Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

cbr 250 zincir

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    -KTM RC 250-Honda Cbr 250 R
    Cbr 250 zincir tavsiyeleriniz ? internette 90 liraya da var farkları nelerdir ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Zincir dediğin zaman direk DİD markasi gelir akillara. Yalniz şöyle bir husus var. Bununda çakmasini yaptilar...

    Ucuz malin yahnisi diye bir laf var, fark o işte.
    cenkito bunu beğendi.

  3. #3
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750 integra 2024 forza 250
    bır ara suzukının zıncırını almıstım ucuza daha 2000 km de koptu gıttım bı daha orjınal zıncır aldım eskı motoruma

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    bence d.ı.d alın türkiye distribitörünün sitesi vardı ama hatırlamıyorum şimdi bilen bi arkadaş yazsın hem biraz daha hesaplı hemde sahte olma olasılığı yok (yoktur heralde ordada ) onu takarsın. cbr a did ten başka zincir yakışmaz

  5. #5

    Üyelik
    27 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    -KTM RC 250-Honda Cbr 250 R
    did pahalı daha yeni bakım yaptırdım eve kopma da yapabilir galiba did almak gerek
    bazı siteler olduğundan çok fazla yazıyo hangi sitede ucuz ve güvenilir şekilde bulurum ve başka bi sorum da motorcum dişlinin değişmesine şuanlık pek gerek yok dedi yine de değiştirmem gerekir mi ?

  6. #6
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Öyle bir dünya yok. Bir birine alişmasi için dişlilerinde degişmesi gerek.
    Aktarim organinin kilit noktasidir zincir. Şanzimana zarar verebilirsin veya daha büyük sonuçlara sebep olabilir....
    Bunu hangi usta dediyse arkani dön kaç.

    Mobilim, pc geçince uygun bir yer atarim.

  7. #7

    Üyelik
    24 Eylül 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Suzuki XF-650
    Türkiye distribütru sitesi burada

  8. #8

    Üyelik
    27 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    -KTM RC 250-Honda Cbr 250 R
    linke bakıyorum fakat dişli sayısına göre sanırsam ve kaç olduğunu bilmiyorum :D
    dişli büyütme nasıl oluyor ?
    bu haldeyken yani şuan ses geliyor zincirin bi baklası sıkışmış ve araları iyice açılmış durumda böyle zarar verir mi peki ?

  9. #9
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öyle bir dünya yok. Bir birine alişmasi için dişlilerinde degişmesi gerek.
    Aktarim organinin kilit noktasidir zincir. Şanzimana zarar verebilirsin veya daha büyük sonuçlara sebep olabilir....
    Bunu hangi usta dediyse arkani dön kaç.

    Mobilim, pc geçince uygun bir yer atarim.
    Şart değil dişli değişmeyebilir. Komple set olarak değiştirmek temiz olur tabi ama şart değil gerekirse değiştirilir. Ustaların dayatmaları-tuzakları bunlar, 60bindeki motorumun arka dişli orjinal ve gayet iyi durumda. Özellikle ön dişlinizi inceleyelin arkadan 2 kat hızlı aşınır çapı gereği.
    '92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200

  10. #10

    Üyelik
    27 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    -KTM RC 250-Honda Cbr 250 R
    aşındığını sivriliğini kaybetmesinden anlarız değil mi ?

  11. #11
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı forewer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şart değil dişli değişmeyebilir. Komple set olarak değiştirmek temiz olur tabi ama şart değil gerekirse değiştirilir. Ustaların dayatmaları-tuzakları bunlar, 60bindeki motorumun arka dişli orjinal ve gayet iyi durumda. Özellikle ön dişlinizi inceleyelin arkadan 2 kat hızlı aşınır çapı gereği.
    Şart değil, motor her harukalarda yine sorunsuz yurur..

    Otoriteler derki; zincirinizin değişim vakti geldiğinde dişlileride değiştirin.
    Avrupada, Amerikada bu iş böyle...
    Nedenini, sonucunu vs vs pc geçince yazarim. Mobilim, yazmak izdirap
    Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.

  12. #12
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı tr_select adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şart değil, motor her harukalarda yine sorunsuz yurur..

    Otoriteler derki; zincirinizin değişim vakti geldiğinde dişlileride değiştirin.
    Avrupada, Amerikada bu iş böyle...
    Nedenini, sonucunu vs vs pc geçince yazarim. Mobilim, yazmak izdirap
    oğuz abi mesela cruiserlar içinde geçerlimidir bu? benim motor 30 binde dişlilerde hiç bir aşınma yok zincir 1 kere deişti.

  13. #13
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    arkadaşlar motor yağ standartı 2 sefer yağ 1 sefer filtredir,
    Zincir dişli Stndartıda 2 adet zincir 1 zincir dişli set...
    ahmetunuver bunu beğendi.

  14. #14
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oğuz abi mesela cruiserlar içinde geçerlimidir bu? benim motor 30 binde dişlilerde hiç bir aşınma yok zincir 1 kere deişti.
    Dişli olayı çok muamma arkadaşlar. Bu motosiklete, kullanıma, yol şartları vs vs çok değişken...
    Benim kafa SS gurubu ve agresif kullanıma gitti biraz itiraf etmek gerekir ise

    Agresif kullanım sergiliyorsanız ve motorunuz güçlüyse... Zincir değişim zamanı geldiğinde göreceksiniz ki dişlilerde nanay olmuştur.
    Ön - arka dişli 70-100TL arası değişiyor genel olarak. Ben riske girmeden genelde değiştiriyordum. Çünküüm agresif kullanıyorum

    Şöyle bir şey var ülkemizde. Bazı servisler zinciri çok geriyorlar ve zamanından önce zincirin nanay olmasına neden oluyor. Gitar teli gibi gergin olmayacak asla ! Bu şanzımana, dişliye, zincire zarar verir... Bir husus daha, motosikletin üzerine oturarak zincir ayarlanmaz. Hasanpaşada bir kaç serviste gördüm bunu ne yazıkki. Bazı croos grubunda üstüne oturarak, o ağırlık ile ayarlanır evet.. Fakat genel olarak yan ayaklık, orta ayaklık açılarak... Kitapçıkta yazdığı gibi ayarlanmalı diye notumuzuda düşelim. Motosiklet ile merak edilen her şey kitapçıkta yazıyor.

    Oğuzcan kardeşim, adaşım Dediğim gibi bu kullanımada bağlı ve motorun karanteristiği hususuda var tabiki.
    Mesela nanay olmuş bir dişli;


    Kimisi motor freni kullanır, balata değiştirmez... Kimisi çok çok sakin kullanır, dişlilerde aşınma olmaz... Bu kullanım, karakteristiğe göre çok çok değişken.
    cenkito ve ogzcngdk bunu beğendiler.

  15. #15
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    cross motorlarda atlama zıplama sonucu arka yay normal motorlara göre cok daha fazla hareket ettiğinden

    genelde yuklu konumda zincir ayarlanır.

    cünkü cogu cross motorda arka amortisör-masa esneme yaptıgında zincir gerginliği değişir.
    tr_select bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    27 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    -KTM RC 250-Honda Cbr 250 R
    cbr 250 nin bakla sayısı hakkında bilginiz var mı ve xring mi o ringmi almalıyım çok büyük bi farkı var mı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------

    konuyla pek ilgili değil ama kitapcığı incelerken karter havalandırmasının temizlenmesi yazıyor karter havalandırma ne işe yarıyor karter yağı tutan hazne değil mi yağ mı akıcak yani ?

  17. #17
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı b5h3g8 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbr 250 nin bakla sayısı hakkında bilginiz var mı ve xring mi o ringmi almalıyım çok büyük bi farkı var mı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------

    konuyla pek ilgili değil ama kitapcığı incelerken karter havalandırmasının temizlenmesi yazıyor karter havalandırma ne işe yarıyor karter yağı tutan hazne değil mi yağ mı akıcak yani ?
    kartelin üst kısmında bir hava cıkısı vardır ucunda da hortum olur.

    motor yuksek devirde calıstıgında yada fazla yag konuldugunda.

    yada karteldeki yag buharı fazla basıncını düşürmek ve blok contalarına zarar vermesin diye bu tahliyeden atılır.

    eger tahliye tıkalı yada kirli olursa görevini yapamaz.

    sizin motorda tam yerini bilmiyorum ama işlevi anlattıgım gibidir

    yer olarak da pek farklı değil gibi tahminimce işaretli yer


  18. #18

    Üyelik
    27 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    -KTM RC 250-Honda Cbr 250 R
    motorun ortasından aşağı şeffaf bi boru sarkıyo kıtapcıkta onu gosterıyo yani belirli sıklıkta kapağını çıkarmam gerekli mi ?

  19. #19
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    içinde tortu, yağ vs varsa

    ucunu acıp bosaltman gerek, bir ara kontrol etmende fayda olabilir.

    o hortumu takip edersen dediğim yere gittiğini görürsün

  20. #20

    Üyelik
    27 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    -KTM RC 250-Honda Cbr 250 R
    aklıma takılır hemen gidip bakıyım teşekkür ederim sağolun
    cenkito bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)