Kafamda deli sorular! (usta ve motor içerikli)
Reklamlar
-
Selamlar. İlk motoruma sahibim. Tvs apache 2013 model. 1 ay oldu alalı. 1600 kmde aldım 2400 kmye geldi. Herneyse gittiğim bir usta var 1900 kmde yağını değiştirdiğim. Velhasıl kelam gçeen gün zinciri yağlamayı bilmediğim için zincir yağlatmak ve gerdirmek için ona götürdüm. Zinciri gerdirdi. Fakat;
Zinciri yağlarken temizlemeden değişik bir yağla ayaklığa alıp tekerleği çevirerek yağladı. Hiç bir temizlik vs yapmadı. İçimden dedim ulan mert bunu mu yapamadın bu mu zincir temizliği ve yağlamak. Netten bakmıştım oysaki öyle değildi! Bir daha o ustaya gitmemeye karar verdim. Sizce zincir yağlama ve temizliği böyle mi olmalı vede kaç kmde bir olmalı?
2.ci olarak 2400 kmde ki motora arka dişlin aşınmış (ne demekse artık) 1 aylık ömrü var. 1 ay sonra gel değiştirirz dedi. Şaşırdım. 2400 kmde motor. Rodajdan cıkar cıkmaz ben satn almıştım. Apachede de bilirsiniz titreşim için arkaya 43 mü 44 mü ne dişli takıyorlar zincir vs değişmeden. Tek dişlimi değiştircez ne kadar tutar dedim komple set onlar 100 tl civarı dedi. 1 ay sonra gel dedi. Ve oradan çıktım geldim. Zincir yağlandıktan hemen sonra motorumu yıkadı ve kurulanınca bindim. Yani çok saçma işler oldu. Sizce neler yapmalıyım? İnternetten zincir temizleme spreyi ve yağlama spreyi sipariş verip kendim yapayım diyorum. Bu dişli işine ne diceksiniz? Ayrıca ustayı değişmelimiyim
Reklamlar
-
Konu ve konu içerisinde geçen linkleri okursanız... İlah olursunuz bu konuda, selametle ...
İlk önce bunu okuyun. Sonra diğer linkteki konuyu.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...uel-subat.html
---------------------------
http://www.motosiklet.net/forum/moto...temizligi.html
-
1. zincir ile ilgili 30 tane konu var, onlardan yararlan.
2- 15 liraya ben arka dişli değiştiriyorum (işçilik dahil), usta sıvazlamış seni bekliyor haberin olsun.
3- eğer hakikaten ustanın dediği gibi arka dişli aşınmış ise senin motor 1600 de değilmiş, km düşürmüşler.
4-usta set dediyse ön dişli+arka dişli+zincir demek istemiş. Sadece dişli 5 lira falan.
5- Ustayı Allahla başbaşa bırak.
-
Tecrübe bir çok yolla kazanılır. Siz de maalesef para vererek kazanmış oldunuz.
Dişli değişimini bilmiyorum ama zincir temizliğini kendiniz gayet güzel yapabilirsiniz. İzmirde olsanız malzemeyi alırdınız işçiliği hallederdik.
-
2400 km'de dişli eskimez. Eskimişse gerçekten ya çok daha büyük bir sorunun var ya da 2400 km'de değilsin.
Çoğu serviste (TVS) zincir temizlenmiyor, eğer sen ekstra para verip bunu istemezsen. Normalde 300 - 500km arası yağlama, 2 yağlamada bir de temizleme önerilir.
Komple orjinal set 100 lira değil. Daha pahalı. Muhtemelen orjinal değil.
-
Arkadaşlar eşeğin aklına karpuz kabuğu soktunuz iyimi ! :D İzmirde değilim maalesef çanakkaledeyim. Arkadaşlar şöyle bi durum var mantık olarak 1400kmde değil demişsiniz ama motoru çok temiz vaziyette aldım ben. Aldığımda nokta çizik yokken benden ötürü artık onlar var öyle söyleyeyim. Lastikleri orjinal fabrika lastikleri. Üzerinde dişleri duruyordu o konuda sıkıntım yok.
Acaba benden ötürümü dişlide sıkıntı oldu? Mesela 25 le giderken boşa alayım derken 1.vitese geçiyorum yanlışlıkla. Debriyaj komple sıkılı olmasına rağmen sanki yarım debriyaj yapmışcasına tırıtıırıtır yapıp vites geçmiyor biraz daha frene basıp hızım düşünce geçiyor. Bu sebepten olabilirmi? Bunun neden olduğunu çözemedim..
Ayrıca dişliyi tek değiştirmek istemedi yoksa dişli ucuzda komple zincir-ön-arka dişli değiştirmek istedi o yüzden 100 tl falan dedi..
Motorumun 2 yıl garantisi var. Yağını değiştirmiştim. Orjinal servisine götürsem garanti dışı derler mi acaba? Ayrıca dişliye baktığımda hiçte aşınmış gibi de durmuyor ama ustaya da güvenmek istiyorum baya ilgileniyor gibi gözüküyor motorumla o sebepten bilemedim açıkcası..
Birde zincir yağlamak için hangi sprayi önerirsiniz?
-
Dişli olayı normal. Acemi birisi 1500 kilometrede hiç edebilir dişliyi. Kullanmaya bağlı anlayacağın.
Dişliyi tek değiştirmezler genelde uyumluluktan ötürü. Zincir ve dişli değişir, hepsi aradan çıkar bir kerede.
Zincir yağlamak dedin, sana verdiğim linklerde her şey yazıyor. Eğer üşenmeyip okursan cevaba erişirsin.
-
tr_select sağol hocam ilgin için. Not ettim. Okuyacağım. Yalnız acemi birisi değilim yani acemiyim ama yarım debriyaj sıkıpta vites atmıyorum.
Dediğim gibi 2. vitesten 1.e düşerken hızım 20 civarıysa vites geçmeyip tıırrrr diye bir ses çıkıyor o sırada daha fazla frenleyip hızımı düşürüp 1 e geçiyorum. Bunun civarı hızımın 1.vitese göre çok olmasımı? Normalde 1.viteste redlinea yakın yerde 32 km falan yapabiliyorken 2.vitesten 1.e düşerken böyle oluyor? Sıkıntısı nedir sizce.
-
Uykusuzcorap adlı üyeden alıntı
tr_select sağol hocam ilgin için. Not ettim. Okuyacağım. Yalnız acemi birisi değilim yani acemiyim ama yarım debriyaj sıkıpta vites atmıyorum.
Dediğim gibi 2. vitesten 1.e düşerken hızım 20 civarıysa vites geçmeyip tıırrrr diye bir ses çıkıyor o sırada daha fazla frenleyip hızımı düşürüp 1 e geçiyorum. Bunun civarı hızımın 1.vitese göre çok olmasımı? Normalde 1.viteste redlinea yakın yerde 32 km falan yapabiliyorken 2.vitesten 1.e düşerken böyle oluyor? Sıkıntısı nedir sizce.
Hocam ezbere bir şey söylemem yanlış olur. Bir bakmam gerekli tam anlamıyla yorum yapabilmem için. Ben genelde gaz vererek vites düşürdüğüm için bu tarz problemler ile karşılaşmam. Sizin olayda sanırım motorun bu denli bir tepki vermesi normal. Yığılma oluyormu öne ?
Bu arada vites değiştirmek demişken, şu konuyuda okuyun. Sürüşünüz tamamen değişecek.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...s-dusurun.html
Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.
-
Çok teşekkürler ilgin için. Evet zaten barkın reyizin de tvs apache videosunda bahsettiği gibi motorun ön amartisör yağı çok ince kalıyor hemen öne yığılıyor. 2den 1e attığımda hele seriysem bazen kayıyor gibi bile oluyor. Genelde bende gaz vererek düşürmeye çalışıyorum vitesi ama 2den 1 e geçerken bu sıkıntı oluyor. Sanırım dişlide sıkıntı olduysada bu yüzdendir diye tahmin ediyorum..
-
kardeşim açık açık yazayım
zincir olayı yağlarsan ses yapmaz 5000km gider yağlamazsan 4000km gider ses yapar zincir sesi çıt çıt diye
dişliler tek tek satılır set halinde zincir dişli 2x fiyatı 70 den 100e kadar cıkar
arka dişlin aşınmış dediğinede bakma daha ömrü vardır
-
ques1 adlı üyeden alıntı
kardeşim açık açık yazayım
zincir olayı yağlarsan ses yapmaz 5000km gider yağlamazsan 4000km gider ses yapar zincir sesi çıt çıt diye
dişliler tek tek satılır set halinde zincir dişli 2x fiyatı 70 den 100e kadar cıkar
arka dişlin aşınmış dediğinede bakma daha ömrü vardır
Yarın foto çekip buraya koyarım. Zincir dişli 2x fiyatı 70den 100e çıkar derken? Orjinali ne kadar ki komple set? Ayrıca ben tek arkanın falan değiştiğini duymuştum 44 yerıne 43 falan sıkıntı çıkartır mı ki? Veya yine 44 alsam sadece orjinal arka dişli. Komple set değişimi için çok erken gibi geldi açıkcası!
-
Dişliye 1 ay ömür biçmesi de apayrı bir olay bence.
Kardeşim sen benim ayda kaç km yaptığımı biliyor musun?
Belki ben pek sürmüyorum motoru??
O usta (!) bakmış anlamayan biri var karşısında, sen gel 1 ay sonra bi 100 lira bırak biz de yolumuzu bulalım demiş...
Dişlinin tam cepheden net bir fotoğrafını koyabilir misin?
-
Valla çözemedim bende durumu. Yarın arkadaşlar fotoğrafları çekip yükleyeceğim. Yorumlrınız için teşekkürler umarım fotoları yükledikten sonrada bu ilgiyi gösterirsiniz. Çok minnettar kalırım...
-
dişlileri o kadar az kmde yemek bence büyük bir başarı
birde 25 km hızda 2den 1 e atılmaz hızın 1. vitese uygun olmadığından yığılma yapar yığılma yapmasın diye gaz vererek vites değiştirilir ama genede 1.vites için hızın fazla.1.vitese kalkaren ve durmaya yakın geçirmeni tavsiye ederim.
-
Satmadan once öyle bir temizlik pasta cila yaparlarki aklın çıkar
Servis detaylı temizlik yapmaz zincire yüzünden yağlar gecer extra para verirsen belki detaylıca temizleyip yaglarlar
Önce gaz yagı ile temizle sonra zincir spreyleriyle yagla zincir spreyleri ozeldir saga sola sıcramaz
-
Dişlinin resmini çekip yollasana be adam!
-
hemen hemen 300 km de bir zinciri yağlamasın ama tecrübe işte :D kolay gelsin.ustanın şurdan bir yağ alda kendim yağla dememeside ilginç.
-
ön arka dişli minimum 20.000 km de değişir. bakarsın dişlilerin ucların sivrilme varsa değiştirilir.
zincir ise kurudukça yağlanır. 3-4 kademe uzayıncada yani işi bitince çöpe gider. yenisi takılır.(oringsizler için). zaten max. 10.000km de zincir değişmeli bence. koparsa feleğini şaşırtır. aynı zamanda ölürsün.
ayrıca hiçbir usta senin zincirini temizlemez. (oldu olacak leğen getirip ayaklarınıda yıkasın adam )
okadar zincir temizlemek istiyorsan alacaksın 1-2 litre gazyağı kendin temizleyeceksin. 1 kez yap, zaten bidaha ömrün boyunca yapmazsın. bukadar rezil birşey olamaz.
ben genede ustanı değiştir derim. şahsen 2500km de dişli değişecek diyen ustanın mahallesine uğramam
saygılar
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)