Bütün motorucular cevaplayabilir mi?
Reklamlar
-
Reklamlar
-
inerken her zaman vitesde ol , motor frenini ve frenleri kullan , inerken motorda agirligini arkaya ver.
-
santo78 adlı üyeden alıntı
inerken her zaman vitesde ol , motor frenini ve frenleri kullan , inerken motorda agirligini arkaya ver.
Öyle mi diyorsunuz.Boşta sanki daha iyi saliyor ya kendini daha rahat gibi
-
inişlerde viteste ve her iki freni de kullanmak gerekir. yoksa fren yanabilir. şehir içinde bu risk pek yok çünkü uzun süre böyle gitmezsiniz. ama uzun yolda tepelerden inerken böyle yapmak şart. hatta yokuş fazla dik ise durup fren dinlendirmek bile gerekebilir. çift disk olan frenlerde disk başına düşen iş daha az olduğundan daha az ısınır. birde fazla pistonlu olması.
bizim oralarda meşhur "ağılı boğaz"dan inerken, frenleri bir dinlendireyim diye durup diske dokundum ısınmış mı diye, parmağım su topladı
-
Rahat olan birsey her zaman guvenli olan bir sey demek degildir. Mesela motoru kasksiz surmek de rahat. Anladin sen ;)
ccc67 adlı üyeden alıntı
Öyle mi diyorsunuz.Boşta sanki daha iyi saliyor ya kendini daha rahat gibi
-
yokuş inerken arkaya doğru eğilerek, ağırlığını arka tekere ver.
yokuş çıkarken de tam tersi, öne eğilerek ağırlığını ön tekere ver.
motor freninin pek etkisi olmaz, hatta debriyajı bırakacak olduğunda arka tekerin kaymasına filan sebep olabilir.
ayağınla arka frene hafif basarken, sağ elinle ön freni kontrollü sıkarak in.
yokuş çıkarken ise, arka fren önem kazanır.
-
solmyr adlı üyeden alıntı
inişlerde viteste ve her iki freni de kullanmak gerekir. yoksa fren yanabilir. şehir içinde bu risk pek yok çünkü uzun süre böyle gitmezsiniz. ama uzun yolda tepelerden inerken böyle yapmak şart. hatta yokuş fazla dik ise durup fren dinlendirmek bile gerekebilir. çift disk olan frenlerde disk başına düşen iş daha az olduğundan daha az ısınır. birde fazla pistonlu olması.
bizim oralarda meşhur "ağılı boğaz"dan inerken, frenleri bir dinlendireyim diye durup diske dokundum ısınmış mı diye, parmağım su topladı
Emin olun yasadigim yerde öyle benim kisa kisa bir suru yokuş vitesi ayarlamak lazim herhalde 2 falan.çünkü yokuştan yola girecez haliyle yavaslicaz yada 1daha mantikli fakat o zamanda yokustan inerken motor freni çok kasar motoru napsak ki :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------
myagdi adlı üyeden alıntı
yokuş inerken arkaya doğru eğilerek, ağırlığını arka tekere ver.
yokuş çıkarken de tam tersi, öne eğilerek ağırlığını ön tekere ver.
motor freninin pek etkisi olmaz, hatta debriyajı bırakacak olduğunda arka tekerin kaymasına filan sebep olabilir.
ayağınla arka frene hafif basarken, sağ elinle ön freni kontrollü sıkarak in.
yokuş çıkarken ise, arka fren önem kazanır.
Debriyaji sikiyor muyuz anlayamadım pek pardon
-
yokuş inerken devrin yüksek olsun
motor bağıracak biraz ama gazı kapatabildiğinde yavaşlayabil
tabi devri yüksek tutarken redline'a sokma
-
santo78 adlı üyeden alıntı
Rahat olan birsey her zaman guvenli olan bir sey demek degildir. Mesela motoru kasksiz surmek de rahat. Anladin sen ;)
Bu ornek çok sağlamdi
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:28 ----------
umurcan adlı üyeden alıntı
yokuş inerken devrin yüksek olsun
motor bağıracak biraz ama gazı kapatabildiğinde yavaşlayabil
tabi devri yüksek tutarken redline'a sokma
Nerdeyde duracak kadar yavaşlayacagimiz yokuslarda mahalle arasında falan motoru 1.vitese atmak lazim değil mi gaz verirken
-
ccc67 adlı üyeden alıntı
Değerli forum uyeleri motoru yeni almamdan kaynaklanarak çok soru soruyorum kusura bakmayin
size ufak bir sorum olacak yokuşu bol olan bi ilde yasamaktayim ve gayet dikler
sorum ise şu yokuştan inerken frenleme yapıyoruz doğal olarak bu frenlemeyi nasil yapmaktasiniz yani debriyaja basip bayirin sonunda mi birakiyorsunuz gaz verirken ki ben bunu yapıyorum yoksa vitesteyken gidip öyle mi frenleme yapıyorsunuz. Aydinlatir misiniz? Teşekkürler
Çok merak ettim nerede yaşadığını? Doğu Karadenizde bir yer mi?
-
dnndbs adlı üyeden alıntı
Çok merak ettim nerede yaşadığını? Doğu Karadenizde bir yer mi?
Hahaha :D Zonguldak abi
-
-
ccc67 adlı üyeden alıntı
Nerdeyde duracak kadar yavaşlayacagimiz yokuslarda mahalle arasında falan motoru 1.vitese atmak lazim değil mi gaz verirken
güvenli hızına sen karar vereceksin. hızın asfalta hava durumuna lastiklere trafiğe ve bunun gibi sayısız şeye göre değişir.
ama durma mesafen uzun olacağı için güvenli hızda ve redline'a sokmadan yüksek devirde gitmek eğitmenlerin önerdiği yöntem.
eğer yağı suyu eksik değilse bağırmasından korkma
Heil Spellcheck
-
dnndbs adlı üyeden alıntı
Tutturamadım
Gümüşhane sanmıştım ben
Büyük kismi tuttu karadeniz sonuçta çok lanet yokuslari var abi bi bilsen
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:36 ----------
umurcan adlı üyeden alıntı
güvenli hızına sen karar vereceksin. hızın asfalta hava durumuna lastiklere trafiğe ve bunun gibi sayısız şeye göre değişir.
ama durma mesafen uzun olacağı için güvenli hızda ve redline'a sokmadan yüksek devirde gitmek eğitmenlerin önerdiği yöntem.
eğer yağı suyu eksik değilse bağırmasından korkma
Motor yeni kiyamiyorum hafif bagirmaya baslayinca içim ciz ediyor )
-
çok dik bir rampaysa 1. viteste motor freniyle iniyorum ve frenlerle destekliyorum çok dik yokuşlarda 10-15 km hızı geçmem çünkü ani bişey olsa kesinlikle durduramam motoru sanada tavsiye ederim. geç olsun güç olmasın
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
çok dik bir rampaysa 1. viteste motor freniyle iniyorum ve frenlerle destekliyorum çok dik yokuşlarda 10-15 km hızı geçmem çünkü ani bişey olsa kesinlikle durduramam motoru sanada tavsiye ederim. geç olsun güç olmasın
Kesinlikle katiliyorum bu konuda
-
aslinda motor freni derken aciklamadan kisa yazdim , vites dusurmeyi inis baslamadan tamamlamali inerken gazi kapatarak yuksek devirden dusuk devire motor freni yapilir ve frenlerle beraber cok etkili olur.
myagdi adlı üyeden alıntı
yokuş inerken arkaya doğru eğilerek, ağırlığını arka tekere ver.
yokuş çıkarken de tam tersi, öne eğilerek ağırlığını ön tekere ver.
motor freninin pek etkisi olmaz, hatta debriyajı bırakacak olduğunda arka tekerin kaymasına filan sebep olabilir.
ayağınla arka frene hafif basarken, sağ elinle ön freni kontrollü sıkarak in.
yokuş çıkarken ise, arka fren önem kazanır.
-
santo78 adlı üyeden alıntı
aslinda motor freni derken aciklamadan kisa yazdim , vites dusurmeyi inis baslamadan tamamlamali inerken gazi kapatarak yuksek devirden dusuk devire motor freni yapilir ve frenlerle beraber cok etkili olur.
Aslında merak ettiğim noktalardan biride su.Vitesi attik 2ye tin tin iniyoruz yokuşu sonuna doğru duracak kadar yavasladik.tekrar 2de yürüyüp gidebilir miyiz nerdeyse durdugumuz için 1.vites şart mi
-
motorunun torkuna bagli dusuk torklu bir makine ise gazi iyi tutturamazsan istop edebilir. yuksek torkluysa ikidede cikar gider.
ccc67 adlı üyeden alıntı
Aslında merak ettiğim noktalardan biride su.Vitesi attik 2ye tin tin iniyoruz yokuşu sonuna doğru duracak kadar yavasladik.tekrar 2de yürüyüp gidebilir miyiz nerdeyse durdugumuz için 1.vites şart mi
-
santo78 adlı üyeden alıntı
motorunun torkuna bagli dusuk torklu bir makine ise gazi iyi tutturamazsan istop edebilir. yuksek torkluysa ikidede cikar gider.
14model Cbr 125 var.daha 20km bile olmadı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)