Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kafamda deli sorular! (usta ve motor içerikli)

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Selamlar. İlk motoruma sahibim. Tvs apache 2013 model. 1 ay oldu alalı. 1600 kmde aldım 2400 kmye geldi. Herneyse gittiğim bir usta var 1900 kmde yağını değiştirdiğim. Velhasıl kelam gçeen gün zinciri yağlamayı bilmediğim için zincir yağlatmak ve gerdirmek için ona götürdüm. Zinciri gerdirdi. Fakat;

    Zinciri yağlarken temizlemeden değişik bir yağla ayaklığa alıp tekerleği çevirerek yağladı. Hiç bir temizlik vs yapmadı. İçimden dedim ulan mert bunu mu yapamadın bu mu zincir temizliği ve yağlamak. Netten bakmıştım oysaki öyle değildi! Bir daha o ustaya gitmemeye karar verdim. Sizce zincir yağlama ve temizliği böyle mi olmalı vede kaç kmde bir olmalı?

    2.ci olarak 2400 kmde ki motora arka dişlin aşınmış (ne demekse artık) 1 aylık ömrü var. 1 ay sonra gel değiştirirz dedi. Şaşırdım. 2400 kmde motor. Rodajdan cıkar cıkmaz ben satn almıştım. Apachede de bilirsiniz titreşim için arkaya 43 mü 44 mü ne dişli takıyorlar zincir vs değişmeden. Tek dişlimi değiştircez ne kadar tutar dedim komple set onlar 100 tl civarı dedi. 1 ay sonra gel dedi. Ve oradan çıktım geldim. Zincir yağlandıktan hemen sonra motorumu yıkadı ve kurulanınca bindim. Yani çok saçma işler oldu. Sizce neler yapmalıyım? İnternetten zincir temizleme spreyi ve yağlama spreyi sipariş verip kendim yapayım diyorum. Bu dişli işine ne diceksiniz? Ayrıca ustayı değişmelimiyim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Konu ve konu içerisinde geçen linkleri okursanız... İlah olursunuz bu konuda, selametle ...
    İlk önce bunu okuyun. Sonra diğer linkteki konuyu.
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...uel-subat.html
    ---------------------------
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...temizligi.html

  3. #3
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    1. zincir ile ilgili 30 tane konu var, onlardan yararlan.

    2- 15 liraya ben arka dişli değiştiriyorum (işçilik dahil), usta sıvazlamış seni bekliyor haberin olsun.

    3- eğer hakikaten ustanın dediği gibi arka dişli aşınmış ise senin motor 1600 de değilmiş, km düşürmüşler.

    4-usta set dediyse ön dişli+arka dişli+zincir demek istemiş. Sadece dişli 5 lira falan.

    5- Ustayı Allahla başbaşa bırak.
    Uykusuzcorap bunu beğendi.

  4. #4
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Tecrübe bir çok yolla kazanılır. Siz de maalesef para vererek kazanmış oldunuz.

    Dişli değişimini bilmiyorum ama zincir temizliğini kendiniz gayet güzel yapabilirsiniz. İzmirde olsanız malzemeyi alırdınız işçiliği hallederdik.
    Uykusuzcorap bunu beğendi.

  5. #5
    zerzura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    Beykoz IST
    Motosikleti
    Yamaha FZ6N
    2400 km'de dişli eskimez. Eskimişse gerçekten ya çok daha büyük bir sorunun var ya da 2400 km'de değilsin.
    Çoğu serviste (TVS) zincir temizlenmiyor, eğer sen ekstra para verip bunu istemezsen. Normalde 300 - 500km arası yağlama, 2 yağlamada bir de temizleme önerilir.
    Komple orjinal set 100 lira değil. Daha pahalı. Muhtemelen orjinal değil.
    Uykusuzcorap bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Arkadaşlar eşeğin aklına karpuz kabuğu soktunuz iyimi ! :D İzmirde değilim maalesef çanakkaledeyim. Arkadaşlar şöyle bi durum var mantık olarak 1400kmde değil demişsiniz ama motoru çok temiz vaziyette aldım ben. Aldığımda nokta çizik yokken benden ötürü artık onlar var öyle söyleyeyim. Lastikleri orjinal fabrika lastikleri. Üzerinde dişleri duruyordu o konuda sıkıntım yok.

    Acaba benden ötürümü dişlide sıkıntı oldu? Mesela 25 le giderken boşa alayım derken 1.vitese geçiyorum yanlışlıkla. Debriyaj komple sıkılı olmasına rağmen sanki yarım debriyaj yapmışcasına tırıtıırıtır yapıp vites geçmiyor biraz daha frene basıp hızım düşünce geçiyor. Bu sebepten olabilirmi? Bunun neden olduğunu çözemedim..

    Ayrıca dişliyi tek değiştirmek istemedi yoksa dişli ucuzda komple zincir-ön-arka dişli değiştirmek istedi o yüzden 100 tl falan dedi..

    Motorumun 2 yıl garantisi var. Yağını değiştirmiştim. Orjinal servisine götürsem garanti dışı derler mi acaba? Ayrıca dişliye baktığımda hiçte aşınmış gibi de durmuyor ama ustaya da güvenmek istiyorum baya ilgileniyor gibi gözüküyor motorumla o sebepten bilemedim açıkcası..

    Birde zincir yağlamak için hangi sprayi önerirsiniz?

  7. #7
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Dişli olayı normal. Acemi birisi 1500 kilometrede hiç edebilir dişliyi. Kullanmaya bağlı anlayacağın.
    Dişliyi tek değiştirmezler genelde uyumluluktan ötürü. Zincir ve dişli değişir, hepsi aradan çıkar bir kerede.

    Zincir yağlamak dedin, sana verdiğim linklerde her şey yazıyor. Eğer üşenmeyip okursan cevaba erişirsin.
    Uykusuzcorap ve cenkito bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    tr_select sağol hocam ilgin için. Not ettim. Okuyacağım. Yalnız acemi birisi değilim yani acemiyim ama yarım debriyaj sıkıpta vites atmıyorum.

    Dediğim gibi 2. vitesten 1.e düşerken hızım 20 civarıysa vites geçmeyip tıırrrr diye bir ses çıkıyor o sırada daha fazla frenleyip hızımı düşürüp 1 e geçiyorum. Bunun civarı hızımın 1.vitese göre çok olmasımı? Normalde 1.viteste redlinea yakın yerde 32 km falan yapabiliyorken 2.vitesten 1.e düşerken böyle oluyor? Sıkıntısı nedir sizce.

  9. #9
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Alıntı Uykusuzcorap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tr_select sağol hocam ilgin için. Not ettim. Okuyacağım. Yalnız acemi birisi değilim yani acemiyim ama yarım debriyaj sıkıpta vites atmıyorum.

    Dediğim gibi 2. vitesten 1.e düşerken hızım 20 civarıysa vites geçmeyip tıırrrr diye bir ses çıkıyor o sırada daha fazla frenleyip hızımı düşürüp 1 e geçiyorum. Bunun civarı hızımın 1.vitese göre çok olmasımı? Normalde 1.viteste redlinea yakın yerde 32 km falan yapabiliyorken 2.vitesten 1.e düşerken böyle oluyor? Sıkıntısı nedir sizce.
    Hocam ezbere bir şey söylemem yanlış olur. Bir bakmam gerekli tam anlamıyla yorum yapabilmem için. Ben genelde gaz vererek vites düşürdüğüm için bu tarz problemler ile karşılaşmam. Sizin olayda sanırım motorun bu denli bir tepki vermesi normal. Yığılma oluyormu öne ?

    Bu arada vites değiştirmek demişken, şu konuyuda okuyun. Sürüşünüz tamamen değişecek.
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...s-dusurun.html
    cenkito bunu beğendi.
    Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.

  10. #10

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Çok teşekkürler ilgin için. Evet zaten barkın reyizin de tvs apache videosunda bahsettiği gibi motorun ön amartisör yağı çok ince kalıyor hemen öne yığılıyor. 2den 1e attığımda hele seriysem bazen kayıyor gibi bile oluyor. Genelde bende gaz vererek düşürmeye çalışıyorum vitesi ama 2den 1 e geçerken bu sıkıntı oluyor. Sanırım dişlide sıkıntı olduysada bu yüzdendir diye tahmin ediyorum..

  11. #11

    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    tvs apache
    kardeşim açık açık yazayım
    zincir olayı yağlarsan ses yapmaz 5000km gider yağlamazsan 4000km gider ses yapar zincir sesi çıt çıt diye
    dişliler tek tek satılır set halinde zincir dişli 2x fiyatı 70 den 100e kadar cıkar
    arka dişlin aşınmış dediğinede bakma daha ömrü vardır

  12. #12

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Alıntı ques1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşim açık açık yazayım
    zincir olayı yağlarsan ses yapmaz 5000km gider yağlamazsan 4000km gider ses yapar zincir sesi çıt çıt diye
    dişliler tek tek satılır set halinde zincir dişli 2x fiyatı 70 den 100e kadar cıkar
    arka dişlin aşınmış dediğinede bakma daha ömrü vardır
    Yarın foto çekip buraya koyarım. Zincir dişli 2x fiyatı 70den 100e çıkar derken? Orjinali ne kadar ki komple set? Ayrıca ben tek arkanın falan değiştiğini duymuştum 44 yerıne 43 falan sıkıntı çıkartır mı ki? Veya yine 44 alsam sadece orjinal arka dişli. Komple set değişimi için çok erken gibi geldi açıkcası!

  13. #13
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Dişliye 1 ay ömür biçmesi de apayrı bir olay bence.
    Kardeşim sen benim ayda kaç km yaptığımı biliyor musun?
    Belki ben pek sürmüyorum motoru??

    O usta (!) bakmış anlamayan biri var karşısında, sen gel 1 ay sonra bi 100 lira bırak biz de yolumuzu bulalım demiş...

    Dişlinin tam cepheden net bir fotoğrafını koyabilir misin?
    Uykusuzcorap bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Valla çözemedim bende durumu. Yarın arkadaşlar fotoğrafları çekip yükleyeceğim. Yorumlrınız için teşekkürler umarım fotoları yükledikten sonrada bu ilgiyi gösterirsiniz. Çok minnettar kalırım...

  15. #15
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    dişlileri o kadar az kmde yemek bence büyük bir başarı
    birde 25 km hızda 2den 1 e atılmaz hızın 1. vitese uygun olmadığından yığılma yapar yığılma yapmasın diye gaz vererek vites değiştirilir ama genede 1.vites için hızın fazla.1.vitese kalkaren ve durmaya yakın geçirmeni tavsiye ederim.

  16. #16
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Satmadan once öyle bir temizlik pasta cila yaparlarki aklın çıkar
    Servis detaylı temizlik yapmaz zincire yüzünden yağlar gecer extra para verirsen belki detaylıca temizleyip yaglarlar
    Önce gaz yagı ile temizle sonra zincir spreyleriyle yagla zincir spreyleri ozeldir saga sola sıcramaz

  17. #17

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Dişlinin resmini çekip yollasana be adam!

  18. #18
    rogget - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2012
    Şehir
    bodrum
    Motosikleti
    ybr125 esd,ybr250,dragstar650,kanuni tiger 250
    hemen hemen 300 km de bir zinciri yağlamasın ama tecrübe işte :D kolay gelsin.ustanın şurdan bir yağ alda kendim yağla dememeside ilginç.

  19. #19
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    ön arka dişli minimum 20.000 km de değişir. bakarsın dişlilerin ucların sivrilme varsa değiştirilir.
    zincir ise kurudukça yağlanır. 3-4 kademe uzayıncada yani işi bitince çöpe gider. yenisi takılır.(oringsizler için). zaten max. 10.000km de zincir değişmeli bence. koparsa feleğini şaşırtır. aynı zamanda ölürsün.
    ayrıca hiçbir usta senin zincirini temizlemez. (oldu olacak leğen getirip ayaklarınıda yıkasın adam )
    okadar zincir temizlemek istiyorsan alacaksın 1-2 litre gazyağı kendin temizleyeceksin. 1 kez yap, zaten bidaha ömrün boyunca yapmazsın. bukadar rezil birşey olamaz.
    ben genede ustanı değiştir derim. şahsen 2500km de dişli değişecek diyen ustanın mahallesine uğramam

    saygılar
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  20. #20

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Hahah arkadaşlar sağolun ince göndermeleriniz için :D Napalım ilk motorumuz tecrübemiz yok olucak zamanla tecrübemiz En kısa zamanda vizeler sonrası temizleyip yağlamayı düşnüüyorum açıkcası.. tr_select arkadaşın verdiği bilgiler doğrultusunda..

    Bu arada fotoları çektim. Anlaşılmamışsa bir daha çekebilirim..





    tr_select bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)