Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yeni Kullanıcının İlk Görüşleri CBR 250 R

    REKLAM ALANI
  1. #1
    DoLPHiN2306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    cbr250r-R6-ktmrc200-ktmduke390
    Herkese selamlar arkadaşlar. Geçen haftalarda ilk motorumu aldım. Benim gibi yeni başlayacak arkadaşlara fikir vermesi açısından nacizane izlenimlerimi anlatayım dedim.Motor almadan önce tecrübem pek yoktu. vitesliyi de vitessizi de çok az kullanmış biriydim.Sadece ehliyet alırken 1-2 gün vitessizle turladım. Viteslide 10 km etmez toplamda. Başlangıç için hangi motoru alsam diye düşündüm. Hepimizin yaptığı gibi forumları araştırdım didik didik ettim. Barkın Abinin(Altın Elbiseli Adam) videolarını vs izledim. İlk motorumu hevesle sıfır almak istedim. Ondan dolayı 2. ellere bakmadım. Sıfırları araştırdım. İlk kararım ninja 250 idi. Tabi sonrasında 300 oldu. Fiyatı 18 binlerdeydi euro nun artmasından dolayı. Malesef ondan vazgeçmek zorunda kaldım. Bende Mecbur honda ya gittim. 2013 Model 250 r sahibi oldum. 2. elde de hızlı satabileceğim bi motor olsun istedim. Çünkü Eylüle düğünüm var. sıkışırsam satmak zorundayım İnternette 12250 Tl gibi bir rakam vardı. Şubede Nakit olarak 11750 tl ye aldım. 2014 Modellerin 14000 tl gibi bi beklentisi var bayi böyle dedi diye 2013 model aldım. Zaten bekleyemezdim yeni modelleri Nakit dediysek bankadan ihtiyaç kredisi Taşıt kredisi çekip ruhsatta rehinli olsun istemedim. zaten Çektiğim ihtiyaç kredisinin da faizi uçuk değil. Hatta fikir olması açısından rakam vereyim. 12000 tl çektim. 1 yılda geri ödemesi 13.100 tl gibi bir rakam oldu. Zaten kullanmış olduğum garanti bankasından çektim. plaka ruhsat sigorta gibi işlerle hiç uğraşmadım. Honda 500 tl lik bir masrafla halletti hepsini. Çalıştığım için trafiğe gidemezdim pek. Kazık yedim sanırım ama hayırlısı olsun Ekipman da almak zorundaydım haliyle. İlk aşamada kaskı ve eldivenlerimi aldım. Kaska nakit 350 tl eldivenlere de 50 tl ödedim. Branda aldım motoru korusun diye 40 tl. Ayrıca Zincir kilit aldım motoru bağlamak için. Güvenlikli sitede oturmama rağmen rahat uyuyamadım ilk hafta Motor kapalı garajdayken bile örttüm üstünü Neyse gel gelelim motor sahibi oldum. İlk almaya gittiğim gün Honda efe plazanın etrafında motorla çalıştım biraz. Başta debriyaja alışmaya çalıştım. 15-20 dk da rahatça turlayacak seviyeye geldim. Herkes içini rahat tutsun. Hiç bilmeden bile honda 250 lik bi motoru yarım saatte öğrenebiliyorsunuz.Tabi bisiklet tecrübeniz varsa En azından bi yerden bi yere yavaşça gidebilirsiniz. Hatta Nişanlım da motoru 1 hafta sonra denedi. Hiç tecrübesi olmamasına rağmen yarım saatte 1. vitesle kapalı alanda dönüp durabilecek seviyeye geldi. Neyse alıştım dedim motora. Eve doğru yola çıktım. İlk defa trafiğe motorla çıkmış olmama rağmen pek zorlanmadım. Dikiz aynalarına hakim olunca rahat oldu herşey. Kask entegre bluetooth luydu. Almaya gittiğim arkadaşımla beraber döndük. Yolda Sürekli konuşuyoduk. Arkamda arabayla beni takip etti. Sıkıştırmalara engel olmak açısından.Trafikte İlk olduğu için tedbir almıştım Ama sıkıntısız şekilde geldim eve. Sonrasında çıkıp motora alıştım iyice. 2 haftada 500 km gibi bir rakama ulaştım Trafikte şunu anladım. Supersport sayarsak cbr yi. Sürücülerin ön yargısı var bence. Serseri gözüyle bakıyolar biraz. Ama efendi davrandığınızda kesinlikle karşılığını alıyorsunuz. Egzoz u bağırtmazsanız makas atmazsanız geri dönüşü muhakkak oluyo. Yol vermek için 60-70 le giderken duranlar bile oldu. Belki de motoru eve bırakan arabayla işi olan arkadaşlardır Arkadan geldiğinizi görünce durmuş trafikte iki şeridin ortasına sığın diye size yer felan açıyolar. İyi niyetli sürücü bence epey var Gel gelelim bazen farkedilmediğimiz durumlar illa ki oluyor Bu gibi durumlarda ben hemen tepki veriyorum ki varlığımızı anlasınlar. Mesela sinyal vermeden şerit değiştirdiklerinde sıkıştıysam yanlarına gidiyorum motorun sinyalini işaret ediyorum. Durumu anladıklarına dair el işareti yapıp özür dilercesine kafa sallıyolar. Bende selam verip geçiyorum. O adam bakar diye artık ümit ediyorum yanına gidip camın dibinde egzoz bağırtmakta çözüm olabilir mi emin değilim ama onu da yapacağımız yerler olur muhakkak. Taksici Dolmuş gibileri ondan anlayabilir. Zaten en çok sıkıştırma onlarda mevcut Bu konuda çok dikkatli olmak gerekiyor.Ne kadar doğru bilmiyorum ama trafikte konumunuzu biraz siz belirliyorsunuz.şöyle anlatayım kırmızı ışıkta dururken şeriti ortalamazsanız yanınızdaki arabayla sizin aranıza sığmaya çalışan bi araba muhakkak oluyo. Kalkışta da sizi sıkıştırırcasına önünüze kırarak kalkıyo. Motoru rodajda olanlar için bu problem. Şeridi ortalayıp trafikte araba kullanır gibi giderseniz pek bi sıkıntı olmuyo. Bazı arkadaşlar şunu diyebilir. Arkadan gelen araba duramazsa felan iki araba arasında olmak daha ii. Evet bu doğru olabilir ama bu tamamen arka taraftan gelen trafiği izlemenizle alakalı.Yani aynaları sık kullanın.Sizle beraber yavaşladığından emin olun. hatta freni biraz sıkıp arka stop ışıklarını yakın ama fren yapmasanızda olur ışığa yaklaşırken. Arkadakini test edin.Caddenin akan trafik hızına göre ışıkta nerde duracağınızı kestirirsiniz. Bence kesin bi yargı olamaz ısığa göre caddeye göre değişir. Isıklarda 1. Viteste tutuyorum her zaman. Onumde araba bile olsa onla arama mesafe koyuyorum. Aynalardan ilk araba yanasana kadar izliyorum arkayı.Kaçış mesafesi bırakıyorum.Işıklarda arabasını sizin motorunuzla test etmeye çalışanlar illa ki olabilir ama gaza gelmeyin arkadaşlar Yolda giderken de Cidden her yaya her araba yola atlayacakmışçasına tedbirli gitmek lazım. Motor rodajda diye zorlamıyorum. 1-2 kere kamyonlardan uzaklaşmak için malesef bastım ama. Mecbur kaldım. o yüzden rodajı uzun yolda yapma imkanı olanlar onu ii değerlendirebilirler bence. Benim gibi haftanın 6 günü özel sektörde çalışanların işi zor Sonuç olarak motora alıştım gibi. Boş alanda fren de çalıştım dönüş de çalıştım. Hatta arka lastiği kitleyecek kadar kademeli olarak sert fren yaptım. Şimdi düz giderken arka lastik frenden ötürü kaysa bile sıkıntı yaşamıyorum. Yılların bisiklet kullanıcısı olduğumuz için sıkıntı olmuyo. Epey kısa mesafede durmayı öğrendim. Sağolsun motorun size çok büyük yardımı oluyor bu konuda. O yüzden başlangıç için bence gerçekten ii. Tam supersport olmadığı için oturuşu rahat. Seleside düşük olduğu için benim gibi 183 boyunda olanların ayakları yere tam basıyo.Kilom da 84. Motoroun kilosu da hafif. o yüzden bacaklarınız arasında rahatlıkla kontrol edebilirsiniz. İlk defa kullanıyo olmama rağmen daha hiç düşürmedim çok şükür. Netice de yanlışlarımla doğrularımla ilk izlenimlerim bunlar.Yeni başlayacak arkadaşlara fikir verebilir. Ben 3-4 yıl içimdeki tutkuyla yaşadım. Motor alamazdım okurken. Sadece ehliyetimi hazır ettim. Forumlarda her tür yazıyı okudum. Teoride herşeyi bilir haldeydim ama pratikte sıfırdım. Sağolsun o kadar teori işe yaradı Sonunda çalışıp kendi ayaklarım üzerinde durunca motor alabilecek seviyeye geldim çok şükür. Sizde yılmayın hevesleriniz bir gün gerçekleşir Sadece sabırlı olun. Hadi arkadaşlar tekeriniz düz bassın görüşürüz
    redlion999, Pianoblack, J3ASKAN ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Baraza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2013
    Şehir
    SAMSUN
    Motosikleti
    CBR 125R
    Çok güzel yazmışsınız,iyi günlerde kazasız belasız kullanın hayırlı olsun,her işin başı eğitim..Diğer ekipmanlarınızıda aman eksik etmeyin,iyi günler

  3. #3

    Üyelik
    13 Ekim 2013
    Walla çok faydalı yazı oldu bu benim için. Çünkü hala motor konusuna karar verebilmiş değilim. Ben de sizin gibi Kawasaki Ninja ile CBR arasında kalmıştım. Hatta ucuz başlayalım diye Yuki, Megelli gibi markaların 250 liklerine de baktım. Ama şu anda ibre kullanım kolaylığı, parça ve servis ağı ve 2. elde kolay satılması ile CBR a kaydı gibi.

    Benim neredeyse hiç vitesli motor tecrübem yok. Bu nedenle gaz-debriyaj-vites olayına alışamamaktan çekiniyorum biraz. Ama sizin motora alışmakla ilgili yazdıklarınız az da olsa içimi rahatlattı.

    Kazasız belasız kullanmanız dileği ile

  4. #4
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Sonunda benim gibi çıktı sonunda.. Neredeyse hiç motora binmemiş çevresinde motosiklet kültürü olmadan oluşan bir tutku..

    Birkaç konuda uyarayım sizi..

    Arka lastiği kontrollü şekilde limitlerinin üstünde kullanın.. Böylece yağışlı havalarda motosiklet sağa sola oynadığında( arka tekeri yanımda gördüm diyenlere inanın 2 kere yaşadım) yada göbekte dönerken yavaşlamanız gerektiğinde arkanın kaydığında ne olabileceğini kestirebilirsiniz.. Hatta eğlenebilirsiniz de.Düşük cc nin avantajı bu hata affediyor..

    Hava güzel az trafik varsa insanlar anlayışlı..Ancak tersi durumlarda o güleryüzlü insanlar önüne kırıyor.. Hazırlıklı olun..

    Trafikte sakin seyretmek ne yazık ki bizim için güvenli değil.. Önüme daha çok kırılıyordu.. Sürüş stiliniz dışarıdan 'dengesiz' görünsün.. Tahmin edilebilir ancak her an birşey yapacakmış izlenimi verin ki araçlar sizden uzak dursun.. Bu yüzden scooterları çok daha fazla sıkıştırıyorlar.Bunun en iyi yolu hafif slalom ile ani gaz verişleridir..Debriyajı sıkıp ara ara gaz verin hızınız değişmese bile hırlayan köpek etkisi yaratıp uzak tutar..

    Benim gibi kafanızda 15 tur attığınızı düşünüyorum..Buna devam edin çok yararını göreceksiniz..

    Ses kaynaklarını iyi kullanın.. Kornamız genelde road runner tarzı olduğu için bol bol kullanın..Benim kornamda cins bir sorun olduğundan ara ara gaz vererek(valla hoşuma gittiği için yapmıyorum,tamam biraz hoşuma gidiyor ancak önünüze atlayan yayaları başka türlü uzak tutamazsınız) orada olduğunuzu belli edin..

    Dururken araya girip arkadaki durduğunda tekrar önüne geçebilirsiniz..Öndeki arabanın arka sol çaprazında durun trafik ilerlemeye başladığında ön tekeri hemen arkadaki aracın önüne sokun.. En güvenli yöntem bu..

    AEA yı izliyorsunuzdur.. Onun dediği yavaş yarışı bulabildiğiniz her vakitte deneyin.. En çok işime yarayan konu o oldu..

  5. #5
    sSameT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2013
    Şehir
    Nevşehir
    Çok güzel bi yazı olmuş.
    Bende Cbr250R düşünüyorum şuan 125Mh DRİFT var bi 10/20bin kullanıp öğrenince İnşallah..

  6. #6

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2014 ybr esd
    hayırlı olsun.derhal ön arka michelin le değiştirin

  7. #7
    ilkervirlan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2014
    Şehir
    Kırklareli-Muğla
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 (2012)
    Hayırlı olsun. Aynı benim gibisin, tek fark ben geçen hafta Honda'nın Güvenli Sürüş 1 eğitimine katıldım. Kazasız keyifli sürüşler dilerim.

  8. #8
    DoLPHiN2306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    cbr250r-R6-ktmrc200-ktmduke390
    Bana göre Barkın Abi (AEA) Türkiyedeki motor sevdalılarının büyük şansı. Tüm videolarının izlenmesi gerek. Videolarındaki talimatlarına uyuyorum hep.

  9. #9
    suato21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2010
    Şehir
    İZMİR /DİYARBAKIR
    Motosikleti
    R1200GS/ZX10R
    Barkın abi,tarikat kur müridin olalım.Motosikletin hayırlısı olsun arkadaşım.Sıfır motosiklet alındığında,yapılması gereken ilk şey.Lastikleri değiştirmek,maliyetten kısmak için dandik lastikler takıyorlar..Değiştirmeyip düşmeyenlerde var ama düşende çoktur..Kazasız sürüşler dilerim..

  10. #10
    lickup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar 200NS için gün sayıyor
    Alıntı redlion999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonunda benim gibi çıktı sonunda.. Neredeyse hiç motora binmemiş çevresinde motosiklet kültürü olmadan oluşan bir tutku..

    Birkaç konuda uyarayım sizi..

    Arka lastiği kontrollü şekilde limitlerinin üstünde kullanın.. Böylece yağışlı havalarda motosiklet sağa sola oynadığında( arka tekeri yanımda gördüm diyenlere inanın 2 kere yaşadım) yada göbekte dönerken yavaşlamanız gerektiğinde arkanın kaydığında ne olabileceğini kestirebilirsiniz.. Hatta eğlenebilirsiniz de.Düşük cc nin avantajı bu hata affediyor..

    Hava güzel az trafik varsa insanlar anlayışlı..Ancak tersi durumlarda o güleryüzlü insanlar önüne kırıyor.. Hazırlıklı olun..

    Trafikte sakin seyretmek ne yazık ki bizim için güvenli değil.. Önüme daha çok kırılıyordu.. Sürüş stiliniz dışarıdan 'dengesiz' görünsün.. Tahmin edilebilir ancak her an birşey yapacakmış izlenimi verin ki araçlar sizden uzak dursun.. Bu yüzden scooterları çok daha fazla sıkıştırıyorlar.Bunun en iyi yolu hafif slalom ile ani gaz verişleridir..Debriyajı sıkıp ara ara gaz verin hızınız değişmese bile hırlayan köpek etkisi yaratıp uzak tutar..

    Benim gibi kafanızda 15 tur attığınızı düşünüyorum..Buna devam edin çok yararını göreceksiniz..

    Ses kaynaklarını iyi kullanın.. Kornamız genelde road runner tarzı olduğu için bol bol kullanın..Benim kornamda cins bir sorun olduğundan ara ara gaz vererek(valla hoşuma gittiği için yapmıyorum,tamam biraz hoşuma gidiyor ancak önünüze atlayan yayaları başka türlü uzak tutamazsınız) orada olduğunuzu belli edin..

    Dururken araya girip arkadaki durduğunda tekrar önüne geçebilirsiniz..Öndeki arabanın arka sol çaprazında durun trafik ilerlemeye başladığında ön tekeri hemen arkadaki aracın önüne sokun.. En güvenli yöntem bu..

    AEA yı izliyorsunuzdur.. Onun dediği yavaş yarışı bulabildiğiniz her vakitte deneyin.. En çok işime yarayan konu o oldu..
    3 hafta öncesi kaza yapana kadar bende çok sakin sürerdim. Işıklarda arabalar gibi hantal kalkardım ancak ta ki o mercedes gelip arkadan vurana kadar. Tarzımı değiştirdim bende, sert kullanıyorum artık 7k devirden aşağı düşürmüyorum. Arabaların arkasında seyretmiyorum en ufak boşlukta kurtulmaya çalışıyorum ve gerçektende işe yarıyor. Kendinizi riske etmeyecek şekilde agresif sürmek daha güvenli bence de.
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir...

  11. #11
    suato21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2010
    Şehir
    İZMİR /DİYARBAKIR
    Motosikleti
    R1200GS/ZX10R
    Alıntı lickup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3 hafta öncesi kaza yapana kadar bende çok sakin sürerdim. Işıklarda arabalar gibi hantal kalkardım ancak ta ki o mercedes gelip arkadan vurana kadar. Tarzımı değiştirdim bende, sert kullanıyorum artık 7k devirden aşağı düşürmüyorum. Arabaların arkasında seyretmiyorum en ufak boşlukta kurtulmaya çalışıyorum ve gerçektende işe yarıyor. Kendinizi riske etmeyecek şekilde agresif sürmek daha güvenli bence de.
    Aynen,aralarında kaldıkça.Ya sıkıştırıyorlar yada çarpıyorlar..Bende yoğun trafikte,en ufak aralıktan sıyrılıp gazlıyorum..Dikiz aynalarını tokuştura tokuştura gidiyorum,aralarında..
    Bahar Bulaştı Ya Hayata, Ağaca, Suya, İçimde Öyle Bir Seyahat Kımıldıyor Ki, Diren Direnebilirsen.Yüreğim Bavulunu Toplamış Çoktan .Ruhum Sırtlamış Çantasını.Uzaklar Çekiyor İçimdeki Seyyahın Tasmasını..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)