Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Bütün motorucular cevaplayabilir mi?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ccc67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2013
    Motosikleti
    Cbr 125 (2014 kirmizi) /Artik Cbr 250 (2016 siyah)
    Değerli forum uyeleri motoru yeni almamdan kaynaklanarak çok soru soruyorum kusura bakmayin size ufak bir sorum olacak yokuşu bol olan bi ilde yasamaktayim ve gayet dikler sorum ise şu yokuştan inerken frenleme yapıyoruz doğal olarak bu frenlemeyi nasil yapmaktasiniz yani debriyaja basip bayirin sonunda mi birakiyorsunuz gaz verirken ki ben bunu yapıyorum yoksa vitesteyken gidip öyle mi frenleme yapıyorsunuz. Aydinlatir misiniz? Teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    santo78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2013
    Şehir
    Bangkok
    Motosikleti
    CBR 650F
    inerken her zaman vitesde ol , motor frenini ve frenleri kullan , inerken motorda agirligini arkaya ver.

  3. #3
    ccc67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2013
    Motosikleti
    Cbr 125 (2014 kirmizi) /Artik Cbr 250 (2016 siyah)
    Alıntı santo78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    inerken her zaman vitesde ol , motor frenini ve frenleri kullan , inerken motorda agirligini arkaya ver.
    Öyle mi diyorsunuz.Boşta sanki daha iyi saliyor ya kendini daha rahat gibi

  4. #4
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    inişlerde viteste ve her iki freni de kullanmak gerekir. yoksa fren yanabilir. şehir içinde bu risk pek yok çünkü uzun süre böyle gitmezsiniz. ama uzun yolda tepelerden inerken böyle yapmak şart. hatta yokuş fazla dik ise durup fren dinlendirmek bile gerekebilir. çift disk olan frenlerde disk başına düşen iş daha az olduğundan daha az ısınır. birde fazla pistonlu olması.
    bizim oralarda meşhur "ağılı boğaz"dan inerken, frenleri bir dinlendireyim diye durup diske dokundum ısınmış mı diye, parmağım su topladı
    cenkito bunu beğendi.

  5. #5
    santo78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2013
    Şehir
    Bangkok
    Motosikleti
    CBR 650F
    Rahat olan birsey her zaman guvenli olan bir sey demek degildir. Mesela motoru kasksiz surmek de rahat. Anladin sen ;)
    Alıntı ccc67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öyle mi diyorsunuz.Boşta sanki daha iyi saliyor ya kendini daha rahat gibi
    ccc67 bunu beğendi.

  6. #6
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    yokuş inerken arkaya doğru eğilerek, ağırlığını arka tekere ver.
    yokuş çıkarken de tam tersi, öne eğilerek ağırlığını ön tekere ver.

    motor freninin pek etkisi olmaz, hatta debriyajı bırakacak olduğunda arka tekerin kaymasına filan sebep olabilir.
    ayağınla arka frene hafif basarken, sağ elinle ön freni kontrollü sıkarak in.

    yokuş çıkarken ise, arka fren önem kazanır.

  7. #7
    ccc67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2013
    Motosikleti
    Cbr 125 (2014 kirmizi) /Artik Cbr 250 (2016 siyah)
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    inişlerde viteste ve her iki freni de kullanmak gerekir. yoksa fren yanabilir. şehir içinde bu risk pek yok çünkü uzun süre böyle gitmezsiniz. ama uzun yolda tepelerden inerken böyle yapmak şart. hatta yokuş fazla dik ise durup fren dinlendirmek bile gerekebilir. çift disk olan frenlerde disk başına düşen iş daha az olduğundan daha az ısınır. birde fazla pistonlu olması.
    bizim oralarda meşhur "ağılı boğaz"dan inerken, frenleri bir dinlendireyim diye durup diske dokundum ısınmış mı diye, parmağım su topladı
    Emin olun yasadigim yerde öyle benim kisa kisa bir suru yokuş vitesi ayarlamak lazim herhalde 2 falan.çünkü yokuştan yola girecez haliyle yavaslicaz yada 1daha mantikli fakat o zamanda yokustan inerken motor freni çok kasar motoru napsak ki :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------

    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yokuş inerken arkaya doğru eğilerek, ağırlığını arka tekere ver.
    yokuş çıkarken de tam tersi, öne eğilerek ağırlığını ön tekere ver.

    motor freninin pek etkisi olmaz, hatta debriyajı bırakacak olduğunda arka tekerin kaymasına filan sebep olabilir.
    ayağınla arka frene hafif basarken, sağ elinle ön freni kontrollü sıkarak in.

    yokuş çıkarken ise, arka fren önem kazanır.
    Debriyaji sikiyor muyuz anlayamadım pek pardon

  8. #8
    umurcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07
    yokuş inerken devrin yüksek olsun

    motor bağıracak biraz ama gazı kapatabildiğinde yavaşlayabil

    tabi devri yüksek tutarken redline'a sokma

  9. #9
    ccc67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2013
    Motosikleti
    Cbr 125 (2014 kirmizi) /Artik Cbr 250 (2016 siyah)
    Alıntı santo78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rahat olan birsey her zaman guvenli olan bir sey demek degildir. Mesela motoru kasksiz surmek de rahat. Anladin sen ;)
    Bu ornek çok sağlamdi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:28 ----------

    Alıntı umurcan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yokuş inerken devrin yüksek olsun

    motor bağıracak biraz ama gazı kapatabildiğinde yavaşlayabil

    tabi devri yüksek tutarken redline'a sokma
    Nerdeyde duracak kadar yavaşlayacagimiz yokuslarda mahalle arasında falan motoru 1.vitese atmak lazim değil mi gaz verirken

  10. #10
    dnndbs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2014
    Şehir
    istanbul (Ümraniye)
    Motosikleti
    :((
    Alıntı ccc67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli forum uyeleri motoru yeni almamdan kaynaklanarak çok soru soruyorum kusura bakmayin size ufak bir sorum olacak yokuşu bol olan bi ilde yasamaktayim ve gayet dikler sorum ise şu yokuştan inerken frenleme yapıyoruz doğal olarak bu frenlemeyi nasil yapmaktasiniz yani debriyaja basip bayirin sonunda mi birakiyorsunuz gaz verirken ki ben bunu yapıyorum yoksa vitesteyken gidip öyle mi frenleme yapıyorsunuz. Aydinlatir misiniz? Teşekkürler
    Çok merak ettim nerede yaşadığını? Doğu Karadenizde bir yer mi?

  11. #11
    ccc67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2013
    Motosikleti
    Cbr 125 (2014 kirmizi) /Artik Cbr 250 (2016 siyah)
    Alıntı dnndbs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok merak ettim nerede yaşadığını? Doğu Karadenizde bir yer mi?
    Hahaha :D Zonguldak abi

  12. #12
    dnndbs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2014
    Şehir
    istanbul (Ümraniye)
    Motosikleti
    :((
    Alıntı ccc67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hahaha :D Zonguldak abi
    Tutturamadım Gümüşhane sanmıştım ben

  13. #13
    umurcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07
    Alıntı ccc67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nerdeyde duracak kadar yavaşlayacagimiz yokuslarda mahalle arasında falan motoru 1.vitese atmak lazim değil mi gaz verirken
    güvenli hızına sen karar vereceksin. hızın asfalta hava durumuna lastiklere trafiğe ve bunun gibi sayısız şeye göre değişir.
    ama durma mesafen uzun olacağı için güvenli hızda ve redline'a sokmadan yüksek devirde gitmek eğitmenlerin önerdiği yöntem.

    eğer yağı suyu eksik değilse bağırmasından korkma
    Heil Spellcheck

  14. #14
    ccc67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2013
    Motosikleti
    Cbr 125 (2014 kirmizi) /Artik Cbr 250 (2016 siyah)
    Alıntı dnndbs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tutturamadım Gümüşhane sanmıştım ben
    Büyük kismi tuttu karadeniz sonuçta çok lanet yokuslari var abi bi bilsen

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:36 ----------

    Alıntı umurcan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güvenli hızına sen karar vereceksin. hızın asfalta hava durumuna lastiklere trafiğe ve bunun gibi sayısız şeye göre değişir.
    ama durma mesafen uzun olacağı için güvenli hızda ve redline'a sokmadan yüksek devirde gitmek eğitmenlerin önerdiği yöntem.

    eğer yağı suyu eksik değilse bağırmasından korkma
    Motor yeni kiyamiyorum hafif bagirmaya baslayinca içim ciz ediyor )

  15. #15
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    çok dik bir rampaysa 1. viteste motor freniyle iniyorum ve frenlerle destekliyorum çok dik yokuşlarda 10-15 km hızı geçmem çünkü ani bişey olsa kesinlikle durduramam motoru sanada tavsiye ederim. geç olsun güç olmasın
    ccc67 bunu beğendi.

  16. #16
    ccc67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2013
    Motosikleti
    Cbr 125 (2014 kirmizi) /Artik Cbr 250 (2016 siyah)
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok dik bir rampaysa 1. viteste motor freniyle iniyorum ve frenlerle destekliyorum çok dik yokuşlarda 10-15 km hızı geçmem çünkü ani bişey olsa kesinlikle durduramam motoru sanada tavsiye ederim. geç olsun güç olmasın
    Kesinlikle katiliyorum bu konuda

  17. #17
    santo78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2013
    Şehir
    Bangkok
    Motosikleti
    CBR 650F
    aslinda motor freni derken aciklamadan kisa yazdim , vites dusurmeyi inis baslamadan tamamlamali inerken gazi kapatarak yuksek devirden dusuk devire motor freni yapilir ve frenlerle beraber cok etkili olur.
    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yokuş inerken arkaya doğru eğilerek, ağırlığını arka tekere ver.
    yokuş çıkarken de tam tersi, öne eğilerek ağırlığını ön tekere ver.

    motor freninin pek etkisi olmaz, hatta debriyajı bırakacak olduğunda arka tekerin kaymasına filan sebep olabilir.
    ayağınla arka frene hafif basarken, sağ elinle ön freni kontrollü sıkarak in.

    yokuş çıkarken ise, arka fren önem kazanır.

  18. #18
    ccc67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2013
    Motosikleti
    Cbr 125 (2014 kirmizi) /Artik Cbr 250 (2016 siyah)
    Alıntı santo78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslinda motor freni derken aciklamadan kisa yazdim , vites dusurmeyi inis baslamadan tamamlamali inerken gazi kapatarak yuksek devirden dusuk devire motor freni yapilir ve frenlerle beraber cok etkili olur.
    Aslında merak ettiğim noktalardan biride su.Vitesi attik 2ye tin tin iniyoruz yokuşu sonuna doğru duracak kadar yavasladik.tekrar 2de yürüyüp gidebilir miyiz nerdeyse durdugumuz için 1.vites şart mi

  19. #19
    santo78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2013
    Şehir
    Bangkok
    Motosikleti
    CBR 650F
    motorunun torkuna bagli dusuk torklu bir makine ise gazi iyi tutturamazsan istop edebilir. yuksek torkluysa ikidede cikar gider.

    Alıntı ccc67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında merak ettiğim noktalardan biride su.Vitesi attik 2ye tin tin iniyoruz yokuşu sonuna doğru duracak kadar yavasladik.tekrar 2de yürüyüp gidebilir miyiz nerdeyse durdugumuz için 1.vites şart mi

  20. #20
    ccc67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2013
    Motosikleti
    Cbr 125 (2014 kirmizi) /Artik Cbr 250 (2016 siyah)
    Alıntı santo78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorunun torkuna bagli dusuk torklu bir makine ise gazi iyi tutturamazsan istop edebilir. yuksek torkluysa ikidede cikar gider.
    14model Cbr 125 var.daha 20km bile olmadı


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)