Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motor gücü arttırma. saçma olabilir

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Sosyete59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2014
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    Kanuni windy s
    Türkün aklı nerelerde geldiği malum tam o esnada cc olayını düşünüyordum piston silindir değiştirmektense sadece piston kolunu küçültsek performans alamazmıyız ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    KutlayGül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2013
    Şehir
    Frankfurt
    Motosikleti
    Honda Transalp xl 650, CBF 1000 ABS
    Alıntı Sosyete59 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkün aklı nerelerde geldiği malum tam o esnada cc olayını düşünüyordum piston silindir değiştirmektense sadece piston kolunu küçültsek performans alamazmıyız ?
    Krank şatfına uygulanan çevirme kuvveti yani tork düşecektir.
    xismailaydin bunu beğendi.

  3. #3
    xismailaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Voge 525 DSX
    Alıntı KutlayGül adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Krank şatfına uygulanan çevirme kuvveti yani tork düşecektir.
    Bu kadar amatör soruya bu kadar profesyonel yanıt Süper
    Yeni değil bu yalnızlık . . .

  4. #4
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    piston, ters ağırlığa yada kranka çarpabilir
    hadi çarpmadı, yakıt 3 kat artarsa, güç 1,2 kat falan artar

  5. #5
    onr ayaztuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha
    Bence sat motoru daha güclu motor al

  6. #6
    brtvrdrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2011
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR150
    Piston kolunu degistirirsen yeterli sikistirma olmaz silindirin icinde. Yani farzetki piston en tepeye cikmiyor silindirin ortasina kadar yukseliyor iniyor...piston kolunun kranka bagli oldugu milin donme yaricapini arttirsan belki bi nebze..
    cenkito bunu beğendi.

  7. #7
    kuroscu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    r25 yamaha
    piston kolunu deyiştirmek hem zahmetli hemde masraflı olur onun yerine kısa piston kısa silindir takımı uydurabilirsen istedigin yüksek deviri elde edersin tabi bunu usta işi bilen birisi yapabilir .bende cagiva vardı epey bi eski zamanda silindir e piston bulmak için epey ugraşmıştım ve uyan farklı boylarda pistonlar vardı .2 zamanlı 125cc motordu .

  8. #8
    ronnytechno - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2011
    Şehir
    Süleymanpaşalı
    Motosikleti
    TVS Apache 150 2013 Yeşil-Siyah
    Piston kolunu küçültmekten kastın kısltmakmı? eğerki öyle ise piston istenilen üst ölü noktaya ulaşamıyacak böylece silindir içi ve yanma odasında olması gerekenden daha fazla hacim oluşacak.Bu da patlamanın pistona ilettiği itme gücünü düşürecektir. Sıkıştırma oranları profesyonel kişiler tarafından tekrar ayarlanırsa belki bu açık kapatılabilir ama gerçek anlamda mühendislik hesaplar gerekebilir diye düşünüyorum .
    cenkito bunu beğendi.

  9. #9
    kalidor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    Atlanta / Peachtree
    O da senkronizasyonu bozar...her gaz verdiğinde motosiklet biraz daha fırlar ve üzerinde kullanıcı hakimiyeti kurman mümkün olmaz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:20 ----------

    Alıntı brtvrdrl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Piston kolunu degistirirsen yeterli sikistirma olmaz silindirin icinde. Yani farzetki piston en tepeye cikmiyor silindirin ortasina kadar yukseliyor iniyor...piston kolunun kranka bagli oldugu milin donme yaricapini arttirsan belki bi nebze..
    O da senkronizasyonu bozar...her gaz verdiğinde motosiklet biraz daha fırlar ve üzerinde kullanıcı hakimiyeti kurman mümkün olmaz.

  10. #10
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    biyel kolunu kısaltmaktan bahsediyorsan motor sıkıştırma yapamaz ki ? evet içeri daha fazla hava yakıt karışımı girer ama ona oranla da sıkıştırma gerekli o olmayınca performansın düşer. onun yerine daha uzun krank al tak böylece piston daha fazla aşağıya indiği gibi daha fazlada yukarı çıkar. o zamanda uzun silindir lazım işte

  11. #11
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    Biyel Kolu Kısaltıldığında, Alet Daha Seri Devir Çevir, Daha Yüksek HP Alırsın Ancak Tork'un Düşer Buda Düzde Hızlanmana Rampalarda Bayılmana Sebep Olur. Sadece Biyel Kolunu Kısaltırsan Piston'un Çıktığı Üst Ölü Nokta Kısalacağı İçin Silindir İçinde Haddinden Fazla Boşluk Olacak, o Boşluğu Doldurmak İçin Mecburen Hava - Yakıt Oranını En Az 2 Katına Çıkarman Gerekecek Anlayacağın Uaktığın Yakıta Etki Edecek, Yada Bir Diğer Yol Bu Boşluğu Azaltmak İçin Silindir Bloğunu Taşlayacaksın. Zor - Detaylı - Masraflı ve En Ufak Hatada Motorun Komple Çöp Olabileceği Bir İş, Pejo Mobilette Felan Denenir Ama Anca Pejo Mobilette Başkası Riske Atılmaz

  12. #12
    Sosyete59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2014
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    Kanuni windy s
    Alıntı xismailaydin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kadar amatör soruya bu kadar profesyonel yanıt Süper
    piston eteklerini ve gömleği kısaltarak dediğim işlem yapılabilir 12 bin devir yazıyor eğer öyleyse dediklerimden sonra 15 bin devire çıkabilir
    emin ol güçtede bir artış olur piston kolu kısaltmak diye kabaca yazdım a den z ye bütün işlemler yapılarak kısaltılırsa çok farkediceğini düşünüyorum değmez büyük motor al diceksiniz bu sadece bir düşünceydi burda illada cg modofiye edicem diyenlere belki yol olur mantıklı gelirse diye düşündüm

  13. #13
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    biel kolunun kısalması dakikadaki devir sayısını arttırır ama aynı oranda da çapı genişletmen

    lazım ki hacim de de azalma olmasın, artı biel koluyla birlikte silindiri de kısaltman lazım.

    ha o devirlere cıkmak da sorun değil !

    o devirlerde calısacak subablarıda değişmen yapman lazım. o hıza dayanamazsa

    pistonla subablar carpısır - motor kitler.

    dediğin kısa stroklu motorları F1 de ve racing motorlarda kullanırlar

    yulsek devir cevirsin diye ama torku da düşüktür.

  14. #14
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    şaşırdığım bi nokta piston kolunu kısaltınca çalışacağına bile inanan lar var

  15. #15
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şaşırdığım bi nokta piston kolunu kısaltınca çalışacağına bile inanan lar var
    silindirle birlikte kısalırsa neden olmasın
    emrecenk bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)