Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

enjeksiyonlu motosiklet çalıştırma şekli

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    16 Aralık 2017
    Şehir
    fethiye
    Motosikleti
    honda crf250L
    Merhaba yeni motorsiklet aldım honda crf250l bi , motorsikletimde bi ses farkettim, mesela kontağı açınca vizzz enjeksiyon sesi var ya o sesin arasında tırrrt diye bi ses çıkıyor bu nedendir ? Linkteki videoda mevcut bu ses
    https://youtu.be/smH05lmnhcg


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    bir zararı olcağını sanmıyorum ama ben de bekliyorum dizel arabadan alışkanlık

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Bişey olmaz. Ciddi zarar olacak olsa marşı engellerdi ECU. İzin verdilerse demek ki ölümcül bir zarar yok. Yolda aniden istop ettiğinde yaptım kaç kez. Hiç bir şey olmadı. Normalde bekliyorum tabii ki.

    Bence kimseye parlamayın bunun için. Nazikçe uyarın, bi daha yapmazlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:04 ----------

    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun üzerinde 10-20 adet arasında ( motoruna göre ) sensör , algılayıcı , selenoid vs ilk çalışma için ölçümler yapıp o ölçümleri beyne ulaştırıyor ve beyin gelen verileri değerlendirip marşa bastığınız anda çalışma için en uygun hazırlıkları yapıyor.

    Mesela hava sıcaklık sensörü hava sıcaklığını ölçüyor ve beyne iletiyor , beyinde jikle gerekip gerekmediğine karar verip ona göre jikleye konum bilgisi gönderiyor. tps sensörü kapak açıklığını ölçüp beyne gönderiyor ve beyinde o açıklık için ne boyda benzin püskürtülmesi gerektiğine karar verip enjeksiyon üzerindeki ayarlamalarını yapıyor.

    vs vs vs.
    Muhtemelen elinizi anahtardan çektiğiniz anda bütün bunlar tamamlanmış oluyor. Sonuçta hepsi elektronik ölçümler ve kararlar, hızları da malum...

  4. #24

    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    İzmir-Alanya
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 EFİ
    bi kereden bi şey olmaz

  5. #25
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    bir defa kontak açar açmaz denedim hiç tepki vermedi. zivileme geçtikten sonra marşa tepki veriyor.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  6. #26
    Fr.Sante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Forza 250 - SYM Jet-X 125
    Alıntı erdoganegici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba yeni motorsiklet aldım honda crf250l bi , motorsikletimde bi ses farkettim, mesela kontağı açınca vizzz enjeksiyon sesi var ya o sesin arasında tırrrt diye bi ses çıkıyor bu nedendir ? Linkteki videoda mevcut bu ses
    https://youtu.be/smH05lmnhcg
    Aynı ses benim Pcx'te de var. Diğer Pcx sahibi arkadaşlarımda da var.

    Kafaya takılacak bir şey olduğunu sanmıyorum. Sorun olsa serviste söylerlerdi.

    Şöyle bi video buldum hatta.

    https://www.youtube.com/watch?v=-sw5gb0uy50

  7. #27

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zivileme dediğin anda enjeksiyon sistemine benzin basılması ve bir basınç seviyesine ulaşmasından başka şeylerde oluyor.
    Motorun üzerinde 10-20 adet arasında ( motoruna göre ) sensör , algılayıcı , selenoid vs ilk çalışma için ölçümler yapıp o ölçümleri beyne ulaştırıyor ve beyin gelen verileri değerlendirip marşa bastığınız anda çalışma için en uygun hazırlıkları yapıyor.

    Mesela hava sıcaklık sensörü hava sıcaklığını ölçüyor ve beyne iletiyor , beyinde jikle gerekip gerekmediğine karar verip ona göre jikleye konum bilgisi gönderiyor. tps sensörü kapak açıklığını ölçüp beyne gönderiyor ve beyinde o açıklık için ne boyda benzin püskürtülmesi gerektiğine karar verip enjeksiyon üzerindeki ayarlamalarını yapıyor.

    vs vs vs .
    Yani o sadece bir vızılama değil. Ve 1 saniye beklemek birşey kaybettirmez.

    Ayrıca kontağı kapattığınızda pompa benzini depoya geri basıp sistem üzerindeki basıncı düşürüyor. Her seferde tekrar benzin basmak zorunda. Yani kontağı kapattın 2 saniye sonra açtın , yinede bekleyeceksin. O arada sistemdeki benzin depoya çoktan geri gönderilmiş oluyor.

    Not : benzin ciddi ölçüde büyük basınç la ejektörlere gönderiliyor. Öyle eften püften bir basınc değil.
    Mesela bildiğim birşeyi yazım. Yeni model jetta dizel araçlarda mazot 1600 bar lık bir basınç altında enjektör arkasında bekletiliyor ve o şiddetli bazınçla mükemmel spreyleme etkisi oluşturularak en iyi performans ve en düşük yakıt tüketim değerlerine ulaşılıyor.
    Sadece dizel araç yakıt sistemiyle benzeştirmeniz yanlış olmuş dizel yakıtın tutuşması için yüksek basınç gerekir bu doğru. Benzin o bahsettiğiniz rakamların çok azında patlar ve o kadar sıkıştırılamaz.

  8. #28
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    Bazi kullanma kilavuzu yada ansiklopedilerinde, (benim arabanin ki üç cilt) yapma ve sakın yapma bide yaparsan gunah benden gider ibareleri farkli renklerde yazar. sakın yapma ibaresi, bende sari renkli yazili. İlk çaliştirma aninda kontak dalgametresi takilip sizin haydalayiciya basmaniz arasinda gecen sure enjeksiyon sistemi icin gereklidir, ayni anda iki eliniz ile bu islemi yapmaniza sistem izin vermez. Aykiri olmayin der...

    Yani möhendis beğy guvenlik halkasi koymus. Bisey olmaz ama motor icin de iyi bisey degildir diyor.

    Motorda bassan ne olur... benzin enjektore ulaşmadan buji cakmaya baslar, marş motoru yanmayan pistona hareket verir. Enjektor negafif basinc nedeni ile afallar, Zorlanma olur. Beyin sensor hatasi verebilir, elli metre sonra stop edebilir. Efendi gibi vizirtiyi bekleyip tekrar atesleme yapinca duzelir. Dişliler yada marş motoru kendini yer. Birkaç kereden bişey olmaz geci. Ayrica motor ilk kiv kiv da almaz da dorduncu kiv kiv de alir coşkuyu..

    Enjeksiyonlu motoru vurdurunca da benzeri sorunlar olusur..

  9. #29
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    mesajların yarısını okumadım.

    benim motorda(tvs apache) marş motoru volanta dişliler ile bağlı ve volant dönerken marş motorunu döndürmüyor fakat marş motoru dönerken volantı döndürüyor.

    yani bu durumda motor çalışıren yada çalışmazken marş motoruna basmak pek bir şeyi değiştirmez.

    hatta tam tersi bir durum, motor çalışırken marşa basmak marş motorunu boşa çevirmeye sebep olur ve bunun hiç bir zararı yok. çünkü dönen motor marş motorunu daha hızlı çevirmez çünkü volanta öyle bir dişli bağlamışlarki kendindeki dönme kuvvetini marş motoruna aktarmıyor.

    yani motor boştayken yanlışlıkla marşa basarsanız bir şey olmaz, isterse 9 bin devire dayayın ve marşa basın boştayken yine bir şey olmaz çünkü marş motoru kendi çapında ve kendi hızında dönecek ve siz marşı bırakınca duracaktır.

    TVS apache için durum böyle, diğer motorları bilemem. asıl acı marş motoru sesi nedir bilir misiniz? akü zayıftır ve motoru çalıştırmak için marşa basarsınız fakat marş motoru bir iki çevirir sonra çeviremez durur. işte acı ses bu.

  10. #30
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    İlk zamanlarda benzin pompası durduktan sonra marşa basıyordum. Şimdi ise motor ışığı söndükten sonra marşa basıyordum. Motor enjeksiyonlu olduğu için çalıştırırken gaz vermeye gerek yok


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)