O kadar dert etmeyin, uzunda değil nasıl olsa tecrübe ettiniz, dönerken dik durup olası yerlerde yolu gözleyin önceden tedbirli olun, sollamaya kalkışmayın, viraj içerisinde ise tam kaplumbağa modu.
O kadar dert etmeyin, uzunda değil nasıl olsa tecrübe ettiniz, dönerken dik durup olası yerlerde yolu gözleyin önceden tedbirli olun, sollamaya kalkışmayın, viraj içerisinde ise tam kaplumbağa modu.
panik yapmadığınız sürece sıkıntı olucağını sanmıyorum, bende çok geçtim o yollardan. ne hız kestim ne gaz açtım girdiğim gibi çıktım, biraz sağa sola atar gibi yapıyor ama düz bir şekilde geçince sıkıntı olmuyor.
Aşkta kanun imiş aşıklara cevr eylemek aşık odur ki cefa-ı yare sabretmek gerek..
Sanmıyorum, hatta ülkemizde canla başla çalışan nadir kurumların başında gelir karayolları, yani ben öyle düşünüyorum.
80 yaş üstü ömrü yollarda geçmiş bir amcazademize bu soruyu sorduğumda, cevaben tehlike arz eden yerler, yerel halk bilir kişiler tarafından, bildiriliyor gözlemleniyor sonrasında bu yerlere bu tırtıklar'dan yapıyorlar, buzlanma/kar hatta keskince virajlarda su toplanması sorununa karşı yapılıyor demişti.
Lastik ve araç ağırlığı+tırtık yüzeyinin zirvesi sivrice olunca (sanıyorum) araç ağırlığı ile buz daha rahat kırılıp tutuş nisbi oranda sağlanıyor.
Benim karşılaştığım yer ise Kırıkhan/İskenderun arası sanırım 20 kilometre civarı rampa(Amanos dağı) tırmanış ve inişi olan Belen mevkii'nde sık sık görürüm rakım nisbeten yüksek, gözlemlediğim kadarı ie tamda dağ'ın rüzgarlık yarmalara denk düşen ve keskin virajlara isabet eden yerlere, çeşitli uzunlukta yapılmışlar, ova düzünde yada yerleşim içinde rastlamadım.
ybr esd'nin orjinal lastikleri varken benim kabusumdu resmen. michelin pilot sporty taktırdım sorun yok. bu tarz tırtıklı yollarda güvenli gidebilmek için lastiklerin iyi durumda olması şart
Çok şükür kazarız belasın yine eve ulaştık ama artık bununla uğraşmak istemiyorum yarın ilk işim bi HGS almak olacak. Ayrıca arkadaşlar bu küçük bir parça bunun gibi 200 metre (abartmıyorum) olan yer var.
Selimpasa taraflarinda basliyo bu sacmalik aynisi kabatas karakoy sahil yolunda da var. Dedigin yerden gecerken ani hareketlerden kacinmak disinda bisey yapmiyorum 90 100 le gectigim oldu lastikler bi saga bi sola dusuyor hosuma gidiyor benim aslinda :D
Ani hızlanmalardan ve frenajlardan kaçının.
Bu tip bozuk zeminli yolları önceden farketmeye çalışın. Islak zeminde olduğu gibi.
Poponuzu hafifçe kaldrın. Ama kros yapar gibi değil. Sadece hafifçe.
Motorun kendi dengesini sağlamasına izin verin. Biraz gezeler ama, kendi yolunu bulur.
Velev ki, siz ani birşey yapmayın ve kesinlike motora karşı gelmeye çalışmayın, kasılmayın.
Gözünüz açık, deponuz full olsun.
ortadan gitme, o tırtıklı yol üzerinden gecen 4 tekerli araçların geçtiği hizalardan geç.
Bu bahsettiğiniz kaygan zeminlerde hakimiyeti kolaylastirmak adina yapilan yola motorla farketmeden girdiginizde evet motorunuzun kıçı başı ayrı oynar ancak bunun panigi ile ani gaz kesme yada panik fren yapmaya kalkacak olursaniz sonuçları pek iyi olmayabilir. Malum pruzlu yuzey sandiginizdan cok daha iyi bi frenlemeye sebep olur bu yuzden dengenizi kaybedebilirsiniz.
Yapmanız gereken tek şey güvenli sürüş pozisyonunuzu bozmamak. Gidonu sikmadan hakimiyetinizi surdurerek yolunuza devam etmek
Tüm cevap veren arkadaşlara teşekkürler, hem benim hem de umarım karşısına çıkması muhtemel olan arkadaşlar bu deneyimlerden faydalanırlar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)