enjeksiyonlu motosiklet çalıştırma şekli
Reklamlar
-
16 Aralık 2017, 20:45
#21
Merhaba yeni motorsiklet aldım honda crf250l bi , motorsikletimde bi ses farkettim, mesela kontağı açınca vizzz enjeksiyon sesi var ya o sesin arasında tırrrt diye bi ses çıkıyor bu nedendir ? Linkteki videoda mevcut bu ses
https://youtu.be/smH05lmnhcg
Reklamlar
-
16 Aralık 2017, 21:35
#22
bir zararı olcağını sanmıyorum ama ben de bekliyorum dizel arabadan alışkanlık
-
16 Aralık 2017, 22:08
#23
Bişey olmaz. Ciddi zarar olacak olsa marşı engellerdi ECU. İzin verdilerse demek ki ölümcül bir zarar yok. Yolda aniden istop ettiğinde yaptım kaç kez. Hiç bir şey olmadı. Normalde bekliyorum tabii ki.
Bence kimseye parlamayın bunun için. Nazikçe uyarın, bi daha yapmazlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:04 ----------
acayüp adlı üyeden alıntı
Motorun üzerinde 10-20 adet arasında ( motoruna göre ) sensör , algılayıcı , selenoid vs ilk çalışma için ölçümler yapıp o ölçümleri beyne ulaştırıyor ve beyin gelen verileri değerlendirip marşa bastığınız anda çalışma için en uygun hazırlıkları yapıyor.
Mesela hava sıcaklık sensörü hava sıcaklığını ölçüyor ve beyne iletiyor , beyinde jikle gerekip gerekmediğine karar verip ona göre jikleye konum bilgisi gönderiyor. tps sensörü kapak açıklığını ölçüp beyne gönderiyor ve beyinde o açıklık için ne boyda benzin püskürtülmesi gerektiğine karar verip enjeksiyon üzerindeki ayarlamalarını yapıyor.
vs vs vs.
Muhtemelen elinizi anahtardan çektiğiniz anda bütün bunlar tamamlanmış oluyor. Sonuçta hepsi elektronik ölçümler ve kararlar, hızları da malum...
-
16 Aralık 2017, 23:05
#24
bi kereden bi şey olmaz
-
17 Aralık 2017, 03:14
#25
bir defa kontak açar açmaz denedim hiç tepki vermedi. zivileme geçtikten sonra marşa tepki veriyor.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
17 Aralık 2017, 03:37
#26
erdoganegici adlı üyeden alıntı
Merhaba yeni motorsiklet aldım honda crf250l bi , motorsikletimde bi ses farkettim, mesela kontağı açınca vizzz enjeksiyon sesi var ya o sesin arasında tırrrt diye bi ses çıkıyor bu nedendir ? Linkteki videoda mevcut bu ses
https://youtu.be/smH05lmnhcg
Aynı ses benim Pcx'te de var. Diğer Pcx sahibi arkadaşlarımda da var.
Kafaya takılacak bir şey olduğunu sanmıyorum. Sorun olsa serviste söylerlerdi.
Şöyle bi video buldum hatta.
https://www.youtube.com/watch?v=-sw5gb0uy50
-
17 Aralık 2017, 08:39
#27
acayüp adlı üyeden alıntı
O zivileme dediğin anda enjeksiyon sistemine benzin basılması ve bir basınç seviyesine ulaşmasından başka şeylerde oluyor.
Motorun üzerinde 10-20 adet arasında ( motoruna göre ) sensör , algılayıcı , selenoid vs ilk çalışma için ölçümler yapıp o ölçümleri beyne ulaştırıyor ve beyin gelen verileri değerlendirip marşa bastığınız anda çalışma için en uygun hazırlıkları yapıyor.
Mesela hava sıcaklık sensörü hava sıcaklığını ölçüyor ve beyne iletiyor , beyinde jikle gerekip gerekmediğine karar verip ona göre jikleye konum bilgisi gönderiyor. tps sensörü kapak açıklığını ölçüp beyne gönderiyor ve beyinde o açıklık için ne boyda benzin püskürtülmesi gerektiğine karar verip enjeksiyon üzerindeki ayarlamalarını yapıyor.
vs vs vs .
Yani o sadece bir vızılama değil. Ve 1 saniye beklemek birşey kaybettirmez.
Ayrıca kontağı kapattığınızda pompa benzini depoya geri basıp sistem üzerindeki basıncı düşürüyor. Her seferde tekrar benzin basmak zorunda. Yani kontağı kapattın 2 saniye sonra açtın , yinede bekleyeceksin. O arada sistemdeki benzin depoya çoktan geri gönderilmiş oluyor.
Not : benzin ciddi ölçüde büyük basınç la ejektörlere gönderiliyor. Öyle eften püften bir basınc değil.
Mesela bildiğim birşeyi yazım. Yeni model jetta dizel araçlarda mazot 1600 bar lık bir basınç altında enjektör arkasında bekletiliyor ve o şiddetli bazınçla mükemmel spreyleme etkisi oluşturularak en iyi performans ve en düşük yakıt tüketim değerlerine ulaşılıyor.
Sadece dizel araç yakıt sistemiyle benzeştirmeniz yanlış olmuş dizel yakıtın tutuşması için yüksek basınç gerekir bu doğru. Benzin o bahsettiğiniz rakamların çok azında patlar ve o kadar sıkıştırılamaz.
-
17 Aralık 2017, 15:32
#28
Bazi kullanma kilavuzu yada ansiklopedilerinde, (benim arabanin ki üç cilt) yapma ve sakın yapma bide yaparsan gunah benden gider ibareleri farkli renklerde yazar. sakın yapma ibaresi, bende sari renkli yazili. İlk çaliştirma aninda kontak dalgametresi takilip sizin haydalayiciya basmaniz arasinda gecen sure enjeksiyon sistemi icin gereklidir, ayni anda iki eliniz ile bu islemi yapmaniza sistem izin vermez. Aykiri olmayin der...
Yani möhendis beğy guvenlik halkasi koymus. Bisey olmaz ama motor icin de iyi bisey degildir diyor.
Motorda bassan ne olur... benzin enjektore ulaşmadan buji cakmaya baslar, marş motoru yanmayan pistona hareket verir. Enjektor negafif basinc nedeni ile afallar, Zorlanma olur. Beyin sensor hatasi verebilir, elli metre sonra stop edebilir. Efendi gibi vizirtiyi bekleyip tekrar atesleme yapinca duzelir. Dişliler yada marş motoru kendini yer. Birkaç kereden bişey olmaz geci. Ayrica motor ilk kiv kiv da almaz da dorduncu kiv kiv de alir coşkuyu..
Enjeksiyonlu motoru vurdurunca da benzeri sorunlar olusur..
-
17 Aralık 2017, 16:26
#29
mesajların yarısını okumadım.
benim motorda(tvs apache) marş motoru volanta dişliler ile bağlı ve volant dönerken marş motorunu döndürmüyor fakat marş motoru dönerken volantı döndürüyor.
yani bu durumda motor çalışıren yada çalışmazken marş motoruna basmak pek bir şeyi değiştirmez.
hatta tam tersi bir durum, motor çalışırken marşa basmak marş motorunu boşa çevirmeye sebep olur ve bunun hiç bir zararı yok. çünkü dönen motor marş motorunu daha hızlı çevirmez çünkü volanta öyle bir dişli bağlamışlarki kendindeki dönme kuvvetini marş motoruna aktarmıyor.
yani motor boştayken yanlışlıkla marşa basarsanız bir şey olmaz, isterse 9 bin devire dayayın ve marşa basın boştayken yine bir şey olmaz çünkü marş motoru kendi çapında ve kendi hızında dönecek ve siz marşı bırakınca duracaktır.
TVS apache için durum böyle, diğer motorları bilemem. asıl acı marş motoru sesi nedir bilir misiniz? akü zayıftır ve motoru çalıştırmak için marşa basarsınız fakat marş motoru bir iki çevirir sonra çeviremez durur. işte acı ses bu.
-
17 Aralık 2017, 17:54
#30
İlk zamanlarda benzin pompası durduktan sonra marşa basıyordum. Şimdi ise motor ışığı söndükten sonra marşa basıyordum. Motor enjeksiyonlu olduğu için çalıştırırken gaz vermeye gerek yok
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)