öyle olsun bakalım konu nerden nereye geldi hee en son egzoz boyamıştık
şimdi bizim hatamızı buldum.
şimdi egzozda atmayan boyaların olduğu yerler taş gibi tutmuş.benim hatam egzozu boyadıktan sonra 1 gün bekletmemek oldu.
ben egzozu boyadım 1 saat kurudu motora taktım biraz ısıttım egzozu sonra 2 3 saat bıraktım sonra tekrar çalıştırdım.halbüki çalıştırmayıp 1 gün bekletseydim boyayı çok güzel tutacaktı ama tecrübe ettik.şimdi motip 800c ye dayanıklı boya sipariş ettim kargoda gelince onla deneyeceğim bu sefer.
evet egzozu onarıyorduk...
ben de yazmayı unutmuşum...ilk kat boyayı cumartesi akşamdan atmıştım... pazar sabaha kadar beklemişti...
sonra 2-3-4. katları boyamıştım...
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:06 ----------
benim egzozlar da bu durumda... silindir çıkışı ve ilk boğum yerleri kalkmış...
dandik sprey boya ile 1 senede bu halde...bence cok iyi...
aslında bende mi boyasam egzozları??
hadi beni gaza getirin de boyayım şunları
oo çok sert abi kavgada söylenmez bu bakalım kimin egzozu daha güzel olacak
ben boyamaktan vazgeçtim...
nettin hacı
bende bu akşam yazacaktım :D ama resim çekemedim daha...
http://www.n11.com/motip-dupli-800c-...iyah-P17342310 linkteki boyadan alıp egzozu tekrar temizleyip boyayı dediğiniz gibi çok ince ince 3 kat uyguladım.sonra 1 gün beklettim bugün egzozu takıp bi 2 3 dk çalıştırıp kapattım.akşam tekrar bi 5 dk daha çalıştırdım.boya mat siyah böyle değişik bi boya yarın resim çekip atarım eğer boyada bi değişiklik olursa gene yazarım.
Konuyu hortlatmak gibi olmasında , Egzoz boyama konusunda her kafadan bi ses çıkmış .. bu işin kesin ve net bi yöntemi yokmudur bende boyucam egzozu Motipin boyası var elimde.. Zımpara temizlik oralar tamam.. ancak boyanın nasıl uygulanacağı konusu muallak .. en az 1 sene sorunsuz kullanan bi kullanıcı nasıl yaptığını yazarsa sevinirim
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
elinizdeki sprey sıcağa dayanıklı soba boyasıysa olur.ancak ne yaparsanız yapın susturucuya uzanan manifolt borusu daha yüksek ısıya maruz kaldığı için orada boya dayanmaz.herneyse uygulama gayet basit bir çok defa bunu yaptım.alanı temizlediyseniz iki kat tatbik yapıp kurumasını bekleyin.mümkün ise 1 gün tam koruma sağlayın.bukadar bunun astarı sonra zımparası ,pasta cilası yok .demiri boyuyorsun alt tarafı
Boyamadan önce egzozu ısıtma olayı nedir ? Kimisi diyor mutlaka ısıtılmalı.. kimisi gerek yok..
kimisi diyor soğuk boya 1 saat sonra çalıştır sonra kurumaya bırak.. bazısı diyor sıcakken boya sonra kurumaya bırak..
Elimdeki boya 700c kdr dayanıklı.. benı 1 sezon götürsün yeter egsoz gayet iyi durumda ancak sadece manifolt borusu sıkıntılı..
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------
Tecrübeli arkadaşlar bi el atsın lütfen
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
ben bu konudan sonra boyadım.800c ısıya dayanıklı bir boya ile kışında motora bindiğimden 6-7bin km sonra egzoz aynı oldu.
şimdi geçendede 690 motip egzoz boyası ile boyadım bu daha iyi gibi geldi bana.sen egzozu güzelce temizle sonra güzel bi havada boya ince ince 3 5 kat at. sonra kurusun motora tak motoru çalıştır egzoz ısınsın ama çok değil el değsin değmesin arası...sonra soğut tekrar aynı işlemi yap sonra tekrar yavaş yavaş daha çok ısıtarak 3 4 kere yap bi sorun olmuyor.500kmdir kullanıyorum bi sorun olmadı.
bende egzozu özenle dikkatli boyadım 3 kat ince attım 500km gitti alman malı bi boya idi daha uzun ömürlü dayanan varmıdır ısı boya
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)