Dişlilerde birşey yok. 20bin km daha gider.
Mert... Durum çok kötü değil, çok iyide değil. Aşınma var ama idare eder daha...
10.000KM-20.000KM gider diyenlere aldırış etme. Bu husus malzeme kalitesinden çok sürüş ile alakalıdır.
Şu ahmetin dediği, "20.000KM gider" dediğin dişliyi veya her hangi bir motorun dişlisini 1.000kilometrede yerim, parça pinçik yaparım
3-5.000Km kadar sür, daha sonra kaliteli takımla değiştir. Kafan rahat olur en azından...
Vites geçişleri için ise; Devir yüksek olduğu için 1'e atınca yığılma yapıyor. Biraz daha yavaşlayıp uygun devirde gaz vererek 1e at.
Motora ucuz diye 5bin km arayla araba yağı koyan mı dersin"20.000KM gider" dediğin dişliyi veya her hangi bir motorun dişlisini 1.000kilometrede yerim, parça pinçik yaparım
30bin gidecek dişliyi 2 haftada bitiren mi dersin
Km düşürme standart onu saymıyorum vs..
Sonra neden 2. elde motorlar son sahibini bekliyor
Arkadaşlar teşekkürler yorumlar için. O ustaya gıtmemeyı dusunuyorum
Bu arada 7000-8000 kmde değişim yapaym diyorum komple set. Veyahut sadece aynı orjinal veya bi tık kücük arka dişli alsam (devir arası uzasın diye) taksam zincir degismeden sıkıntı yaşar mıyım?
Birde bu dişlinin aşınması vitesten dolayı yaptığım olay yüzünden mi oluyor?
Ayrıca fotodaki gıbı baktım da bazı yerlerinde hafif sivrilmeler de var sıkıntıya sokmasın
Sevgili kardeşim. Senin önce iyi bir zincir-dişli temizliğine ihtiyacın var. O dişlinin hali ne öyle, resmen yağ kir içinde. Gazyağı, eldiven, küçük bir fırça ile güzelce temizle, kurula, daha sonra zincir yağı ile yağla. Temizlik yapınca sen bile şaşıracaksın yeni gibi olmuş diye.
Dişlinin durumu çok kötü durmuyor, çok da iyi durmuyor. Yani orta kalite gibi. Biraz daha bin, acemiliğini at, ondan sonra set halinde değiştir.
Zincirin/dişlinin yıpranmasının nedenleri bellidir. 1. Bakımsız bırakmak, 2. Kullanım tarzları. Kullanım tarzından kasıt, ani dip gaz açmak, ani gaz kapatmak şeklinde açıklanabilir. Bu durum hem motorada zarar verir. Gazı tatlı tatlı yedireceksin ve motoru devirlendireceksin. Özellikle yüksek cc lerde anı gaz açmalar tüm yükü zincir ve dişliye bindirir ve ömründen ömür alır. Sen yine dua et zincir dişli takımının fiyatı ucuz. Bizim gibi sırf zincire 400 tl versen, gaz açarken daha insaflı olursun )) Allah kaza bela vermesin.
O motoru kim kullandıysa gavurun malı niyetine binmiş. Dişliler BİTİK şu an kazaya sebep vermeye hazır. Dişlisi bu hale gelen motorda daha ne sorunlar çıkar. Normal yıpranma ile o hale gelmez dişli, belliki lastik yakmış, yağsız kullanmış, canını çıkarmış.
Dişliyi nasıl temizleyebilirim? Komple söküp mü temizlemem lazım ? Sanırım 2ten 1 e geçerken tıkır tıkır yapıp 1e geçmemesi sırasında aşındı dişliler..
Hocam ben anlamadı seni şuan. Herkes ortak bi şekilde biraz daha götürür vs demiş. Sen yok lastik yakmış, yağsız bırakmış bilmemne yapmış diyorsun. Bok atma gözünü seveyim atıyosan da efendi gibi bin. Dişliler bitik diye o kadar kişiden bir tek sen dedin. Ya bu arkadaşlar ortak konuda yalan söylüyor yada sen söylüyorsun.
Uykusuzçorap, daha zincir temizlemeyi bilmiyosun, 25kmh ile giderken 1e atsam bişey olurmu diyorsun, motorun m sinden haberin yok, böyle pis pis bk atma yalan söylüyorsun falan edepli olmanı öneririm. Senin 3 kuruşluk motorunun derdinde değil kimse gecenin bu saatinde.
Konu hakkında bilgin yok, yardımcı olalım dedik ama edepsizlik ediyorsun. Naparsan yap.
Gerek bu sitede gerekse de youtube de zincir temizliği ile ilgili videolar var. Buraya uzun uzun yazmadım. onları izlersen sana yararı olacaktır. En azından etrafında uzun süredir motor kullanan birileri vardır. yoksa bile git yanlarına tanış, bire bir yüz yüze sorularını onlara sor sana yardımcı olacaklardır. Hem tecrübelerinden de istifade edersin.
Ayrıca gerek bu sitede, gerekse de diğer ortamlarda motorsiklet üzerine yazılmış bol miktarda eğitici döküman var. Öncelikle onları okumanı, motor ile ilgili teorik bilgileri almanı, bu teorik bilgiler ile birlikte motoru kullanmanı şiddetle tavsiye ederim. Her sürüş sonrası, motoru stop ettirince sürüşünü kendince değerlendir. Yaptığın hataların neler olduğu, neden hatayı yaptığını değerlendir. Bu şekilde hata yapmamayı da öğrenmiş olursun.
Ben hala her sürüşümden sonra mutlaka durum değerlendirmesi yapıyorum, bunu alışkanlık haline getirdim, faydasını da çok gördüm. Halen daha okuduğum makalelerin üzerinden tekrar geçiyorum. Yani motorculukta tamam öğrendim bitti gitti olayı yok.
Motor sürmek büyük bir zevk işi olsa da eğitim dediğimiz olgu çok önemli. Herkes sonuçta motor kullanabilir, önemli olan ne kadar emniyetli kullandığıdır.
Eğer İzmir'de olsaydın sana her konuda yardımcı olurdum.
3 kuruşluk motor? 1. vites 30a kadar çıkıyorken 25 km de 1e atmamın neresi zorunuza gitti acaba? 3 kuruşluk dediğiniz motor? Başlagıç motorum ve ben bişey biliyorum demedim zaten öğrenmeye çalışıyorum. Gidip 1000rr motor almayada gücüm yeter paşa edebiyle başlangıcından öğreniyoruz bu işi ;)
Ayrıca naparsan yap bilmemne vs bayan tribi yapmazsan sevinirim. K.bakmayın arkadaşlar tartışma için.
Dostum, sana gerekli linkleri verdim bu işi adabıyla doğru düzgün öğren diye zaten.
Sen hala gelip buraya nasıl temizlerim diye yazıyorsun. Yazdıklarımıza itimat etmiyormusun hiç
Dişliyi çıkartmaya gerek yok. Ufak boya fırçalarıyla, boya yapar gibi gaz yağıyla temizle. Zaten linklerde her şey yazıyor...
Hocam yok temizleme işini çözdüm dişli deyince bende orayı söküp falan temizlerim sanırım diye düz mantık gittim yanlış anlaşılmasın en baştan beri burada yazan herkesin ve senin yazdıklarına itimat ediyorum sağolasın
Arkadaşlar gerekli cevapları vermiş zaten, ustaların sizden daha iyi bildiklerini veya daha iyi yapacaklarını sanmayın, nette bir sürü ayrıntılı bilgi ve belge var.
Özellikle öyle basit şeylerin için ustalara gitmeyin, zincir yağlamak, dişli değiştirmek, zincir gerginliğini ayarlamak, sadece biraz araştırın okuyun kendi ustanız olun
arkadaşım 2400 km az bi km değil. motoru aldığında zincirin çok bol şekilde olabilir sende ani kalkışlar ön dikmeye çalışmalar falan yaparken. zincir bol olduğu için dişliye ani vuruşlar yapar buda dişlerin ezilmesine neden olur. ama öyle çok büyük bi sıkıntı yok. elin anahtar tutuyorsa sen bile değiştirebilirsin. sitede bi çok abimizden değişim örnekleri var. ama acele etme yağsız bırakma yeter. kalın sağlıcakla
metin abi teşekkürler. Maalesef öğrenciyim burda takım taklavatım yok + elimden de gelmiyor öyle şeyler
Zincirimi , dişlimi temizleyip yağlayıp bir kaç bin daha kullanıp değişmeyi düşünüyorum..
vites kücültürken de ara gaz vererek düşürmeye başladım. Umarım benim gibi tecrübesiz arkadaşlara da faydalı olmuştur bu konu.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)