Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Kafamda deli sorular! (usta ve motor içerikli)

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Ahmet Abi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Motosikleti
    Subaru Xv
    Dişlilerde birşey yok. 20bin km daha gider.
    jackonbir bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Mert... Durum çok kötü değil, çok iyide değil. Aşınma var ama idare eder daha...
    10.000KM-20.000KM gider diyenlere aldırış etme. Bu husus malzeme kalitesinden çok sürüş ile alakalıdır.

    Şu ahmetin dediği, "20.000KM gider" dediğin dişliyi veya her hangi bir motorun dişlisini 1.000kilometrede yerim, parça pinçik yaparım

    3-5.000Km kadar sür, daha sonra kaliteli takımla değiştir. Kafan rahat olur en azından...
    Vites geçişleri için ise; Devir yüksek olduğu için 1'e atınca yığılma yapıyor. Biraz daha yavaşlayıp uygun devirde gaz vererek 1e at.
    cenkito bunu beğendi.

  3. #23
    Ahmet Abi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Motosikleti
    Subaru Xv
    "20.000KM gider" dediğin dişliyi veya her hangi bir motorun dişlisini 1.000kilometrede yerim, parça pinçik yaparım
    Motora ucuz diye 5bin km arayla araba yağı koyan mı dersin
    30bin gidecek dişliyi 2 haftada bitiren mi dersin
    Km düşürme standart onu saymıyorum vs..

    Sonra neden 2. elde motorlar son sahibini bekliyor

  4. #24

    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    tvs apache
    Alıntı Uykusuzcorap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hahah arkadaşlar sağolun ince göndermeleriniz için :D Napalım ilk motorumuz tecrübemiz yok olucak zamanla tecrübemiz En kısa zamanda vizeler sonrası temizleyip yağlamayı düşnüüyorum açıkcası.. tr_select arkadaşın verdiği bilgiler doğrultusunda..

    Bu arada fotoları çektim. Anlaşılmamışsa bir daha çekebilirim..

    http://i.hizliresim.com/xGVjN7.jpg

    http://i.hizliresim.com/eNPjBO.jpg

    http://i.hizliresim.com/wOgj4Z.jpg
    sağlam dişlilerin kardeşim

  5. #25
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Usta denilen eski bisiklet tamircisi seni gözüne kestirmiş. Böyle çakallara para kazandırma. Dişlilerin değişme zamanı gelmemiş.


  6. #26
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Ustan daha fazla para kazanmak istemiş olabilir ..

  7. #27

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Arkadaşlar teşekkürler yorumlar için. O ustaya gıtmemeyı dusunuyorum

    Bu arada 7000-8000 kmde değişim yapaym diyorum komple set. Veyahut sadece aynı orjinal veya bi tık kücük arka dişli alsam (devir arası uzasın diye) taksam zincir degismeden sıkıntı yaşar mıyım?

    Birde bu dişlinin aşınması vitesten dolayı yaptığım olay yüzünden mi oluyor?

    Ayrıca fotodaki gıbı baktım da bazı yerlerinde hafif sivrilmeler de var sıkıntıya sokmasın

  8. #28
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Sevgili kardeşim. Senin önce iyi bir zincir-dişli temizliğine ihtiyacın var. O dişlinin hali ne öyle, resmen yağ kir içinde. Gazyağı, eldiven, küçük bir fırça ile güzelce temizle, kurula, daha sonra zincir yağı ile yağla. Temizlik yapınca sen bile şaşıracaksın yeni gibi olmuş diye.
    Dişlinin durumu çok kötü durmuyor, çok da iyi durmuyor. Yani orta kalite gibi. Biraz daha bin, acemiliğini at, ondan sonra set halinde değiştir.
    Zincirin/dişlinin yıpranmasının nedenleri bellidir. 1. Bakımsız bırakmak, 2. Kullanım tarzları. Kullanım tarzından kasıt, ani dip gaz açmak, ani gaz kapatmak şeklinde açıklanabilir. Bu durum hem motorada zarar verir. Gazı tatlı tatlı yedireceksin ve motoru devirlendireceksin. Özellikle yüksek cc lerde anı gaz açmalar tüm yükü zincir ve dişliye bindirir ve ömründen ömür alır. Sen yine dua et zincir dişli takımının fiyatı ucuz. Bizim gibi sırf zincire 400 tl versen, gaz açarken daha insaflı olursun )) Allah kaza bela vermesin.
    Uykusuzcorap bunu beğendi.

  9. #29
    krd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    O motoru kim kullandıysa gavurun malı niyetine binmiş. Dişliler BİTİK şu an kazaya sebep vermeye hazır. Dişlisi bu hale gelen motorda daha ne sorunlar çıkar. Normal yıpranma ile o hale gelmez dişli, belliki lastik yakmış, yağsız kullanmış, canını çıkarmış.

  10. #30

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Alıntı metinkilic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili kardeşim. Senin önce iyi bir zincir-dişli temizliğine ihtiyacın var. O dişlinin hali ne öyle, resmen yağ kir içinde. Gazyağı, eldiven, küçük bir fırça ile güzelce temizle, kurula, daha sonra zincir yağı ile yağla. Temizlik yapınca sen bile şaşıracaksın yeni gibi olmuş diye.
    Dişlinin durumu çok kötü durmuyor, çok da iyi durmuyor. Yani orta kalite gibi. Biraz daha bin, acemiliğini at, ondan sonra set halinde değiştir.
    Zincirin/dişlinin yıpranmasının nedenleri bellidir. 1. Bakımsız bırakmak, 2. Kullanım tarzları. Kullanım tarzından kasıt, ani dip gaz açmak, ani gaz kapatmak şeklinde açıklanabilir. Bu durum hem motorada zarar verir. Gazı tatlı tatlı yedireceksin ve motoru devirlendireceksin. Özellikle yüksek cc lerde anı gaz açmalar tüm yükü zincir ve dişliye bindirir ve ömründen ömür alır. Sen yine dua et zincir dişli takımının fiyatı ucuz. Bizim gibi sırf zincire 400 tl versen, gaz açarken daha insaflı olursun )) Allah kaza bela vermesin.
    Dişliyi nasıl temizleyebilirim? Komple söküp mü temizlemem lazım ? Sanırım 2ten 1 e geçerken tıkır tıkır yapıp 1e geçmemesi sırasında aşındı dişliler..


    Alıntı krd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O motoru kim kullandıysa gavurun malı niyetine binmiş. Dişliler BİTİK şu an kazaya sebep vermeye hazır. Dişlisi bu hale gelen motorda daha ne sorunlar çıkar. Normal yıpranma ile o hale gelmez dişli, belliki lastik yakmış, yağsız kullanmış, canını çıkarmış.

    Hocam ben anlamadı seni şuan. Herkes ortak bi şekilde biraz daha götürür vs demiş. Sen yok lastik yakmış, yağsız bırakmış bilmemne yapmış diyorsun. Bok atma gözünü seveyim atıyosan da efendi gibi bin. Dişliler bitik diye o kadar kişiden bir tek sen dedin. Ya bu arkadaşlar ortak konuda yalan söylüyor yada sen söylüyorsun.

  11. #31
    krd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Uykusuzçorap, daha zincir temizlemeyi bilmiyosun, 25kmh ile giderken 1e atsam bişey olurmu diyorsun, motorun m sinden haberin yok, böyle pis pis bk atma yalan söylüyorsun falan edepli olmanı öneririm. Senin 3 kuruşluk motorunun derdinde değil kimse gecenin bu saatinde.

    Konu hakkında bilgin yok, yardımcı olalım dedik ama edepsizlik ediyorsun. Naparsan yap.

  12. #32
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Gerek bu sitede gerekse de youtube de zincir temizliği ile ilgili videolar var. Buraya uzun uzun yazmadım. onları izlersen sana yararı olacaktır. En azından etrafında uzun süredir motor kullanan birileri vardır. yoksa bile git yanlarına tanış, bire bir yüz yüze sorularını onlara sor sana yardımcı olacaklardır. Hem tecrübelerinden de istifade edersin.
    Ayrıca gerek bu sitede, gerekse de diğer ortamlarda motorsiklet üzerine yazılmış bol miktarda eğitici döküman var. Öncelikle onları okumanı, motor ile ilgili teorik bilgileri almanı, bu teorik bilgiler ile birlikte motoru kullanmanı şiddetle tavsiye ederim. Her sürüş sonrası, motoru stop ettirince sürüşünü kendince değerlendir. Yaptığın hataların neler olduğu, neden hatayı yaptığını değerlendir. Bu şekilde hata yapmamayı da öğrenmiş olursun.
    Ben hala her sürüşümden sonra mutlaka durum değerlendirmesi yapıyorum, bunu alışkanlık haline getirdim, faydasını da çok gördüm. Halen daha okuduğum makalelerin üzerinden tekrar geçiyorum. Yani motorculukta tamam öğrendim bitti gitti olayı yok.
    Motor sürmek büyük bir zevk işi olsa da eğitim dediğimiz olgu çok önemli. Herkes sonuçta motor kullanabilir, önemli olan ne kadar emniyetli kullandığıdır.
    Eğer İzmir'de olsaydın sana her konuda yardımcı olurdum.
    Uykusuzcorap bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    3 kuruşluk motor? 1. vites 30a kadar çıkıyorken 25 km de 1e atmamın neresi zorunuza gitti acaba? 3 kuruşluk dediğiniz motor? Başlagıç motorum ve ben bişey biliyorum demedim zaten öğrenmeye çalışıyorum. Gidip 1000rr motor almayada gücüm yeter paşa edebiyle başlangıcından öğreniyoruz bu işi ;)

    Ayrıca naparsan yap bilmemne vs bayan tribi yapmazsan sevinirim. K.bakmayın arkadaşlar tartışma için.

  14. #34
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Dostum, sana gerekli linkleri verdim bu işi adabıyla doğru düzgün öğren diye zaten.

    Sen hala gelip buraya nasıl temizlerim diye yazıyorsun. Yazdıklarımıza itimat etmiyormusun hiç

    Dişliyi çıkartmaya gerek yok. Ufak boya fırçalarıyla, boya yapar gibi gaz yağıyla temizle. Zaten linklerde her şey yazıyor...

  15. #35

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Hocam yok temizleme işini çözdüm dişli deyince bende orayı söküp falan temizlerim sanırım diye düz mantık gittim yanlış anlaşılmasın en baştan beri burada yazan herkesin ve senin yazdıklarına itimat ediyorum sağolasın

  16. #36
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Arkadaşlar gerekli cevapları vermiş zaten, ustaların sizden daha iyi bildiklerini veya daha iyi yapacaklarını sanmayın, nette bir sürü ayrıntılı bilgi ve belge var.
    Özellikle öyle basit şeylerin için ustalara gitmeyin, zincir yağlamak, dişli değiştirmek, zincir gerginliğini ayarlamak, sadece biraz araştırın okuyun kendi ustanız olun

  17. #37
    metin_006 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2012
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    mondial 100ugk + jawa cz180
    arkadaşım 2400 km az bi km değil. motoru aldığında zincirin çok bol şekilde olabilir sende ani kalkışlar ön dikmeye çalışmalar falan yaparken. zincir bol olduğu için dişliye ani vuruşlar yapar buda dişlerin ezilmesine neden olur. ama öyle çok büyük bi sıkıntı yok. elin anahtar tutuyorsa sen bile değiştirebilirsin. sitede bi çok abimizden değişim örnekleri var. ama acele etme yağsız bırakma yeter. kalın sağlıcakla

  18. #38

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    metin abi teşekkürler. Maalesef öğrenciyim burda takım taklavatım yok + elimden de gelmiyor öyle şeyler

    Zincirimi , dişlimi temizleyip yağlayıp bir kaç bin daha kullanıp değişmeyi düşünüyorum..

    vites kücültürken de ara gaz vererek düşürmeye başladım. Umarım benim gibi tecrübesiz arkadaşlara da faydalı olmuştur bu konu.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)