Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ön dişli segman mantığı?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Kasım 2012
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Merhaba arkadaşlar

    Dün benim motorun ön dişlisinden tıkır tıkır ses geldi kapağı söktüm baktım dişli sağa sola oynuyor ama vidalar falan sabit gevşeme yok. dişliden sonra 1 pul 1 sıyrılmış segman tekrar pul sonra sağlam segman vardı. muhtemelen benden önceki sahibi takmış.
    Şimdi ben dişliden sonra sağlam segmanı takıp sonra pul sonra aşınmış segmanı taktım şimdilik bir sorun görünmüyor. İnternetten araştırdığımda resimlerde hep 1 tane segman görüyorum. Benim asıl merak ettiğim bu segmanın bu dişliyi nasıl sabitlediği? Çünkü segmanın vida yerine denk getirip takıyorum ama segmandaki dişler zaten milin boşluklarına göre giriyor? Yani mile segmanı takınca dönse ve segman dişlisi ile mil dişlisi birbirine keletlense anlarım ama bu şekildeki segmanın mantığını anlamadım. ben yinede bugün yeni segman alıp değiştireceğim ne olur ne olmaz diye ama böyle olunca mantığını çözemediğim için tereddütte kaldım mildeki yuvarlak yere şu piston segmanları gibi yada debriyaj tasının segmanı gibi bir segman takılmalı diye düşünüyorum var mı böyle bir segman?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    segmanı nerden karıştırdın işin içine bilmiyorum ama ön dişli benim motorda da oynuyor,yani öyle olması gerekiyormuş.
    tıkır tıkır ses geliyorsa yağla

  3. #3

    Üyelik
    06 Kasım 2012
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    segman dediğim aşağıdaki malzeme. oynama dediğimde bildiğin yerinden yani milden komple çıkıyor.



  4. #4
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    ya segman bozuk yada mildeki yatak bozuk.

    insallah sadece dişli segmanında sorun vardır yoksa komple motorun dagıtılıp sanzımandaki mil değişmeli

  5. #5

    Üyelik
    06 Kasım 2012
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    valla abi mili kontrol ettim bir sıkıntı görünmüyor bende şimdi yiba çarşısından yeni dişli aldım segman aldım oradan hırdavatçılara gittim bu arka tekerin ince segmanı varya debriyajında göbeğinde olan ince siyah segman ondan da aldım ki sağlam olsun diye sonuçta can taşıyoruz 10 liradan kaçmaktansa işi sağlama alayım dedim. dişliyide almışken 18T aldım orjinali 17T idi. işimle ev arası 20km hergün gidip geliyorum ve uzun yol gibi gidiyorum bana torktan çok düşük devir yakıt tasarrufu lazım, sonuçta ben hız,kalkış yapmıyorum. değiştirmişken onu takacağım. Bugün kontrol ettim 80 ile giderken tam 6500 devirde bakalım 18T takınca ne olacak.
    cenkito bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    06 Kasım 2012
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    arkadaşlar yaptığım işlemlerden sonra geri dönüp cevaplarını yazıyorum ki sonra okuyanlara faydası olsun. 18T dişliyi taktım yeni aldığım segmanı takmak biraz uğraştırdı mile sokunca vida yerlerini denk getirmek işin biraz uğraştım ama oldu. 18T dişli kapağına biraz sürtüyordu 5-10km sonra orayı aşındırmış ve sürtme olayı kendi kendine çözüldü 18T takınca dedimki keşke önce taksaydım motoru boşu boşuna yüksek devirde zorluyormuşuz. bugün baktım 80le giderken eskiden 6500 devirdeydi şimdi 5600-5700 civarlarında buda hem yakıt tasarrufu hemde uzun yolda motoru daha çok ısındırmadan rahat gitmesini sağlayacak. açıkcası tork olayında öyle çok hissedilecek bir eksiklik hissetmedim. şahsi görüşüm dişliyi 18T ile değişmesinden yana tabii sadece 1T arttırdım hani çoğu kişi arkayı küçültüp önü büyütüyor falan ozaman ciddi farklar oluşur görüşündeyim. o kadar gerek yok.
    cenkito bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)