Başlangıç için tavsiyelere ihtiyacım var.
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar,
Öncelikle ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. Ben de yeni başlayacağım o yüzden deneyimli arkadaşların her türlü yardımına ihtiyacım var. Başlangıç deyince akla tabi ki öncelikle motor seçimi geliyor konu hakkında çok forum okudum ama kendi profilime uygun soru soran arkadaşım yoktu o yüzden yeni konu açmak zorunda kaldım. Öncelikle kendimden bahsedeyim.
30 yaşındayım, İzmir'de yaşıyorum, dış ticaret uzmanıyım.
boyum 185 cm kilom 115 (evet malesef) ve cruizer meraklısıyım.
asla hız tutkum olmadı hep mütevazı bir insan olarak yaşadım. Arabamla bile giderken ibrem 120'yi pek geçmemiştir.
Motorumu (çoğunlukla) ev - iş arasında çevre yolunda kullanacağım ve iyice tecrübe edinmeden arkama yolcu almayacağım.
Üzerinde komik duracağım bir motor seçmek istemiyorum
seçtiğim motorumu tam teçhizatlı olarak kullanacağım ve motorumla ileri sürüş dersleri alacağım.
Bir motor al biraz bin sonra sat işleriyle uğraşmak istemiyorum ve al sat'tan zarar etmek istemiyorum.
çizdiğim bu profil çerçevesinde cruizer bir model olan hyosung GV650 ile başlayabilir miyim bu motoru alıp uzun süre "aklı başında ve bilinçli olarak" kullanmak istiyorum. Sizce bu mümkün müdür başarabilir miyim çünkü bu motoru çok sevdim.
Reklamlar
-
gv650 güzel bir modeldir ama o motoru en az 5 kere düşürmezseniz ben de bu üyeliği mi silerim motor çok ağır belki gv250 olur.
-
asa11 adlı üyeden alıntı
gv650 güzel bir modeldir ama o motoru en az 5 kere düşürmezseniz ben de bu üyeliği mi silerim motor çok ağır belki gv250 olur.
gv250 de güzel onun hakkında başlangıç motoru olabileceği hakkında forumlar okudum ama bu gv650 çok hoşuma gitti hani aklıbaşında kullanabilir miyim diye merak ettim.
-
Üzerine biraz daha ekleyip ybr-cbf almanı tavsiye ederim..
-
babaAkar adlı üyeden alıntı
Üzerine biraz daha ekleyip ybr-cbf almanı tavsiye ederim..
İyide bahsettiğim motorların ikisi de onlardan pahalı. değil mi ?
-
Bende öncelikle üzerine para ekleyip cbf ybr almanı öneririm ,Şaka bi yana RR lerede bak derim güzel motorları var.
-
Adam 185 ybr diyorsunuz. Arkadasin da dedigi gibi gv 250 ye bak ya da guc takıntın yoksa 125 lik endurolara bak. Ktm 390 da olabilir. Arastir piyasayi bulursun uygun birsey.
-
gv 250 ile basla onu vur kır parçala sonra suzukı c 800 e geç tam sana göre makina ama önce acemeligini at
-
-
http://www.gunceltrend.com Binicem üstüne... Vurucam kırbacı!
-
waffenSS adlı üyeden alıntı
gv 250 ile basla onu vur kır parçala sonra suzukı c 800 e geç tam sana göre makina ama önce acemeligini at
peki gv250 mi Regal Raptor mu ? bu arada bu gv650 konusunda hala düşünceliyim. Gerçi düşüp beynimi patlatmak da istemem tabi.
-
Ben de ufak tefek sayılmam hatta aynı ebatlardayız neredeyse
Ben motora GV 250 ile başlamıştım ve çok keyifli ve rahat bir motordur. Hız tutkunu da değilsen seni fazlası ile memnun eder.
-
hafiflik acemilikte candır
-
ectuna adlı üyeden alıntı
Valla net olmuş siz de mi 250 cc dersiniz ?
-
125 desem söversin diye mecburen 250 diyeceğim.
Ben tarafım bana sorma. Boyum 1.90 yaşım 40. Yıllarca üniversite de honda scooter kullandığım halde 30 undan sonra tekrar başlama niyeti ile önce aylarca 150lik honda ps kullandım. Vitesliye geçme kararım üzerine YBR aldım. Aylardır da 1.90 boyla YBR ile geziyorum.
Benim canım tatlı. 2 çocuğum var. onları yarı yolda (şahsi heveslerim için) bırakmak istemiyorum. Konu sadece denge değil gazı freni o kadar çok hata yapıyorum ki hala. Yolda aniden rüzgar çıkıyor, bazen biri atlıyor önüme, çukurlar oluyor. Arkadan sıkıştıranlar.
iyiden kani oluncaya kadar hiç niyetim yok büyütmeye. bir kaç kere hata yapar gibi olduğumda ise motor hafif olduğundan kolayca toparladım. Kaza yaşamadım.
Bundan sonra aklımda 250 lik inazuma var. 10bin 20bin kmde onun ile yaptıktan sonra asıl niyetim olan 750lik NC750X almayı planlıyorum. Gene yeterince iyi hissedersem tabii..
Beni ilgilendiren bir durum bu. Belki siz çok daha yeteneklisiniz, ya da ben pimpirikli davranıyorum. Benim elimden bu kadar geldiği için ben böyle yapıyorum. Direk büyük motorla başlayan da vardır mutlaka. Saygı duyuyorum.
Bütçem hazır olduğu halde KM yapıyorum açıkcası.
İnsan ömrün de 1-2 sene nedir ki. Neler geldi neler geçti. Fikirler değişiyor olaylar değişiyor. Benim acelem yok. Dün doğru dediğime bugün gülüyorum. O yüzden kendi fikrim ile hareket etmek yerine tecrübeleri araştırdım. Forum da pek çok yaşanmışlık göreceksin biraz çalışırsan. Ne tecrübeler aktarılmış.
Gerçek şu ki şu forumda nerede ise hiç bir konuda ortak fikir yok. Çeşit çeşit fikirler hep. Ama tek ortak konu bu düşük cc ile başlamak. Benim bilgisiz fikrimden değerlidir bu tecrübeler.
Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmaktan kaçınmak lazım.
Sevgiler...
=== Eğitim Şart ===
-
ectuna adlı üyeden alıntı
125 desem söversin diye mecburen 250 diyeceğim.
Ben tarafım bana sorma. Boyum 1.90 yaşım 40. Yıllarca üniversite de honda scooter kullandığım halde 30 undan sonra tekrar başlama niyeti ile önce aylarca 150lik honda ps kullandım. Vitesliye geçme kararım üzerine YBR aldım. Aylardır da 1.90 boyla YBR ile geziyorum.
Benim canım tatlı. 2 çocuğum var. onları yarı yolda (şahsi heveslerim için) bırakmak istemiyorum. Konu sadece denge değil gazı freni o kadar çok hata yapıyorum ki hala. Yolda aniden rüzgar çıkıyor, bazen biri atlıyor önüme, çukurlar oluyor. Arkadan sıkıştıranlar.
iyiden kani oluncaya kadar hiç niyetim yok büyütmeye. bir kaç kere hata yapar gibi olduğumda ise motor hafif olduğundan kolayca toparladım. Kaza yaşamadım.
Bundan sonra aklımda 250 lik inazuma var. 10bin 20bin kmde onun ile yaptıktan sonra asıl niyetim olan 750lik NC750X almayı planlıyorum. Gene yeterince iyi hissedersem tabii..
Beni ilgilendiren bir durum bu. Belki siz çok daha yeteneklisiniz, ya da ben pimpirikli davranıyorum. Benim elimden bu kadar geldiği için ben böyle yapıyorum. Direk büyük motorla başlayan da vardır mutlaka. Saygı duyuyorum.
Bütçem hazır olduğu halde KM yapıyorum açıkcası.
İnsan ömrün de 1-2 sene nedir ki. Neler geldi neler geçti. Fikirler değişiyor olaylar değişiyor. Benim acelem yok. Dün doğru dediğime bugün gülüyorum. O yüzden kendi fikrim ile hareket etmek yerine tecrübeleri araştırdım. Forum da pek çok yaşanmışlık göreceksin biraz çalışırsan. Ne tecrübeler aktarılmış.
Gerçek şu ki şu forumda nerede ise hiç bir konuda ortak fikir yok. Çeşit çeşit fikirler hep. Ama tek ortak konu bu düşük cc ile başlamak. Benim bilgisiz fikrimden değerlidir bu tecrübeler.
Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmaktan kaçınmak lazım.
Sevgiler...
Teşekkür ederim. Benim de bir bebeğim var daha çok küçük. Bahsettiğiniz şeyler önemli. Bakalım daha ehliyeti almadım herhalde fikrim daha çok değişecek. Ama ybr 125'in üzerinde komik durdum gerçekten bu iş biraz da keyif işi değil mi ? yani tamam 650'lik bir motor fazla güçlü olabiilir ama dediğiniz gibi 250lik bir cruizer motoru fazla trafiğe girmeden otobanda ev ile iş yeri arası kullanabilirim diye düşünüyorum iyice öğrenene kadar. Ve aldığım motoru da kolay kolay değiştirmem herhalde.
-
Çok uzun zamandır yeni başlayacak olanlardan böyle güzel ve mantıklı bir yazı okumamıştım. Tebrik ederim.
Sevdiğin tarzdaki motosikletler diğerlerine göre daha sakin mizaçları olduğundan ki çok şık olduğunu düşündüğüm ve beğendiğim GV 650 gayet güzel ve kullanılabilir bir motordur.
Ayrıca, yaş fiziksel özellikler ve buradaki anlatıma bakılırsa, eğitim konularını özellikle dikkat aldığında gayet te keyif alarak binersin.
Bu forumda en çok küçük cc ile başlayın diye yırtınan adamlardan biriyimdir. Hatta ilk defa birine 650 iyidir dedim. Ancak diğerleri için geçerli sebebim şuydu. Adamlar ya yüksek cc ve beygir gücü olan SS motosikletlerden, yada ağır ve yüksek kontrolü kaybedildiğinde ayakta tutabilmenin zor olduğu enduro motosikletler içindir.
Bu nedenle seçiminiz gayet mantıklı ve güzel. Ama tavsiyem motosikletinizi almadan önce eğitim alın Honda kendi motosikletleri ile eğitim veriyor.
Bir koç özel kuruluş ise kendi kullandığınız motosikletlerle eğitim veriyor ki tercihim budur.
Alaylı başlayıp kemikleşecek olan hatalı hareketlere başlamadan vazgeçmenizi sağlayacaktır bu eğitimler.
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
-
Sevgili büyüğüm abim öncelikle belirtmek isterim benimde boyum 1.90 kilom 110 cruiser hoş motorlar evet fakat yeni başlayan biri için sıkıntılı olabiliyor belki klişe olacak ama bir scooter ile başlamanı öneririm fakat gidipte kötü bir başlangıç insana tüm motor sevdasından soğutabilir ben sana bir PCX i araştırmanı öneririm üzerine oturup bir bakmanı öneririm yanlış anlaşılmak istemem pcx sürmedim fakat üzerine oturmak o rahatlık gerçekten bir his veriyor insana pek scooter sevmiyor olmama rağmen hoşuma giden motor olmuştur bir bakmanızda yarar var bizim gibi large insanlar için bulunmaz nimet (bu türde fiyat performans ürünleri olarak Sym ve Kmyco da güzeldir bakmanı tavsiye ederim) .
Ve hangi motor olursa olsun güvenlik tam olsun iyi forumlar.
-
Teşekkür ederim herhalde ehliyet aldıktan sonra karar vereceğim artık
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------
Sado39 adlı üyeden alıntı
Sevgili büyüğüm abim öncelikle belirtmek isterim benimde boyum 1.90 kilom 110 cruiser hoş motorlar evet fakat yeni başlayan biri için sıkıntılı olabiliyor belki klişe olacak ama bir scooter ile başlamanı öneririm fakat gidipte kötü bir başlangıç insana tüm motor sevdasından soğutabilir ben sana bir PCX i araştırmanı öneririm üzerine oturup bir bakmanı öneririm yanlış anlaşılmak istemem pcx sürmedim fakat üzerine oturmak o rahatlık gerçekten bir his veriyor insana pek scooter sevmiyor olmama rağmen hoşuma giden motor olmuştur bir bakmanızda yarar var bizim gibi large insanlar için bulunmaz nimet (bu türde fiyat performans ürünleri olarak Sym ve Kmyco da güzeldir bakmanı tavsiye ederim) .
Ve hangi motor olursa olsun güvenlik tam olsun iyi forumlar.
Scooter'a binmişliğim var lise zamanlarında gümrükleme stajı yaparken kısa mesafelerde gidip geldim. Sürücü kursumla anlaştım bir 5 ders scooterla trafik eğitimi 10 ders kadar da committer vitesli motorla ders alacağım. artık ondan sonra karar vereceğim bakalım ne alsam keyif verecek bana. gv650 naked tarzı gv250 biraz daha cruizer ama taviyeleriniz gerçekten faydalı oluyor çok teşekkür ederim.
-
Boyum 1,82... kilom 87..
Ben gv 250 alıcam ama... şehir içi trafikte motosiklet kullanmak, dur-kalk, refleksileri geliştirmek için öncelikli olarak bi commuter aldım ve en az 2 sene bunda km ve tecrübe yapıp sonrası cruiser düşünüyorum.. oturuş ve kullanış pozisyonu öğrenmek için daha uygun geldi..
yaptığım araştırma ve okuduğum yorumlardan edindiğim naçizane sonuç bu oldu...
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler