250cc ile başlayan arkadaşım 2. kazasını yaptı
Reklamlar
-
çok geçmiş olsun .
nekadar küçük motorla başlansa o kadar iyi . ben 250cc başlangıç olarak iyi görüyorum ama eğitiden sonra alınmalı . gerekli ekipmanlarla birlikte binilmeli . bende istanbul trafiğindeyim . hergün sürüyorum . fantastik aksiyon filmi gibi . herkes yollarda rallyci . kapıyı acanda arkaya bakmıyo siz tahmin edeceksiniz artık . sürerken gececeğim arac ve minibüsteki sürücü yolcu ve hareketlerini bile görmeye calışıyorum . genede hiçbişeyin garantisi yok .
Reklamlar
-
tuzsuzdeli adlı üyeden alıntı
Sürekli olarak bir tecrübe eksikliği lafıdır gidiyor.
Halbuki tecrübe değil eğitim eksikliği bu.
Sokaklarda görüyoruz onbinlerce kilometre tecrübesi olup, daha gidonu düzgün tutmaktan aciz bir sürü kişi var. Bu adam, önüne birşey çıktığında nasıl kontra yapsın !
Tecrübe başka birşeydir arkadaşlar. 40 bin kilometre motosiklet kullanmış olmak, sizi 5 bin kilometre kullanmış bir sürücüden daha iyi yapmaz.
Olay, sadece motosiklete fiziksel hakimiyet de değildir. Trafiği okuyabilmek, öngörülü olmak bunlar tecrübeden değil önce eğitimden ve bilgiden gelir.
Tam tersi tecrübeyi ve eğitimi karıştırmışsınız hocam.
Eğitim ani durumlarda fren yapmamızı Kontra yapmayı öğrenmektir ..Ama tecrübe bunları gerektiğinde kullanabilmektir.
Birşeyi öğrenmek onu yapabilmek anlamına gelmez Bunun içinde tecrübe gerekir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------
darpgen adlı üyeden alıntı
çok geçmiş olsun .
nekadar küçük motorla başlansa o kadar iyi . ben 250cc başlangıç olarak iyi görüyorum ama eğitiden sonra alınmalı . gerekli ekipmanlarla birlikte binilmeli . bende istanbul trafiğindeyim . hergün sürüyorum . fantastik aksiyon filmi gibi . herkes yollarda rallyci . kapıyı acanda arkaya bakmıyo siz tahmin edeceksiniz artık . sürerken gececeğim arac ve minibüsteki sürücü yolcu ve hareketlerini bile görmeye calışıyorum . genede hiçbişeyin garantisi yok .
Hayırlısı olsun hocam ama hyosung almayın diğer 250 liklere göre oturuş pozisyonu rahatsız...
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:10 ----------
SinanAksu adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun, her yıl yazın yaklaşmasıyla bu tür haberleri sıkça görüyoruz,
Umarım bu son olur.
Amin Son olacağına inanmıyorum ama inşallah son olur abi.
-
arkadaşın acemi sanırım, geçmiş olsun
-
daha önce ki kazayı da okumuştum. aileden dolayı grenajlari siz yaptırmıştınız.
yine ucuz atlatmış sanırım, kaza düşük-yüksek cc ayırmıyor dediğiniz gibi.
ön görme veya olasılık tahmini (trafiği okuma olayı ), düşük cc de rahat olur diye düşünüyorum.
geçmiş olsun dileklerim ile, kullanmaya devam edecek ise düşük cc grenajsız motor tavsiye ediyorum.
-
motorcrus adlı üyeden alıntı
arkadaşın acemi sanırım, geçmiş olsun
Acemi ama dikkatli bir sürücüydü.. Tecrübesi ve eğitimi yoktu. Ehliyetini alır almaz hyo aldı..Sağolun ileticem
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:23 ----------
JafJaf adlı üyeden alıntı
daha önce ki kazayı da okumuştum. aileden dolayı grenajlari siz yaptırmıştınız.
yine ucuz atlatmış sanırım, kaza düşük-yüksek cc ayırmıyor dediğiniz gibi.
ön görme veya olasılık tahmini (trafiği okuma olayı
), düşük cc de rahat olur diye düşünüyorum.
geçmiş olsun dileklerim ile, kullanmaya devam edecek ise düşük cc grenajsız motor tavsiye ediyorum.
Bi düzeltme:Yok grenajlarını ben yaptırmadım sadece ailesi grenajları farkedip kaza yaptığını anlamasın diye bi kaç gün motor bende kaldı
Dediğinize katılıyorum kaza düşük cc büyük cc ayırmaz ama düşük cc de kaza yapma riskimiz daha azdır Ve düşük cc hata affeder..
Grenajsız ve düşük cc ? hmm hiç arkadaşa göre değil ona kaslı havalı motorlar lazım Arkadaşım biraz şekilcide
Bu yaza r6 alacaktık Belkide kaza yapması bu yüzden hayırlı oldu..
-
zaten bizde onu anlatmaya calısıyoruz. 250 cc ile başlanır ama gereklı egıtımlerı ve full ekıpmanı alıp kendı kendıne bir süre çalısarak dıkkatlıce surebılırsın. ehliyeti alıp dırek 250 cc alırsan buyuk ıhtımal böyle şeyler olur düşünenlerde bence bunu kafaya koymalı
-
çok geçmiş olsun
burdaki sorun 250 cc olması değil ki
tecrübesiz olmak da değil
esas sorun eğitimsiz olmak
arkadaşınız 50 cc kullanıp 20 bin km de yapsa o kapıya çarpacaktı büyük ihtimal
çünkü öncelikle kapı açılabilecek rotalarda sürüş yapmaması gerektiğini bilmiyor
sonra önüne kapı açılması gibi bir engel çıktığında frene basmak değil kontra ile kaçış manevrası yapması gerektiğini de bilmiyor
konunun uzmanlarından eğitim alırken aslında hiçbir şey bilmediğimizi, bildiklerimizin de çoğunun yanlış olduğunu anlıyoruz
-
arkadaşına söyle bir kaç sene cbr125/ybr125/cbf150/rtr 150 vb birşeyleri yavaş yavaş sürsün, racing olayından biraz uzak dursun olmuyorsa olmuyor, canından olmasından/sakat kalmasından iyidir, gezi amaçlı binecekse sürsün yoksa motoru unutsun bir süre...
-
okican adlı üyeden alıntı
çok geçmiş olsun
burdaki sorun 250 cc olması değil ki
tecrübesiz olmak da değil
esas sorun eğitimsiz olmak
arkadaşınız 50 cc kullanıp 20 bin km de yapsa o kapıya çarpacaktı büyük ihtimal
çünkü öncelikle kapı açılabilecek rotalarda sürüş yapmaması gerektiğini bilmiyor
sonra önüne kapı açılması gibi bir engel çıktığında frene basmak değil kontra ile kaçış manevrası yapması gerektiğini de bilmiyor
konunun uzmanlarından eğitim alırken aslında hiçbir şey bilmediğimizi, bildiklerimizin de çoğunun yanlış olduğunu anlıyoruz
Hocam yazdıklarımı iyi okumuyorsunuz.. Elazığın daracık yoluncan bahsettim trafik tek şeritten akıyor Ve sağdada park edilmiş araçlar var Yani kontra yapmaya müsait bi durum yok..Ve tekrar ediyorum :
Tecrübesi olsaydı ani durumlarda nasıl fren yapılması gerektiğini bilirdi Ve ön amortisörü kitlemezdi..Daha arabanın kapısına ulaşmadan düşmüş Yani fren yapmayı bilseydi Çarpmadan durabilecekti.Ve kaza gerçekleşmeyecekti..
-
bu yaza r6 hmmmm, hayırlı olmuş kaza
-
polo34 adlı üyeden alıntı
arkadaşına söyle bir kaç sene cbr125/ybr125/cbf150/rtr 150 vb birşeyleri yavaş yavaş sürsün, racing olayından biraz uzak dursun
olmuyorsa olmuyor, canından olmasından/sakat kalmasından iyidir, gezi amaçlı binecekse sürsün yoksa motoru unutsun bir süre...
Hep diyorum ama beni dinlemiyor abi biraz heyecanlı kanı kaynıyor ses ve görüntü istiyor
Aynı mt ye konu açıp hiç tecrübem yok ama 600cc alcam diyenler gibidir kendisi..
-
Arkadaşına geçmiş olsun.
En tecrübelimizde virajda düşebilir,hepimizin önüne kapı açılabilir..
Bence bu arkadaşının yaşadıkları, motosiklet cc - tecrübe denklemine pek uymuyor...
Yüksek cc ile başlanabileceğini savunduğumu sanmasın kimse,en karşı olanlardanım ama bu olayla pek alakası yok.
Sadece şanssızlık...
-
@okican Tekrar ediyorum eğitim fren yapmayı kontra yapmayı bilmektir , Tecrübe ise bu bildiklerini motor üstündeyken , trafikte , ani Ve acil durumlarda kullanabilmektir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:47 ----------
merr adlı üyeden alıntı
Arkadaşına geçmiş olsun.
En tecrübelimizde virajda düşebilir,hepimizin önüne kapı açılabilir..
Bence bu arkadaşının yaşadıkları, motosiklet cc - tecrübe denklemine pek uymuyor...
Yüksek cc ile başlanabileceğini savunduğumu sanmasın kimse,en karşı olanlardanım ama bu olayla pek alakası yok.
Sadece şanssızlık...
Şanssızlık değil hocam daha hiç motor sürmeyi bilmeyen birisi hop diye hyo ile başlarsa Motor sürmeyimi öğrensin yoksa hyo'nun rahatsız edici oturuş pozisyonuna mı alışsın yoksa trafiği mi çözmeye çalışsın ?
Oysaki düşük cc motor alıp başlasa oturuşuda rahat olacağından trafiğide rahat okuyacaktı Ve 250 lik kadar hızlı gidemeyeceği için trafikte daha az risk taşıyacaktı.
-
-
babaAkar adlı üyeden alıntı
@okican Tekrar ediyorum eğitim fren yapmayı kontra yapmayı bilmektir , Tecrübe ise bu bildiklerini motor üstündeyken , trafikte , ani Ve acil durumlarda kullanabilmektir.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:47 ----------
Şanssızlık değil hocam daha hiç motor sürmeyi bilmeyen birisi hop diye hyo ile başlarsa Motor sürmeyimi öğrensin yoksa hyo'nun rahatsız edici oturuş pozisyonuna mı alışsın yoksa trafiği mi çözmeye çalışsın ?
Oysaki düşük cc motor alıp başlasa oturuşuda rahat olacağından trafiğide rahat okuyacaktı Ve 250 lik kadar hızlı gidemeyeceği için trafikte daha az risk taşıyacaktı.
Şansızlık bence..
Arkadaşın ilk kazasında virajı alamamış.Hyosungun maksimum hızıyla virajı alamasaydı muhtemelen helvasını çoktan yemiştin..
Hiç bi sağlık problemi yaşamadığına göre çok düşük bi hızla alamamış virajı.Yani altında ybr de olsa düşebilirdi..Ybr ile de giderken önüne kapı açılabilirdi.
Bence arkadaşın şanssız bir yeni motorcu.Hemde tulum giyip motosiklete binecek kadar bilinçli bir motorcu..
Bu olay kesinlikle ama kesinlikle tecrübe - cc denklemine örnek olmaz.
"Maksimum zevki minimum riskle yaşama sanatıdır motosiklet"
-
Arkadaşa geçmiş olsun. Ama başlık biraz garip olmuş.
250cc grubu da başlangıç motoru olarak kabul ediliyor AEA tarafından dahi.
Ben 100 cc scooterla başladım. 5.ayımda kaza yaptım korumalarım vardı şükür
femur kırığıyla "atlattım".
Aynı dönemde arkadaşım CBR1000RR la başladı bir iki ufak düşmesi oldu.
Geçen haftada Kawasaki ZZR 1400 aldı. Ben scootera kask+eldiven+dizlik
olmadan binmezdim, arkadaşım kaskla "free" takılıyor.
Buyrun buda "MOTOR SALATASI TARİFİ"
http://www.motosiklet.net/forum/moto...si-tarifi.html
-
Tamam ya siz haklısınız Ben oynamıyorum
Sadece yeni başlayacaklar ibret alsın diye açtım konuyu Zaten her açtığım tartışma konusu oluyo
Ben gidiyorum kardeşler yaşıtlar abiler ablalar kendinize iyi bakın.
-
babaAkar adlı üyeden alıntı
Tamam ya siz haklısınız Ben oynamıyorum
Sadece yeni başlayacaklar ibret alsın diye açtım konuyu Zaten her açtığım tartışma konusu oluyo
Ben gidiyorum kardeşler yaşıtlar abiler ablalar kendinize iyi bakın.
Haklılık arayan yok.
Senin açtığın konu daha dikkatli sürün,başınıza bu işler gelebilire iyi bir örnek.
Her açtığın konu tartışılacak tabi,herkes kendince iki kelam etsin diye forumlar var zaten..
Ama senin her açtığın konuya birileri muhalefet edip hayır bu yanlış olmuş diyorsa,orda durup bi daha düşünmen gerekebilir..
Ben öyle söylemiyorum.Aktardığın kaza hikayesi önemli,mutlaka birileri burdan ders alacaktır.En azından otomobil kapılarının aniden önüne açılabileceğini ve tehlikeli olduğunu sayende öğrenenler oldu..
"Maksimum zevki minimum riskle yaşama sanatıdır motosiklet"
-
@merr'e katılıyorum. İyi bir motosiklet sürücüsü ya o kapının açılacağı yere hiç girmez, ya da kapı açıldığında durabileceği şekilde giderdi.
Buradaki iyi-kötü sürücü kavramını, günlük hayatta ki gibi agresif şekilde anlamayın.
Her zaman, "iyi bir sürücü" olmadığımızı aklımızdan çıkarmaz isek, yaşama şansımız daha yüksek oluyor.
Ben oldum dediğiniz an başınıza birşey gelir.
Dünyaya şahit olmanın yolu, maceranın kendisinden başka bir şey değildir. Çünkü dünyadaki en büyük mutluluk, bu dünyanın şahidi olmaktır.
-
babaAkar adlı üyeden alıntı
Hocam yazdıklarımı iyi okumuyorsunuz.. Elazığın daracık yoluncan bahsettim trafik tek şeritten akıyor Ve sağdada park edilmiş araçlar var Yani kontra yapmaya müsait bi durum yok..Ve tekrar ediyorum :
Tecrübesi olsaydı ani durumlarda nasıl fren yapılması gerektiğini bilirdi Ve ön amortisörü kitlemezdi..Daha arabanın kapısına ulaşmadan düşmüş Yani fren yapmayı bilseydi Çarpmadan durabilecekti.Ve kaza gerçekleşmeyecekti..
eğitim ve tecrübe konusundaki tespitlerine katılıyorum
ancak senin arkadaşın durumunda tecrübe olsa da sonuç değişmeyecekmiş çünkü eğitimi zaten yok
tabi ki hepimiz zaman zaman araçların sağından arasından vs geçiyoruz
Elazığ'da yollar tek şeritse ve darsa arkadaşının yapması gereken öndeki aracı takip etmek, sağından geçmek olmamalı
yani bu durum şanssızlık değil
olası bir durumda eğer benim dediğim eğitime sahipsek ve senin dediğin tecrübeye de sahipsek birçok kazadan kaçınmak mümkün olacak
arkadaşının kazası ise motor cc büyüklüğü ile alakalı değil gibi
senin konu başlığı özellikle 250 cc ile başlayan arkadaşım olunca biz de ona itiraz ediyoruz haliye
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)