Pizzacılar Yüzünden Oluyor Bunlar.....
Pizzacılar Yüzünden Oluyor Bunlar.....
Kışlık yumuşak hamur özel desen lastik.lastik 7 derecenin altındaki sıcaklıklarda kendini gösteriyor ve kışın bol soğuk,kar ve don olaylarının meydana geldiği bölgelerde kullanıma uygun.20 derece sıcaklıkların üstünde ise çok çabuk aşınıyor parçalanıyor,tutuşu azalıyor ve oldukça tehlike yaratıyor.Bu özellikleri göz önünde bulundurulduğunda sadece aylarca karın kalklmadığı bir kaç doğu ilinde kullanıma uygun.Kışın sadece bir iki kez kar yağan yada hiç kar yağmayan bölgelerde kullanıma hiç uygun değil.Özellikle Akdeniz ve Ege kıyılarında hiç gereği yok.Ama yanlış hatırlamıyorsam 50 den fazla ilde mecbur kılında ve bu illerin bir çoğunda doğru düzgün kar yağmıyor hava 0 derecenin altına bile düşmüyor.Ben kimya mühendisiyim lastik teknolijilerine biraz ucundan bilirim bununla da yetinmeyip uzmanlık alanı tamamen lastik ve lastik hamuru üzerine olan ve bu işte çalışan bir başka kimya mühendisi arkadaş ile konuşmamızdan ve araştırmalarımızdan bu sonuçlar çıktı.Tavsiyem 20 derecenin hatta 15 derecenin üstünde kesinlikle bu lastikleri kullanmayın.Ayrıca devlet,vatandaşın ne lastik alacağına karışamaz.Bu mantığa göre madem bu kadar vatandaşın güvenliğini düşünüyor Euro-n-cap tan 5 yıldız altında alan ABS,ESP,TCS gibi sistemleri olmayan arabaları da yasaklasın.Ama adamların amacı milletin güvenliğinin düşünmek değil,cezalardan,lastik kdv lerinden para koparmak bunlara ek olarak lastik işinde olan yandaşları zengin etmek.Eğer bir dangalak yazın,kışlık lastik kullandığından dolayı kayıp benim motosikletime vurursa şiddete karşıyım ama o kışlık lastikleri arabadan söker o adamın bi yerine monte ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:41 ----------
Yine biraz konu dışı olacak ama devlet daha araçların kullandığı normal lastiklerin doğru düzgün kontrolünü yapmıyor kışlık lastiklere takmış durumda.Araba pazarına çıktığımda araçların lastiklerini özellikle inceliyorum hiç abartmadan söylüyorum 10 araçtan anca 3 yada 4 tanesinin lastikleri düzgün.10 senelik tarihi eser lastik mi istersin?Hepsi farklı desen farklı marka lastik mi istersin?Hamuru ömrünü doldurmuş çatlaya çatlaya bir hal olmuş lastik mi istersin?Ticari araçlarda kaplama lastik mi istersin?Peki kanunlar neye bakıyor diş kalınlığı.Baştan normal lastiklerin kontrolünü yapsınlar sonra kışlık lastikleri düşünürüz.
Topcase olayına gelince ben herhangi bir mantık göremiyorum bu işte.Ne zararı olabilirki topcase çantanın birisi bana mantıklı açıklamasını yapar mı?Genişliğinde şikayet ediyorlarsa o zaman dev jipleri,arabaları hiç trafiğe salmasınlar.Ama maksat güvenlik değil para.
Zaten kış lastiği zorunluluğu tüm illerde yok.
http://www.haberler.com/54-ilde-kis-lastigi-zorunlu-hale-getirildi-5472766-haberi/
Kış lastiği zorunluluğu sadece Türkiye de vardır.
Ancak aracın altında 10 senelik lastikle dolaşan vatandaşın yaşadığı tek ülke yine Türkiye dir.
Kislik lastik konrolu kisin FSM koprusu giseler cikisinda yapildi zaman zaman. Ayrica polis ne zaman ticari arac cevirse lastigine de bakiyordu.
arkadaşlar topcase cezalarına odaklansak tekrar , şasi müdahalesi olsa da olmasa da çanda projelerinde ruhsata işletmek gerekiyor mu? ceza durumları gerçekte nedir ?
[IMG][/IMG]Merhaba arkadaşlar.Bugün YBR'mi muayeneye İzmir Sarnıç'a götürdüm.2005 yılından beri sıfır aldığımYBM'mi motorsikletimi yan ve üst çantalı olarak kullanıyorum.Muayene sonucunda motorsikletimdeki üstçanta ve yançantalar için, ''ruhsata işlenmemiş tadilat'' olarak not düşüldü.İlk defa böyle birşeyle karşılaştım.Yine sırada bir abimiz büyük BMW1200 tur motoru yan ve üst çantalarınada aynı not düşüldü.O da orjinal olarak zaten bu şekilde ithal edildiğini ifade etti.Bende oradaki emekçi arkadaşlara bunların çıkarılabilir olduğunu hatırlattım.Tadilat olarak nitelenemiyeceğini söyledim.Fakat emniyetten böyle bir talimat verilmiş.Dolayısıyla muayeneye giden arkadaşlar üstçanta ve yançantalarını söksünler.Fakat bu uuygulamanın yanlışlığı emniyete bu yönetmeliği çıkaranlara anlatılmalı.Bunun dönüştürülebilir bir değişiklik olduğu,satış esnasında birçok motorcunun bu ekipmanlarını motorla beraber vermediğini daha çok bu ekipmanların kişinin günlük kullanımıyla alakalı olduğu anlatılmalı.Bunun için de bir imza kampanyası planlanmalı,ilgililere konunun halklılığı anlatılmalı ve bu yanlış uygulamadan dönülmesi talep edilmeli diye düşünüyorum.Yarın ben motorumu satarım ama çantalarımı satmam.Neden ruhsata işleteyim?Soru budur?Bu bir tadilat alarak nitelenemez.
3.Dünya ülkesinden insan manzaraları. Cezası ayrı komik, kanunu ayrı. Burası dünyanın tanımlayamadığı bir Cumhuriyet olan Türkiye.
Bu arada Ankara'daki motosikletlerin %90'ı toplanmalı kanunen.
Bende bmw yetkilisi servisinde calisan arkadasimla konuştum bircok bmw gs kullanıcısı bu durumdan muzdarip.
Cogu cezayi yemis sorun onlar için parada degil motoru 2nci seferde baglama yetkileri var bu işin sonu nereye varacak bilmiyorum.
Arkadaşlar yeni düzenlemeden haberiniz varmı?
http://www.motoetkinlik.com/emniyetten-topcase-karari/
Muasır medeniyetlerde olağan şeyler. Hele ki ortalık muasır seçmenden geçilmiyorsa az bile kalır.
Bu akşam çıkardım istanbul içinde çanta kullanmam artık uzun yola giderken yapacak bişey yok..
motosikletimin en sevdiğim yeri çantası ve uzun yoldaki yan çantaları. zor ama dilerim bu saçma uygulama durdurulur.
70 bin liralıksa tamam ozaman haklısınız.
Ruhsata işleyince sürtme yapmıyormuymuş. napsın adamlar 32lik topcase lerle pizzayı 2ye katlayıp mı götürsünler,sürtüyorsa dikkatsizliğinden sürter kurye,suçu çantaya kesilemez..
Hele benim hususi aracımdaki şase de oynama gerektirmeyen tak çıkar yaptığım çantama hiç ceza kesemezler,motosikletlerle ilgili olarak geliştirdikleri tek şey ceza çeşitliliği..
Polis ceza dediği zaman geç olacaktır ve cezayı kesecektir amin ol.
/\LP
Şimdi yine biraz politik konuşacağım.Başbakanın bir sözü vardı;"Hem dindar hem laik olunmaz."Büyük ihtimalle Cumhuriyet tarihinde,biz motosikletlilerin güvenliğini tehlikeye atan,bizi maddi manevi sömüren,sürekli önümüze engeller koyan,bizi bu kadar sömürme peşinde olan,bizi engelleyen,kısacası bize bu kadar düşman bir hükumet başa gelmemişti.Bu şartlar altında kusura bakmayın ama ben de diyorum ki ; "Hem motorcu,hem AKPli olunmaz."
Bu topcase konusunda bazı arkadaşlar gerekli yerlere dilekçeleri yazdı,imzalar toplandı ama nafile.Hadi ticari amaç ile kullanılan dev gibi motosikletin nerdeyse 3 katı genişliğindeki topcaselerin denetlenmesini anlıyorum.Ama kişisel olarak kullanılan hatta bazı motosikletlerin üstünde standart olarak gelen çantalardan ne istiyor?Ne zararı var bu çantaların?Cidden sinir bozmaya başladı bu saçma sapan kanunlar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)