan gaz verdiğimizde motoru boğmuş oluyoruz. Zivlemenin bitmesini bekleyerek çalıştırmak en güzelidir ancak bir-iki sefer bitmesini beklemeden çalıştırmanın çok sorun olacağını sanmıyorum. Motor çalışırken marşa basmanız ise metinkilic'in dediği gibi marş motorunuzu bozar. Basılı tuttuğunuz süre ne kadar uzarsa risk o kadar artar. Motor kullanmaya alışma dönemimde benim de korna diye aceleyle marşa bastığım olmuştu. Keyifli sürüşler.

  10. #10
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    1-2 kereden bişey olmaz

  11. #11
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    marş motorunda volan dişlisi vardır, motor çalıştığı anda marş motoru ile motor kısmının bağlantısını keser. o yüzden sıkıntı etme.

  12. #12
    dolphin_star - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    honda cg 125 kırmızı
    Alıntı tabuzbreaker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bildiğim kadarıyla enjeksiyon o zivleme anında sıcaklığa göre ateşlenecek benzinin oranını ayarlıyor (bu yüzden de jikle yok zaten). Karbüratörlü motorları çalıştırırken jikleyi çekip öyle çalıştırıyoruz ya da sıcaksa gaz verip çalıştırıyoruz ancak enjeksiyonlu motorlarda zaten enjeksiyon o işi hallettiği için biz ekstradan gaz verdiğimizde motoru boğmuş oluyoruz. Zivlemenin bitmesini bekleyerek çalıştırmak en güzelidir ancak bir-iki sefer bitmesini beklemeden çalıştırmanın çok sorun olacağını sanmıyorum. Motor çalışırken marşa basmanız ise metinkilic'in dediği gibi marş motorunuzu bozar. Basılı tuttuğunuz süre ne kadar uzarsa risk o kadar artar. Motor kullanmaya alışma dönemimde benim de korna diye aceleyle marşa bastığım olmuştu. Keyifli sürüşler.
    değerli cevabınız için teşekkür ederim hocam..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:33 ----------

    soruma cevap veren herkeze tek tek teşekkür ederim arkadaşlar. Anladığım şuki tek seferden birşey olmaz ama bunu alışkanlık haline getirmemek gerek

  13. #13
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    O zivileme dediğin anda enjeksiyon sistemine benzin basılması ve bir basınç seviyesine ulaşmasından başka şeylerde oluyor.
    Motorun üzerinde 10-20 adet arasında ( motoruna göre ) sensör , algılayıcı , selenoid vs ilk çalışma için ölçümler yapıp o ölçümleri beyne ulaştırıyor ve beyin gelen verileri değerlendirip marşa bastığınız anda çalışma için en uygun hazırlıkları yapıyor.

    Mesela hava sıcaklık sensörü hava sıcaklığını ölçüyor ve beyne iletiyor , beyinde jikle gerekip gerekmediğine karar verip ona göre jikleye konum bilgisi gönderiyor. tps sensörü kapak açıklığını ölçüp beyne gönderiyor ve beyinde o açıklık için ne boyda benzin püskürtülmesi gerektiğine karar verip enjeksiyon üzerindeki ayarlamalarını yapıyor.

    vs vs vs .
    Yani o sadece bir vızılama değil. Ve 1 saniye beklemek birşey kaybettirmez.

    Ayrıca kontağı kapattığınızda pompa benzini depoya geri basıp sistem üzerindeki basıncı düşürüyor. Her seferde tekrar benzin basmak zorunda. Yani kontağı kapattın 2 saniye sonra açtın , yinede bekleyeceksin. O arada sistemdeki benzin depoya çoktan geri gönderilmiş oluyor.

    Not : benzin ciddi ölçüde büyük basınç la ejektörlere gönderiliyor. Öyle eften püften bir basınc değil.
    Mesela bildiğim birşeyi yazım. Yeni model jetta dizel araçlarda mazot 1600 bar lık bir basınç altında enjektör arkasında bekletiliyor ve o şiddetli bazınçla mükemmel spreyleme etkisi oluşturularak en iyi performans ve en düşük yakıt tüketim değerlerine ulaşılıyor.
    TUTITO bunu beğendi.

  14. #14
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi bilerek yapmasamsa bir kaç kez başıma geldi marş motoru yine dönüyor acı bir ses çıkarıyor ama bir sorun olmuyor inatla basarsak belki o zaman olur
    inatla basacak biri var mı

  15. #15
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zivileme dediğin anda enjeksiyon sistemine benzin basılması ve bir basınç seviyesine ulaşmasından başka şeylerde oluyor.
    Motorun üzerinde 10-20 adet arasında ( motoruna göre ) sensör , algılayıcı , selenoid vs ilk çalışma için ölçümler yapıp o ölçümleri beyne ulaştırıyor ve beyin gelen verileri değerlendirip marşa bastığınız anda çalışma için en uygun hazırlıkları yapıyor.

    Mesela hava sıcaklık sensörü hava sıcaklığını ölçüyor ve beyne iletiyor , beyinde jikle gerekip gerekmediğine karar verip ona göre jikleye konum bilgisi gönderiyor. tps sensörü kapak açıklığını ölçüp beyne gönderiyor ve beyinde o açıklık için ne boyda benzin püskürtülmesi gerektiğine karar verip enjeksiyon üzerindeki ayarlamalarını yapıyor.

    vs vs vs .
    Yani o sadece bir vızılama değil. Ve 1 saniye beklemek birşey kaybettirmez.

    Ayrıca kontağı kapattığınızda pompa benzini depoya geri basıp sistem üzerindeki basıncı düşürüyor. Her seferde tekrar benzin basmak zorunda. Yani kontağı kapattın 2 saniye sonra açtın , yinede bekleyeceksin. O arada sistemdeki benzin depoya çoktan geri gönderilmiş oluyor.

    Not : benzin ciddi ölçüde büyük basınç la ejektörlere gönderiliyor. Öyle eften püften bir basınc değil.
    Mesela bildiğim birşeyi yazım. Yeni model jetta dizel araçlarda mazot 1600 bar lık bir basınç altında enjektör arkasında bekletiliyor ve o şiddetli bazınçla mükemmel spreyleme etkisi oluşturularak en iyi performans ve en düşük yakıt tüketim değerlerine ulaşılıyor.
    ve o 1600 bar basınçla çıkan sıvıyı 0,5 mm kalınlığında çıkarın,karşınızdaki adamı ince ince dilimleyebilirsiniz...
    rogget bunu beğendi.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  16. #16
    dolphin_star - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    honda cg 125 kırmızı
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zivileme dediğin anda enjeksiyon sistemine benzin basılması ve bir basınç seviyesine ulaşmasından başka şeylerde oluyor.
    Motorun üzerinde 10-20 adet arasında ( motoruna göre ) sensör , algılayıcı , selenoid vs ilk çalışma için ölçümler yapıp o ölçümleri beyne ulaştırıyor ve beyin gelen verileri değerlendirip marşa bastığınız anda çalışma için en uygun hazırlıkları yapıyor.

    Mesela hava sıcaklık sensörü hava sıcaklığını ölçüyor ve beyne iletiyor , beyinde jikle gerekip gerekmediğine karar verip ona göre jikleye konum bilgisi gönderiyor. tps sensörü kapak açıklığını ölçüp beyne gönderiyor ve beyinde o açıklık için ne boyda benzin püskürtülmesi gerektiğine karar verip enjeksiyon üzerindeki ayarlamalarını yapıyor.

    vs vs vs .
    Yani o sadece bir vızılama değil. Ve 1 saniye beklemek birşey kaybettirmez.

    Ayrıca kontağı kapattığınızda pompa benzini depoya geri basıp sistem üzerindeki basıncı düşürüyor. Her seferde tekrar benzin basmak zorunda. Yani kontağı kapattın 2 saniye sonra açtın , yinede bekleyeceksin. O arada sistemdeki benzin depoya çoktan geri gönderilmiş oluyor.

    Not : benzin ciddi ölçüde büyük basınç la ejektörlere gönderiliyor. Öyle eften püften bir basınc değil.
    Mesela bildiğim birşeyi yazım. Yeni model jetta dizel araçlarda mazot 1600 bar lık bir basınç altında enjektör arkasında bekletiliyor ve o şiddetli bazınçla mükemmel spreyleme etkisi oluşturularak en iyi performans ve en düşük yakıt tüketim değerlerine ulaşılıyor.
    vay vay hocam ne yaptın senya .s zaten ben beklerim sonuna kadar ama işte bilmeyen bi arkadaş bianda bastı engel olamadım. Herhangi bir zarar vermişmidir sizce ?

  17. #17
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Bir kereden birşey olmaz derler.
    Yinede yapmamakta fayda var.

    aynı şeyi yaptığım için göstergelerim bozulmuştu.
    Hız ve devir sonuna kadar çıkıp iniyor. Ben acele ve dalgınlıkla bastım marşa ve göstergeler marşa bastığım anda durdu.Ve durduğu yeri sıfır olarak kabul etti. durduğum yerde bile 50 km gösteriyordu 50 ile giderken gösterge 100 gösteriyordu. Ve bu motorların göstergeleri hiçte ucuz şeyler değil.

  18. #18
    dolphin_star - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    honda cg 125 kırmızı
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir kereden birşey olmaz derler.
    Yinede yapmamakta fayda var.

    aynı şeyi yaptığım için göstergelerim bozulmuştu.
    Hız ve devir sonuna kadar çıkıp iniyor. Ben acele ve dalgınlıkla bastım marşa ve göstergeler marşa bastığım anda durdu.Ve durduğu yeri sıfır olarak kabul etti. durduğum yerde bile 50 km gösteriyordu 50 ile giderken gösterge 100 gösteriyordu. Ve bu motorların göstergeleri hiçte ucuz şeyler değil.
    anladım kardeşim cevapların çok işime yarayacak bundan sonra kesinlikle basmamda bastırtmamda zivileme bitmeden. Sağolasın

  19. #19
    APALA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2012
    Motosikleti
    ARMadillo
    Küçük lambaların patlayabildiğini de biliyorum.
    Dikkat etmek lazım.

  20. #20
    dolphin_star - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    honda cg 125 kırmızı
    Alıntı APALA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Küçük lambaların patlayabildiğini de biliyorum.
    Dikkat etmek lazım.
    eyvallah kardeşim sağolasın


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)