Zorunlu Trafik Sigortasının Tekliflerin Yüksek Çıkmasının nedenleri...
Reklamlar
-
arkadaşlar bugün sigorta müfettişi bir arkadaşımla oturup konuşma fırsatım oldu. kendisi Önde gelen bir sigorta şirketinde fiyatlandırma ve hasar konusunda bölge müdürlüğü yaptı ve şimdi müfettişlik yapıyor. kısaca özetledi bana bizim motorların uçuk poliçe fiyatlarının sebeplerini. şimdi sizlerle paylaşıyorum.
1. sebep kayıp kaçak oranının yüksek olması. yani trafikte sicil kaydı bulunan her 100 motordan 40 tanesi zorunlu trafik sigortası ve muayene yaptırmıyor. kaçak oranı %40 ve bu oran traktörlerden bile daha yüksek.
2. sebep kaza riski ölüm yaralanma ve hata oranlarının yüksek olması.
3. sebep ikamet edilen ildeki kaza oranlarının etkisi.
4. sebep bazı araba kullanıcılarının aracıma motor çarptı gibisinden basit bahaneler bularak küçük hasar giderlerini ayna cam tampon kırıklarını motorculara yüklemek istemesi ve sigorta şirketlerinin istatistiklerine bu oranların motor kazası olarak işlenmesi.
5. sebep dürüm döner damacana pizza şirketleri gibi firmaların kuryelerinin risk alarak kullandıkları sonucu ve bu kişilerin karışmakta oldukları kazalar. sigorta şirketlerinin en çok isyan ettiği durummuş.
6. sebep motorsiklet kullanım yaşının genç olması. bilhassa küçük illerde kask koruma vs kullanmamak, ve kazaların çoğu zaman kötü sonuçlanması.
7. sebep sigorta şirketlerinin bazı motorların kasko fiyatlarını baz alması.
yani sorun biraz sistem ve bizde... bilginize.
Reklamlar
-
Yedek parçası pahalı olan motorlarında sigorta bedeli yüksek oluyor.
-
Osırıs adlı üyeden alıntı
Yedek parçası pahalı olan motorlarında sigorta bedeli yüksek oluyor.
2005 dragstar 650'ye 119 tl ödedim şubatta dünde kanuni tiger 250'ye aynı yerden 145 tl ödedim isterseniz poliçeleri scan edip buradan göndereyim.
-
rogget adlı üyeden alıntı
2005 dragstar 650'ye 119 tl ödedim şubatta dünde kanuni tiger 250'ye aynı yerden 145 tl ödedim
isterseniz poliçeleri scan edip buradan göndereyim.
Senin gene iyi ben 2012 YZFR125 e 438 lira ödedim. Nasıl koyuyor insana.
Ne kadar çoraksa toprağım, ne kadar yalnız ve kimsesizsem, bilirim en az o kadar da eğilmezdir boynum.
-
2007mondial 150zc 270tl 15.03.2014
-
istanbulda yaşayana koyuyolar böle, tabiri caizse, bende yeni motor alıcam, istanbul dışından sigorta yaptırma olanaklarını araştırıcam, napalım az fiyat farkı yok..
-
Zorunlu Trafik Sigortası değişiklikleri yeni yılın ilk günü ile birlikte yürürlüğe girdi. Peki, yeni uygulamalar neler içeriyor?
Hasarsızlık İndirimi Artık Yok
Hasarsızlık indirimi ve prim artış oranları kaldırıldı.
Sigorta şirketleri, kasko primleri uygulamalarındaki gibi trafik sigortası primleri için de serbestliğe sahip olarak yüksek oranda hasarsızlık indirimi uygulayabilecekler.
Tam Serbest Trafik Sigortası
Trafik sigortası primleri için daha önce yarı serbest bir dönem vardı. Yani üst limitler Hazine tarafından belirleniyor, sigorta şirketleri de bu limitlere uyuyorlardı. Ancak artık tam serbest döneme geçildiğinden tüm artış ve indirimler sigorta şirketlerine kaldı.
Kusura Göre Sigorta Fiyatları
Sigorta fiyatları alanında olağanüstü artışlara sebep olacağı düşünülen bu uygulamada bu tür bir korkuya neden olmak yerine sigorta şirketleri, sigorta fiyatlarını kusura göre belirleyecek.
Hiç hasar yapmamış olan ve bunu bir alışkanlık haline getirmiş olan sürücülere % 60-70’e varan oranlarda hasarsızlık indirimi verebilecek. Serbestliğin anlamı da bu, zira daha önce hasarsızlık indirimi en fazla % 20’lere kadar çıkabiliyordu.
alıntı : http://www.hangikredi.com/bilgi-merkezi/trafik-sigortasi-2014-degisiklikleri-basladi
-
Devlet yasayla zorunlu kılacak, ama fiyatlandırma sigorta şirketlerinin tekelinde olacak. Devlet güvencesinde mis gibi kar, ohhh ne güzel dünya... Adaletini seveyim dünya.
felekman adlı üyeden alıntı
7. sebep sigorta şirketlerinin bazı motorların kasko fiyatlarını baz alması.
Ve tabii ki kaskoyu istismar eden kullanıcı veya servisler... Kazada olmayan hasarları da hasar gibi gösterip soygunculuk yapmaca. Bu sebepten dolayı 5-6 sene önce 1 sene içerisinde motosiklet kaskoları ikiye hatta üçe katlamıştı, dün gibi hatırlıyorum. O şemsiye şimdi bize de giriyor.
Hırsızlara müsamaha göstermemeyi öğrenince adam olacağız.
-
felekman adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bugün sigorta müfettişi bir arkadaşımla oturup konuşma fırsatım oldu. kendisi Önde gelen bir sigorta şirketinde fiyatlandırma ve hasar konusunda bölge müdürlüğü yaptı ve şimdi müfettişlik yapıyor. kısaca özetledi bana bizim motorların uçuk poliçe fiyatlarının sebeplerini. şimdi sizlerle paylaşıyorum.
1. sebep kayıp kaçak oranının yüksek olması. yani trafikte sicil kaydı bulunan her 100 motordan 40 tanesi zorunlu trafik sigortası ve muayene yaptırmıyor. kaçak oranı %40 ve bu oran traktörlerden bile daha yüksek.
2. sebep kaza riski ölüm yaralanma ve hata oranlarının yüksek olması.
3. sebep ikamet edilen ildeki kaza oranlarının etkisi.
4. sebep bazı araba kullanıcılarının aracıma motor çarptı gibisinden basit bahaneler bularak küçük hasar giderlerini ayna cam tampon kırıklarını motorculara yüklemek istemesi ve sigorta şirketlerinin istatistiklerine bu oranların motor kazası olarak işlenmesi.
5. sebep dürüm döner damacana pizza şirketleri gibi firmaların kuryelerinin risk alarak kullandıkları sonucu ve bu kişilerin karışmakta oldukları kazalar. sigorta şirketlerinin en çok isyan ettiği durummuş.
6. sebep motorsiklet kullanım yaşının genç olması. bilhassa küçük illerde kask koruma vs kullanmamak, ve kazaların çoğu zaman kötü sonuçlanması.
7. sebep sigorta şirketlerinin bazı motorların kasko fiyatlarını baz alması.
yani sorun biraz sistem ve bizde... bilginize.
yahu arkadaş ben bu işi anlamıyorum. trafik sigortası dediğin sigorta yapılan aracın masrafını karşılamaz ki. çarptığın aracın masrafını karşılar e ozaman?
millet sigorta yaptırmaz şirketler yaptırmak isteyenden alır parasını
araçlar motosikleti sıkıştırır kazaya sebep olur motorcuya olan olur ama ölüm riski falan diyerek yine bize geçirirler (kazaya karışan adamın riski değil yine bizim aldığımız risk)
ticari hususi kullanım ayrımı yapılmaz yine bize
hep bize daha çok bize biraz daha bize..
-
park halindeki motoruma, park yapmaya çalışan bir bayanin arabasını dokundurmasi üzerine 3 yerden çatlayan elcik korumam 300tl, arka kuyrukta olusan 2 cm lik çatlaktan dolayı da arka kuyruk 130tl toplamda 430tl hasar çıktı. Bugün ya da yarın sipariş vereceğim. Ürünün faturasını sigorta şirketine verecekmisim oradan hesabıma bu para yatacakmis.
-
emre xt125 adlı üyeden alıntı
park halindeki motoruma, park yapmaya çalışan bir bayanin arabasını dokundurmasi üzerine 3 yerden çatlayan elcik korumam 300tl, arka kuyrukta olusan 2 cm lik çatlaktan dolayı da arka kuyruk 130tl toplamda 430tl hasar çıktı. Bugün ya da yarın sipariş vereceğim. Ürünün faturasını sigorta şirketine verecekmisim oradan hesabıma bu para yatacakmis.
Geçmiş olsun emre. Rabbim daha büyük kaza bela vermesin.
-
dionysos06 adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun emre. Rabbim daha büyük kaza bela vermesin.
teşekkür ederim kardeşim. Allah kimseye kaza vermesin. Motorun kaza durumu çok kötü. Araba kullanip kurallara uymayan o kadar çok dandik adam var ki en çokta araba geçecek diye bekliyorum tam döneceği yere gelince sinyal verenlere sinir oluyorum. Hiç sinyal vermeyenler de ayrı zaten. Sapanla onlarin sinyalleri dağıtmak lazım. Kullanmıyorlar ağırlık yapmasın (!)
-
1-kayıp kaçak oranının bir ilgisi yok,kayıp kaçaklar kazada zaten trafik sigortasından yararlanamıyorlar
4-araç kullanıcılarının tek taraflı kazada motor çarptı kaçtı gibi yalan atması fiyatları etkilemez.verilen ifade sonucu yakalanan motorların gerçekliği ve fazlalığı fiyatı etkileyebilir
5-bazı sigorta şirketleri motosiklet için yapılan bir trafik sigortasında kurye mi diye soruyor ve kurye seçeneği fiyatı değiştiriyor.tıpkı ticari taksi ile otomobili ayırdıkları gibi bu da ayrılacak yakında tüm şirketler tarafından
6-küçük illerde kasksız-ehliyetsiz-korumasız kazaya karışmak fiyatı etkilemez.çünkü kasksız kullanan daha çok kaza yapar gibi birşey yok.kaza yaıpı ölsede trafik sigortasından talep edeceği birşey yok.ha sadece karşı tarafın kasksız sürücülü motora çarpıp daha fazla zarar verebilşme ihtimali var.böyle bir durumda da motosikletlere çarpan araç grubu tarafından ödenen hasarlar yüzünden o araç grubunun (mesela otomobillerinkinin) daha da yükselmesi lazım
7-kasko bedelinin trafik sigortasına zerre etkisi yoktur şirketlerin çoğunluğunda.bugün aynı kişi 100lük çinli de alsa 140tl çıkan trafik sigortası 250.000tl lik ducati de alsa 140 tl çıkacaktır.kasko bedeli kasko fiyatını etkiler.dediğiniz gibi olsa 100.000tl lik aracın trafik sigortası 200tl çıkıyorken bir ferrarinin 2000tl çıkması gerekir.bugatti veyronda alsan reno clioda alsan aynı kişi aynı model yılına sahip araç için aynı parayı öder
-
UTV aracım 180 cc yuki cazzador 358 ( üç yüz elli sekiz ) lira zorunlu trafik sigortası yaptırdım , çok yüksek değilmi bu ?
-
initial-D adlı üyeden alıntı
1-kayıp kaçak oranının bir ilgisi yok,kayıp kaçaklar kazada zaten trafik sigortasından yararlanamıyorlar
4-araç kullanıcılarının tek taraflı kazada motor çarptı kaçtı gibi yalan atması fiyatları etkilemez.verilen ifade sonucu yakalanan motorların gerçekliği ve fazlalığı fiyatı etkileyebilir
5-bazı sigorta şirketleri motosiklet için yapılan bir trafik sigortasında kurye mi diye soruyor ve kurye seçeneği fiyatı değiştiriyor.tıpkı ticari taksi ile otomobili ayırdıkları gibi bu da ayrılacak yakında tüm şirketler tarafından
6-küçük illerde kasksız-ehliyetsiz-korumasız kazaya karışmak fiyatı etkilemez.çünkü kasksız kullanan daha çok kaza yapar gibi birşey yok.kaza yaıpı ölsede trafik sigortasından talep edeceği birşey yok.ha sadece karşı tarafın kasksız sürücülü motora çarpıp daha fazla zarar verebilşme ihtimali var.böyle bir durumda da motosikletlere çarpan araç grubu tarafından ödenen hasarlar yüzünden o araç grubunun (mesela otomobillerinkinin) daha da yükselmesi lazım
7-kasko bedelinin trafik sigortasına zerre etkisi yoktur şirketlerin çoğunluğunda.bugün aynı kişi 100lük çinli de alsa 140tl çıkan trafik sigortası 250.000tl lik ducati de alsa 140 tl çıkacaktır.kasko bedeli kasko fiyatını etkiler.dediğiniz gibi olsa 100.000tl lik aracın trafik sigortası 200tl çıkıyorken bir ferrarinin 2000tl çıkması gerekir.bugatti veyronda alsan reno clioda alsan aynı kişi aynı model yılına sahip araç için aynı parayı öder
Arkadaş çok doğru yazmış.
-
Adı üstünde ZORUNLU Sebepsiz bir şekilde motosiklet sigortalarına sokuverdiler zamı anlayamıyoruz. Bahaneler bile çok saçma değilmi.
yahu bir motosiklet ki ybrlere hakikaten bursada 450 lira sigorta çıkıyor aşağı yukarı. ya bir ybr bir arabaya ne derece ne çapta bir zarar verebilir.
300mü yapıyor bu motosiklet? akla mantığa hiç sığmayacak şeyler. Ha 1000RR olur o paralar ammenna derim.
Kayıp kaçak çok saçma bir sebep. Yüzde 40 sa yaptırmayan sigorta bu olacak yüzde 80 çok net.
-
2006 CBF 500 280 TL cayır cayır geçen hafta ödendi , bilginiz olsun.
Youtube :
Burax Yolda
Mototaş Aş. çalışanı
-
560 tl ödedim, yazılan sebepler her sene vardı, artmasının bi sebebi yok tamamiyle işgüzarlık
-
Brkcnky adlı üyeden alıntı
2007mondial 150zc 270tl 15.03.2014
2015 te kadar ödedin
-
11 Haziran 2015 çıkışlı Yamaha MT-07 Motosikletime Ergo Sigorta'dan 280 TL ödedim. Ondan önce de nisan ayında Duke 200 almıştım 210 TL çıkmıştı gene Ergo'dan. Yaş 36 / İstanbul
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)