600RR'la başlama hikayesi - Yüksek CC ile başlamak isteyenlere yol haritası
-
Öncelikle bu yazdığım nacizane beni bağlar ve başımdan geçenleri abartmaksızın yazıyorum. Yüksek CC ile başlamak isteyenlerin okuması faydalı olur kanımca.
32 Yaşındayım, geçtiğimiz Ağustos ayında birden motora binme isteğim geldi durup dururken.
Bende en son 18 yaşında bisiklete binmiş biri olarak gaza gelip A2 ehliyeti almaya karar verdim.
Önce GİS AKADEMİ'de başlangıç eğitimini aldım (KTM DUKE 200 ile). Daha sonra 10 saatlik pakedini alıp yine aynı motorla ordaki pistte çalışmalar yaptım ehliyet sınavına dek.
Ehliyet sınavında sorunsuz bir biçimde atlattım ve geçtim. Sınavı trafikte Kemerburgaz - Cendere yolunda olduk. Arkadan komisyonda sizi arabayla takip ediyor. Sınavın en hızlı süren kişisi bendim (Bunu böbürlenmek için söylemiyorum, sadece kullanım bilgisi için söylüyorum.) Zaten hızlıyım dediğim YBR125 ile 80-90 dı sanırım hızım ama diğer arkadaşlara göre hızlıydım.
Bu arada boyum 1.85 kilo 115.
Sınava girmeden önce Chopper, Cruiser düşünüyordum ama o sınavdaki kendime olan güven beni SS almaya itti. 250'lik ile başlamak istedim ama yapılı olmamdan dolayı motor altımda komik ve küçük kalacağı için vazgeçtim.
600RR almaya karar verdim. Ekim-Kasım 2013 gibi 600RR'ı mı aldım. Ben Yeşilköy'de oturuyorum. Motoru alır almaz direk çekici çağırıp, paraya kıyıp GİS AKADEMİ'nin pistine çektirdim çünkü binecek cesareti bulamadım ve aptal değildim. Nasıl bir makine ile karşılaşacağımı bilmiyordum.
Motorumu oranın pistinde, trafiğe kapalı alanda kullanmaya başladım. Ordaki saygıdeğer hocalarda bana oturuş pozisyonum gibi şeylerde çok yardımcı oldular ve alışma sürecini acısız atlattım. O pistte hiç sıkılmadan etmeden her gün 1'er saatten 7-8 saat kullandım. Daha sonra sınava girdiğim o Cendere yoluna çıkmaya başladım. Ehliyet sınavı güzergahını kullanarak trafikte kullandım. Artık motora alıştığımı düşünerek evime getirmeye uygun gördüm ama hala E5'e çıkmaya cesaret edemediğimden bir arkadaşıma motoru teslim ederek Kemerburgaz'dan Yeşilköy'de ki evime getirdi.
Yavaş yavaş buradaki sokaklarda, caddelerde dolaşmaya başladım. Isındıkça ve kullandıkça çevre ilçelere, sahil yoluna ve E5'e çıkmaya başladım.
Şu anda motoru alalı 6-7 ay oldu ve herhangi bir sorun, kaza yaşamadım.
Kıssadan hisse eğer yeterli olgunluğa eriştiğinizi düşünüyorsanız, sorumluluk sahibiyseniz ve eğitim eğitim eğitim diyorsanız bu aşamaları takip edebilirsiniz.
Reklamlar
-
Zaten olay kişide biter.Dediğiniz gibi sorumluluk sahibi olursanız ve eğitimlede pekiştirirseniz sıkıntı yok. Yeteneği olmayana scooter verseniz bile başta problem. Koruma ekipmanlarınız yazınızdan anladığımız kadarıyla tam. O yüzden kazasız belasız sürüşler
-
Bu yapılanlar ölmemek için yapılacak tek şeyler. Yapmazsanız zaten sonunuz 3. sayfalar olur
-
Allah (C.C.) kaza belâ göstermesin inşallah.Büyük cc ile tabi başlanır ama forumda küçük cc neden tavsiye ediyoruz,16 -17 yaşında insanlar istiyor diye.Ben 20 yıldır motosiklet kullanıyorum ama ne zaman büyük cc motora binsem kendime hakim olamıyorum ister istemez ibre 200 lere çıkıyor.Son zamanlarda daha çok korkmaya başladım ve kendime hakim olabiliyorum.Bu korkuyu yaşamam uzun zamanımı aldı.Artık daha tedbirliyim.
-
öncelikle eğitim alarak motosiklet hayatınıza başlamış olduğunuz için naçizane tebrik ederim.
Yalnız bu zaman zarfında kaza yapmamış olmanız ve eğitim almış olmanız yine de büyük CC ile hem de bir super sport makine ile başlangıç yapmanızı ideal hale getirmez.
Zira,
düşük cc ile başlama tavsiyesinin amacı sadece kazaya karışma riskini azaltmak için değildir. 30 yaşın üzerinde, kültürlü eğitimli bilinçli birisi eğitim de aldıysa zaten limitlerini bilecek ona göre kullanacaktır.
Ancak düşük CC ile başlayıp adım adım yükselten kullanıcılar her zaman daha iyi sürücüler olacaktır.
Henüz motosikleti direksiyonu tam tur döndürüp ayağı arka frende yarım debriyajda olduğu noktada düşük süratte 360 derece tereddüt etmeden dönme alışkanlığını edinememiş, sıkışık trafikte sürat düştüğünde iki ayağını da yanlara açıp paytaklayarak motor sürmeye çalışan, dar dönüşlerde neredeyse durma noktasına gelene kadar yavaşlayıp ancak ara sokak dönüşü yapabilen bir sürücünün bu alışkanlıkları kazanıp tekniğini geliştirmesi büyük hacimli bir super sport ile çok ama çok zor.
super sport pist yarışçıları bile neden super motolarla antreman yaparlar düşünmek sorgulamak lazım ?
eğitim aldıktan sonra her kullanıcı her tür motosikleti yürütür bunda sorun yok ama tekniğini geliştirmek için düşük hacimli ve özellikle düşük ağırlıklı, dik oturma pozisyonuna sahip naked/commuter tarzı bir motorla başlayan ve binlerce km bu lekilde sabredip kendini geliştiren bir sürücü 120hp güçte bir spor motosikletle sürüşe başlayan bir sürücüden hem daha güvenli hem daha akıcı hem de daha hızlı olacaktır.
Litrelik racing kullanıp, motor başında muhabbet ederken, altındaki 125cc ybr ile ara sokağa şiir gibi motoru yatırıp giren bir kurye görüp, acaba ben de günün birinde bu kadar rahat olabilecek miyim diye düşünüp hayıflanan çok SS sürücüsü görmüşümdür )
-
Birde şöyle bi hadise var ;
http://www.motosiklet.net/forum/supersport-superbike/61882-ilk-motorum-honda-600rr-aldim-ben-degil-motor-beni-kullaniyor-ne-yapmaliyim.html
-
Aklı başında,bilinçli her kullanıcının,yapması gereken bu işte.Bizimde boğaz patlattığımız,olay bu.Sağlam bir eğitim ama yok kime anlatıyoruz ki..Abimin SS'sine bindim,dedemin chopperına bindim..
-
Ben böyle arkadaşlarla çok tanıştım. CBR 250 ile ZX636 ve Suzuki Bandit ile uludağ yollarından aşağıya kadar viraj yaptık.Yarıştık video pc de var.Videolarımın bazılarını upload etmistim youtubeye.ZX636 en az 3 dakika sonra geldi aşşağıya bandite 1.5 ile 2 dakika takmışımdır.Abimde R1 var ama onu böyle kullanamam.Demek istediğim motor sürmek değil motorla oynamak gerekir.CBR 250 nerede ZX636 nerede adamı bandit süren endurocu geçti ya.Daha ne olsun.
Olay geçmek yada geçilmek değil : KISSADAN HİSSE
Ne kadar iyisiniz.Kaza yapmamıs olmanız tecrübesizliktir bence.Her kaza insana tecrübe kadar istediğin kadar km yap hatalı yaptığın şeyde ne zaman patlayacağın belli olmaz.Daha yeni konu açtım virajda kafa kafaya arabayla çarpıştım.O kadar iyi viraj alıyordum.Sliders eritiyordum yollarda daha ne olsun ya dha nasıl yatayım diyordum.Tecrübe kazandık işte her zaman öğrenecek şeyiniz vardır.Umarım Barkın abinin videolarındaki 2 apaçiyi izlemişindir.Sana çok şey katar.
-
Düşmemiş Motosiklet Sürücüsü Yoktur, Düşecek Motosiklet Sürücüsü Vardır...
-
ben bir kaç saatlik eğitimin sürücüye çok şey verdiğini düşünmüyorum her şey tecrübedir her işte olduğu gibi, düşmek bile bence iyi bir eğitimdir, kaza yapan arkadaşlar sorun neden kaza yaptıklarını çözmüş daha o hataları yapmamaya gayret ederler.
-
İstediğin kadar eğitim al.Hata yapmışsın...
6-7 aydır bi sıkıntı yaşamamışsın,ya şanslısın yada gerçekten paket program sende işe yaramış bir anda "Neo" oluvermişsin...Zaman göstericek..
Bence burda paylaşmaman lazım bu tecrübeni..Çünkü bu senin yanlış gerçekliğin..
Birileri buraya etkileyip etkilenmeye giriyor...
Şu yazından etkilenip bir tek kişi eğitim falan filan hoop 600 cc motosikletin üstüne atlayıp Azraille buluşmasını erkene alırsa senin haberin olmayacak..Ama hatırlatırlar,merka etme...
-
ErknOzyurt adlı üyeden alıntı
Ben böyle arkadaşlarla çok tanıştım. CBR 250 ile ZX636 ve Suzuki Bandit ile uludağ yollarından aşağıya kadar viraj yaptık.Yarıştık video pc de var.Videolarımın bazılarını upload etmistim youtubeye.ZX636 en az 3 dakika sonra geldi aşşağıya bandite 1.5 ile 2 dakika takmışımdır.Abimde R1 var ama onu böyle kullanamam.Demek istediğim motor sürmek değil motorla oynamak gerekir.CBR 250 nerede ZX636 nerede adamı bandit süren endurocu geçti ya.Daha ne olsun.
Olay geçmek yada geçilmek değil : KISSADAN HİSSE
Ne kadar iyisiniz.Kaza yapmamıs olmanız tecrübesizliktir bence.Her kaza insana tecrübe kadar istediğin kadar km yap hatalı yaptığın şeyde ne zaman patlayacağın belli olmaz.Daha yeni konu açtım virajda kafa kafaya arabayla çarpıştım.O kadar iyi viraj alıyordum.Sliders eritiyordum yollarda daha ne olsun ya dha nasıl yatayım diyordum.Tecrübe kazandık işte her zaman öğrenecek şeyiniz vardır.Umarım Barkın abinin videolarındaki 2 apaçiyi izlemişindir.Sana çok şey katar.
Bence yanılıyorsun kaza yapmadıysa tevrübesizlik deil belki dikkatli olmasındandır.Tabiki kaza sürücüye hatasını görmesinde öenmli ama senin yaptığın kazada hata seninmiydi ? yoksa VW sürücüsündemi ? Sen bu yaptığın kazayı tecrübe olarak sayıyosun ama boş bi yarış pistinde yapsaydın sadece motorundaki maddi hsar oluşurdu.Ölümle sonuçlansaydı kazan ozaman ne sayacaktın yinemi tecrübe :((
Bence arkadaşı tebrik etmek lazım eğitim alarak motosiklet sürmeye başlamış olmasına...
-
Motorsiklet kullanan kisi kesin duser her dusmede kisiye tecrube katar kucuk cc motorla baslamanın ana mantıgıda budur aslında dustügun zaman olayı daha az hasarla kurtarırsın buyuk bir motorla hele SS bir makinayla ölümcul sonuclar olur. Allah kimseye kaza bela vermesin.
-
ZxPanic adlı üyeden alıntı
Bence yanılıyorsun kaza yapmadıysa tevrübesizlik deil belki dikkatli olmasındandır.Tabiki kaza sürücüye hatasını görmesinde öenmli ama senin yaptığın kazada hata seninmiydi ? yoksa VW sürücüsündemi ? Sen bu yaptığın kazayı tecrübe olarak sayıyosun ama boş bi yarış pistinde yapsaydın sadece motorundaki maddi hsar oluşurdu.Ölümle sonuçlansaydı kazan ozaman ne sayacaktın yinemi tecrübe :((
Bence arkadaşı tebrik etmek lazım eğitim alarak motosiklet sürmeye başlamış olmasına...
Öldüyse zaten tecrübeden bahsedemezdi değilmi?
Şimdi bu adam bir sonrakine virajı içten almayacak, hızını azaltacak yani daha güvenli gidecek. Belki de yeni bir kaza yapmasının önüne geçmiş olacak. Kazasından ders çıkaracak, biz de buna tecrübe diyoruz.
-
Yüksek CC ile başlamak isteyenlerin sadece %10 u belki daha azı sizin kadar bilinçli ve durumun farkındadır. Buna yaşınızın etkisi de büyük.
Yüksek CC ile başlamak isteyenlerin de %90'ının 25 yaş ve altı olduğunu baz alırsak, kim 600RR alıp çekici çağırıp kapalı alanda sürecek kadar olgundur bunu sormak lazım.
Genel olarak zaten riski bol olan bir işe risk ekleyerek başlamışsınız, ama yine de en aza indirgemeyi bilmişsiniz. Bilincinizden dolayı sizi kutlarım.
Kazasız belasız sürüşler.
-
Bak ne guzel soyluyorsun uludag yolunda yaristik diye viraj yaptik diye asagiya kadar. Sen hizli inmissin otekilerin altinda buyuk motor oldugugu halde onlar sonradan gelmis. Simdi bu nasil bir olcudur? Trafige acik bir yerde boyle yarismak trafik terrorudur. Ikincisi sen basmissin gaza yatmissin virajlarda bu senin kendini riske atman , otekiler belki buyuk motoru oldugu halde dikkatli davranmis akilli kullanip senden yavas inmis. Belki buyuk motor sende olsaydi Allah muhafaza. Bence iyi surucu olup olmammanin olcusunu yaptigin yarislarda arama.
ErknOzyurt adlı üyeden alıntı
Ben böyle arkadaşlarla çok tanıştım. CBR 250 ile ZX636 ve Suzuki Bandit ile uludağ yollarından aşağıya kadar viraj yaptık.Yarıştık video pc de var.Videolarımın bazılarını upload etmistim youtubeye.ZX636 en az 3 dakika sonra geldi aşşağıya bandite 1.5 ile 2 dakika takmışımdır.Abimde R1 var ama onu böyle kullanamam.Demek istediğim motor sürmek değil motorla oynamak gerekir.CBR 250 nerede ZX636 nerede adamı bandit süren endurocu geçti ya.Daha ne olsun.
-
kardeş ben bugün bi konu açtım millet bana öcü gibi baktı. sana da Allah kolaylık versin. bazı arkadaşların nedense anlama sıkıntısı var.
-
-
ZxPanic adlı üyeden alıntı
Bence yanılıyorsun kaza yapmadıysa tevrübesizlik deil belki dikkatli olmasındandır.Tabiki kaza sürücüye hatasını görmesinde öenmli ama senin yaptığın kazada hata seninmiydi ? yoksa VW sürücüsündemi ? Sen bu yaptığın kazayı tecrübe olarak sayıyosun ama boş bi yarış pistinde yapsaydın sadece motorundaki maddi hsar oluşurdu.Ölümle sonuçlansaydı kazan ozaman ne sayacaktın yinemi tecrübe :((
Bence arkadaşı tebrik etmek lazım eğitim alarak motosiklet sürmeye başlamış olmasına...
+1 sliderları İYİ eritmişsin-seni pistlerde görmek isteriz..
-
Öncelikle kaza yapan arkadaşa geçmiş olsun. Sen kendi ağzınla yazmışsın yok Slider yapıyordum yok vs. Ben sliderın anlamını bile bilmiyorum ve bilmekte istemiyorum. Muhtemelen lastiği sınırlarına kadar yatırıp viraja girmek.
Çok teşekkürler kalsın ben eğitimde viraja ne kdr dik girersen o kdr güvenli olduğunu öğrendim, öğrettiler. Kimseye birşey kanıtlayacak değilim veya pistte yarışmıyorum. Dik girerim sağlam çıkarım.
Ikinci olarak benim motoru alma amacım belli. Güzel havalarda güzel güzel kullanmak. Kumburgaza gazlama ya, rivaya viraj yapmaya gitmem. Usul usul kullanırım. Benim zevki böyle. SS'in hakkını vermek tekere kalkmak, ibre kapamak, Slider yapmak ise Size kolay gelsin ben almayayım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)