Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Enjoksiyonlu motosiklette egzoz değiştirmek

    REKLAM ALANI
  1. #1
    yasinim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2011
    Şehir
    AnKaRa
    Motosikleti
    Daelim Roadwin 250r
    arkadaşlar selam öncelikle belirtiyim bu konuyu aradım bulamadım google dada aradım yine bulamadım belki sorgulamam yanlıştır.

    Daelim roadwin motorum var bunun egzozunu değiştirmek istiyorum akrapoviç le yanlız bi kaç usta enjeksiyonlu motorlarda egzoz değiştirmek enjeksiyon beynine zarar verir motorun çok yakar beyni bozabilirsin dediler bendde sizere danışmak istedim bu konu hakkında bilgisi olan varmı ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Egzoz basınç değerleri değiştiği için ecu sapıtıp kafasına göre işler yapabilir. Egzoz takılan motorlara commander takıyolar + ecu ayarlarını değiştiriyolar ondan sonra sorun çıkartmıyor. Gerçi bunlar çoğunlukla 600cc+ motorlara yapılıyor, 250cc motora yapılır mı ? hiç duymadım

  3. #3

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı yasinim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar selam öncelikle belirtiyim bu konuyu aradım bulamadım google dada aradım yine bulamadım belki sorgulamam yanlıştır.

    Daelim roadwin motorum var bunun egzozunu değiştirmek istiyorum akrapoviç le yanlız bi kaç usta enjeksiyonlu motorlarda egzoz değiştirmek enjeksiyon beynine zarar verir motorun çok yakar beyni bozabilirsin dediler bendde sizere danışmak istedim bu konu hakkında bilgisi olan varmı ?
    2011 honda hornet 600' üme Boğazdan komple ARROW eksoz sistemi var(Headers+slip on)bir sıkıntı yok 1.500 km oldu takalı ve fakat senin motor tek silindir olduğu için rolantı dengesiz olabilir (eksoz değişiminden sonra), ayrıca Power Commander, Bazzaz gibi yakıt+ateşleme düzenleyici aygıtlar 250 cc üstündeki motosikletlere göre vardır, Daelim'e göre olacağını zannetmiyorum-uğraşma değmez-yarın büyük makine aldığında O'na masraf yaparsın...
    yasinim bunu beğendi.
    The Power of The Dreams.

  4. #4
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Çok ayrıntılı bilgim yok ama beyinin (ECU) takılan egsoza göre tekrar programlanması gerektiğini biliyorum.Bir de motosikletten motosiklete faklılık gösteriyor egsoz üstündeki sensörün yeri ,egsozun nerden söküldüğü önemli.Eğer egsoz sensörle birlikte sökülüyorsa beyinin sapıtmaması için sensör yeni egsoza da uygun şekilde monte edilmeli.Yaptıracaksan çok iyi bilen,ECU programlamadan anlayan birisine yaptır ya da hiç bulaşma.
    yasinim bunu beğendi.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  5. #5
    yasinim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2011
    Şehir
    AnKaRa
    Motosikleti
    Daelim Roadwin 250r
    Valla hiç bulaşmamak daha garanti gibime geliyo sonuçta tek silindir ne ses çıkıcak ki ama sesden çok tipi hiö uymuyo motora soba borusu gibi

  6. #6

    Üyelik
    24 Ekim 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    yamaha yzf r125
    10 bin km ecu falan filan olmadan açık egzozla sürdüm. enşeksiyon falanda sapıtmadı. orjinal egzoza dönünce sanki motor daha bi iyi gidiyormuş gibi geldi. 172 lira cezası var. boşa masraf gerek yok

  7. #7
    yiqit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Bandırma
    Motosikleti
    Yamaha WR / X - MT03
    Karbon kapak full egsoz aldım Tiger. Pazartesi günü servise taktırıcam. Bu ayarlamarı yaparlar heralde dimi ?

  8. #8

    Üyelik
    06 Eylül 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    HONDA XL1000 Varadero + GMC Jimmy 4.3 V6
    ECU Elektronik kontrol ünitesi yani çeşitli sensörlerden gelen verileri alıp yakıt hava ateşleme gibi işlevleri ayarlıyan nam-ı diyar beyin hangi markanın beyni programlanabiliyor?
    Enjeksiyonlu motor rolanti ayarı yani senkron ayarı 2 ve üzeri silindirler her kelebek için hava girişinin eşit olması bunun egzost ile ne alakası var?
    Ancak tps yani throttle body position sensor basit bir potansiyometre gaz açma dediğimiz durumda ecu ya gaz kelebeği şu kadar açıldı der beyinde hava akışmetresinden geçen hava ile enjeksiyona doğru miktarda yakıt gönderir ve oksijen sensöründen gelen veri işe hava yakıt karışımını düzenler.
    Stok ecu yani orjinal beyin programlanması diye bir şey yok kesin ve net ancak sonradan takılan performans artırıcı yeniden programlanabilir chipler döz konusu ki 100 beygir mıtorda egzost en fazla 5 beygir artış sağlıyor örn. two brothers yani durumdan çıkan sonuç 1000 cc. vtwin motorumda 1 yıldır egzost var yakıt tüketimi orjinal egzostuyla hemen hemen aynı 12 km. fark etti.

  9. #9
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Sadece slip on taktirirsaniz sorun olmaz.yani sadece egsoZ katalizor iptal olmicak.

    Fakat komple bogazdan tum seti degistirirseniz yukardaki arkadasinda yazdigi gibi arada katalizör de kayniyacak ve uzun vadede motora zarari olabilir.

    Ornek 20binde yapilmasi gereken subab ayari 10binde baş gosterebilir.

    Bazi modellerde katalizor iptali ariza isigi vermekte turk insani bununda cozumunu buluyor.

  10. #10
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı axlpc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ECU Elektronik kontrol ünitesi yani çeşitli sensörlerden gelen verileri alıp yakıt hava ateşleme gibi işlevleri ayarlıyan nam-ı diyar beyin hangi markanın beyni programlanabiliyor?
    Enjeksiyonlu motor rolanti ayarı yani senkron ayarı 2 ve üzeri silindirler her kelebek için hava girişinin eşit olması bunun egzost ile ne alakası var?
    Ancak tps yani throttle body position sensor basit bir potansiyometre gaz açma dediğimiz durumda ecu ya gaz kelebeği şu kadar açıldı der beyinde hava akışmetresinden geçen hava ile enjeksiyona doğru miktarda yakıt gönderir ve oksijen sensöründen gelen veri işe hava yakıt karışımını düzenler.
    Stok ecu yani orjinal beyin programlanması diye bir şey yok kesin ve net ancak sonradan takılan performans artırıcı yeniden programlanabilir chipler döz konusu ki 100 beygir mıtorda egzost en fazla 5 beygir artış sağlıyor örn. two brothers yani durumdan çıkan sonuç 1000 cc. vtwin motorumda 1 yıldır egzost var yakıt tüketimi orjinal egzostuyla hemen hemen aynı 12 km. fark etti.
    Başta da söylediğim gibi bu konuda ayrıntılı bilgim yok.Meraktan araştırma yapıp öğrenmeye çalışıyorum.Bildiğim kadarıyla çoğu ECU doğru program ve aletlerde yeniden programlanabiliyor.Ama bu aletler çoğu zaman çok pahalı olduğu için bazı markalar ECU larını yeniden programlamaya karşı kitledikleri için sizin de söylediğiniz gibi yeniden programlanabilir performans ECU ları daha pratik ve ucuz bir yöntem.Hatta örnek vermek gerekirse Hyosung'un GT 250 R ve GV 250 motosikletleri aynı motor bloğu,aynı sensörler aynı yakıt sistemi,aynı ECU kısacası hemen aynı donanıma sahipken farklı programlanmış ECU ları yüzünden birisinde(GT250R) maks tork 21,04 Nm - 6750 d/d maks güç 28,04 HP - 10000 d/d iken diğerinde maks tork 20,0 Nm 7000 d/d maks güç 25,55 HP - 9000 d/d.

    Zaten arkadaşlarında dediği gibi enjeksiyonlu motosikletlerde bazen sensör,servo motor yada ECU bağlı herhangi bir eleman yada egsoz değişiminde motosiklet arıza ışığı yakabiliyor yada parça doğru olmasına rağmen düzgün çalışmayabiliyor bu durumda ECU bilgisayara bağlanıp o hata kodunun silinmesi gerekebiliyor.Bazen de bu değişimlerde marka,model ve kullanılan ECU ya bağlı olarak,motosiklet hiç bir sorun vermeyebiliyor.Bunları çok biliyormuş gibi anlatıyorum ama bu işlemlerin nasıl yapıldığına dair ayrıntılı bilgim yok çoğuda kulaktan dolma doğruluğundan emin olmadığın kaba taslak araştırılmış bilgiler.Sadece ülkemizin şu ECU programlama konusunda son derece ilkel bir ülke olduğunu ve bu işten doğru düzgün anlayan çok az ustanın olduğuna eminim
    Bu da Triumph Tiger 1050 standart ECU sunu bilgisayara bağlayarak programlama videosu.Eleman programı kendi yazmış ama sadece bazı motosiklet markalarıyla uyumlu.;

  11. #11
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Tuono V4 ve İmola 125
    Varaderocu arkadaş, bahsettiğin TPS sensörü bildiğim kadarıyla senin motorunda yok (şayet varadero dan bahsediyorsan) Bu sensör ve açık egzos sorununu ben KLV 1000 imde yaşadım. Gaz kelebeklerinin beyin ile bilgi alışverisinin sağlıklı olmaması ve 3000-4000 d/d aralığında silkeleme yapması en büyük belirtisiydi.

    Enjeksiyonlu motorlarda özellikle V motorlarda egzos değişiminden sonra hava akış ayarı bozuluyor ve düzensiz rolanti, vites geçişlerinde (özellikle düşüşlerde) debriyajı çekmen ile stop edebilme ihtimalı çok yüksek. Bizzat Hyosung'umdada yaşadım bunu. Tiger egzos takmıstım, ve sonra orjinalini geri taktım, sorun yine devam etti. En sonunda akünün kutup başlarını söküp resetlenmesini sağladım. Kısacası hic bulaşma, orjinalini kullan. İlla istiyorsanda , bu işi hakkı ile yapabilcek bi ustanın eline bırak.
    yasinim bunu beğendi.

  12. #12
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Gönül rahatlığıyla takabilirsin hiç bir şey olmaz. Sensörleri iptal etmediğin sürece tabi. Ayar yapılmazsa sadece performans alınmaz, 250ccdw de ayar da yapsan pek bir şey değişmez.
    Bende de Egzoz var hemde en dandiğinden, hiç bir problemi yok. Egzozsuz da yoktu(düz boru) not: hyolarda katalizör egzoz içinde.

  13. #13
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başta da söylediğim gibi bu konuda ayrıntılı bilgim yok.Meraktan araştırma yapıp öğrenmeye çalışıyorum.Bildiğim kadarıyla çoğu ECU doğru program ve aletlerde yeniden programlanabiliyor.Ama bu aletler çoğu zaman çok pahalı olduğu için bazı markalar ECU larını yeniden programlamaya karşı kitledikleri için sizin de söylediğiniz gibi yeniden programlanabilir performans ECU ları daha pratik ve ucuz bir yöntem.Hatta örnek vermek gerekirse Hyosung'un GT 250 R ve GV 250 motosikletleri aynı motor bloğu,aynı sensörler aynı yakıt sistemi,aynı ECU kısacası hemen aynı donanıma sahipken farklı programlanmış ECU ları yüzünden birisinde(GT250R) maks tork 21,04 Nm - 6750 d/d maks güç 28,04 HP - 10000 d/d iken diğerinde maks tork 20,0 Nm 7000 d/d maks güç 25,55 HP - 9000 d/d.

    Zaten arkadaşlarında dediği gibi enjeksiyonlu motosikletlerde bazen sensör,servo motor yada ECU bağlı herhangi bir eleman yada egsoz değişiminde motosiklet arıza ışığı yakabiliyor yada parça doğru olmasına rağmen düzgün çalışmayabiliyor bu durumda ECU bilgisayara bağlanıp o hata kodunun silinmesi gerekebiliyor.Bazen de bu değişimlerde marka,model ve kullanılan ECU ya bağlı olarak,motosiklet hiç bir sorun vermeyebiliyor.Bunları çok biliyormuş gibi anlatıyorum ama bu işlemlerin nasıl yapıldığına dair ayrıntılı bilgim yok çoğuda kulaktan dolma doğruluğundan emin olmadığın kaba taslak araştırılmış bilgiler.Sadece ülkemizin şu ECU programlama konusunda son derece ilkel bir ülke olduğunu ve bu işten doğru düzgün anlayan çok az ustanın olduğuna eminim
    Bu da Triumph Tiger 1050 standart ECU sunu bilgisayara bağlayarak programlama videosu.Eleman programı kendi yazmış ama sadece bazı motosiklet markalarıyla uyumlu.;
    http://www.youtube.com/watch?v=0hE2GnnqWWE
    Triumph gibi özellikle bazı modellerde power commenra ihtiyaç olmuyor bunlar motorun fabrika çıkış özelligi.

    kendiniz bilgisayarı baglarayak indirdiginiz mapleri motorunuza tanıtabiliyorsunuz.

    yani bu elamana has birşey degil gerçek ismi ODB2 dir.

    hem bilgisayara hemde telefona motorunuzu baglayabilirsiniz

    buda kullanıcı yorumudur alıntıdır.

    Ücretsiz indireceğiniz TuneEcu programı ve bilgisayarınıza bağlayacağınız ODB2 kablosu ile araç üzerindeki haritaları yedekleyebilir, yeni harita yükleyebilirsiniz. Yani farklı haritalar denemek için power commander takmanıza gerek kalmamaktadır.
    Thracian bunu beğendi.

  14. #14
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750 integra 2024 forza 250
    1000++ lıra egzoza mı vereceksın yanı o zaman neden kawasakı honda almadın enteresan

  15. #15

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı TanImsIz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Varaderocu arkadaş, bahsettiğin TPS sensörü bildiğim kadarıyla senin motorunda yok (şayet varadero dan bahsediyorsan) Bu sensör ve açık egzos sorununu ben KLV 1000 imde yaşadım. Gaz kelebeklerinin beyin ile bilgi alışverisinin sağlıklı olmaması ve 3000-4000 d/d aralığında silkeleme yapması en büyük belirtisiydi.

    Enjeksiyonlu motorlarda özellikle V motorlarda egzos değişiminden sonra hava akış ayarı bozuluyor ve düzensiz rolanti, vites geçişlerinde (özellikle düşüşlerde) debriyajı çekmen ile stop edebilme ihtimalı çok yüksek. Bizzat Hyosung'umdada yaşadım bunu. Tiger egzos takmıstım, ve sonra orjinalini geri taktım, sorun yine devam etti. En sonunda akünün kutup başlarını söküp resetlenmesini sağladım. Kısacası hic bulaşma, orjinalini kullan. İlla istiyorsanda , bu işi hakkı ile yapabilcek bi ustanın eline bırak.
    Tps'nin açılımı trottle position sensor=Her enjeksiyonlu motosiklette vardır...(varadero da dahil..).
    The Power of The Dreams.

  16. #16

    Üyelik
    15 Ekim 2013
    arkadaşlar merhaba 2011 model hyosung gv 250 kullanıyorum oksijen sensörü bozuldu turkiyede satılanın giyatı 290 Tl ancak internette bosch marka sensörler var ama hangisi uyar nilen var mı acaba

  17. #17
    yasinim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2011
    Şehir
    AnKaRa
    Motosikleti
    Daelim Roadwin 250r
    Alıntı ERROR88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1000++ lıra egzoza mı vereceksın yanı o zaman neden kawasakı honda almadın enteresan
    6 bin liraya 2012 kawasaki vardıda ben mi almadım reis ben ses den ziyade tipini beğenmiyorum stock egzozun şekline hiç uymuyo keza 2013 ve öncesi hyosunglarında öğle tabi bu benim düşüncem

    ayrıca verdiğiniz cevaplar için çok teşekkürler arkadaşlar...
    Bende hakkın kaldıysa sevildiğin yıllara say...

  18. #18
    Çorum İl Temsilcisi Furkan Tarık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2014
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Ducati Monster 937
    Karbratörlulerde sıkıntı olur mu acaba ?

  19. #19
    cem_bloodz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul/Ortaköy
    Motosikleti
    Jawa250, CGL2003, CGL2005, GT250, Bajaj, YBR
    napıyoruz şimdi gt250ye egsoz takmıyomuyuz mu

  20. #20
    yasinim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2011
    Şehir
    AnKaRa
    Motosikleti
    Daelim Roadwin 250r
    Alıntı Furkan Tarık adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbratörlulerde sıkıntı olur mu acaba ?
    karburatörlülerde sıkıntı olmuyo diye biliyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:35 ----------

    Alıntı cem_bloodz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    napıyoruz şimdi gt250ye egsoz takmıyomuyuz mu
    Birsürü tanıdığım gt250r kullanıcısı egzozu değiştirdi problem yaşayanı görmedim 2012 kasaların egzozuda bana göre soba borusu gibi


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)