Bu aralar sıfır motor alanlar var dikkatleini çekmek istedim.Belki hala okumamışlardır.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
http://forum.donanimhaber.com/m_37624088/tm.htm
Bu aralar sıfır motor alanlar var dikkatleini çekmek istedim.Belki hala okumamışlardır.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
http://forum.donanimhaber.com/m_37624088/tm.htm
linkin biri ingilizce, diğeri ise başka bir forum
ve bilgilerin geneli OTOMOBİL RODAJI üzerine.
Bu ,linkleri vereceğine;
gölge etmeseydin başka ihsan istemezdi..
Nasıl yapılır değil neyle yapılırın cevabı motosiklet ile olacak
Ehe vurmayın
https://www.facebook.com/cenk.toker.3
Mail:cenktoker@windowslive.com[/COLOR][/I][/B]
yaa ne kadar düşünceli konuşmayı bilmeyen birisin sende türkçe ye çevir o zaman gölgen olsun çevirebilsem zaten çeviririm. Ayrıca otomobil motoru buharlı motor mu
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:04 ----------
ingilizce olan linki ing.si iyi olan biri çevirir diye koydum çevirisini zamanın da okumuştum çok güzel bir test olmuş
ben beğendim valla ingilizce olanı. diğerine bakmadım da, adam benim kısıtlı bilgimle ters düşecek birşey dememiş.
sonuç olarak demiş ki; ya pistte ya yolda ya da dynoda yapabilirsiniz rodajı
bu süreç içinde seri gaz açıp kapatın demiş 2-4. viteslerde.
pek çok şey demiş de özetin özetinin özeti bu
biri ingilizceye çevirir mi bilinmez ama birisi bunun güvenilirliğine dair bilgi sahibi yorum getirirse sevinirim
Yazı çok uzun ve kopuk kopuk vaktim olsa çevirirdim.Ben hala bu yönetme şüphe ile yaklaşıyorum.Bu işlerle profesyonel olarak ilgilenen birisinin fikirlerini dinlemek iyi olurdu.Yazıda özetle 2 ile 4 vitesleri kullanarak ani hızlanma ve arkasından gaz kesip motorun komprasyonu ile ani yavaşlama yapın demiş.Daha çok hata payı az olan yeni teknoloji ile üretilmiş motorlara tavsiye etmiş.Dyno üstüne yapılan mantıklı geldi çünkü dynoda rüzgar sürtünmesi yol eğimi yol sürtünmesi gibi faktörler olmadığından motor zaten fazla zorlanmıyor.Bu yöntem ile ilgili tartışarak sonuçları inceleyerek fikir sahibi olabiliriz.Ben bir yandan bu yöntemi pek güvenli bulmazken diğer yandan neden olmasın diyorum. Farklı devirlerde ve farklı vitesler kullanma açısından hem fikiriz.Hatta ben de rodaj da motosikleti çok kısa süreli olarak ara sıra yüksek devirlere çıkardım fazla zorlamadan ama bu yöntemde anlatıldığı kadar çok sık ve fazla zorlamadım.Bu yöntem neden bana mantıksız geliyor derseniz;
-Rodaj sadece silindir ve piston uyumu ile ilgili değildir.Vites kutusu,vites dişlileri,aktarma organları tekerlek milleri,rulmanları ve daha bir çok hareketli parçanın alışma sürecidir.Bu yöntem belki silindirlere iyi gelse bile diğer birbirine alışmamış parçalara zarar verme olasılığı var.
-İlk 1000 km de sakin ve temkinli kullanmadaki diğer bir amaç her hangi bir üretim hatası durumunda o hatanın oluşturacağı kazaları tolere etmektir.En iyi marka dahi olsa belki serviste hatalı montaj yapıldı belki ufak bir vida yeteri kadar sıkılmadı vb.
-Yine çok klasik olacak ama Çin firmalarını falan geçtik isim yapmış markalar motor ar-gesine milyarlarca dolar ve binlerce saat harcıyor denemelerini her koşulda her durumda ve farklı değişkenlerle yapıyor.Bu deneme ve araştırmalar sonucunda her marka kullanım klavuzlarına ürettikleri motorun,rodajı en iyi şekilde nasıl yapılır ayrıntılı olarak anlatıyor.Bir çok tanınmış markanın yaptığı binlerce saat araştırmaya karşı bir tane ne olduğu belirsiz dış kaynaklı site bir de Donanım Haber Forum'da yayınlanmış Modifiyem.com Ekim 2007 kaynaklı bir yazı var.Kusura bakmayın ama pek güven vermiyor.
-En son olarak belki böyle sert rodaj beygir gücünde artış sağlıyor peki motor ömrüne etkileri nelerdir.Mesela bu rodaj yönetimi kullanılan bir motorun 50.000 km 100.000 km vb.. dyno güç testleri var mı elimizde?
hocam orada bu sorularınızın hepsinin cevabı var aslında.
burada sekmanların uygun oturması için olan anlatmış ve bu işlemi 50 km yaptıktan sonra rodaj yağını yine rodaj yağı ile değiştirip rodaja devam edin denmiş. şanzımandaki parçaların uyumu için yorumu da var. motor ömrünü de uzatacağını söylüyor.
katıldığım nokta motor üreticileri neden bunu önermiyor o zaman demişsiniz siz de. aynısını adam da diyor, elimdeki veriler gerçek neden firmalar bu şekilde öneriyor diye.
bildiğim en ayrıntılı rodaj anlatımı (kullanım kitapçığına göre tabii) triumphta. o da 1500 km boyunca kademeli olarak arttırtıyor devri.
hiçbiri böylesine ayrıntılı değil.
hatta aslen AEA şehir içinde devir sürekli oynayacak şekilde yapın diyor, kitapçıklarda şu devri aşmayın dışında bir yazı göremiyoruz bile.
ki düşününce AEA'nın anlattığı da bu sitedekiyle aynı kapıya varıyor olabilir.
yazısı boyunca çelişen bir şey göremedim ben doğrusu.
sadece bahsettiği gibi ani gaz aç-kapa kullanımının oluşturacağı basınç gerçekten sekmanları silindire tamamen oturtuyor mu gerçekten.
hoş resimlerle kendi yöntemi ve kullanım kılavuzu ile rodajlanan iki motorun pistonlarını göstermiş de.
ben ustadan falan da değil direk bu yapıyı iyi bilen makine mühendislerinden güzel bir cevap bekliyorum şahsen.
Heil Spellcheck
1.aşama motor alınır 2. aşama aynalar sökülür 3. aşama anayola çıkılıp dip gaz gidilir ve sonunda bitmiştir
Ben bu yöntemle honda civic si 1994, renault 12 1992 bir tane haouje socoter şuan hala 500 km olan ve rodajı bu şekilde devam eden haojue 150-9 rodaj yapmaktayım. Özellikle renault 12 de çok güzel oldu çünkü ona 20w 50 yağ koymuştuk diğerlerine cesaret edip 20w 50 yağ koyamadım. Ben bir sorun yaşamadım başkası yaşar yada yaşamaz bir şey diyemem.
Ben hep en iyisini yapmayı sevdiğim için böyle bir arayışa girmiştim zamanında ve bu yöntem kafama çok yattı. renault olan araç şuan 150.000 km de motor torku çok hoşuma gidiyor kendi sınıflarına göre.
Hatta kadosan da honda S2000 leri rektefiye eden yada gömleklerini mi değiştiriyordu hatırlayamadım ama iyi ustalardan olduğu için S2000 leri ona götürüyorlar o da koskoca s2000 e 20w50 yağ koydurup aracı gazlayarak kullanmalarını istemiş. Kendi hondamı toplayan ustaya 20w 50 koyalım demiştim ama ikna edememiştim kadosan daki ustayla görüşünce bana geri dönüş yaptı senin dediğin doğruymuş demişti.
Kulaktan dolma bilgilerle rodaj yapılmaz.
Her motorun kendine özel rodajı vardır.
En temel olan ve değişmeyen şey, düşük devirde kullanma ve aynı hızda gitme.
Rodaj aldığımız motosikletin yanında verilen kitapçıkta yazılan bilgilere göre yapılır...
0-800km : max 4000 rpm
800-1600: max 6000rpm
1600-2400: max 8000rpm
2400- '' : free
Şu motosikleti bayiden alıp rodaj bitsin diye uzun yola çıkıp sabit 30-40 km hızda 1000 km yol gidenler çok büyük hata yapıyorlar söyleyeyim onu.
ben bu rodaj konusunda gerçekten birşeyi anlamıyorum.
bir makina alıyorsunuz, yanında kullanım kılavuzu veriyorlar.
kendi ürettikleri makinanın en verimli nasıl çalışacağını yıllarca üzerinde çalışıp belirlemişler zaten.
ilk 1000km boyunca (ki bu rodaj süresi oluyor) neye dikkat etmeniz gerektiği, neler yapmamanız gerektiğini o kılavuzda açıkça belirtmiş adamlar. neden alternatif yöntemler arayışına giriyorsunuz?
yorumlar genel olarak sağduyu sahibi. tamam çok mantıklı da. orada adam kanıtları ile sunmuş ve onun anlattıklarında da mantıksal olarak büyük bir tutarsızlık yok
yalan olması olasılığı gibi gerçek olma olasılığı da mevcut. zaten burada ve pek çok yerde sorulup da adamın cevapsız bıraktığı tek soru üreticilerin neden bunu önermediği
Heil Spellcheck
motorun yanında verilen kitapçık da en doğru rakamlar vardır, kitapçığı olmayan arkadaşlar için verilen ortalama bir sıralı 4 silindir motosikletin rodaj bilgisidir marka ve cc ye göre değişiklik gösterir verilen örnek 750-800 cc sıralı 4 silindir içindir.
0-800km : max 4000 rpm
800-1600: max 6000rpm
1600-2400: max 8000rpm
2400- '' : free
Devir sabit kalmamak şartıyla max güç devrinin 4/3 ten fazla yüklenmeyin. Çoğu kullanım kılavuzunda böyle yazar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)