Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Mantık Hatası ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    benım bu kadar motor teorım yok =) soruna cevap veremıyorum ne yazıkkı =)
    C.Kaan bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    benim nc750x sehir ici 3.2 sehir disi 3.2 yakiyor 100kmde. soru neydi onu anlamadim aslinda.
    C.Kaan bunu beğendi.

  3. #23
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    Alıntı tozlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir mühendis olarak sana izah edeyim ki zaten sende çok iyi biliyorsun işin temelini sadece tatmin olmamışsın,

    kafanda olayın netleşmesini sağlayayım, bir otomobil bul mesela opel astra 1.6 benzinli, aynı hacimdeki motorun 140bg ve 180bg olan modelleri var, 140bg olan araba 7lt/100km yakarsa 180bg 9lt/100km yakar net, yanma odası hacmi aynı, devir sayısı aynı vs vs, aradaki fark ne?

    ben söyleyeyim, 180bg/140bg = 9lt/7lt, bunu sağlamak için motor sıkıştırma oranını değiştirmen yeterli, 180bg istersen uzun vadede motor ömrün kısalır (parça kalitesi aynıysa).

    şimdi birde 1000cc motorsikletle 2000cc otomobili kıyaslayalım, 1000cc motor 180bg ken 2000cc motor 180bg, yanma odası hacmi 2 kat, ama aldığın güç aynı, yani mesele ne kadar hacimde yaktığın değil nekadar yaktığın, bu yakıtıda ne kadar çok sıkıştırırsan o kadar küçük yanma odasında yakarsın, ama küçük motor istersen sıkıştırma oranı yüksek aynı oranda parça kalitesi yüksek motor demektir, işin özeti: benzinli motor verimin %25 ile %35 arasında değişir, bundan gerisi yalan.

    verim dediğin benzinli çakmakla yaktığında aldığın ısının ne kadarını kranka verebildiğidir, yani sen istiyor güç verecek daha çok benzin, araç seçerken bg yada tork vs bakmayın hepsi boş en önemlisi motorun termik verimidir.
    Alkışlanacak Bir Yorum

    Özellikle '' araç seçerken bg yada tork vs bakmayın hepsi boş en önemlisi motorun termik verimidir. '2 Demişsiniz Evet Ne Yazık'ki Gününüzde Bile İçten Yanmalı Motorlarda Üretilen Gücün Yanlızca %36'sını Tekerlere İletebiliyoruz.

    Farklı Görüşleri Duymak - Görmek Güzel, Bazı Kişiler Yanlış Anlamış Benim Motorların Fazla Yaktığını Sandığımı Düşünmüşler Sanırım Hayır Tabi'ki

    Herkese Yorumları İçin Çok Teşekkür Ederim, Eminim Benim Gibi Kafasında Bu Soru Olan Kişilerinde Akıllarında Herhangi Bir Soru İşareti Kalmamıştır.
    tozlu bunu beğendi.
    Her Şey Bir Gün Hayabusa İçin

  4. #24

    Üyelik
    07 Ocak 2014
    Şehir
    turgutlu
    Motosikleti
    cafe racer 150 cc
    benim 150 cc motor 180 krş yakıyo ben ce çok nedendir ?
    C.Kaan bunu beğendi.

  5. #25
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Motorun sıkıştırma oranı ve atmosferik beslemesini hesaba katmıyorsun. Motosikletlerde sıkıştırma oranı daha yüksek, küçücük motordan yüksek beygir elde edebilmek hem sıkıştırman hemde yakıt beslemen daha fazla.

    Arabalarda motor için yeterince yer var ve üzerinde envai çeşit sistem var.

    Son olarak sen arabayı sessiz sakin kullanıp motorda ha bire gaz açıyorsun. Acil bir iş için renault clio ile 160 dan aşağı inmeyip yokuş ve rüzgar desteği ile 200 ü geçtiğim zamanlar oldu ( ilk ziyaaaa yazana caps atarım ) ve araba 50 kuruştan fazla yaktı. Normal sürdüğüm zamanlar bu clio Mondial Drift ile aynı yakıyor
    C.Kaan bunu beğendi.

  6. #26

    Üyelik
    02 Mart 2014
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    tvs rtr 150 hyper edge
    'emrecenk'

    eğer motorun şanzımanlı ise muhtemelen hava yakıt ayarların yanlış diye tahmin ediyorum (enjeksiyonlu değil ise tabi ), yani senin motor hacmine göre alması gerekenden fazla benzin çekiyor karbüratörden, sıkıştırıp yakabildiği kadarını yakıyor, fazlasını ise buhar gibi üflüyor egzostan, iyi bildiğin bir ustaya karbüratör ayarını yaptır.

    ama motorsikletin scooter ise normaldir, çünkü onlar kayış kasnak mekanizmasıyla çalıştığından ilk kalkış ve ara hızlanmalarda yola verdiği enerji kadar kayıştaki merkezkaç kuvveti içinde güç harcıyor, yani bir nevi otomatik fites araba kullanıyormuş gibi düşün kendini, araba vites yükseltmek için devir istiyor yola hiç bakmıyor mesela, benim 125mx grumble 135krş yakıyo mesela km'de 12bg (çin beygiri )
    C.Kaan ve emrecenk bunu beğendiler.

  7. #27

    Üyelik
    23 Mart 2014
    Motosikleti
    Kawasaki z800
    cevabınıda verdiğin gibi motorun rpm seviyesi daha yüksektir bu yüzden iyi yakar, ayrıca motoruda uygun suruş rpm de surduğunuz taktirde daha az yakacaktır (3000-4000rpm arası) eco mod
    emrecenk ve C.Kaan bunu beğendiler.

  8. #28
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    özgül yakıt tüketimi

    motorun 1 birim güç için harcadığı yakıt miktarıdır.2000cc otomobil 5000 devirde 150bg üretirken bu güç için dakikada 0,1 lt benzin tüketiyorsa,1000cc 150 hp motor 15.000devirde aynı gücü üretmek için dakikada 0,2lt bile yakabilir.

    buna bakarak motorun karakteristiğiyle alakalı grafiklerinden, şanzıman oranlarından, bulunduğu irtifadan,hava sıcaklığından,atmosfer basıncından,lastiklerinden,kilosundan,aerodinamiği nden vs vs birçok etkeni gözönüne alarak yakacağı yakıt değişmekle beraber laboratuvar ortamında da daha farklı verimlilik sonuçları elde edilebilir.

    aslında kağıt üstünde bakınca motosikletler fazla bile yakmalı ama neyseki daha az hava ve yol sürtünmesi ile daha az aktarma kayıplarımız var.

    aynı şekilde araba ile değil motor motorla da kıyaslanabilir.150cc bir motor 100km boyunca 10.000devirde 3,5lt yakıyorken, nc700 daha ağır ve büyük olmasına +550cc farkına rağmen 2500 devirde 3,5lt anca tüketir.yapısı gereği çok daha yüksek performanslı hayabusa 6.viteste 3000devir 1000 ile seyrederken 4,0lt gibi bir yakıt yakar.ama kesiciye yakın devirlerde hayabusa en çok yakanıdır çünkü daha fazla hava emebiliyorken buna bağlı olarak daha fazla yakıtı güce dönüştürebilme kapasitesi vardır.

    motordan birim hacimde alınabilecek gücü arttırma yolu verimdir.bunun içinde daha fazla yakıt gerekir.motora daha fazla yakıt gönderebilmenin yolu süperşarj ve turbo gibi eklemelerin yanısıra daha fazla devirdir.hepsinin temelinde aynı hacimde daha fazla yakıttan daha fazla güç elde etmek yatar.bunun sonucunda da 1400cc otomobiller 100hp civarında iken 1400cc zzr1400 200hp civarındadır ve aynı hacimden bu gücü üretmek için daha fazla yakıt yakıp daha fazla verim elde edeceği yüksek devirlere ihtiyaç duyar
    C.Kaan bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    07 Ocak 2014
    Şehir
    turgutlu
    Motosikleti
    cafe racer 150 cc
    Alıntı tozlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    'emrecenk'

    eğer motorun şanzımanlı ise muhtemelen hava yakıt ayarların yanlış diye tahmin ediyorum (enjeksiyonlu değil ise tabi ), yani senin motor hacmine göre alması gerekenden fazla benzin çekiyor karbüratörden, sıkıştırıp yakabildiği kadarını yakıyor, fazlasını ise buhar gibi üflüyor egzostan, iyi bildiğin bir ustaya karbüratör ayarını yaptır.

    ama motorsikletin scooter ise normaldir, çünkü onlar kayış kasnak mekanizmasıyla çalıştığından ilk kalkış ve ara hızlanmalarda yola verdiği enerji kadar kayıştaki merkezkaç kuvveti içinde güç harcıyor, yani bir nevi otomatik fites araba kullanıyormuş gibi düşün kendini, araba vites yükseltmek için devir istiyor yola hiç bakmıyor mesela, benim 125mx grumble 135krş yakıyo mesela km'de 12bg (çin beygiri )
    MOTOR 5 VİTES CG ÇİN AMA CAFE YAPTIK HAVA FİLTRESİ DISARI DA BİRDE SUSTURUCULU PERFORMANS EGZOZ VAR.GERÇİ BUNLAR ONCEDEN DE VARDİ BİRDEN YAKIT FAZLASTI ODA EGZOZ TUPU KOPTUYDU Bİ PAZAR GUNU İZMİR DEN TURGUTLUYA GELENE KADAR TUPSUZ GETİRDİM MECBUREK O GUN DEN SONRA FAZLA YAKMAYA BAŞLADI.
    tozlu ve C.Kaan bunu beğendiler.

  10. #30

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Sorunun cevabı güçle alakalı ve de o gücün ne kadarını kullandığınla... Diğer yandan yine bununla bağlantılı olarak performans mevzusu var. Bazen işyerimde arkadaşlarım da bana aynı şeyi soruyor ve motorun hiç de ekonomik olmadığını söylüyorlar. Ben de onlara motor hacmini falan boşverin, motosikletle eşdeğer performans verebilen bir otomobilin yakıt tüketimini motorla karşılaştırın diyorum. Bu 1000 cc bir motosiklet için mesela F1 aracı olabilir. Veya 2000 cc sıradan bir otomobil için de 250 - 300 cc bir motosiklet. Ya da tersten yazarsam, 1000 cc bir motosikleti 2000 cc bir otomobil gibi kullanalım, yani birlikte hızlanıp, yanyana aynı hızlarda gezip gelsinler. Emin ol motosiklet çok daha az yakacaktır çünkü o hızlarda gitmek için çok daha az güce ihtiyacı vardır. Tabi viteslerini normal kullanmak şartuyla yani 1. viteste 150 falan yapmadan .
    C.Kaan bunu beğendi.

  11. #31
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Yakılan yakıtı elde edilen güce bakarak değelendiriniz. Tozlu arkadaşımın yaklaşımı doğru.

    Bir de hacim-güç oranına göre de yakıt değişimi var ama öncelikle ilk söyledğim cümle baz alınmalı diye düşünüyorum.
    tozlu ve C.Kaan bunu beğendiler.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)