Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

10,000 KM Tecrübe ile 600cc Kullanılabilir mi Geçilebilir mi?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Ağustos 2013
    Ne kadar KM gereklidir 600cc geçmek için


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ykocabay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Karar aşaması yine...
    10000 km tecrübe ama ne ile ? Araba ? Kamyon ? Otobüs ? Yanlış anlamayın. 125 cc bir motordan ise bence yeterli değil. Biraz daha açarsanız daha detaylı cevaplar gelecektir.

  3. #3

    Üyelik
    27 Ağustos 2010
    Motosikleti
    Honda
    bak mesala 100 cc motorla 15 bin km 125 cc ile 20 bin km 150 cc scooter ile 4 bin km yaptım sonra 600cc aldım 4 bin km kullandım sattım.araba kullanmakta tecrübeden sayılırsa 40 bin km kadarda araba var..sonuç olarak 2005 ten berı motor kullanıyorum 2013 ekim ayında 600cc ye geçiş yaptım
    halilom bunu beğendi.

  4. #4
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"
    Nice tecrübeli motosiklet sürücüleri bu uğurda hayatlarını kaybetti malesef. 100bin km tecrübeniz olsada bir anlık dalglınlık, hata, gaflet....

    Kendinize hakim olabilecekseniz 600cc alın kullanın. (Tabi eğitim almanız şart)
    Fakat 125cc'de bile ta ta ta devir kesiciye girerek kullanıyorsanız 600cc son motorunuz olacaktır. 125cc ile hata yaparsanız, düşersiniz, en fazla bir tarafınızı kırarsınız. 600cc ile ufak bir hata yaptığınızda ise iş işten geçmiştir.

    Şahsen 5 ay Honda 600F kullandım. Kendime hakim olamadığımı anladığımda, ikarus sendromuna girdiğimi anladığım 600lük motoru satıp 250'lilik aldım. En azından bir süre daha 250lilik kullanmak lazım.
    ceyceypad, cenkito ve halilom bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    09 Ağustos 2013
    Araba ? Kamyon ? Otobüs ? olmayacağı kesin burası motosiklet.net gider ozaman araba sitelerine yazardım dalgamı geçmek istediniz anlayamadım yanlış anlamayın nese 150cc motor ile mondial 150mr vulture kullanıyorum 1.5 yıldır geçen yaz bodrumda honda 600rr 600f suziki gsxr600 yamaha r6 denedim açıkçası biraz r6 dan korktum çok deli bir aletmiş özellikle 1.vitesine dikkat edilmesi gereken bir motor böle bir tecrübede oldu sadece bunlar arasında düşünüyodum karar vermeme yardımcı oldu ve honda 600rr tercih ettim ama ne zaman geçmeliyim kaç KM tecrübeden sonra geçmek gerekir merak ediyorum honda 600rr r6 ya göre daha uysal daha kolay kullandım ve hiç bir sorun yaşamadım tabiki hız yapmadan sakin sakin motor sesini dinleye dinleye en fazla 120 yaptım Kaç KM tecrübeden sonra 600cc geçmek gerekir bunu öğrenmek istiyorum
    mterayes26 bunu beğendi.

  6. #6
    ykocabay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Karar aşaması yine...
    Espri amaçlı başlaşmıştım yazıya amacım dalga geçmek değildi ondan sonra açıkladım sanmıştım kusura bakmayın. Arkadaşların da dediği gibi 125- 150 cc den sonra hemen 600 cc ye geçmek akıllıca değil. Bence yolunuza biraz da 250 cc ile devam edin sonra da 600RR vb gibi 600cc süpersport model yerine biraz daha uysal yine 600 cc tercih edin. 15 beygir motordan sonra 100+ beygir gerçekten hata affetmez.

  7. #7

    Üyelik
    09 Ağustos 2013
    Yardımlarınız için teşekkürler

  8. #8
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    enxdesign çok doğru bişey söyledi,kendine hakim olacaksan geç yoksa bulaşma... hakim olamadıktan sonra eğitim vs kurtarmıyor her türlü kazaya karışıyor insan

  9. #9
    amaninmb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2012
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    QJ Motor- VPS 125
    Alıntı enxdesign adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nice tecrübeli motosiklet sürücüleri bu uğurda hayatlarını kaybetti malesef. 100bin km tecrübeniz olsada bir anlık dalglınlık, hata, gaflet....

    Kendinize hakim olabilecekseniz 600cc alın kullanın. (Tabi eğitim almanız şart)
    Fakat 125cc'de bile ta ta ta devir kesiciye girerek kullanıyorsanız 600cc son motorunuz olacaktır. 125cc ile hata yaparsanız, düşersiniz, en fazla bir tarafınızı kırarsınız. 600cc ile ufak bir hata yaptığınızda ise iş işten geçmiştir.

    Şahsen 5 ay Honda 600F kullandım. Kendime hakim olamadığımı anladığımda, ikarus sendromuna girdiğimi anladığım 600lük motoru satıp 250'lilik aldım. En azından bir süre daha 250lilik kullanmak lazım.
    okuyunca dank etti.. 125 cc de dediğin gibi ta ta ta ta gidiyorum scooterla. virajlarda kaydıra kaydıra... Toplamam lazım kendimi...
    heleki yarı açık kasktan fullface e geçince ülen bi cesaret geldiydi bi cesaret hala bırakamadım. 125 cc ile şehir içinde ana yollarda 80-90 giden ben (ki motor en son onu yapıyor) 600 cc olsa ki zorlarım.... ama insanda istiyor... biliyoruz zararlı ama can istiyor bir şöyle olmayı;

    https://www.facebook.com/photo.php?v=10151934971701403&set=vb.324456531402& type=2&theater
    "men dakka dukka"

  10. #10
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    10.000 km den sonra bi 10.000 daha yap.. sonra 250 ye geç derim..

    600cc için çok erken..
    halilom bunu beğendi.
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  11. #11
    skystar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2011
    Şehir
    İZMİR/BORNOVA
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    10.000 KM TECRÜBE İLE 600 cc ye geçilmez güzel kardeşim.
    150 cc makine her türlü hatayı affeder ama 600 cc affetmez.Hele hele ss tarzı aklınızdan bile geçirmeyin.

  12. #12
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    sizinde dediğiniz gibi o makinalar sadece 1 de değil öteki viteslerde de tehlikeliler.

    virajda yanlıs gaz acma da 3 de 4 de de altınızdan kacabilirler.

    sorunuz 600 cc tek silindir enduro olsa idi alınabilir derdim ama sıralı 4 silindirler sakaya gelmez

    elbet her insan bir değildir kendine hakim olan da vardır ama işin içine trafik girince işler değişir

    bence de 600 super spor için erken
    halilom bunu beğendi.

  13. #13
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Bence çok kilometre yapılmasından çok motosiklet kullanma, trafik, kurallara uyma kültürünün gelişmiş olması, kompleks ve agresiflikten uzak ve oturmuş bir davranış sahibi olma vb.olguların sizde geliştiğini düşünüyorsanız geçilebilir. Bunlardan kastım; trafiği iyi okuyabiliyorsanız, motorsiklet ile ilgili tüm dökümanları okumuş ve artık bunları alışkanlık haline getirmiş iseniz, kolay kolay gaza gelmiyorsanız ve önce emniyet prensibini uyguluyorsanız rahatlıkla geçebilirsiniz. Ancak bunlardan biri veya bir kaçı eksik ise lütfen geçmeyin. Yaş kriteri bu arada çok önemli bence. Gerçi ne insanlar tanıdım adam 40 yaşında, iş güç ve sorumluluk sahibi ama altındaki motorla 15 yaşında çocukların yapmayacağı artistlikleri yapıyor. Ben 50 yaşındayım 650 cc motor kullanıyorum 0-100 3,5 saniye ama efendi efenedi kullanıyorum. Hem motorumu koruyorum hem de kendimi. Ama bu tip motorlar insanı çok çabuk gaza getirebilecek ve hata yapmayı kolaylaştırabilecek cinsten motorlar. O nedenle kendinizi ölçüp biçin, kendinize soracağınız sorulara olumlu cevaplar verebiliyorsanız o zaman geçin.
    Dün servis için suzuki bayisine gittiğimde satış bölümünde orta yaşlarda birisi vardı, 1000 cc motor bakıyordu, 600 lük motoru varmış, ben kendisine neden değiştiriyorsunuz diye sorduğumda cevap olarak; arkadaşlara yetişemiyorum onlar uzuyor ben geride kalıyorum şeklinde cevap verdi. Yani arkadaşları 250 km.den fazla süratli gidiyorlarmış bu arkadaş onlara yetişemiyormuş. Düşünün şimdi böyle bir motorcu olacaksanız hiç motoru büyütmeyin hatta motor kullanmayı tamamen bırakın. Millet motora binmiyor ölmek için yer arıyor bence.
    meki 60, tr_select, fatih41 ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  14. #14
    DoLPHiN2306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    cbr250r-R6-ktmrc200-ktmduke390
    Alıntı metinkilic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence çok kilometre yapılmasından çok motosiklet kullanma, trafik, kurallara uyma kültürünün gelişmiş olması, kompleks ve agresiflikten uzak ve oturmuş bir davranış sahibi olma vb.olguların sizde geliştiğini düşünüyorsanız geçilebilir. Bunlardan kastım; trafiği iyi okuyabiliyorsanız, motorsiklet ile ilgili tüm dökümanları okumuş ve artık bunları alışkanlık haline getirmiş iseniz, kolay kolay gaza gelmiyorsanız ve önce emniyet prensibini uyguluyorsanız rahatlıkla geçebilirsiniz. Ancak bunlardan biri veya bir kaçı eksik ise lütfen geçmeyin. Yaş kriteri bu arada çok önemli bence. Gerçi ne insanlar tanıdım adam 40 yaşında, iş güç ve sorumluluk sahibi ama altındaki motorla 15 yaşında çocukların yapmayacağı artistlikleri yapıyor. Ben 50 yaşındayım 650 cc motor kullanıyorum 0-100 3,5 saniye ama efendi efenedi kullanıyorum. Hem motorumu koruyorum hem de kendimi. Ama bu tip motorlar insanı çok çabuk gaza getirebilecek ve hata yapmayı kolaylaştırabilecek cinsten motorlar. O nedenle kendinizi ölçüp biçin, kendinize soracağınız sorulara olumlu cevaplar verebiliyorsanız o zaman geçin.
    Dün servis için suzuki bayisine gittiğimde satış bölümünde orta yaşlarda birisi vardı, 1000 cc motor bakıyordu, 600 lük motoru varmış, ben kendisine neden değiştiriyorsunuz diye sorduğumda cevap olarak; arkadaşlara yetişemiyorum onlar uzuyor ben geride kalıyorum şeklinde cevap verdi. Yani arkadaşları 250 km.den fazla süratli gidiyorlarmış bu arkadaş onlara yetişemiyormuş. Düşünün şimdi böyle bir motorcu olacaksanız hiç motoru büyütmeyin hatta motor kullanmayı tamamen bırakın. Millet motora binmiyor ölmek için yer arıyor bence.
    Aynen 10 000 km Refleks oturması ve trafiği okumak için bence yeterli. Sadece kendinizi bilin yeter.Gaza gelmeyin sakin sürün vs. 600 lüğü alınca ilk zamanlar herşeyine alışırsınız. Boş alanda sert fren çalışırsınız, kontra denersiniz. Sonrasını trafikte halledersiniz zaten.

  15. #15
    halilom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2013
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Kuba XR 125
    Fakat 125cc'de bile ta ta ta devir kesiciye girerek kullanıyorsanız 600cc son motorunuz olacaktır. 125cc ile hata yaparsanız, düşersiniz, en fazla bir tarafınızı kırarsınız. 600cc ile ufak bir hata yaptığınızda ise iş işten geçmiştir.
    Yaklaşık 20 bin km 125 cc motor kullandım ve çoğunlukta üste belirtilen şekilde. Sonuç olarak 250 cc bile beni biraz ürkütüyor ki 600 canımı sevdiğim için sadece hayallere. Kendini tanıyor ve altında her ne olursa olsun temkinli ve dikkatli gidiyorsan belki
    cenkito bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    21 Mayıs 2008
    Şehir
    Bahçeşehir
    Motosikleti
    BMW F700GS-2014
    İlk motorum 250'likti.6000 km.kullandım ve sonra 650'liğe geçtim.onunlada 8000 km yaptım.Motoru yenilemeye karar verdim.Düşündüm taşındım ve 700'lükte karar kıldım.Kendi açımdan daha yükseğini riskli gördüm.Bütün mesele bence motoru bilinçli kullanmakta.

  17. #17
    copycat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul(Tuzla)
    Motosikleti
    2023 CF 650MT- 2023 Peugeot Django
    Alıntı metinkilic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence çok kilometre yapılmasından çok motosiklet kullanma, trafik, kurallara uyma kültürünün gelişmiş olması, kompleks ve agresiflikten uzak ve oturmuş bir davranış sahibi olma vb.olguların sizde geliştiğini düşünüyorsanız geçilebilir. Bunlardan kastım; trafiği iyi okuyabiliyorsanız, motorsiklet ile ilgili tüm dökümanları okumuş ve artık bunları alışkanlık haline getirmiş iseniz, kolay kolay gaza gelmiyorsanız ve önce emniyet prensibini uyguluyorsanız rahatlıkla geçebilirsiniz. Ancak bunlardan biri veya bir kaçı eksik ise lütfen geçmeyin. Yaş kriteri bu arada çok önemli bence. Gerçi ne insanlar tanıdım adam 40 yaşında, iş güç ve sorumluluk sahibi ama altındaki motorla 15 yaşında çocukların yapmayacağı artistlikleri yapıyor. Ben 50 yaşındayım 650 cc motor kullanıyorum 0-100 3,5 saniye ama efendi efenedi kullanıyorum. Hem motorumu koruyorum hem de kendimi. Ama bu tip motorlar insanı çok çabuk gaza getirebilecek ve hata yapmayı kolaylaştırabilecek cinsten motorlar. O nedenle kendinizi ölçüp biçin, kendinize soracağınız sorulara olumlu cevaplar verebiliyorsanız o zaman geçin.
    Dün servis için suzuki bayisine gittiğimde satış bölümünde orta yaşlarda birisi vardı, 1000 cc motor bakıyordu, 600 lük motoru varmış, ben kendisine neden değiştiriyorsunuz diye sorduğumda cevap olarak; arkadaşlara yetişemiyorum onlar uzuyor ben geride kalıyorum şeklinde cevap verdi. Yani arkadaşları 250 km.den fazla süratli gidiyorlarmış bu arkadaş onlara yetişemiyormuş. Düşünün şimdi böyle bir motorcu olacaksanız hiç motoru büyütmeyin hatta motor kullanmayı tamamen bırakın. Millet motora binmiyor ölmek için yer arıyor bence.
    herkese bunları anlatıyorum. uzun lafın kısası bu işin formülü matematiği yok. olay tamamen psikoloji ve kafa yapısı.
    how can you know what the things are worth?
    ıf your hands won't move to do a days work.

  18. #18

    Üyelik
    01 Ağustos 2013
    Motosiklet sürmeye cbf150 ile başladım. 5 ayda 1850km kullandim ve sattim. Şimdi de cbf600 aldim. Alali 19 gün oldu ve şimdiden 1450km civari kullandım. Acikcasi hic zorlanmadim. Tabiki gaz tepkisinin cbf150 ile alakasi yoktu ama alismamda cok uzun zaman almadi. Ben bu işin bir matematiği olduğuna inanmiyorum. Tecrübe herkes için önemli ama illaki 20000 km 125cc ile 15000km 250cc ile yap sonra 600cc'ye geç gibi seyler herkes icin gerekli değil. Burada şu da onemli her 600cc bir değil. Ben suan kullandigim 77 hplik cbf600 yerine 120hplik cbr600rr a gecseydim tabiki zorlanirdim. Sen once kendi limitlerinin ve kullandigin/kullanacağin motorun limitlerinin (fren, viraj, denge, vs) farkinda ol ve bu limitleri zorlama. Edindigin tecrubenin neye nekadar yeterli olduğunu senden daha iyi kimse bilemez.
    Son olarak eğitim almani oneririm ki ben de honda guvenli surus 3 egitimine katilacagim. Çünkü öğrenmenin limiti yok ve kendini ne kadar gelistirirsen hata yapma oraninida o kadar azaltirsin.

  19. #19

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    herşey sol gögüsünün içinde , o ne derse . Tecrübe ve kazanç ne durumda acaba

  20. #20
    MotojeN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Motosikleti
    KTM 125 Duke
    Bende aynı soruyu soraym 9500 KM tecrübem var 125 Duke ile oncedende 1000km gibi scooter ile şimdi 950 cc yamaha xv 950 ye geçsem sorun yaşarmıyım.
    Dikkatli kullanırım şuana kadar kaza maza yaşamadm.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:02 ----------

    yani gereksiz yere sollamalar vs yapmam dikkatli kullanırım fakat 125 duke da gaz tepkisi osla olsa ne kadar olur dip gaz gidiyorum.
    Şimdi 950 cc tork canavarı bir motor da tek korktuğum olay budur.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)