Avrasya Tüneli, halen yapım aşamasında bulunan Marmaray’ın 1 km paralelinde Boğazı aşan alternatif bir yol sağlamak yoluyla mevcut yoğunluğu hafifletmeye katkıda bulunmak için tasarlanmıştır. Yeni güzergah ile Kazlıçeşme ile Göztepe arasındaki yolculuk süresi ciddi ölçüde azalacaktır. Böylece ulaşım kolaylığı, azalan seyahat süresi ve artan güvenilirlik gibi önemli ekonomik faydalar sağlanacak, yakıt tüketimi, sera gazı ve diğer emisyonlarda ve gürültü kirliliğinde azalmalar meydana gelecektir.
Verilerle Avrasya Tüneli
» Avrasya Tüneli, gelişmiş erişim olanağı, azalan seyahat süreleri ve artan güvenilirlik sayesinde İstanbul’a ekonomik ve sosyal değer katan güvenli bir ulaşım altyapısıdır.
» Boğaz geçişi tüneli ikişer şeritli ve iki katlı olarak inşa edilecektir.
» Tünel yalnızca hafif araçların (otomobiller) kullanımına izin verilecek şekilde tasarlanmıştır. Tünelden ticari ruhsatlı tüm araçlar dahil ağır taşıtlar veya iki tekerlekli araçlar (motosiklet, bisiklet) ve yayalar geçemeyecektir.
» Avrasya Tüneli, mevcut Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinin trafik yüklerini paylaşarak İstanbul’un daha dengeli bir şehiriçi ulaşımı hedefine katkıda bulunacaktır.
» Avrasya Tüneli, Anadolu ile Trakya arasında doğrudan ulaşım olanağı sağlayacak olan bir "transit" güzergah yaratacaktır.
» Avrupa yakası bağlantı yolu, İstanbul Boğazı geçişi ve Anadolu yakası bağlantı yolu ile birlikte Avrasya Tüneli üç bölümden oluşmaktadır.
» Tünelin Boğaz geçişi 5.4 km olacaktır.
» Boğaz geçişi tünelinde TBM (Tunnel Boring Machine – Tünel Kazma Makinesi) adı verilen teknolojiden yararlanılacaktır.
» Avrasya Tüneli'nin tercih edilmesinde öne çıkacak özelliklerinden biri de olumsuz hava koşullarından hiçbir surette etkilenmemesidir.
» Yapı güvenliğinin üst düzeyde olması, Avrasya Tüneli'nin ihtiyaç halinde sığınak olarak kullanılmasına imkan tanıyacaktır.
» Avrasya Tüneli, Avrupa yakasında Atatürk Havalimanı ve Anadolu yakasında Sabiha Gökçen Havalimanı arasındaki en pratik güzergah olacaktır. Avrasya Tüneli'nin iki havalimanı arasında sağlayacağı entegrasyonun İstanbul'un uluslararası hava ulaşımındaki konumuna önemli katkıda bulunması beklenmektedir.
» Avrasya Tüneli Projesi'nin trafik etütleri 2008 yılında başlatılmış ve bu amaçla kent ulaşımı planlaması alanında uluslararası uzman kuruluşlar görevlendirilmiştir. Bugüne kadar yapılan ve halen süregelen gelişkin modellemelerde proje güzergahtan etkilenecek trafik ile birlikte İstanbul kent içi ulaşımı ve kıtalararası geçişler Jacobs Danışmanlık firması tarafından gerçekleştirilen simülasyonlarla ele alınmıştır.
» Anadolu yakasından başlayacak olan tünel inşaatı, TBM makinesinin deniz tabanının yaklaşık (deniz tabanına en yakın noktada) 25 metre altından toprağı kazarak ve iç çeperleri oluşturarak ilerlemesi sonucunda Avrupa yakasında tamamlanacaktır.
» Boğaz geçişinin dışında kalan bağlantı tünellerinin inşası ise NATM (New Austrian Tunnel Method – Yeni Avusturya Tünel Yöntemi) yöntemiyle gerçekleştirilecektir.
» Avrasya Tüneli’nin yüklenicisi ATAŞ, her biri büyük ölçekli altyapı ve ulaşım projeleriyle tanınan yerli ve yabancı firmaların ortaklığında kurulmuştur.
» ATAŞ’ın ortakları Türkiye’den Yapı Merkezi ve Kore merkezli SK E&C firmalarıdır.
» Yapı Merkezi’nin proje lideri olarak konumlandığı ATAŞ’ın her bir ortağı, dünyanın farklı bölgelerinde kazandıkları deneyimleri Avrasya Tüneli’ne aktararak kendi teknik uzmanlıklarıyla projeye katkı sağlamaktadır.
» ATAŞ, Türkiye’nin reel ekonomisine kazandırdığı uluslararası öz sermaye ile de öne çıkmaktadır. ATAŞ’ın 25 milyon TL’lik öz sermaye ile kuruluşuyla birlikte, Türkiye’ye 18 milyon TL yabancı öz sermaye katılımını taahhüt etmiştir. Bu rakam, ITO sıralamasına göre 2009 yılının en yüksek yabancı öz sermaye katkısıdır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:17 ----------
Tünel yalnızca hafif araçların (otomobiller) kullanımına izin verilecek şekilde tasarlanmıştır. Tünelden ticari ruhsatlı tüm araçlar dahil ağır taşıtlar veya iki tekerlekli araçlar (motosiklet, bisiklet) ve yayalar geçemeyecektir.