Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Kalın Lastik Cbr 125'e ne kazandırır,

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Mart 2006
    Dostlarım,
    herkese iyi günler diliyorum,
    malum cbr 125 lastikler ince,
    arka lastiği 100'den 120 ye çıkarmak istiyorum,
    bu bana ne kazandırır, ne kaybettirir,

    konuyla bilgisi olanlardan yardım rica ederim,
    Tamer...

    Not: Satıcı değiştirme, performansın düşer,
    adamlar zaten motor gücüne göre koymuş lastikleri falan dediler,
    ne kadar doğru bilemem..

    yardım rica ederim..
    bide 135 ytl gibi bir rakam çıkıyor sadece arkası için,
    fiyat uygunmudur...? dunlop değil, netceller dı galiba markası, yanlış yazdıysam affınıza sığınırım, sadece fiyat alırken duyduğum bir telefuz,


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Yuvarlanma direnci daha yüksek olduğu için

    ivmelenmen ve maksimum hızın azalır

    Yol tutuşun ve yakıt tüketimin artar
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  3. #3
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    uzman değilim ama daha önce tartışılmıştı. akira'nın dediklerini doğrular tarzda konuşmuştu herkes.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  4. #4
    serkankiyak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2006
    Şehir
    Tekirdağ-Çorlu
    Motosikleti
    fz6
    Doğan görünümlü şahinin olur işte..
    kemboo ve fearlesboyy bunu beğendiler.
    [FONT="Georgia"][FONT="Verdana"][B][COLOR="Blue"][SIZE="2"]Biliyorsan konuş,ibret alsınlar.Bilmiyorsan sus, adam sansınlar..[FONT="Georgia"][/FONT][/SIZE][/COLOR][/B][/FONT][/FONT]

  5. #5
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    lastik kalın ama bakalım cantın içine girdimi nasıl duracak. cantını da kalınlaştırman gerekecek büyük ihtimal kalın görünmesi için. ben yaptım ordan biliyorum bişey değişmedi kalınlık olarak ama eski lastik çok kayıyordu (malum çinli) şimdiki çok daha iyi frenlerde.

  6. #6
    H@S@N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2006
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    YAMAHA FZ6 N
    bende düşünüyorum arka lastiği değiştirmeyi ama ne kadar tutar freehand10 kardeşimizin dediği gibi fiyatlardaysa ömür boyu değiştirmem çok pahalı değilmi bizim minibüse lastik aldım tanesi 100 ytl canavar gibi brıdgestone hem yalnız cbr de ince lastik çok kayıyo vites küçültürken bile gidiyo hemen bi fiyatları bulunduğumuz şehirlerde araştıralım topice yazalım olmazsa isteyen arkadaşlarla beraber toplu alırız
    CBR 125 R

  7. #7

    Üyelik
    01 Ocak 2006
    arkadaşlar lastik kalınlaşınca daha iyi yol tutacağından emin misiniz?
    lastiği kalınlaştırırsanız tekerlek zemine daha geniş bir alanda temas edecek.
    ancak bu defa da motorsikletin ağırlığı daha fazla alana yayılmış olacak.şu halde motorsikletin ağırlığı sabit kaldığı sürece lastiklerin kalınlaştırılmasının bir avantajı yok diye düşünüyorum.(hatalıysam düzeltin)tabi motorsiklete ağırlık vs eklersek bu defa performanstan ödün vermemiz gerekir.hem zaten koskoca honda mühendisleri en uygun lastiği zaten araştırmışlardır.120 lik lastikleri de mutlaka denemişlerdir.demek ki adamlar bunu uygun görmüşler ki böyle yapmışlar.
    ben tekerlerin orjinal kalması taraftarıyım.

  8. #8
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Alıntı serkankiyak adlı üyeden alıntı
    Doğan görünümlü şahinin olur işte..
    saçma bi yorum. ayrıca gereksiz...



    neyse lastik kalınlığını genişletmenin avantajları
    viraja daha iyi girersin
    yol tutuşu artar
    frenaj daha iyi olur, çünkü sürtünme yüzeyi artar
    fakat sürtünme yüzeyi arttığı için hızı azalır...
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  9. #9
    SAVASXXL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    FROM IN ISTANBUL
    Motosikleti
    TRANSALP XL 650 V
    netceller değil dostum
    metzeller kalite bir markadır hemen hemen o fiyattır
    85-90 usd civarındadır ve yakıt tüketimin artması haricinde sadece birazcık yol tutuşun artar okadar yane sözün kısası değmez....
    [B][COLOR="Red"]AĞIRADAM...[/COLOR][/B] [COLOR="Blue"][B]SAVAŞ BİÇER İSTANBUL A Rh (+) HONDA TRANSALP XL 650V[/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B]SAVAŞ-BARIŞ-ULAŞ KURTULUŞA KADAR SAVAŞ....[/B][/COLOR]

  10. #10
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    arkadaşların dedikleri doğru ama bence son hız ve güçtede pek oynama olmaz.. çünkü bu makinede tek kişi giderken 140 yapıyosan iki kişi ile 125 yapıyosun.. bunların içinde yolcunun ağırlığı+rüzgara karşı gösterdiği direnç fln. bence 140 yapıyosa kalın lastiktede 138 yapar.. performansta öyle göz önünde bulunduracak bir düşüş olmaz yani.. çünkü bende taktırmayı düşünüyorum.. hatta forumdan bir arkadaşta taktırmıştı.. hemde 130luk dunlop.. hatta bana fotolarını yolladı.. bi ara fotorlarıda aktarırım..
    CBR 600F Honda,

  11. #11
    mondial110 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Şehir
    u.s.a.
    Motosikleti
    HaSaRLı..!!
    HAKLISINIZ PCKOPAT BEN DE SİZE KATILIYORUM

    Haklisinizi Bencede Cbr Ye Kalin Lastik Olur

  12. #12
    armagan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2006
    Şehir
    istanbul-kadıköy
    Motosikleti
    CBR 125 R
    honda neyi uygun görmüşse doğrudur bence de. ayrıca motor gayet şirin, ilerde motoru büyütmek daha mantıklı. herhangi bir aksilik olursa honda lastik değişiminden dolayı sorumluluk kabul etmeyip kullanıcı hatası derse ne olur onu da düşünmek lazım.

  13. #13
    ustaoglu4840 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    HATAY - ANTAKYA
    Motosikleti
    YbR 125 :)
    mrb ben daha acemiyim ama fikir yürütmek istedim çünkü ben cbr 125 in hastasıyım diyebilirim bence honda bunu uygun görmüştür.çünkü motor fabrikadan çıkana kadar milyonlarca testten geçerek bize ulaştığını düşünüyorum.yani şimdi taktırırırsın 1 - 2 hafta hoşuna gider çünkü hız yapıp birden durabilirsin ama ondan sonra pişman olacağını düşünüyorum(hatam varsa düzeltin)ii günler herkese

  14. #14
    Sadobey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Jinlun Marauder JL 150
    Hipopotam ve kelebek hikayesi gerçek olur.

    Bence orjinali kalsın.
    Sadobey

  15. #15
    zeronero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2005
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    crf 250l
    honda en uygun lastiği takmış zaten arkadaşlar bence ince falan da değil. motorla gayet uyumlu. daha önce 130 luk lastik takan biri buraya fotoları koymuştu, benim pek hoşuma gitmedi. ben lastiklerden memnunum. orjinal hali daha güzel motorun

  16. #16
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    pekı kısın kalın lastık daha ıı performans vermıomu?vırajlarda frenlemelerde..

  17. #17
    LesPaul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul/Çamlıca
    Motosikleti
    -Ducati Monster 696
    bu konu ne zaman açılsa ben aynı şeyi söylüyorum. isteyen yanlış desin.
    bana göre motorun yol tutuşu ve son hızı azalır.
    neden derseniz, lastiklerin yere uyguladığı basınç azalır. sürücü ve motorun ağırlığı daha geniş bir alana yayılacağı için birim alan başına düşen kuvvet azalır.
    Newton'a göre de böyle: F=P/A
    sizin basıncınız(P) sabit, alanı (A) artırdınız. noollduuu?
    F küçüldü! (yere uygulanan kuvvet).
    isteyen kalın lastik taksın, ben hayatta takmam
    ayrıca rally leri seyrediyosanız, karlı yolda kullanacakları zaman arabalara incecik lastik takarlar. bizim türk insanı gibi, karda daha iyi tutar diye kalın lastik takmazlar!!!
    cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
    and you can do the same thing if you please

  18. #18
    cezerye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    Melbourne, AU
    Motosikleti
    Hyosung gt250 (vardi)
    A4 kagidinin da surtunme yuzeyi fazladir ama cok hafif oldugu icin:D masa tutusu zayiftir ( hemen abartip dusunurum:D)
    digital' e katiliyorum.

    bence sadece yakit tuketimin artar. ne ivmelenmeni ne de max hızını etkiler. max hız motor gucuyle ilgili. dumduz yolda birazcik kalin tekerle.. yok canim.. max hız etkilenmemeli.
    ayrica.. "F= m. a" ise... kalin teker ince tekerden daha agir olacagina gore, F' in artmasini da bekleyebiliriz ?? F artarsa birim zamanda yapilan is artmaz mi? e bu isi de ya motor, daha fazla enerji ureterek karsilar.
    yani burda nereye de vardik?? -himm... soforun agirligi da yakit tuketimini etkileyen bi unsurdur. himm... o halde, kalin teker kullanip 3 kilo verirsen belki yakit zararini karsilarsin:D
    yol tutusu konusu.. e?? yol tutusu artinca hiz artmali yalniz. kostugunuzu dusunun.. kosele mi?,lastik taban mi? hangisi hızlanmanizi ve hızınızı arttirmaniza yardimci? (kontrollu olarak:D)
    ya iste..
    birsuru parametre var. Bence de Honda' nin muhendisleri bu isin testlerini ince ayrintilara kadar dusunup yapmislardir coktan.
    Wanna see my Bannnnnnnkai?!?!!!

  19. #19
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    cezerye, işte budur hocam benm anlatmak isteyipte anlatmadığım teknk konuyu arkadaş açık açık yazmış.. helal sanaa...
    CBR 600F Honda,

  20. #20
    Axis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2006
    Şehir
    İzmir-Bornova
    Motosikleti
    Honda CBR 600 RR
    Bu konuyu daha önce de okumuştum,şimdiki açılan iki topic i de okudum.Ayrıca yaklaşlık 3 aydır 130 luk arka lastik kullanıyorum.Ne performansta,ne frenleme mesafesinde ne de yakıt tüketiminde öyle belirgin bi değişim görmedim.Ufak değişimler oluyor tabii ki ama konuşmaya bile değmez.Görünüşü hoşuna gidiyorsa taktırabilirsin,sana tek tavsiyem;olmuşken de metzeller olsun.

    Alıntı serkankiyak adlı üyeden alıntı
    Doğan görünümlü şahinin olur işte..
    Bu yorum içinde şunu söyleyeyim;artık Cbr 125 topiği görüp de ukalaca yazılar yazmak moda oldu.Bunları yazanlar topicte kendi yazılarını tekrar tekrar okuyup komplekslerinden kurtulmaya yada egolarını tatmin etmeye mi çalışıyorlar acaba?? Artık kesin bu saçma hareketleri,motosiklet zevk işidir,bi hobidir ve isteyen istediğini istediği şekilde kullanır.Beğenirsen takdir edersin beğenmezsen yapıcı eleştirilerde bulunursun,ikisini de yapamıyorsan çeneni kapatır geçersin...
    [B][FONT="Comic Sans MS"][SIZE="2"]35 YAR 14[/SIZE][/FONT][/B]


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler