Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Böyle bir durumda ne yapmak gerekiyor? (Herkesin karşısına çıkabilir)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Being - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul/Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Efendim tanıyanlarınız bilir, henüz daha baya yeni bir sürücüyüm buna rağmen sağlam bir dengem olduğunu her zaman gözlemlemişimdir. Bisiklette de olan bu dengeyi çok şükür motosiklete de aynı şekilde taşıyabildim. Bu nedenle kendimi motosiklete çabuk adapte ettim. Geçen hafta, yani motosikletimi ilk aldığım hafta benim için ilk uzun mesafe olan Tekirdağ - İstanbul yolunu gittim. Genellikle gece yolculukları çok hoşuma gider. Bu durum araba ile de böyleydi. Ya bismillah dedim ve gece 12 de yola çıktım, hızım ortalama 90 KM'iken karşıma aniden böyle bir yer geldi, bu güzergahta daha önceden giden arkadaşlar Silivri'den sonra bu yolun birçok yerinde böyle arızalar olduğunu bilir. Buraya girdiğimde motosiklet neredeyse tamamen dengesini kaybetti, dikkatinizi çekerim ben değil benden daha çok, motosiklet denge kaybetti. Altımda durmuyor gibi oldu tekerlekler hani sanki o tırtıklara saplandı gibi oldu ön ve arka fren destekli olarak hemen emniyet şeridine geçip durdum, gelirken gündüz geldim ve acaba ben panik mi yaptım diye düşündüm ama ne çare! Motosiklet böyle tırtıklı bir yere girince adeta sapıtıyor kendini.

    Şimdi sizce?

    Böyle bir asfalt zemini ile karşılaştığımda ne yapmak doğru olur? Hız kesmek mi denge bozar yoksa hızı aynı sabit mi tutmalı veya arttırmalı mı? Herkese şimdiden yorumu için teşekkürler ve hayırlı sürüşler.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Hızı kesiyorsunuz,kontrollü gaz ile en düşük seviyede geçene kadar, o izler üstünde sakın frenleme yapmayın mecbur olmadıkça, diğer husus lastiklerin sert hamurlu yahut kabak olması

    Başım defalarca geldi eğer yanlış görmedi isem, bazı yerlerde buzlanma olduğundan karayolları tarafından asfalt yapılınca yapılıyorlar, Süper moto kullandığım halde tabii lastikler idarelik, defalarca geçtiğim güzergahlarda aynı şekilde gazı kesiyorum hızı düşüp geçiş yapıyorum, bazı yerlerde bu tırtıklar 100 metre uzunluğunda bile olabilyor kaplumbağa gibi seyr ediyorum emniyetli şekilde.

    İlk girdiğimde kontrolü kayb edip uçacaktım, bende şaşırmıştım sonraki seferlerde trfaik durumuna bakarak tecrübe için yavaş,orta hızda, çok yavaş iken dahi yaptımki motorumun bu tırtıklara tepkisi ne ol diye kesinlikle sevmiyor.
    Being ve dental_land bunu beğendiler.

  3. #3
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    gidonu sıkmazsan veya yavaşlayıp hızlanayım demezsen 200le bile sıkıntı yaratmaz.ben ilk zamanlar 100-150lerde şeridin içinde geziyordum onlara denk gelirsem,şimdi hiç problem olmuyor
    Being bunu beğendi.

  4. #4
    by_001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2008
    Şehir
    42 KONYA
    Motosikleti
    kawasaki er5 cbr 929
    SolidRider bunu beğendi.

  5. #5
    Being - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul/Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı by_001 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Günün en manidar cevabını verdiğiniz için teşekkürler, geleneksel "Ciddi konulara gereksiz post atma" dalında birinci oldunuz, kupanızı kargoya veriyorum yarın
    SolidRider bunu beğendi.

  6. #6
    azizsele - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul-esenyurt
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı Being adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Efendim tanıyanlarınız bilir, henüz daha baya yeni bir sürücüyüm buna rağmen sağlam bir dengem olduğunu her zaman gözlemlemişimdir. Bisiklette de olan bu dengeyi çok şükür motosiklete de aynı şekilde taşıyabildim. Bu nedenle kendimi motosiklete çabuk adapte ettim. Geçen hafta, yani motosikletimi ilk aldığım hafta benim için ilk uzun mesafe olan Tekirdağ - İstanbul yolunu gittim. Genellikle gece yolculukları çok hoşuma gider. Bu durum araba ile de böyleydi. Ya bismillah dedim ve gece 12 de yola çıktım, hızım ortalama 90 KM'iken karşıma aniden böyle bir yer geldi, bu güzergahta daha önceden giden arkadaşlar Silivri'den sonra bu yolun birçok yerinde böyle arızalar olduğunu bilir. Buraya girdiğimde motosiklet neredeyse tamamen dengesini kaybetti, dikkatinizi çekerim ben değil benden daha çok, motosiklet denge kaybetti. Altımda durmuyor gibi oldu tekerlekler hani sanki o tırtıklara saplandı gibi oldu ön ve arka fren destekli olarak hemen emniyet şeridine geçip durdum, gelirken gündüz geldim ve acaba ben panik mi yaptım diye düşündüm ama ne çare! Motosiklet böyle tırtıklı bir yere girince adeta sapıtıyor kendini.

    Şimdi sizce?

    Böyle bir asfalt zemini ile karşılaştığımda ne yapmak doğru olur? Hız kesmek mi denge bozar yoksa hızı aynı sabit mi tutmalı veya arttırmalı mı? Herkese şimdiden yorumu için teşekkürler ve hayırlı sürüşler.

    http://i.imgur.com/nxYi7zB.png

    canım ülkemin geri zekalı idarecilerinin haltlarından biri afedersiniz ... ne b.k yemeye yaparlar bunu bilmiyorum ama TEM ve E-5 böyle onlarca tuzakla dolu Esenyurt-Kağıthane arası ufak tefek olanlar hariç 2-3 tane var bunlardan 150-200 metre ve en sağ şeritte yağmurlu bir havada girdiysen ve onun orda olduğunu bilmiyorsan bir anda farkedip paniklemen mümkün sakin olduğun sürece sorun olmaz yukarıda arkadaş değinmiş zaten gidonu sıkma vs. diye... ben yolu bildiğim için emniyet şeridine geçip devam ediyorum Boğaziçi (1. köprü) Avrupa-Anadolu yakası istikametinde köprü çıkışında da benzer durum var o daha feci... neredeyse 2 şerit bu durumda ve zemin daha kötü... birinin ölmesini bekliyorlar herhalde bu aptallığa son vermek için... bu arada bu akıl şuradan kaynaklanıyor bu tür onarım-tamirat yapım işleri vs. 4 tekerlekli araçlar düşünülerek yapılıyor buradan 2 tekerli bir araç geçebilir hatta bunu kullanan acemi de olabilir diye düşünen yok....
    ekspermesut bunu beğendi.
    Aşkta kanun imiş aşıklara cevr eylemek aşık odur ki cefa-ı yare sabretmek gerek..

  7. #7
    fatek95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2013
    Şehir
    Denizli
    Özellikle tekerlek ebatı küçük olan motorların zorlandığı yerlerden biri. Tekerler şerit içinde tango,salsa gibisinden danslara başlıyor; bir o yana bir bu yana gidiyor motorumuz. Barkın abi bi videosunda bu sorundan bahsetmişti ama tam olarak hatırlamıyorum ne yapılması gerektiğini. Üstte arkadaşın dediği gibi gidonu rahat bir şekilde tutup ani hız değişimlerinden kaçınmamız lazımdı sanırsam.

  8. #8
    SULH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '15 Xmax 250 10bin km - '13 CBF150 21bin km
    inşallah duro lastikleri hala kullanmıyosundur

  9. #9
    Being - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul/Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı azizsele adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    canım ülkemin geri zekalı idarecilerinin haltlarından biri afedersiniz ... ne b.k yemeye yaparlar bunu bilmiyorum ama TEM ve E-5 böyle onlarca tuzakla dolu Esenyurt-Kağıthane arası ufak tefek olanlar hariç 2-3 tane var bunlardan 150-200 metre ve en sağ şeritte yağmurlu bir havada girdiysen ve onun orda olduğunu bilmiyorsan bir anda farkedip paniklemen mümkün sakin olduğun sürece sorun olmaz yukarıda arkadaş değinmiş zaten gidonu sıkma vs. diye... ben yolu bildiğim için emniyet şeridine geçip devam ediyorum Boğaziçi (1. köprü) Avrupa-Anadolu yakası istikametinde köprü çıkışında da benzer durum var o daha feci... neredeyse 2 şerit bu durumda ve zemin daha kötü... birinin ölmesini bekliyorlar herhalde bu aptallığa son vermek için... bu arada bu akıl şuradan kaynaklanıyor bu tür onarım-tamirat yapım işleri vs. 4 tekerlekli araçlar düşünülerek yapılıyor buradan 2 tekerli bir araç geçebilir hatta bunu kullanan acemi de olabilir diye düşünen yok....
    Duygularıma tercüman oldunuz sabah olsa belki bi nebze kaçma ihtimalim olurdu ama ben farkettiğimde girmeme sadece saniyeler vardı.

  10. #10
    rogget - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2012
    Şehir
    bodrum
    Motosikleti
    ybr125 esd,ybr250,dragstar650,kanuni tiger 250
    bende ilk karşılaştığımda afallamıştım ybr 125 le bayaa bi sağa sola kaymıştım.hızı düşürüp geçmek gerekiyor ince lastiklilerdede kalın lastikliler daha dengeli oluyor ama ön teker inceyse onlarda sapıtabiliyor.her halükarda birkaç saniye değil daha önceden farkedip ona göre girmek gerekiyor.birde böyle çoğu yolda tekerinizi sokabileceğiniz kadar düz şerit olabiliyor bazen onu yakalarsanız rahat edersiniz.

  11. #11

    Üyelik
    26 Nisan 2014
    O tirtiklar bazen arabayi bile etkiliyor motorlar icin cidden tehlikeli.lastik yapisi boyutu onemli tabi.geçmis olsun

  12. #12

    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Ybr 125(satıldı) yamaha xmax ABS
    motor üzerinde hafif ayağa kalkıp cros moduna geçiyorum bozuk zemine girdiğimde, yol kaliteli astfalt ise motorun üzerine yatıp ss kullanıyorum motorum ybr

  13. #13

    Üyelik
    30 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    Önceden farkettiysen bozuk alana girmeden düşür hızını girdiğinde dengeni kaybetmemek için çok az hizlanabilirsin motor gaz koluyla denge bulur bacaklarınla sıkıca tut motoru vucudunum üst kısmını serbest bırak motor ufak ufak oynayacak sıkıntı yok oynamalara karşı koyarsan sıkıntı olusmaya baslar
    Salih_T ve azizsele bunu beğendiler.

  14. #14
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    hocam bu izler yine iyi , zemin hiç olmazsa düz, birde eski Ankara İstanbul yoluna baksan Ya rabbi halime şükrediyorum dersin, kamyonların lastik izleri asfalta tırtır açmış ve lastik genişliğince oyuklar oluşmuş, gidonla savaş veriyorsun Allah'ım sana geliyorum
    Carbondioxid ve rogget bunu beğendiler.

  15. #15
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    hocam o izler heleki resimdeki 3 4 mt gibi olanlar bi sorun teşkil etmez bence ve bana etmiyorda.bence biraz telaş yapmışsınız ne oluyor lan diye 90 km gibi bir hızda 3 4 mt vızt diye ne oldu ne bitti demeden geçer zaten...
    beni en çok korkutan şeritleri böyle aynı bu izin içine yapıyolarya şerit değiştirirken asıl sorun o ...

  16. #16
    Being - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul/Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam o izler heleki resimdeki 3 4 mt gibi olanlar bi sorun teşkil etmez bence ve bana etmiyorda.bence biraz telaş yapmışsınız ne oluyor lan diye 90 km gibi bir hızda 3 4 mt vızt diye ne oldu ne bitti demeden geçer zaten...
    beni en çok korkutan şeritleri böyle aynı bu izin içine yapıyolarya şerit değiştirirken asıl sorun o ...
    Dediğim gibi belki de ben gereğinden fazla panik yapmış olabilirim lakin bu durum bir de gece olunca ani fren yapıp durmamak elde değil diğer tüm yorum yapan değerli abi ve kardeşlerime de teşekkür ederim.

  17. #17
    Sosyete59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2014
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    Kanuni windy s
    Alıntı Being adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dediğim gibi belki de ben gereğinden fazla panik yapmış olabilirim lakin bu durum bir de gece olunca ani fren yapıp durmamak elde değil diğer tüm yorum yapan değerli abi ve kardeşlerime de teşekkür ederim.
    ilk girdiğimde bende ne oluyo lan falan demiştim sonradan alıştım motoru bırakıyorum kendi haline ama gazı kapatmıyorum gazı kapatınca motor salıyo kendini benim düşüncem bu rahat ol motorun üstünde dizlerinle tut motoru gidonu sıkma normal bi hızda seyir et

  18. #18

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı ufukk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam bu izler yine iyi , zemin hiç olmazsa düz, birde eski Ankara İstanbul yoluna baksan Ya rabbi halime şükrediyorum dersin, kamyonların lastik izleri asfalta tırtır açmış ve lastik genişliğince oyuklar oluşmuş, gidonla savaş veriyorsun Allah'ım sana geliyorum
    Yukarda resmi verilen buzlanmaya karşı tedbiren yapılmış uygulama, ancak bahs ettiğiniz durum bence'de en tehlikeli olanı.

  19. #19
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Aynısından Ankarada'da mevcut, ama bir tanesi gerçekten derin tırtıklı şekilde idi. Çevre yolundan Sincan a giderken rastladım.. motosikletim altımda dans etmeye başladı.. Daha çok arabaların kaymaması için düşünülmüş bir çözüm olmasına rağmen motosikletliler için sinir bozucu bir yol..
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  20. #20
    Being - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul/Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı Salih_T adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynısından Ankarada'da mevcut, ama bir tanesi gerçekten derin tırtıklı şekilde idi. Çevre yolundan Sincan a giderken rastladım.. motosikletim altımda dans etmeye başladı.. Daha çok arabaların kaymaması için düşünülmüş bir çözüm olmasına rağmen motosikletliler için sinir bozucu bir yol..
    Bugün tekrar istanbula gideceğim istanbul trafiğinden daha çok bu yol beni tedirgin ediyor.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)