Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bugatti Veyron vs BMW S1000RR

    REKLAM ALANI
  1. #1
    AWESQME - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    2013 Honda CRF 250 L


    Videoyu daha önce çoğunuz izlemişinizdir. Bu konunun amacı videoyu göstermek değil, BMW S1000RR ın neden kazandığını teknik tabirlerle, matematikle, fizikle birinin açıklamasını ummak

    Çoğunuz işte Bugatti Veyron daha ağır bu sayede BMW S1000RR geçti filan dicektir ama bu kadar basit olduğunu sanmıyorum, çünkü milyon $ lık bir mühendislik dehası +1000 bg bir arabadan bahsediyoruz.

    Bir kaç teknik tabir ben ekliyim;

    - Bugatti Veyron 2 ton. 4 teker yani teker başı 500 kg eder. Ayrıca 4 çeker. Bunun üstüne +1000 bg yi de katalım.
    - BMW S1000RR 183 kg. 2 teker yani teker başı yük 91,5 kg ama motorda arkaya daha fazla ağırlık biner bunu herkes biliyor. Tek teker itiş gücü var ve 183 bg.

    Şurdan da inceleyebilirsiniz;

    BMW S1000RR Performans:

    Top speed: 305 km/h (190 mph)
    1/4 mile: 9.57 sec @ 251 km/h (156 mph)
    0–100 km/h: 3.1 sec / 43 m (141 ft)
    0–200 km/h: 6.9 sec / 209 m (686 ft)
    0–250 km/h: 10.4 sec / 426 m (1,398 ft)
    0–280 km/h: 14.8 sec / 750 m (2,460 ft)
    0–300 km/h: 19.1 sec / 1,112 m (3,648 ft)
    0-100 mph: 5.13 sec
    Standing mile (1.6 km): 24.98 sec @ 297.73 km/h (185 mph)
    Braking distance 250–0 km/h: 229 m (751 ft)

    Bugatti Veyron Performans:

    Top speed: 408.47 km/h (253.81 mph) (average) - Super Sport: 431.072 km/h (267.856 mph) (average)
    0–100 km/h (0.0–62.1 mph) 2.46 seconds
    0–300 km/h (0.0–186.4 mph) 16.7 seconds - Super Sport: 14.6 seconds
    0–240 km/h (0.0–149.1 mph) 9.8 seconds
    0–400 km/h (0.0–248.5 mph)[not in citation given] 55 second
    Standing quarter-mile (402 m) 10.2 seconds (standard), 9.9 seconds
    Braking 31.4 m (from 100 km/h to 0)

    0-100 km ye bakarsanız aslında Bugatti daha hızlı.

    Kaynak: BMW S1000RR - Bugatti Veyron

    NOT: Bu konuyu açmamın başlıca sebebi bu gün bir 4teker manyağı arkadaşımla 2teker manyağı olan ben, bu video üzerinden tartışmaya girdik ve kazanan olmadı

    Bu konuyu artık kararlaştırıp tozlu raflara kaldırmak istiyorum
    barodi bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Aslında cevabı sorunun kendi içinde vermişsin. Önemli olan beygir gücü veya ağırlıktan daha çok, güc/ağırlık oranıdır. Eğer iki araç için bir karşılaştırma yaparsak;

    Bugatti 1000 HP, 2000 kg kuru ağırlık ve sürücü ve yolcuyu hesaba katmasak bile 1000/2000=05 Yani her bir kg başına 0.5 HP var

    BMW 183 HP, 183 kg, sürücü ile beraber en az 280 kg. 183/280=0,65 Yani her bir kg. başına 0.63 HP var.

    Bu farkın dışında iki araç arasında aerodinamik sürtünme katsayıları açısından da çok fark var. S1000RR'ın havayı yaran aerodinamik kesidi daha küçük olduğundan belli hızlara kadar Bugatti'nin önünde yer alacaktır.

    +sürücü faktörleri, aktama organlarında ölçülen gerçek HP değerleri, gerçek yaş ağırlıklar (yakıt, yağ, soğutma sıvıları, hidrolikler) vs.vs...

    Videodakine benzer şartlarda S1000RR çoğunlukla Bugattiyi geçecektir. Ancak yarış biraz daha uzarsa S1000RR'ın soluğu yetmez, Bugatti alır başını gider. Son hız tamamen beygir gücüne bağlıdır. Ağırlığın etkisi yoktur. Yani oraya istersen 20 tonluk, 1000beygirlik bir tır koy, eğer yeteri kadar uzun bir yarış yaparsan o tır S1000RR'ı geçer
    AWESQME bunu beğendi.

  3. #3
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında cevabı sorunun kendi içinde vermişsin. Önemli olan beygir gücü veya ağırlıktan daha çok, güc/ağırlık oranıdır. Eğer iki araç için bir karşılaştırma yaparsak;

    Bugatti 1000 HP, 2000 kg kuru ağırlık ve sürücü ve yolcuyu hesaba katmasak bile 1000/2000=05 Yani her bir kg başına 0.5 HP var

    BMW 183 HP, 183 kg, sürücü ile beraber en az 280 kg. 183/280=0,65 Yani her bir kg. başına 0.63 HP var.

    Bu farkın dışında iki araç arasında aerodinamik sürtünme katsayıları açısından da çok fark var. S1000RR'ın havayı yaran aerodinamik kesidi daha küçük olduğundan belli hızlara kadar Bugatti'nin önünde yer alacaktır.

    +sürücü faktörleri, aktama organlarında ölçülen gerçek HP değerleri, gerçek yaş ağırlıklar (yakıt, yağ, soğutma sıvıları, hidrolikler) vs.vs...

    Videodakine benzer şartlarda S1000RR çoğunlukla Bugattiyi geçecektir. Ancak yarış biraz daha uzarsa S1000RR'ın soluğu yetmez, Bugatti alır başını gider. Son hız tamamen beygir gücüne bağlıdır. Ağırlığın etkisi yoktur. Yani oraya istersen 20 tonluk, 1000beygirlik bir tır koy, eğer yeteri kadar uzun bir yarış yaparsan o tır S1000RR'ı geçer
    uzun yarış harici doğru. bugatti 1dk tam gaz gidemiyor, deposu boşalıyor
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  4. #4
    AWESQME - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    2013 Honda CRF 250 L
    Ben de aynı şekilde düşünüyorum ama belki bu işten anlayan bir ustamız vardır bizi detaylı bir şekilde bilgilendirir diye konuyu açmak istedim.

  5. #5
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    mühendis değilim ama üniversite tercihinde yazmıştım
    aktarma organları, kullanılan dişli, çevirdikleri devir, o devire çıkabilme süresi, lastik kalınlığı, yanak yüksekliği, yerden yüksekliği falan, hava direnci... motorların kağıt üzerindeki verilerinden çok farklı bir sonuçta ortaya çıkabilir.

    konuyla çok alakalı değil ama paylaşımcılıklı olmak lazım
    teorik mekanik dersine ilk defa girdiğimde, hoca top mermisinin hareketi diye başlık attı ve anlatmaya başladı. dersin adı beni korkutmuştu ama işlediği konuyu görünce, aha dedim bu ders kolaymış, eski fizik 1 bilgileri keyifle dinlemeye başladım. sonra gerçek hayatta nasıl oluyormuş diye bakalım dedi ve bir problem yazdı. yazdığı top, 2. dünya savaşında kullanılmış, aynı ebatlarda, ağırlığı, barut miktarı falan. hesapladık 203km mesafeye çarpar çıktı.
    ama hoca bu durur mu? yapıştırdı cevabı bu top, 120 km mesafeye düşmüş, hava direncinden ötürü dedi.
    işte sıçmaya bu noktada başladık sınıfça. kullandığı tahta 12m^2, bu noktaya kadar 3m^2 kadar bir alanda konu anlatmıştı, hava direncini hesaplamak, 12m^2 tahtanın 2,5 defa dolmasına sebep oldu.
    boru değil dedim kendi kendime sonra, teorik mekanik
    kngsze ve grognard bunu beğendiler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)