Motorumu her zaman kendim yıkarım,tazyikli suyla yıkamam..Bildiğin bahçe hortumuyla ve süngerle yıkarım..Araba şampuanı kullanıyorum,yıkarken göstergelere ve kontrol düğmelerine su tutmuyorum..Islak bezle siliyorum,yıkadıktan sonra da güzelce kurutuyorum.Yağlı bölgeleri ayrı bir bezle,boyalı yerleride ayrı biz bezle tabi.Yıkama ve kurutma işlemlerinide gölgede yaparım,güneşin altında bırakmam..Benim yıkamam böle kardeşim..
Yıkamacıların kullandığı o köpük motosiklete çok zarar veriyor. suato21'in söylediklerini uygularsan daha iyi olur. Kolay gelsin.
Öyle Motor mu Yikanir...
İşte Bu yüzden 0 Motor Almisim İyiki...
Abi otoyikamaciymis Yok Tazzikli Suymus O motor Ya Cürür Yada pert olur Böyle Giderse...
Aliyorum 1 Kova Su...
2 Tanede 5 Litrelik Pet Sise Cikiyorum Apartmanin Önüne Motorun Özel Kaldiracina Oturtuyorum...
Basliyorum Yikamaya Güzelce Yikiyorum Parlaticiyi Suruyorum Lastiklere Ayri Bir İlac Var Ondan Suruyorum Piril Piril Oluyor Eski Atletlede Kuruladikmi 0 dan farksiz
tazyikli su önerilmiyor kesinlikle
ayrıca köpüğün ayarsız kullanımı da plastik parçalarda renk atmasına sebep olabiliyor
Önce normal su tut kiri pisliği aksın sonra kovaya araba şampuanı dök süngerle sağını solunu şampuanla
Sonra iyice durula sabun kalmasın hiç bir yerinde güneşe bırak kurusun sonra normal bezle sil sonra araba aksesuarlarında satılan pasta cilalar var metal olan yerleri parlat boyayı korusun ( benzin deposuvb. ) lastik parlatıcı ile lastik yanaklarını ve jantı parlat ( yıkamadan önce jantta kir pis var jant temizleyici ile önceden temizle ) plastik yerlerede bakım sütlerinden var onlardan kullan
Günese Birakirsa Su Leke Yapar Yanliz...
Direk Kurulayip Gölgeye Birakacak Yada Binecek Söyle Yavastan Hizi Artirip Üzerindeki Sulari Dökecek
Kurudukdan sonra gene normal bezle lekeleri sil unuttum bunu yazmayı
Bahar Bulaştı Ya Hayata, Ağaca, Suya, İçimde Öyle Bir Seyahat Kımıldıyor Ki, Diren Direnebilirsen.Yüreğim Bavulunu Toplamış Çoktan .Ruhum Sırtlamış Çantasını.Uzaklar Çekiyor İçimdeki Seyyahın Tasmasını..
Köpük çok leke bırakıyor silinmediği takdirde. Bende kirler çok ugrastıracaksa tazyikli su ile yıkıyorum. Ama grenaj,depo vb yerlere sadece silme geciyorum.
Tazyikli suyun herhangi bir olumsuzluğunu da çok görmedim,motorum 8 yasında ama yeni mi aldın diye soruyorlar.
Fakat tazyikli suyu da çok dikkatli kullanmak lazım.
Birde saatlerce temizlemek çok işime gelmiyor acıkcası,sıkıntı basıyor
Ama en güzeli tazyikli suyu kullanmadan motosiklet biraz ıslatılır,sonra bi kova suya temizlemek için ne madde kullanılıyorsa ondan eklenir,güzelce köpüklenir,sonra da durulanır,varsa cila vb yapılır. Mis...
Bu şekilde yıkama motorunu,uzun vadede siyah kısımlar bembeyaz olur plastik aksamlar gevrekleşir. ben şampuan süngerle yıkıyorum sonra kurulayıp motor ve plastik aksamlara wd40 sıkıyorum yaldır yaldır oluyor
Kendi motorunu kendin yıka çünkü yıkamacılar temizler geçer ama sen yıkarsan bi yerde kusur varmı yokmu her hangi bir yerinde sıkıntı varmı v.s bunları yıkarken sen görürsün saygılarımla
benzinlikte yıkıyorumda artık evin önünde yıkarım
arkadaşlar tam aradığım konu. bende cbf150 var. bi kaç kere koyduğum otoparkta yıkattım. motorun rengi kırmızı ve sildikten 5 dk sonra parlaklığı gidiyo mat bi renk alıyo. yer yer beyazlıklar var.
plastik aksamıda siyahtan griye değilde nasıl desem beyaz lekeler var gibi.
bunun geri dönüşümü var mı? eski hali gibi olması için ne kullanmam lazım. yoksa iş işten geçti mi:(:(:(
Arkadaşlar bu konuda bildiklerimi paylaşmak istedim. Her kafadan bir ses çıkmış ama doğru bir tanedir. Ben bu sayacağım doğruların hepsini uygulayabiliyor muyum? Malesef hayır ama bu doğruları değimez.
Günlük binilen motora günlük su tutulmalı. Bu işlem motor sıcakken yapılmaz ve detejan kullanılmaz . Deterjanın içindeki kostik cilaya zarar verir. Günlük su tutmada yapışan toz, böcek ölüleri ve çamurlar yumuşak bir oto yıkama fırçasıyla çıkarlmalı. Asla basıçlı su kullanılmamalı. Eğer su çok kireçli ise mutlaka motorun üzerinde beyaz izler bırakır. Çözümü ise çok basit. Yıkadıktan sonra bir kovaya doldurduğunuz suya bir çay bardağı sirke döküp karıştırın ve bu suyu motora boca edin. Sirke sudaki kireci bağladığı için beyaz leke oluşumunu engeller. Bunu bulamazsanız bir şişe hazır su alıp en çok görünen yerlere dökebilirsiniz. Bu da çok işe yarar. Yıkama bittikten sonra mutlaka yumuşak pamuklu bir bezle kurulama yapmayı unutmayın. Son olarak -eğer Türkiye'de bulabilirseniz- temiz ve bir yolda iki üç dakikalık sürüş bezin giremediği aralardaki suyun buharlaşmasını sağlar. Günlük yıkama iki yarar sağlar: Birincisi motorunuzun paslanmasını geciktir. İkincisi detaylı temizlik yapacağımız zaman motora harcayacağımız süre kısalır. Uzun yol otobüslerinin temizliğinde bu hususlara çok dikkat edilir. Otobüs temiz gözükse bile her molada suyla temizlenir. Bu sayede koca otobüsün sefer sonundaki detaylı iç dış temizlik süresi yarım saati aşmaz. Biz de her zaman temiz bir otobüsle seyehat ederiz.
10 ile 20 günlük süreç içinde ise detaylı temizlik yapılmalı. Bu süreç hava şartları, kullandığımız motorun türü veya kullandığımız yol durumlarına göre değişebilir. Bu temizlikte deterjan kullanılır ancak kullanacağımız deterjan kostik içermeyen özel üretim yıkama şampuanı olmalı. Göz yakmayan bebe şampuanları da aynı işi görür. Bu temizliğe başlamadan önce yağ, su, zincir, fren balataları bakımı gibi şeyleri yaparsak bu bakımlardan sonra oluşabilecek olası kirlenmelere de fazladan vakit ayırmamış oluruz. Kova, fırça, sabunlu su muhteşem üçlüsü bizim ekipmanlarımızı oluşturmalı. Cant telleri veya cant kollarının aralarını da bir bez yardımıyla temizlemeyi unutmamalı. Mümkünse kısım kısım sabunlanıp kısım kısım durulanmalı. Çünkü sabunlu su motorun üzerinde kurursa boya ve cilaya zarar verir. Durulaması da daha zor olur. Son aşamada yine sirkeli su kullanabilirsiniz. Yukarıda yazdığı gibi pamuklu bezle kurulama şart. Rüzgar kurutması ise bu yollarda pek mantıklı görünmüyor.
Umarım çok karışık olmamıştır.
Bu arada daha önce paylaşılmış bir konu başlığını eklemek istedim. Yıkamadaki yanlış uygulamalar nelere mal oluyor resimde açık seçik orteda.
http://www.motosiklet.net/forum/fayd...-uyaridir.html
LİVE TO RİDE, RİDE TO LİVE!
Hortumla su tutma imkanım yok. O yüzden hazırlanıp iniyorum yanına.
Önce gaz yağı ile güzelce zinciri temizlerim. Sonra Motorumu fiber bezle nemlendirerek silerim. Fazla ıslak silmediğim için çizmemeye dikkat ederim. Bazen gaz yağından yardım aldığım olur. Çok az.
sprey temizliyiciler var. Kuru yıkama diye satarlar. Onunla biraz fıs fıs yaparım. Kuru fiber bezle silerim. Pırıl pırıl parlar.
O arada zincirim kurumuş olur. Güzelce yağlar bırakır çıkarım.
O gün de motorumu kullanmam.
Şimdi işlemim bu. Önümüzdeki cuma yeni motorum geliyor. Sıfır motor. Bu işlerde yanlış yaptığım bir şey var mı? Böyle yapma zarar verirsin diyen var mı?
Yani gaz yağı ile zorlu alanları temizlemenin boyaya mahsuru olur mu?
Bu kuru yıkama spreyi zararlı mı?
[IMG][/IMG]
bilgisi olan bilgilendirirse sevinirim. Yaklaşık 6 ay bu şekilde kullandım. Görünür bir zararı olmadı. Ama bu yeni motorumu uzun zaman kullanmayı planlıyorum. Satacak da olsam, alan arkadaşa iyi bir mal bırakmak isterim.
Bu kuru yıkama aleti gerçekten işe yarıyor. çarçabuk tertemiz oluyor az bir sıkma ile. O yüzden umarım zararlı değildir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)