Dikkatsiz Motor Sürücülüeri
Reklamlar
-
Selamlar,
Forumu takip ettiğim kadarıyla genellikle 4 teker sürücülerinin hataları vs yansıtılıyor. Ben de genel olarak motorsikletlere trafikte dikkat edilmediğini savunuyorum. ama bazı motor larda kazaya inaın davetiye çıkarıyor.
DÜn Çanakkale de başıma gelen bir olayı örnek olarak vereyim mesela.
Saat6-7 gibi yolda ilerliyoruz, ben sol şeritteyim önümde de bir scooter var ve sağ şerit boş. Hızımız 65-70 civarı. Önce sağından geçeyim dedim, sonra belki rahatsız olur sıkıştırmıyim diye arkasından güvenli bir mesafe bırakarak ilerlemeye devam ettim. Çanakkale yi bilenler bilir refüjlerin arasında yayaların karşıdan karşıya geçmesi için ufak boşluklar bulunur. Neyse scooter bu hızda giderken birden bire önümde ne sinyal, ne dörtlü ne de bir el işareti yapmadan frenlere asıldı, o sırada sağ şeritte de arabalar geldiğinden sağa da kaçamadım ve zar zor durdum. Eleman bahsettiğim yaya geçidinden U dönüşü yaptı. O sırada ben de sinrlenip kornaya asıldım, döndü bir de el kol hareketi yaptı. Hani benim yerimde motora saygısı olmayan biri olsa daha yakın takip edip o ani duruşta arkadan çarpabilirdi. Bu kardeşi Allah a emanet edip yoluma devam ettim.
Diyeceğim o ki, ister motor ister araç kullanıcısı olun lütfen max dikkat.
Reklamlar
-
Viperking sana %100 katılıyorum. Bazen hızla yanımdan geçen motorlar oluyor. Araba kadar tehlikeli!
http://www.gunceltrend.com Binicem üstüne... Vurucam kırbacı!
-
Öncelikle geçmiş olsun, ben de ahkam kesmek istemem ama öküzün taşıt ayrımı olmuyor. O öküz arabaya da binse aynı freni yapar motorda da zaten yapmış. Konu motosiklet sürücüsü ya da araba sürücüsünden çok sürücü kafasıyla ilgili. Araç kullanmayı ilk öğrendiği gün ne biliyorsa aynı kafayla devam eden çok kişi var trafikte.
Hani, "biraz kendimi geliştireyim çevremde gördüğüm olaylardan etkilenip kendime pay çıkartayım" yok. Trafiği sadece önüne bakmak ve yolda kendisinden başka kimse gitmiyormuş gibi zannederek yol alan mal çok.
-
Dün başıma gelen bir olay;
Orta şeritten ilerliyorum arkadaşın biri sağ şeritten aynaya falan bakmadan atladı orta şeride. Ne arkasında nede önünde kaldım. Refleksle kendimi yana atmasam motorlar tokuşacak yani Sonra özür diledi hatasının farkındaydı anlaşılan.
-
trafikte motorcular hep önlere geçerler bir hataları oluyor hareket halinde araya girmek bunu ne kadar anlatsan da millet anlamıyor
-
daha dun altinyoldan karsiyaka yonune geliyorum trafik sikisik tam acil 60 km ile gidiyirum orta seritte kurye bi arkadas arkadan geliyo tam benim sol caprmazimda doblo seyir halinde yani biraz gaz versem ara mesafe kapanacak dedim bu benide gecer gazi biraktim mesafeyi actim adam resmen elini kaputa koyarcasina dur ben bi geceyim izlenimi yaratti ama bana dua etsin baskasi olsa sikistirir affetmezdi
-
kesınlıkle haklısınız ..benımde hatalarım oluyoor buna benzer bazen ama acemılık benımkıler ısın bırde cahıllık ve vur duymazlk boyutu var tabi
-
-
Valla kendi adıma konuşayım, hem kendimi hem sürücüleri zor durumda bırakmamak için sinyalimi veririm 2 kere aynadan kontrol ederim yetmez önüm boşsa bide omuz üzerinden bakıp öyle şerit değiştiririm. Her motosiklet kullananda bunu yapmalı.
-
Aslında dediğiniz doğru, kafa da olmayınca ister motor ister başka bir taşıt hatta ister yaya farketmiyor. Bir de çok uzun süreden beri gözlemlediğim bir olay var, hangi konuda olursa olsun bizim insanımız hatalı olduğunda hatasını kabul edip pardon veya özür dilerim demek yerine üste çıkmaya çalışıyor. Bu özellikle de trafikte çok sık oluyor
-
Arabayı bırak ben motorla bile bazı apaçiler sıkıştırıp artislik yapmaya çalışıyorlar bazı kendini bilmez motor kullanan insan sıfatındaki arkadaşların yaptıklarını tüm motorculara maletmek olmaz. Nasılki sen arabayı bilinçli kullanıyorsun diğer araba gelip seni sıkıştırıyor aynı durum.
-
Ben motosikletlerin yavas ve seritten gitmesini dogru bulmuyorum cogu senaryoda. Motosikletin yeri serit arasidir, ve arabalardan her zaman daha hizli gitmek zorundadir. Bu bahsettigim olay cevre yollari ve 3den cok seritli yollar icin gecerli degil.
Ama kendim araba surerken de yasiyorum, adam scootera binmis zaten 2 seritli yol, yavas yavas gidiyo ortadan ortadan. Ezmemek icin kendimi zor tutuyorum, ya arkadas kucucuk cussen var gitsene be kenardan kenardan benim niye yolumu tikiyosun.
Zaten motorlar dingil dingil durduklari yerde durmuyolar bi saga bi sola, yanlarindan gecerken bile tedirgin oluyo insan. Bi motor surucusunun en BUYUK GOREVI diger araclari rahatsiz etmeden trafigi kendi kontrol ederek hizlica ilerlemektir.
Bir motosiklet arabalardan daha yavas giderek kendini trafigin kontrolune birakmamali, BIRAKAMAZ. Yada illaki ilerde kendi oder bedelini, insiyatif hep bizim elimizde olmali.
Ekleme yapiyorum, motosiklet arabalardan daha hizli gidemedigi yola cikmamali. Ne isi var 125lik motorun otobanda, cevreyolunda.
-
jedilight adlı üyeden alıntı
Ekleme yapiyorum, motosiklet arabalardan daha hizli gidemedigi yola cikmamali. Ne isi var 125lik motorun otobanda, cevreyolunda.
niye onlar vergi vermiyorlar mı?
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
Kesinlikle katilmiyorum 250cc olup arabadan daha hizli giden bir motor zaten yok. Ne yani otobana cikmak icin en az 400cclik motorami binmek gerekiyor cok sacma. Kaldiki zaten otobanda max hiz limiti 70-100km 125 cc motorda 70km hiza zaten cikiyor sen otomobil soforu olarak kendin hiz limitlerine uyuyormusunki 125cc lik motorun otobana cikmamasini istiyorsun.
-
Bu is vergi vermeyle degil, diger insanlarin hissiyatini anlamayla alakali. Ben kendim yolda bir motorcu olarak diger motorculara cok onem veririm, onlara dikkat ederim arabadayken. Fakat dedigim gibi, motosiklet cok kucuk cusseli, insan algi olarak motoru trafikde fark edemiyo. Yavas giden bi motorun arkasindan arabayla gidin bakalim, ezecek gibi oluyo surekli insan.
Bu yazdiklarimi motorculara yoneltilmis bir saldiri olarak goruyosunuz, ben sadece objektif olarak motorun trafikdeki yerini anlatmaya calisiyorum.
Insanlar aynadan arabayi fark edemiyo, siz gelip motoru fark etmedi diye agliyosunuz. Bakin hic aynalarina bakmayanlari savunmuyorum. Ama size bir araba muamelesi yapilmasini da beklemeyin trafikde, istanbulda motor surenler zaten duruma iyice adapte olmus durumda ve seritte yer kaplamiyolar genelde.
Motorcular ve motor surmeyen arabacilar dusman iki camia gibi, boyle olmamasi gerek. Araba surenlerde de hata var ama hatanin buyuk cogunlugu motorcularda. Motor surmeyen adam halimizi anlamaz, bize dusen de ona gore davranmak. Trafikde koylu mehmet aga nasil araba suruyosa bizim ona gore kendi motor surusumuzu ayarlamamiz gerek.
Ben 125cc scooterimi alirim korfezde 3 serit otobanda kamyonlarin arasinda 70 ile giderim diyosan bi dene bakalim basina neler geliyo. Tekrar soyluyorum motorcular trafikde hor gorulmeli demiyorum, sadece motorcularin da yerini bilmesi gerek. Bi araba kadar hakkinin oldugunu savunmasi cok sacma.
-
jedilight adlı üyeden alıntı
Ne isi var 125lik motorun otobanda, cevreyolunda.
otoyolda en düşük hız limiti 40km /saattir. dolayısıyla 40 km hızda gidebilen her araç otoyola çıkabilir.
-
jedilight adlı üyeden alıntı
Ben motosikletlerin yavas ve seritten gitmesini dogru bulmuyorum cogu senaryoda. Motosikletin yeri serit arasidir, ve arabalardan her zaman daha hizli gitmek zorundadir. Bu bahsettigim olay cevre yollari ve 3den cok seritli yollar icin gecerli degil.
Ama kendim araba surerken de yasiyorum, adam scootera binmis zaten 2 seritli yol, yavas yavas gidiyo ortadan ortadan. Ezmemek icin kendimi zor tutuyorum, ya arkadas kucucuk cussen var gitsene be kenardan kenardan benim niye yolumu tikiyosun.
Zaten motorlar dingil dingil durduklari yerde durmuyolar bi saga bi sola, yanlarindan gecerken bile tedirgin oluyo insan. Bi motor surucusunun en BUYUK GOREVI diger araclari rahatsiz etmeden trafigi kendi kontrol ederek hizlica ilerlemektir.
Bir motosiklet arabalardan daha yavas giderek kendini trafigin kontrolune birakmamali, BIRAKAMAZ. Yada illaki ilerde kendi oder bedelini, insiyatif hep bizim elimizde olmali.
Ekleme yapiyorum, motosiklet arabalardan daha hizli gidemedigi yola cikmamali. Ne isi var 125lik motorun otobanda, cevreyolunda.
Çok yanlış düşünüyorsun. Ne demek küçücük cüssen var git kenardan. Bir arabanın kapladığı alan kadar yer onun hakkı. Sen Önünde bi araba varmışçasına takip edeceksin, sokulup taciz etmeyeceksin. Geçmek mi istiyorsun sinyalini ver solla. Ha sol şeritte tın tın gidiyorsa o zaman bende kızarım. Ama sağ şeritte giden bi araca geç kenara diyemessin.
Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir...
-
otopsici adlı üyeden alıntı
niye onlar vergi vermiyorlar mı?
vergi meselesi değil hocam.. CC meselesi. dünyada arkadasın bahsettiği türden hız ve yol sınırlamaları mevcut kullanılıyor
-
ne yazikki ülkemizde apaçi denen böyle tiplerde var :(
http://webtv.hurriyet.com.tr/2/63091/26208599/1/trafigi-tehlikeye-sokan-trafik-canavarlari
-
konu dağılmış cumartesi günü bir motorize polis gördüm videosunu da çekmeye çalıştım d100 yolunda bir en sağa bir en sola arabaların arasında ki incecik yerlerden nerden bulursa geçmeye çalışıyor. Yetmezmiş gibi arkasında sivil kasksız başka biri daha vardı. Kaldı ki bu adam bir trafik polisi olarak örnek olması gerekirken yaptığı hareketler gerçekten ölüme sebebiyet verecek hareketlerdi. Hızı da oldukça yüksek olduğu için tam yakalayamadım plaka da belli olmadığı için herhangi bir suç duyurusunda bulunamadım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)