Nasıl yokuşlardan bahsediyoruz acaba? Islak olmadığı sürece asfaltta pek düşünmeye gerek yok sanıyorum her türlü tutar frenler..
Konuya dönecek olursak, bayır aşağı olabildiğince arkaya oturulur, motor viteste olacak,vites düşük olacak..Arka fren kilitlemeyecek kadar basılacak,ön fren hafif dokunuşlarla kontrol edilecek.. Bunları sağda solda okuduğumdan söylemiyorum,dişsiz lastiklerle toprak yolda yokuş inmenin başka yolu yok.. Bu en dik yokuşları durma hızıyla inmek için.. Debriyajı hiç değişkene katma varsın bağırsın.. Benim dandik çinli motoru o kadar zorlamama rağmen bir şey olmadıysa hondaya dokunmaz bile..
yuklen arka firene kendın deponun ustune otur cayır cayır in (sakın ha )
İnerken motorun devrine göre vites düşerek ve ara ara frenleme yaparak inersin hızın iyice düştükten sonra debriaja basıp frenleme sisteminle durabilirsin..
Bende şunu merak ettim arkadaşlar daha 20 km olmamış yani rodajın çok başlarında bu motor, okuduğum yorumlardan yola çıkarak yüksek devirde gitmesi motorun bağırması falan sağlıklı mı motor açısından ?
Frenleri unut
Uygun vistede kompresyonla in motorun akmasını engeller 2 parmak ön frende olsun genede
Hızlanacağın zaman vitede olman çok işine yarayacak
Debriyaj'a basmadan motor freni ile inemiyorum ben stop ediyor nasıl bi is bu? Debriyaj'a basip yavas frenliyorum.
Cevaplar için çok teşekkürler
Şunu oku , gerisi boş laf
http://motorhikayesi.wordpress.com/99-2/
motorun vites de olsun hızın düştükçe vites düşür ta ki vites 1 e kadar , eğer o devirinde altına düşecek kadar hız kesersen motorun stop etmemesi için bu dediğim hız yaklaşık ( 10km altı) debraja basmalısın.
Buyrun e kitap gibi buda var.
http://www.motorcuyuz.com/dosyalar/M...teknikleri.pdf
Kitap olarak satılıyordu ama bende bulamıyorum, çok detaylı ve kapsamlı iki kere okumakta fayda var. Ufkunuz açılır.
Bu tip kaynaklardan örenmeye çalışın , herkes kendince fikir vermeye çalışıcaktır buda kafanızı karıştırır.
Gerçek doruyu ancak bu vb kaynaklardan örenebilirsiniz.
Sanırım şuradan alınabiliyor.
http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=108404
Bu konuda mantikli evet.Birde aklima su geldi yokuşun sonuna geldiğimizde yola bağlanan yokuslari kast ediyorum yolu kontrol için oldukça yavaşlamak şart.tam yokuşun sonunda debriyaj fren yapıp yol bos ise freni salip (elimiz bu arada sebriyajda olduğu için motor biz alacak) sonra ver gazi o hafif hizin üstüne devam mantikli mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:39 ----------
Parantez icinde salacak olacak
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)