benım bu kadar motor teorım yok =) soruna cevap veremıyorum ne yazıkkı =)
benım bu kadar motor teorım yok =) soruna cevap veremıyorum ne yazıkkı =)
benim nc750x sehir ici 3.2 sehir disi 3.2 yakiyor 100kmde. soru neydi onu anlamadim aslinda.
Alkışlanacak Bir Yorum
Özellikle '' araç seçerken bg yada tork vs bakmayın hepsi boş en önemlisi motorun termik verimidir. '2 Demişsiniz Evet Ne Yazık'ki Gününüzde Bile İçten Yanmalı Motorlarda Üretilen Gücün Yanlızca %36'sını Tekerlere İletebiliyoruz.
Farklı Görüşleri Duymak - Görmek Güzel, Bazı Kişiler Yanlış Anlamış Benim Motorların Fazla Yaktığını Sandığımı Düşünmüşler Sanırım Hayır Tabi'ki
Herkese Yorumları İçin Çok Teşekkür Ederim, Eminim Benim Gibi Kafasında Bu Soru Olan Kişilerinde Akıllarında Herhangi Bir Soru İşareti Kalmamıştır.
Her Şey Bir Gün Hayabusa İçin
benim 150 cc motor 180 krş yakıyo ben ce çok nedendir ?
Motorun sıkıştırma oranı ve atmosferik beslemesini hesaba katmıyorsun. Motosikletlerde sıkıştırma oranı daha yüksek, küçücük motordan yüksek beygir elde edebilmek hem sıkıştırman hemde yakıt beslemen daha fazla.
Arabalarda motor için yeterince yer var ve üzerinde envai çeşit sistem var.
Son olarak sen arabayı sessiz sakin kullanıp motorda ha bire gaz açıyorsun. Acil bir iş için renault clio ile 160 dan aşağı inmeyip yokuş ve rüzgar desteği ile 200 ü geçtiğim zamanlar oldu ( ilk ziyaaaa yazana caps atarım ) ve araba 50 kuruştan fazla yaktı. Normal sürdüğüm zamanlar bu clio Mondial Drift ile aynı yakıyor
'emrecenk'
eğer motorun şanzımanlı ise muhtemelen hava yakıt ayarların yanlış diye tahmin ediyorum (enjeksiyonlu değil ise tabi ), yani senin motor hacmine göre alması gerekenden fazla benzin çekiyor karbüratörden, sıkıştırıp yakabildiği kadarını yakıyor, fazlasını ise buhar gibi üflüyor egzostan, iyi bildiğin bir ustaya karbüratör ayarını yaptır.
ama motorsikletin scooter ise normaldir, çünkü onlar kayış kasnak mekanizmasıyla çalıştığından ilk kalkış ve ara hızlanmalarda yola verdiği enerji kadar kayıştaki merkezkaç kuvveti içinde güç harcıyor, yani bir nevi otomatik fites araba kullanıyormuş gibi düşün kendini, araba vites yükseltmek için devir istiyor yola hiç bakmıyor mesela, benim 125mx grumble 135krş yakıyo mesela km'de 12bg (çin beygiri )
cevabınıda verdiğin gibi motorun rpm seviyesi daha yüksektir bu yüzden iyi yakar, ayrıca motoruda uygun suruş rpm de surduğunuz taktirde daha az yakacaktır (3000-4000rpm arası) eco mod
özgül yakıt tüketimi
motorun 1 birim güç için harcadığı yakıt miktarıdır.2000cc otomobil 5000 devirde 150bg üretirken bu güç için dakikada 0,1 lt benzin tüketiyorsa,1000cc 150 hp motor 15.000devirde aynı gücü üretmek için dakikada 0,2lt bile yakabilir.
buna bakarak motorun karakteristiğiyle alakalı grafiklerinden, şanzıman oranlarından, bulunduğu irtifadan,hava sıcaklığından,atmosfer basıncından,lastiklerinden,kilosundan,aerodinamiği nden vs vs birçok etkeni gözönüne alarak yakacağı yakıt değişmekle beraber laboratuvar ortamında da daha farklı verimlilik sonuçları elde edilebilir.
aslında kağıt üstünde bakınca motosikletler fazla bile yakmalı ama neyseki daha az hava ve yol sürtünmesi ile daha az aktarma kayıplarımız var.
aynı şekilde araba ile değil motor motorla da kıyaslanabilir.150cc bir motor 100km boyunca 10.000devirde 3,5lt yakıyorken, nc700 daha ağır ve büyük olmasına +550cc farkına rağmen 2500 devirde 3,5lt anca tüketir.yapısı gereği çok daha yüksek performanslı hayabusa 6.viteste 3000devir 1000 ile seyrederken 4,0lt gibi bir yakıt yakar.ama kesiciye yakın devirlerde hayabusa en çok yakanıdır çünkü daha fazla hava emebiliyorken buna bağlı olarak daha fazla yakıtı güce dönüştürebilme kapasitesi vardır.
motordan birim hacimde alınabilecek gücü arttırma yolu verimdir.bunun içinde daha fazla yakıt gerekir.motora daha fazla yakıt gönderebilmenin yolu süperşarj ve turbo gibi eklemelerin yanısıra daha fazla devirdir.hepsinin temelinde aynı hacimde daha fazla yakıttan daha fazla güç elde etmek yatar.bunun sonucunda da 1400cc otomobiller 100hp civarında iken 1400cc zzr1400 200hp civarındadır ve aynı hacimden bu gücü üretmek için daha fazla yakıt yakıp daha fazla verim elde edeceği yüksek devirlere ihtiyaç duyar
MOTOR 5 VİTES CG ÇİN AMA CAFE YAPTIK HAVA FİLTRESİ DISARI DA BİRDE SUSTURUCULU PERFORMANS EGZOZ VAR.GERÇİ BUNLAR ONCEDEN DE VARDİ BİRDEN YAKIT FAZLASTI ODA EGZOZ TUPU KOPTUYDU Bİ PAZAR GUNU İZMİR DEN TURGUTLUYA GELENE KADAR TUPSUZ GETİRDİM MECBUREK O GUN DEN SONRA FAZLA YAKMAYA BAŞLADI.
Sorunun cevabı güçle alakalı ve de o gücün ne kadarını kullandığınla... Diğer yandan yine bununla bağlantılı olarak performans mevzusu var. Bazen işyerimde arkadaşlarım da bana aynı şeyi soruyor ve motorun hiç de ekonomik olmadığını söylüyorlar. Ben de onlara motor hacmini falan boşverin, motosikletle eşdeğer performans verebilen bir otomobilin yakıt tüketimini motorla karşılaştırın diyorum. Bu 1000 cc bir motosiklet için mesela F1 aracı olabilir. Veya 2000 cc sıradan bir otomobil için de 250 - 300 cc bir motosiklet. Ya da tersten yazarsam, 1000 cc bir motosikleti 2000 cc bir otomobil gibi kullanalım, yani birlikte hızlanıp, yanyana aynı hızlarda gezip gelsinler. Emin ol motosiklet çok daha az yakacaktır çünkü o hızlarda gitmek için çok daha az güce ihtiyacı vardır. Tabi viteslerini normal kullanmak şartuyla yani 1. viteste 150 falan yapmadan .
Yakılan yakıtı elde edilen güce bakarak değelendiriniz. Tozlu arkadaşımın yaklaşımı doğru.
Bir de hacim-güç oranına göre de yakıt değişimi var ama öncelikle ilk söyledğim cümle baz alınmalı diye düşünüyorum.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)