Ne kadar KM gereklidir 600cc geçmek için
Ne kadar KM gereklidir 600cc geçmek için
10000 km tecrübe ama ne ile ? Araba ? Kamyon ? Otobüs ? Yanlış anlamayın. 125 cc bir motordan ise bence yeterli değil. Biraz daha açarsanız daha detaylı cevaplar gelecektir.
bak mesala 100 cc motorla 15 bin km 125 cc ile 20 bin km 150 cc scooter ile 4 bin km yaptım sonra 600cc aldım 4 bin km kullandım sattım.araba kullanmakta tecrübeden sayılırsa 40 bin km kadarda araba var..sonuç olarak 2005 ten berı motor kullanıyorum 2013 ekim ayında 600cc ye geçiş yaptım
Nice tecrübeli motosiklet sürücüleri bu uğurda hayatlarını kaybetti malesef. 100bin km tecrübeniz olsada bir anlık dalglınlık, hata, gaflet....
Kendinize hakim olabilecekseniz 600cc alın kullanın. (Tabi eğitim almanız şart)
Fakat 125cc'de bile ta ta ta devir kesiciye girerek kullanıyorsanız 600cc son motorunuz olacaktır. 125cc ile hata yaparsanız, düşersiniz, en fazla bir tarafınızı kırarsınız. 600cc ile ufak bir hata yaptığınızda ise iş işten geçmiştir.
Şahsen 5 ay Honda 600F kullandım. Kendime hakim olamadığımı anladığımda, ikarus sendromuna girdiğimi anladığım 600lük motoru satıp 250'lilik aldım. En azından bir süre daha 250lilik kullanmak lazım.
Araba ? Kamyon ? Otobüs ? olmayacağı kesin burası motosiklet.net gider ozaman araba sitelerine yazardım dalgamı geçmek istediniz anlayamadım yanlış anlamayın nese 150cc motor ile mondial 150mr vulture kullanıyorum 1.5 yıldır geçen yaz bodrumda honda 600rr 600f suziki gsxr600 yamaha r6 denedim açıkçası biraz r6 dan korktum çok deli bir aletmiş özellikle 1.vitesine dikkat edilmesi gereken bir motor böle bir tecrübede oldu sadece bunlar arasında düşünüyodum karar vermeme yardımcı oldu ve honda 600rr tercih ettim ama ne zaman geçmeliyim kaç KM tecrübeden sonra geçmek gerekir merak ediyorum honda 600rr r6 ya göre daha uysal daha kolay kullandım ve hiç bir sorun yaşamadım tabiki hız yapmadan sakin sakin motor sesini dinleye dinleye en fazla 120 yaptım Kaç KM tecrübeden sonra 600cc geçmek gerekir bunu öğrenmek istiyorum
Espri amaçlı başlaşmıştım yazıya amacım dalga geçmek değildi ondan sonra açıkladım sanmıştım kusura bakmayın. Arkadaşların da dediği gibi 125- 150 cc den sonra hemen 600 cc ye geçmek akıllıca değil. Bence yolunuza biraz da 250 cc ile devam edin sonra da 600RR vb gibi 600cc süpersport model yerine biraz daha uysal yine 600 cc tercih edin. 15 beygir motordan sonra 100+ beygir gerçekten hata affetmez.
Yardımlarınız için teşekkürler
enxdesign çok doğru bişey söyledi,kendine hakim olacaksan geç yoksa bulaşma... hakim olamadıktan sonra eğitim vs kurtarmıyor her türlü kazaya karışıyor insan
okuyunca dank etti.. 125 cc de dediğin gibi ta ta ta ta gidiyorum scooterla. virajlarda kaydıra kaydıra... Toplamam lazım kendimi...
heleki yarı açık kasktan fullface e geçince ülen bi cesaret geldiydi bi cesaret hala bırakamadım. 125 cc ile şehir içinde ana yollarda 80-90 giden ben (ki motor en son onu yapıyor) 600 cc olsa ki zorlarım.... ama insanda istiyor... biliyoruz zararlı ama can istiyor bir şöyle olmayı;
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151934971701403&set=vb.324456531402& type=2&theater
"men dakka dukka"
10.000 km den sonra bi 10.000 daha yap.. sonra 250 ye geç derim..
600cc için çok erken..
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
10.000 KM TECRÜBE İLE 600 cc ye geçilmez güzel kardeşim.
150 cc makine her türlü hatayı affeder ama 600 cc affetmez.Hele hele ss tarzı aklınızdan bile geçirmeyin.
sizinde dediğiniz gibi o makinalar sadece 1 de değil öteki viteslerde de tehlikeliler.
virajda yanlıs gaz acma da 3 de 4 de de altınızdan kacabilirler.
sorunuz 600 cc tek silindir enduro olsa idi alınabilir derdim ama sıralı 4 silindirler sakaya gelmez
elbet her insan bir değildir kendine hakim olan da vardır ama işin içine trafik girince işler değişir
bence de 600 super spor için erken
Bence çok kilometre yapılmasından çok motosiklet kullanma, trafik, kurallara uyma kültürünün gelişmiş olması, kompleks ve agresiflikten uzak ve oturmuş bir davranış sahibi olma vb.olguların sizde geliştiğini düşünüyorsanız geçilebilir. Bunlardan kastım; trafiği iyi okuyabiliyorsanız, motorsiklet ile ilgili tüm dökümanları okumuş ve artık bunları alışkanlık haline getirmiş iseniz, kolay kolay gaza gelmiyorsanız ve önce emniyet prensibini uyguluyorsanız rahatlıkla geçebilirsiniz. Ancak bunlardan biri veya bir kaçı eksik ise lütfen geçmeyin. Yaş kriteri bu arada çok önemli bence. Gerçi ne insanlar tanıdım adam 40 yaşında, iş güç ve sorumluluk sahibi ama altındaki motorla 15 yaşında çocukların yapmayacağı artistlikleri yapıyor. Ben 50 yaşındayım 650 cc motor kullanıyorum 0-100 3,5 saniye ama efendi efenedi kullanıyorum. Hem motorumu koruyorum hem de kendimi. Ama bu tip motorlar insanı çok çabuk gaza getirebilecek ve hata yapmayı kolaylaştırabilecek cinsten motorlar. O nedenle kendinizi ölçüp biçin, kendinize soracağınız sorulara olumlu cevaplar verebiliyorsanız o zaman geçin.
Dün servis için suzuki bayisine gittiğimde satış bölümünde orta yaşlarda birisi vardı, 1000 cc motor bakıyordu, 600 lük motoru varmış, ben kendisine neden değiştiriyorsunuz diye sorduğumda cevap olarak; arkadaşlara yetişemiyorum onlar uzuyor ben geride kalıyorum şeklinde cevap verdi. Yani arkadaşları 250 km.den fazla süratli gidiyorlarmış bu arkadaş onlara yetişemiyormuş. Düşünün şimdi böyle bir motorcu olacaksanız hiç motoru büyütmeyin hatta motor kullanmayı tamamen bırakın. Millet motora binmiyor ölmek için yer arıyor bence.
Aynen 10 000 km Refleks oturması ve trafiği okumak için bence yeterli. Sadece kendinizi bilin yeter.Gaza gelmeyin sakin sürün vs. 600 lüğü alınca ilk zamanlar herşeyine alışırsınız. Boş alanda sert fren çalışırsınız, kontra denersiniz. Sonrasını trafikte halledersiniz zaten.
Yaklaşık 20 bin km 125 cc motor kullandım ve çoğunlukta üste belirtilen şekilde. Sonuç olarak 250 cc bile beni biraz ürkütüyor ki 600 canımı sevdiğim için sadece hayallere. Kendini tanıyor ve altında her ne olursa olsun temkinli ve dikkatli gidiyorsan belkiFakat 125cc'de bile ta ta ta devir kesiciye girerek kullanıyorsanız 600cc son motorunuz olacaktır. 125cc ile hata yaparsanız, düşersiniz, en fazla bir tarafınızı kırarsınız. 600cc ile ufak bir hata yaptığınızda ise iş işten geçmiştir.
İlk motorum 250'likti.6000 km.kullandım ve sonra 650'liğe geçtim.onunlada 8000 km yaptım.Motoru yenilemeye karar verdim.Düşündüm taşındım ve 700'lükte karar kıldım.Kendi açımdan daha yükseğini riskli gördüm.Bütün mesele bence motoru bilinçli kullanmakta.
Motosiklet sürmeye cbf150 ile başladım. 5 ayda 1850km kullandim ve sattim. Şimdi de cbf600 aldim. Alali 19 gün oldu ve şimdiden 1450km civari kullandım. Acikcasi hic zorlanmadim. Tabiki gaz tepkisinin cbf150 ile alakasi yoktu ama alismamda cok uzun zaman almadi. Ben bu işin bir matematiği olduğuna inanmiyorum. Tecrübe herkes için önemli ama illaki 20000 km 125cc ile 15000km 250cc ile yap sonra 600cc'ye geç gibi seyler herkes icin gerekli değil. Burada şu da onemli her 600cc bir değil. Ben suan kullandigim 77 hplik cbf600 yerine 120hplik cbr600rr a gecseydim tabiki zorlanirdim. Sen once kendi limitlerinin ve kullandigin/kullanacağin motorun limitlerinin (fren, viraj, denge, vs) farkinda ol ve bu limitleri zorlama. Edindigin tecrubenin neye nekadar yeterli olduğunu senden daha iyi kimse bilemez.
Son olarak eğitim almani oneririm ki ben de honda guvenli surus 3 egitimine katilacagim. Çünkü öğrenmenin limiti yok ve kendini ne kadar gelistirirsen hata yapma oraninida o kadar azaltirsin.
herşey sol gögüsünün içinde , o ne derse . Tecrübe ve kazanç ne durumda acaba
Bende aynı soruyu soraym 9500 KM tecrübem var 125 Duke ile oncedende 1000km gibi scooter ile şimdi 950 cc yamaha xv 950 ye geçsem sorun yaşarmıyım.
Dikkatli kullanırım şuana kadar kaza maza yaşamadm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:02 ----------
yani gereksiz yere sollamalar vs yapmam dikkatli kullanırım fakat 125 duke da gaz tepkisi osla olsa ne kadar olur dip gaz gidiyorum.
Şimdi 950 cc tork canavarı bir motor da tek korktuğum olay budur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)