Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Mantık Hatası ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    Herkese Merhabalar, Uzunca Bir Süredir Kafama Takılan Bir Soruyu Size Danışmak İçin Bu Konuyu Açmış Bulunmaktayım.

    Öncelikle Biraz Kendim'den Bahis Edeyim ( Konu İle Alakalı Çünkü ) 20 Yaşında Üst Seviyede Otomobil Hastası Olan ve Hayatını Otomobil Üzerine Kurmuş ( Okuduğum Okullar vb. Gibi ) Bir Bireyim. Son 5 Aydır Bir Motor Sevdası Başladı ve Nasipse Bu Ay Sonu Ufaktan Başlayacağım Küçük Bir Motor Alıp.

    Gelelim Soruma.

    Soru: 1000 CC, 300 KG Olan Bir Motor, 2000 CC 1.500 KG Olan Ortalama Bir Araba İle Kafa Kafaya Yada Daha Çok Benzin Yakıyor Bunun Sebebi Nedir ?

    Biraz Daha Açmam Gerekirse Her Şey Motosikletin Az Yakmasını Gerektiriyor, Arada Olan 1000 CC Fark ve 1.200 KG İle Motosikler Aracın En Az Yarısını Yakmalı, Ancak İş Pratiğe Dökünce Böyle Olmuyor.

    Tamam Belki Motor 14 - 15 K Devir Çeririken Araba 7 - 8 K Devir Çeviriyor Ancak Bu Biyel Kolu Uzunluğu İle Alakalı Bir Şey, Kol Ne Kadar Kısa Olursa o Kadar Çok Devir Çevirirsiniz Ne Kadar Uzun Olursa o Kadar Torkunuz Artar ve Daha Az Devir Çevirirsiniz.

    Kafama Takılan Nacizane Enteresan Bir Sorudur.


    Vakit Ayırdığınız İçin Teşekkürler, Her Hangi Bir Yazım Hatam Varsa Affola.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ronnytechno - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2011
    Şehir
    Süleymanpaşalı
    Motosikleti
    TVS Apache 150 2013 Yeşil-Siyah
    Sorunun cevabını zaten vermişsin dostum
    C.Kaan bunu beğendi.

  3. #3
    ertoros - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2013
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    Kawasaki KLX150L
    Birinde motor dev gibi kaputun altında,diğerinde bacaklarının arasında.
    C.Kaan bunu beğendi.

  4. #4
    santo78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2013
    Şehir
    Bangkok
    Motosikleti
    CBR 650F
    sorunun cevabimi bu ????

    Alıntı ertoros adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birinde motor dev gibi kaputun altında,diğerinde bacaklarının arasında.
    C.Kaan bunu beğendi.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    100MFH
    Öncelikle a.s

    Şimdi hocam size sıralayayım nedenini..

    Otomobil ile belli bi rölantide sakin sakin gidersiniz
    Trafikte Motosikletler Hep Sıkıştırılır 1000cc Motosikletler ise gidim mi gitmim mi der durur en son gazı açmak zorunda kalırsınız.
    Otomobiller genelde az devir çevirilir Red-line pek yapılmaz
    1000cc Kullanan kişi için Red-line olağan bişedir ve otomobil çevirdiği devirden daha fazla çevirir.
    Otomobiller genelde orta sınıf kişiler üretilir ve ona göre belli bi motor oluşturulur
    1000cc Ss Motosikleti alacak kişiler görünüş-ses-hız tabi bunu yapabilmek içinde bazı şeylerden taviz vermek zorundayız

    Ver hasıl Motosikletler otomobillerden daha özgürdür yüksek devir aşırı sürat ses (egzoz.
    Bununda bir bedeli var zaten yukarda az çok kendinizde açıklamışsınız..
    Ss nin kullanıcı kitlesi belli
    C.Kaan bunu beğendi.

  6. #6
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    Alıntı ronnytechno adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorunun cevabını zaten vermişsin dostum
    Evet Bir Cevabı Bu Ancak Biyel Kolu Uzunluğunun o Kadar Çok Etki Edeceğini Düşünmüyorum, Başka Faktörlerde Olmalı Diye Düşünüyorum.

    Alıntı ertoros adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birinde motor dev gibi kaputun altında,diğerinde bacaklarının arasında.
    Alıntı santo78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorunun cevabimi bu ????
    Evet Gerçekten Entresan Bir Cevap Oldu :D

    Alıntı Ose adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle a.s

    Şimdi hocam size sıralayayım nedenini..

    Otomobil ile belli bi rölantide sakin sakin gidersiniz
    Trafikte Motosikletler Hep Sıkıştırılır 1000cc Motosikletler ise gidim mi gitmim mi der durur en son gazı açmak zorunda kalırsınız.
    Otomobiller genelde az devir çevirilir Red-line pek yapılmaz
    1000cc Kullanan kişi için Red-line olağan bişedir ve otomobil çevirdiği devirden daha fazla çevirir.
    Otomobiller genelde orta sınıf kişiler üretilir ve ona göre belli bi motor oluşturulur
    1000cc Ss Motosikleti alacak kişiler görünüş-ses-hız tabi bunu yapabilmek içinde bazı şeylerden taviz vermek zorundayız

    Ver hasıl Motosikletler otomobillerden daha özgürdür yüksek devir aşırı sürat ses (egzoz.
    Bununda bir bedeli var zaten yukarda az çok kendinizde açıklamışsınız..
    Ss nin kullanıcı kitlesi belli
    Tabi Motosiklet Kullanmanın Belli Bir Bedeli Var Bunlardan Bir Taneside Benzin, Verdiğiniz Cevaplar Mantıklı Biyel Kolu Uzunluğu İle Bunları Birleştirince Mantıklı Bir Cevap Oluştu Gibi.

    Yorumlar İçin Herkese Teşekkür Ederim.
    Her Şey Bir Gün Hayabusa İçin

  7. #7
    Pangea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha WR 125 X
    20 bin devir çeviren araç motoru yaptıklarında yakıtını karşılaştırırız
    C.Kaan bunu beğendi.

  8. #8
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Motosikletler motoru yerleştirebileceğiniz yer limitli,O yüzden küçük hacimden çok güç çıkarmak için yüksek devirde çalışan motorlar üretilmekte.Bu yüksek devir konusundan az çok bahsedilmiş.

    Diğer ve aslında en önemli konu rüzgar direnci.Motosikletler sanılanın aksine çok yüksek rüzgar direncine sahipler.Ve rüzgar dirençleri sürücünün oturuş pozisyonuna göre değişiyor.Çağdaş arabalar artık ortalama rüzgar direnci 0,25-0,30 cd arası olan rüzgar direnci motosikletlerde 0,40 cd civarında dolaşıyor.Bu da ciddi şekilde benzin tüketimine ve son hıza etki ediyor.Şu linkte rüzgar direnci hakkında bilgiler ve bazı araçların ve cisimlerin rüzgar dirençleri var;
    http://tr.wikipedia.org/wiki/Aerodinamik_(otomobil)
    C.Kaan, Carbondioxid ve by_001 bunu beğendiler.

  9. #9
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    Alıntı Pangea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20 bin devir çeviren araç motoru yaptıklarında yakıtını karşılaştırırız
    Ben Karşılaştırma Yapmıyorum Sadece Arada'ki Mantıksızlığı Çözemeye Çalışıyorum

    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletler motoru yerleştirebileceğiniz yer limitli,O yüzden küçük hacimden çok güç çıkarmak için yüksek devirde çalışan motorlar üretilmekte.Bu yüksek devir konusundan az çok bahsedilmiş.

    Diğer ve aslında en önemli konu rüzgar direnci.Motosikletler sanılanın aksine çok yüksek rüzgar direncine sahipler.Ve rüzgar dirençleri sürücünün oturuş pozisyonuna göre değişiyor.Çağdaş arabalar artık ortalama rüzgar direnci 0,25-0,30 cd arası olan rüzgar direnci motosikletlerde 0,40 cd civarında dolaşıyor.Bu da ciddi şekilde benzin tüketimine ve son hıza etki ediyor.Şu linkte rüzgar direnci hakkında bilgiler ve bazı araçların ve cisimlerin rüzgar dirençleri var;
    http://tr.wikipedia.org/wiki/Aerodinamik_(otomobil)
    Evet Bu Gerçekten Çok Enteresan Bir Bilgi Oldu Bende Motosikletin Aero Dinamik Açıdan Çok Daha İyi Olduğunu ve Sürtünmenin Çok Çok Daha Az Olduğunu Düşünelerdendim, Bilgiler İçin Teşekkürler.
    Her Şey Bir Gün Hayabusa İçin

  10. #10
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Merhaba
    Alıntı C.Kaan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2000 CC 1.500 KG Olan Ortalama Bir Araba İle Kafa Kafaya Yada Daha Çok Benzin Yakıyor Bunun Sebebi Nedir ?
    2000cc ve 1500 kg olan arabalarin hepsi ayni yakiti mi yakiyor?
    Yok öyle bisey.
    Otomobillerin kendi arasinda bile yakit farki var.
    Bu nedenle karsilastirma yanlis.
    Yani eger bir mantik hatasi ariyorsaniz,
    1600cc reno ile
    1600cc Bmw arasindaki yakit farkindan baslamaniz gerekir.
    Motosiklete gelene kadar ohoooo
    C.Kaan, by_001, shooter1 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #11

    Üyelik
    08 Şubat 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xciting25Ori - SYM WOLF - Xmax400 - NC750D integra
    Teknolojik olarak da farklar hiç mi yok?
    C.Kaan bunu beğendi.

  12. #12
    by_001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2008
    Şehir
    42 KONYA
    Motosikleti
    kawasaki er5 cbr 929
    sen kafayı yersin böle giderse
    iptaluyelik05 ve C.Kaan bunu beğendiler.

  13. #13
    dolphin_star - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    honda cg 125 kırmızı
    arkadaşlar benimde bir sorum var ve çok kafama takılıyor. şöyleki enjeksiyonlu motosikletlerde kontağı ilk çevirdiğimizde bi enjeksiyon zivilemesi oluyorya, işte o zivileme daha bitmeden marşa basılırsa ve motor çalışırsa motora bi zararı olurmu? yada motor çalışırken tekrar marşa basmanın zararı varmıdır? şimdiden sağolun
    C.Kaan bunu beğendi.

  14. #14
    çelikatlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    ist..
    Ss motosikletlerde kg başına ortalama bir hp güç düşüyor. 1500 hp bir otomobil redline sürüşlerde kaç lt yakıt tüketir acaba.
    Carbondioxid ve C.Kaan bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı çelikatlı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ss motosikletlerde kg başına ortalama bir hp güç düşüyor. 1500 hp bir otomobil redline sürüşlerde kaç lt yakıt tüketir acaba.
    Bunun benzerini yazmak için girmiştim, daha kıssasını ve öz'ünü yukarda yazılmış buldum ve çıkıyorum
    C.Kaan bunu beğendi.

  16. #16
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    mantık hatası yok, ne kadar çok devir o kadar çok ateşleme, ne kadar çok ateşleme o kadar çok yakıt
    C.Kaan bunu beğendi.

  17. #17
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"
    1.4 motorlu bir otomobili çok sert şekilde, (7bin çevirdiğini varsayalım) sürekli 6 bin devir civarında sürün bakalım. Yakıt ortalamanız 22 litre ile 35 litre arasında değişecektir.
    C.Kaan ve ozgurakman bunu beğendiler.

  18. #18

    Üyelik
    12 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul/Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Cbr250r
    motorun ürettiği güç yani beygir'i düşündün mü hiç ? 1600cc araba 110 beygir 1000cc motor 190 beygir onu napcuk ? :D
    by_001 ve C.Kaan bunu beğendiler.

  19. #19

    Üyelik
    02 Mart 2014
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    tvs rtr 150 hyper edge
    bir mühendis olarak sana izah edeyim ki zaten sende çok iyi biliyorsun işin temelini sadece tatmin olmamışsın,

    kafanda olayın netleşmesini sağlayayım, bir otomobil bul mesela opel astra 1.6 benzinli, aynı hacimdeki motorun 140bg ve 180bg olan modelleri var, 140bg olan araba 7lt/100km yakarsa 180bg 9lt/100km yakar net, yanma odası hacmi aynı, devir sayısı aynı vs vs, aradaki fark ne?

    ben söyleyeyim, 180bg/140bg = 9lt/7lt, bunu sağlamak için motor sıkıştırma oranını değiştirmen yeterli, 180bg istersen uzun vadede motor ömrün kısalır (parça kalitesi aynıysa).

    şimdi birde 1000cc motorsikletle 2000cc otomobili kıyaslayalım, 1000cc motor 180bg ken 2000cc motor 180bg, yanma odası hacmi 2 kat, ama aldığın güç aynı, yani mesele ne kadar hacimde yaktığın değil nekadar yaktığın, bu yakıtıda ne kadar çok sıkıştırırsan o kadar küçük yanma odasında yakarsın, ama küçük motor istersen sıkıştırma oranı yüksek aynı oranda parça kalitesi yüksek motor demektir, işin özeti: benzinli motor verimin %25 ile %35 arasında değişir, bundan gerisi yalan.

    verim dediğin benzinli çakmakla yaktığında aldığın ısının ne kadarını kranka verebildiğidir, yani sen istiyor güç verecek daha çok benzin, araç seçerken bg yada tork vs bakmayın hepsi boş en önemlisi motorun termik verimidir.
    C.Kaan, Thracian ve ilkervirlan bunu beğendiler.

  20. #20
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Ben kıçı kırık 1.4 atmosferik 80 hp benzinli fiestayla istanbul parka girdim(motorları almıyorlar biz napalım ). 17lt/100km. Arabalar az yakmıyor hacu. 80 hp bir motora 8-9 litrenn üstünde yakıt harcatamazsın. Velhasıl arabalar içiyor reis
    C.Kaan bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)