Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

600RR'la başlama hikayesi - Yüksek CC ile başlamak isteyenlere yol haritası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    aman ne yaparsanız kendinize artık trafikte başkalarını tehlikeye atmayın da, forumda millet geliyor aa bu 600 lük ile başlamış ben de başlayayım fikirleri oluşuyor sonra yazın 17 yaşında daha yeni ehliyetini almış biri kamyonet altında kaldı(!), hadi kimseyi dinlemeyecekseniz ama bu barkın abiyi dinleyin tecrübe sabittir, her canlı yayında daha fazla hayatta kalın diyor, 1000lik olmaz ama 600lük ile başlanabilir(!)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Sosyete59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2014
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    Kanuni windy s
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşmemiş Motosiklet Sürücüsü Yoktur, Düşecek Motosiklet Sürücüsü Vardır...

    senden heryerde olmak zorundamı felaket tellalı
    1 senedir biniyorum şuana kadar allaha şükür düşmedim
    motoru bana sevdiren abim 20 senedir biniyor oda düşmemiş :D

  3. #23

    Üyelik
    27 Temmuz 2005
    Şehir
    ümranie/istanbul
    Motosikleti
    CRF 250 L
    arkadaşlar kusura bakmayın da yüksek cc ile başlamak isteyenlerin çoğu param var niye gösterişsiz motora biniyim havasındalar hiç tecrübesi olmayan bir adam neden 120 beygirlik 600cc 1000cc süper sport motora ihtiyaç duysun ki yada 200 km süratle kiminle yarışacak merak ediyorum amaç nedir yok küçük göründü yok altımda kayboldu bana sadece bahane gibi görünüyor herkes de yüksek cc de ss motor düşünüyor ne biliyim bir dl 650 bir tenere 660 alayım diyen yok hep hızlı hem süratli düşünüyorlar
    xismailaydin, Volki34 ve Sadık1453 bunu beğendiler.

  4. #24

    Üyelik
    08 Şubat 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xciting25Ori - SYM WOLF - Xmax400 - NC750D integra
    @redmachine Sizinle hikayemiz neredeyse aynı, 32 yaşında, aynı aylarda motora heves edip, hemen hemen aynı zamanda a2 ehliyeti ve motoru almışız.

    Ancak ben scooterla başlamayı tercih ettim. 250'lik xciting aldım. 2 ayda sıkıldım gibi. Vitesliye geçmek istiyorum ancak kendimi frenliyorum. Bu sene böyle gitsin, acelemiz yok. Ileride nihai hedefim Ducati Diavel inşallah. Önümüzdeki sene 300-500cc dolayları bir motor olabilir. Mt07 aklımı en çok karıştıran motor.

    Herkese keyifli sürüşler dilerim
    dockerengin bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Alıntı hasansonmez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben bir kaç saatlik eğitimin sürücüye çok şey verdiğini düşünmüyorum her şey tecrübedir her işte olduğu gibi, düşmek bile bence iyi bir eğitimdir, kaza yapan arkadaşlar sorun neden kaza yaptıklarını çözmüş daha o hataları yapmamaya gayret ederler.
    Konumu görmüşündür kardeşim.Aldığım ekipmanlarla düştüğüm durumlara bak.Daha kendimi nasıl iyi koruyacağım.

    Üstümde 4.900 Tl lik ekipman vardı yoğun bakımdan döndüm.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:10 ----------

    Alıntı ZxPanic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence yanılıyorsun kaza yapmadıysa tevrübesizlik deil belki dikkatli olmasındandır.Tabiki kaza sürücüye hatasını görmesinde öenmli ama senin yaptığın kazada hata seninmiydi ? yoksa VW sürücüsündemi ? Sen bu yaptığın kazayı tecrübe olarak sayıyosun ama boş bi yarış pistinde yapsaydın sadece motorundaki maddi hsar oluşurdu.Ölümle sonuçlansaydı kazan ozaman ne sayacaktın yinemi tecrübe :((

    Bence arkadaşı tebrik etmek lazım eğitim alarak motosiklet sürmeye başlamış olmasına...
    SUPERBİKE school eğitimi aldım.2 günü 2000€ Zaten t-shirti bende var.Okulu veriyor sadece satılan birşey değildir. WW hatalıydı.Her ne kadar dıştan alsam dahi kendi şeridimdeydim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:12 ----------

    Alıntı santo78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak ne guzel soyluyorsun uludag yolunda yaristik diye viraj yaptik diye asagiya kadar. Sen hizli inmissin otekilerin altinda buyuk motor oldugugu halde onlar sonradan gelmis. Simdi bu nasil bir olcudur? Trafige acik bir yerde boyle yarismak trafik terrorudur. Ikincisi sen basmissin gaza yatmissin virajlarda bu senin kendini riske atman , otekiler belki buyuk motoru oldugu halde dikkatli davranmis akilli kullanip senden yavas inmis. Belki buyuk motor sende olsaydi Allah muhafaza. Bence iyi surucu olup olmammanin olcusunu yaptigin yarislarda arama.
    SABAH 8 GİBİ Allah'ın unuttuğu dağda karşımızadan 3 araba geldi.İnerken 2 arabayı solladık o kadar söylüyorum.Bomboştur uludağ yolu.İşlek değildir.Milletin işi gücü yok hafta içi dağa mı çıkacak TRİLYE gibi değildir yani.

    Videoda gördüm bu kadar az araba olduğunu.

  6. #26
    rumelian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Ya, ben farkli bir acidan ele alayim. Egitim filan almissin ama, bence hala debriyaji sıkıp salarken, vites degistirirken, ozellikle vites kuculturken, tereddut yasiyorsundur. tereddut demeyelim de "debriyaji sıktim simdi birakiyorum" seklinde hareketlerini takip ediyorsundur. Bilirsin arabada da ilk zamanlarda takip ederiz. Sonra vucut refleksi haline gelir kavrama olayi...
    İste bunu yaparken arabada sanzimana kolay kolay zarar veremezsin. Ama motorda verirsin, 150 cc motorun komple sanzimani iscilik dahil 500 tl. Senin motorda (Allah gostermesin) 2500-3500 tl arasinda. 150 cc motorda zincir + disli seti 150 tl, senin motorda 600-800 tl.. Karenaja hic girmiyorum bile. Ama o motoru illaki dusureceksin. Arabada hic tamponu dokundurmadin mi? Bu uzar gider.
    Ozetle, Deneyim kazanirken kucuk motora binmenin bir avantaji da, deneyim kazanma sirasinda motora verecegin muhtemel hasarlarin cok cuzi rakamlara hallolmasi...

    Sana git motorunu sat 150 cc al demiyorum. ama "kucuk cc de baslanmali" olayinin baska bir acisini anlatmak istedim. Senle yasitiz ve benim boyumda 183 cm. Mimarim. Santiye sefiyim. Altimdaki Tvs apache ve Hala merkez ofise gittigimde paket mi getirdin diyen guvenlikci oluyor. o yuzden seni anlayabiliyorum. Tekerin duz bassin, gule gule kullan.

  7. #27

    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Alıntı redmachine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle kaza yapan arkadaşa geçmiş olsun. Sen kendi ağzınla yazmışsın yok Slider yapıyordum yok vs. Ben sliderın anlamını bile bilmiyorum ve bilmekte istemiyorum. Muhtemelen lastiği sınırlarına kadar yatırıp viraja girmek.
    Çok teşekkürler kalsın ben eğitimde viraja ne kdr dik girersen o kdr güvenli olduğunu öğrendim, öğrettiler. Kimseye birşey kanıtlayacak değilim veya pistte yarışmıyorum. Dik girerim sağlam çıkarım.
    Ikinci olarak benim motoru alma amacım belli. Güzel havalarda güzel güzel kullanmak. Kumburgaza gazlama ya, rivaya viraj yapmaya gitmem. Usul usul kullanırım. Benim zevki böyle. SS'in hakkını vermek tekere kalkmak, ibre kapamak, Slider yapmak ise Size kolay gelsin ben almayayım.
    Dostum sliders tulumlardaki kaydırma dizliğine verilen isimdir.Dizlik değildir viraja girdiğinde senin rahat bir şekilde hızını kaybetmeden sürüklenmene yarar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------

    Alıntı dyavol-77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    +1 sliderları İYİ eritmişsin-seni pistlerde görmek isteriz..
    Bir yarışın 4.000.00 TL ile 5.000.00 tl Arasında bir maliyeti olduğunu unutmamak gerekir.Pist günlerine gidebiliyoruz ancak.20 DK sı 200 Tl olsa dahi almıyor gerizekalı İNTERCİTY park

  8. #28

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı ErknOzyurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum sliders tulumlardaki kaydırma dizliğine verilen isimdir.Dizlik değildir viraja girdiğinde senin rahat bir şekilde hızını kaybetmeden sürüklenmene yarar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------


    Sen lastik,sarf malzemeleri,konaklama,nakliye parasından bahsetmişsin-bir 600; en az 35 bin + yarışa hazırlamak min:15 bin...etti 50 bin papel...
    Bir yarışın 4.000.00 TL ile 5.000.00 tl Arasında bir maliyeti olduğunu unutmamak gerekir.Pist günlerine gidebiliyoruz ancak.20 DK sı 200 Tl olsa dahi almıyor gerizekalı İNTERCİTY park
    ....
    The Power of The Dreams.

  9. #29

    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Alıntı dyavol-77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ....

    Yada kız olacaksın.Anladın sen onu Görmüyor değiliz neleri var inan dışarıda

  10. #30
    cousinecruis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Motosikleti
    Bmw R 1150 GS
    Arkadaşım öncelikle bilinçli bir sürücü olduğun için tebrik ediyorum. GİS park harika bir yerdir. Yahu şu rahstsız ss leri nasıl seviyorsunuz? Onun yerine sport touring bir makine yada enduro? Nasıl olur? Tam size göre. Ss ler sizin için çok rahatsız olur hocam.

  11. #31
    flame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    35,izmir
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09,Derbi Gpr 125 Nude
    Bitin artık ya.Her sezon aynı muhabbet aynı diyalog...
    Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)

  12. #32
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Bu aralar 600 cc ile başlangıç konuları arttı niyeyse.
    Hep 600 cc lobisinin oyunları bunlar
    Motosiklet kaza yapmaz, hatta öldürmezde.
    Abim 750 cc 150 küsür hp bir motosikletle başlamıştı. Hatta motorunu gidip beraber almış, o kullanamadığı için ben getirmiştim. Allah uzun ömür versin hala hayatta
    Benden çok çok iyi bir kullanıcı olan kardeşim dediğim adamı, kız arkadaşıyla birlikte 1000 cc'lik motosikleti ile yaptığı bir kazada kaybettim. Onlar artık hayatta değil.
    Ne diyecektim ki ben? Diyecektim ki, cc öldürmez, hp de öldürmez,hız öldürür.
    flame, ea1925 ve dockerengin bunu beğendiler.

  13. #33
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı Sosyete59 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senden heryerde olmak zorundamı felaket tellalı
    1 senedir biniyorum şuana kadar allaha şükür düşmedim
    motoru bana sevdiren abim 20 senedir biniyor oda düşmemiş :D
    Düşeceeek

    işi istatistiğe dökeceksek 13 senedir biniyorum, 70.000 km yi geçmişimdir. 1 kere düştüm. 100 ile refuje daldım Dağda bayırda düşmeleri saymıyorum bunun yanında. 4 aydır uğraşıyorum. Full korumalı halim böyle. En ufak korumayı atlamayacağız...
    Sosyete59 bunu beğendi.

  14. #34
    xismailaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Voge 525 DSX
    Ben de şöyle örnek vereyim;

    Şubat 2013'de Cbr 250'ye ilk bindiğimde motosiklet bana gemi gibi gelmişti.

    Mart 2014'de 27.480 Km'de satarken motosikletin canını çıkarıyordum. Pisikletten hallice

    Şu an kendi bütçeme göre en uygun gördüğüm MT-07 aldım.* Cbr 250 ile aynı kıvraklıkta, hiç sorun yaşamadan kullanıyorum. Hatta benimle birlikte geziye çıkan arkadaşlar "sen nasıl viraja giriyorsun" diyor.

    Dostum, AEA Barkın abi bir videoda omurganın bile motosiklet sürüşüne adaptasyon gösterdiğini ve bunun da zaman aldığını söylemişti. Geçenlerde yine konusu açıldığında "kaç KM tecrüben olduğu değil, o kadar KM'yi ne zamandan beri yaptığın önemli" demişti. Bundan 10 yıl önce yapmış olduğun 30.000 Km'yi geçiniz vs. diye devam etmişti.

    Ayrıca iyi eğitmenler hep "smooth/akıcı" sürüşten bahseder. Küçük CC ile başlayan biri ile sizin sürüşünüz arasındaki en büyük fark bu akıcılık olur işte. Arkadaşların da bahsettiği üzere bu akıcılığı kazanana kadar yaptığınız sert hareketler "şans eseri kazaya karışmasanız ve düşmeseniz de" motosikletin mekaniğine zarar verir. Bu da size masraf olarak geri döner. Bu esnada siz kendinizi "yaa 600cc makineyle 120'yi bile geçmiyordum, noldu da böyle kazık gibi masraf çıktı, dandik bu motosiklet" derken bulabilirsiniz. Tabi bu bir ihtimal ancak eğitmenler ve AEA gibi bu işin pirlerinden öğrendiğimiz üzere büyük bir ihtimal.

    Ayrıca bir de işin servis/bakım kısmı var. Orası çok derin ve servislerden kazık yememek için küçük CC'de sağı solu "korkmadan" kurcalayarak teknik konularda da tecrübe edinip, büyük CC'de uygulamak daha az masraflı olacaktır ;)

    Görüntü meselesinden dem vuran tüm arkadaşlara katılıyorum.

    Ankara'da bir arkadaşın 2013 CBR 600 RR'ı var ve şu anda satılık. Neden? Eleman piste girip çıktıktan sonra hemen motosikleti satılığa çıkardı. Çünkü motosikleti sınırlarında ilk kez pistte kullandı ve trafikte o sınırların yarısına bile gelmeden ne kadar risk oluştuğunu gördü. Şimdi Süpermoto, Naked vs. şehir içine daha yatkın modeller düşünüyor.

    Yani mesele sadece büyük CC meselesi de değil. 600RR büyük CC de BMW 1200 GS, Suzuki DL1000, Yamaha 1200 Super Tenere küçük CC mi? Yoksa kısa adam motosikleti mi? Onlar da tercih edilebilirdi mesela. Neden Racing? Cevabı belli, bu yüzden siz yine de dikkati elden bırakmayın.

    *MT-07'yi bütçeme göre aldım yazdım. Bugün 16000-17000 TL'ye önceleri hayalini kurduğum bir çok Racing motosikleti alabilirdim. Ancak motosiklet sadece alınırken para ödenen bir şey değil. Bunun periyodik bakımı, ağır bakımı, yakıtı vs. bir çok kullanım maliyeti var. Racing makinelerin performans odaklı pahalı ağır bakım ve yüksek yakıt maliyetlerine "bana göre şehir içindeki yetersizliği" de eklenince Naked'a yöneldim ve MT-07 bütçeme göre en uygun motosiklet olduğu için tercih ettim.
    Param olsa MT-09 alırdım, o bile 600CC karenajlı motosikletlerden daha az masraflı.
    CodingFest ve Volki34 bunu beğendiler.

  15. #35
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Arkadaş çok güzel yapmışsın inanılmaz da güzel örnek bir hareket yapmışsın. Ama yurdum delikanlıları, bu yazının detayı ile ilgilenmeden baksana başlayan başlıyor benim ne eksiğim var diye kalkıp oda bu tip bir motosikletle başlamaya kalkar. Ayrıca söylediklerinizi yapmak için birazda bütçe gerekiyor kiii buradaki bir çok genç arkadaşımız ikin el bir SS motor alabilmek için dişinden tırnağından kaskından motundan artırıyor, kaldıki eğitim...! Hiç işleri olmaz çünkü onlar en iyisi.

    Güzel şeyler yapmışsın ama umarım bu bazı arkadaşları kötü yönde cesaretlendirmez. Çünkü eğitim almak büyük bir grup için aşağı bir şey, eziklik hissediyorlar. Keşke herkes sizin kadar tedbirli davransa. Tebrik ederim.


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------

    Alıntı hasansonmez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben bir kaç saatlik eğitimin sürücüye çok şey verdiğini düşünmüyorum her şey tecrübedir her işte olduğu gibi, düşmek bile bence iyi bir eğitimdir, kaza yapan arkadaşlar sorun neden kaza yaptıklarını çözmüş daha o hataları yapmamaya gayret ederler.
    Bir defa eğitime gitseydin böyle düşünmeyecektin. Her şeyi çok iyi bilen gruptasın
    Bıraktığında tek başına ayakta duramayan bir alete biniyoruz, bu nasıl bir öz güven? Eğitim işime yaramaza demeye gelen bir cümle? Okuyarak öğrenilmiyor her şey.!

    Neyse söz konusu eğitim olunca bende ipler kopuyor nasıl biliyorsanız öyle binin. Kaza bela yapmayın yeter.


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
    HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)