Debriyaj Plaka Vidası Kırıldı ( Uzmanlık içerir )
Reklamlar
-
bir tornacı olarak söylüyorum kaynak işine asla girmeyin, ısınan parça çarpılır ve malzeme de alüminyum olduğu için bu çarpılma daha çok olur
freze tezgahında delik merkezlenerek küçük çaplı matkapla delinir ve kırık civataları çıkarmak için konik sol vida takımlar var (kılavuza benzer)
bu takımla %70 çıkarılır, çıkmaz ise en son çare civata ölçüsüne göre helicoil takılır
(montaj yaparken tork anahtarı ile tork değerine göre sıkarsanız böyle durumlar başınıza gelmez)
Reklamlar
-
arkadşlar merhaba
bugün motoru söktüm yağ çekme aparatını dremel ile traşlayınca yerine oturdu baskı balatayı çıkarttım arkaından alttaki plakasını çıkardım kırılan vidayı çıkarmak için şarjı vidalamaların yanında verilen delme setinin en küçüğü ile başladım vidayı döndürmeye çalışmaya ve tahmin ettiğim gibi vida kolayca çıktı. yalnız benim vidalama bosch'un 9v olanlarından yani biraz güç istiyor. sonuç olarak balatalara baktım gayet iyi durumdalar ve üzerindeki balatalar benim elimdeki sıfır balatalardan daha kaliteli duruyordu bende öylece kapattım o kırılan vida yerinede şimdilik bisiklet suluklarını takmak için alyan uçlu vidalar var ondan vardı elimde oraya tam oldu onu taktım. başına böyle birşey gelen olursa diye sonucu yazayım dedim. herkese yardımları için teşekkürler.
-
ercan_wrc adlı üyeden alıntı
arkadşlar merhaba
bugün motoru söktüm yağ çekme aparatını dremel ile traşlayınca yerine oturdu baskı balatayı çıkarttım arkaından alttaki plakasını çıkardım kırılan vidayı çıkarmak için şarjı vidalamaların yanında verilen delme setinin en küçüğü ile başladım vidayı döndürmeye çalışmaya ve tahmin ettiğim gibi vida kolayca çıktı. yalnız benim vidalama bosch'un 9v olanlarından yani biraz güç istiyor. sonuç olarak balatalara baktım gayet iyi durumdalar ve üzerindeki balatalar benim elimdeki sıfır balatalardan daha kaliteli duruyordu
bende öylece kapattım o kırılan vida yerinede şimdilik bisiklet suluklarını takmak için alyan uçlu vidalar var ondan vardı elimde oraya tam oldu onu taktım. başına böyle birşey gelen olursa diye sonucu yazayım dedim. herkese yardımları için teşekkürler.
kolayca halletmene sevindim. ama keske hazır hersey sökülüyken o 4 vidayıda değişseydin cok daha saglıklı olurdu.
oraya uydurdugun vida farklı oldugundan yuksek devirde balans yapacaktır. ama ne kadar etkiler bilemem.
tekrar gecmiş olsun
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
teşekkür ederim hocam. hiç vida tutmazken enaz 4-5bin kmdir biniyordum o şekilde vida almaya gidemediğim için enazından tutsun diye o vidayı taktım balatalar eskiyince kaliteli bir komple set alıp zaten değiştirmeyi düşünüyorum. asıl hayret ettiğim olay motoru aldığımdan bu zamana kadar 12bin km boyunca balata değiştirmedim ama elimdeki sıfır balata ile aynı seviyede görünüyordu, bu benim ilk motorum o nedenle balatalar ne kadar gider bilmiyorum
-
balataların gittiği süre, kalitesiyle alakalı olarak kullanıcıya baglı.
sürekli eli debriyajda kullanan birinde hemen biterken bilinçli baskasında cok daha uzun süre dayanır.
birde cros motora aynı balatayı tak, kullanım alanındaki zorlamalardan dolayı
cok daha kısa sürede sıyırır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)