Lastik basıncı önemli soru
Reklamlar
-
Arkadaşlar,
Motorun Kullanım kılavuzunda lastik basınç değerleri
ön 225-250 kpa yani 32-36 psi
arka 250-320 kpa yani 36-46 psi vermiş.
Fakat lastiğin üstünde maks. 36 psi yazıyor. Ben ön arka ikisini de 36 psi bastım. Bu konuda bir tecrübesi olan var mı? Ön lastik biraz daha düşük mü olmalı?
http://www.gunceltrend.com Binicem üstüne... Vurucam kırbacı!
Reklamlar
-
Ön 32 yüksüz 36 yüklü
Arka 36 yüksüz 46 yüklü.
Ön 32 arkayı 36 yapman uygundur. Kitapçıkta o şekilde yazıyorsa. Mesala YZF de ön 29 arka 32 yapıyoruz.
Ne kadar çoraksa toprağım, ne kadar yalnız ve kimsesizsem, bilirim en az o kadar da eğilmezdir boynum.
-
Tamam aynen öyle yapayım.
http://www.gunceltrend.com Binicem üstüne... Vurucam kırbacı!
-
Konu güzel, belki taşlanacağım ancak klavuzda yazan her değer her zaman geçerli olmuyor, değerler'de şişirince zıpzıp zıplıyor, ön ayrı arka ayrı olmak üzere fren performansı, artçı/yük durumuna göre, hatta hava sıcaklığı koşullarına varıncaya kadar değişiklik gözlemledim kullanım tecrübeme göre artık değer gözetmeksizin indirip şişiriyorum.
Özetle her koşulda hafif inik tercih ediyorum, varsın motor biraz daha yorulsun, daha yaksın, ancak yerede yapışsın.
-
Arkadaş katalog değeri tırt çıktı. 33-36 psi ile pendiğe kadar atlaya zıplaya dönüşlerde korka korka gittim. Dönerken 29-32 psi ile rahat rahat döndüm. İlk fırsatta biraz daha düşürüp deneyeceğim.
http://www.gunceltrend.com Binicem üstüne... Vurucam kırbacı!
-
-
Hocam 33 36 da ölüyordum ben yaaa...
28-31 i deneyeceğim.
http://www.gunceltrend.com Binicem üstüne... Vurucam kırbacı!
-
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Konu güzel, belki taşlanacağım ancak klavuzda yazan her değer her zaman geçerli olmuyor, değerler'de şişirince zıpzıp zıplıyor, ön ayrı arka ayrı olmak üzere fren performansı, artçı/yük durumuna göre, hatta hava sıcaklığı koşullarına varıncaya kadar değişiklik gözlemledim kullanım tecrübeme göre artık değer gözetmeksizin indirip şişiriyorum.
Özetle her koşulda hafif inik tercih ediyorum, varsın motor biraz daha yorulsun, daha yaksın, ancak yerede yapışsın.
Çok güzel bi konuya değinmişsiniz. Hava şartları yolun durumu motorun yük kapasitesi kesinlikle önemli şeyler. Klavuzda standart bilgi verir. Lastik için uygun olanı söyler. Ama motorun ağırlığını yük durumunu göz önünde bulundurmaz. o yüzden kullanım şartları göz önüne alınarak basılmalı diye düşünüyorum.
-
Konu net cözüldü bencede... bir kaç defa daha tecrübe edeceğim doğru değerleri bulmak için!
http://www.gunceltrend.com Binicem üstüne... Vurucam kırbacı!
-
hocam maksimum psı yazanı kullanma o denildiği gibi en fazla yuklerde kullanılır .birde arka lastik ile ön lastik tabanı cantı yerden yükseklikleri farklı olur o yüzden ikisi aynı basınçla kullanılmaz arka daha fazla olmalıdır.
36 maksimumsa 33
46 maksimumsa 42-43 en fazla kullanın hatta bunlar bile fazla
-
Her motora göre farklılık gösterebilir, önceki motorlarımda ve şimdi Ybr'mde ön 26, arka 31 psi yaparım senelerdir, hep böyle de devam edecem.
-
böyle sorup ögrenmek iyide sen yakında tamirhane acarsında bu bilgiler patlama yapar sende hasan abi
-
-
CB125E ön 29, arka 33 PSİ.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:18 ----------
Bu arada kitapçıkta bu değerler hem tek kişi hem de artçılı kullanım için aynı verilmiş.
Ben artçılı halde, full dolu topcase, yetmedi topcase üstüne bağlanmış sırt çantası ile 100km civarları yol yapıyorum bir sıkıntı yaşamıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)