Hepsinden önce inşallah can kaybı yaşanmamıştır...
Transit önde, motorlu arkada seyir halinde ikiside sola dönecekleri yerde motorlu yandan gömmüş imajı veriyor...
Minibüs haklı gibi görünüyor. Lastik izlerinden anlaşılan arkadaşınız virajı iyi alamamakla beraber hızlıydı ki kaza olmuş. Tabi oluş şekli de önemli. Minibüs düz yolda giderken sinyalsiz mi döndü ? Motor da dönecek miydi yoksa düz mü gidecekti ? Takip mesafesini korumadığı için motorcu da kusur bulunur.
Minibüs son anda hamle yapıp dönmediyse motoru kullanan haklı... eğer motoru kullanan arkadan gelip virajı alamadıysa motoru kullanan haksız arkadan gelip çarpıyor gibi bir görüntü var...
Arkadaşlar öncelikle konuyu açan Furkan kardeşime teşekkür ederim
Olaya gelirsek ben düz yolumda gidiyorum yokuş aşağı sağdan sokak tan çıkan panelvan benim yokumu kesip karşı yöne geçecek ben sürücüye bakıyorum kısa bi korna yaparak beni gördüğünü görüyorum ve hızımı düşürmeden devam ediyorum fakat panelvan ani bir hareketle küçük adaya giriyor bende son anda farkediyorum fakat kafadan girmemek için gidonu sola kırıp panelvana omuz atarak yere düşüp karşı yola sürükleniyorum. Aklıma gelenleri hatırladıkça yazıcam
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:09 ----------
Sevgili kardeşim ben düz gidiyordum yokuş aşağı zaten burası cadde panelvan sokaktan direk benim yolumu kesip karşı gidiş yönüne çıkıyor
Jackal-64 kardeşim öncelikle geçmiş olsun.
Kaza tespit tutanağı tuttunuz mu?
Tuttuysanız krokisini nasıl çizdiniz?
Altındaki açıklama bölümüne neler yazdınız?
Olay sizin anlattığınız gibi kayda girerse suçlu karşı taraf olur.
Aksi takdirde suçu size yüklerler.
Seni gördüğünden adın gibi emin olsan bile yavaşlayıp işi sağlama almak bizim görevimiz.
Kimin suçlu olduğunun ne önemi var ki hem? Alacağın cevapla değişen birşey olmayacak. Biz en iyisi, motorcu kazaya karıştıysa suçludur diyelim.
Takip mesafesi ve azami hız kusurun var gibi duruyor. Yarı yarıya verilir.
Adam yola atlasa, birden sinyal verse bile kavşaklarda sollama yapılmaz ve güvenli takip mesafesinde seyredilir.
Görüldüğü üzere ve anlatılana göre motosiklet ana yoldan ilerliyor,panelvan sağ taraftan tali yoldan ana yola çıkıp karşıya geçmeye çalışıyor ve kaza oluyor..
Tabii ki de ana yoldan ilerleyen araç yani motosiklet haklı..
Ortada trafik ışığıda yok..
Kontrollü geçiş ve hız düşürmek güvenlik unsurları içerisinde yer alıyor ama motosiklet hız sınırları içerisindeyken kaza olunca panelvan sürücüsünün çıkıpta ''niye yavaşlamadın belki atlayacam yola'' diyebileceği bir durum yok..
katılıyorum motorsikletin hızı hız sınırları içerisindeyse diğer araç suçlu bulunmalı. Tali yoldan giren adamın ana yoldan gelen adamı gözlemesi gerekiyor. Ama tabi motorsikletliler olarak bizim haklı olunca bir karımız olmuyor malesef. Kardeşim sen bidahakine mutlaka yavaşla bırak geçiyor mu yola mı atlıyor napıyorsa yapsın. Geçmiş olsun inşallah sizde bir hasar yoktur.
Gökyüzünün güzelliğini görmeyenler, kuşların neden uçtuğunu asla bilemeyecekler
Minibüsün arka tekerinin bulunduğu yere bakılırsa, U dönüşü yapabilmek için sağ şeritten dönüşe başlamış. Kendince gerekli bir hareket yapmış olsa da arkadan araç gelirken yapılmaması gereken bir manevra. Şayet motosiklet son ana kadar minibüsün arkasında(sağ şeritte) ise ve son anda sol şeride geçti ise suçun bir kısmını üstlenir.
112ciyiz
motor şeridinde seyir halinde iken önüne kırıp diğer yola geçmek istemiş. Bu düpedüz motoru hiçe saymak ve kazaya sebep vermek.. tartışılmamalı bile..
Geçmiş olsun..büyük geçmiş olsun.
Geçmiş olsun Allah daha büyük kaza göstermesin .. Kazanın haklı olduğun tarafları ağırlıkta minibüs ana yola önüne aniden çıkmış , sinyal verdimi , aniden mi çıktı onları bilmiyoruz.Araçtaki hasara bakılırsa normal hız limitlerin de de olsan sağlam çarpmışsın.Tali yoldan önüne çıkmış sen de duramamış ve vurmuşsun , ''gördü zannettim'' yok biliyorsun motorda ..YAVAŞLAYACAĞIIIIZZ..ben ce halen o sistem geçerli ise 2/8 senin 6/8 aracın kusuru çıkar..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)