Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

"dele enduro değildir" e cevap

    REKLAM ALANI
  1. #1
    berkman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    YBR 125 gri
    dele neden endüro değildir.


    dele endüro değildir , çünkü jantları alaşımdır . alaşımlar kırılır ,
    endürolar kırılmaz çünkü güzeldir , dele de güzeldir ama kırabilir. bu
    yüzden endüro değildir. tel jant sert darbede yamulur , sökülür
    düzeltilir , yolumuza gideriz ama delenin cantları kırılır , oturur
    üzülürüz.

    ( çukura girildiğinde veya ön teker sert bir cisme çarptığında bütün darbe doğrudan janta gelmez. lastik ve amörtisörler darbeyi dağıtır. doalyısıyla alaşım jantlar kolay kolay kırılmaz. tel jantı olan 200-250 kg luk endurolarla jantın kıralacağı şiddette hoplayıp zıplamaya kalkarsan, kıçını yere vurursun çanak kırılır, çanak kırılırsa da güzel olmaz.)

    delenin aküsü kurudur , enduroda kuru akü olmaz , fazla ısınırsa
    patlar ayrıca ,su eklenmez , bu yüzden endüro değildir
    ama kuru aküde güzeldir . ama endürolar kuru akü sevmez , bozulursa
    yolda bırakır , endürolar yolda kalmaz , çünkü endürolar çok güzeldir.

    (artık enduronun atası kabul edilen KTM ve BMW kendi motorlarında dele gibi bakım gerektirmeyen aküler kullanıyor. sulu akü arayacaz diye uğraşırsak, enduro motor bulmakta zorlanırız bulamazsak da motorsuz kalırız motorsuz kalırsak da güzel olmaz.)






    dele de elcik koruma , motor ( karter) koruma , balans topuzu , falan
    filan yoktur . çünkü o endüro değildir . koruma olmazsa korunamaz ,
    korunamazsa bozulur . bozuldumu kızar tekme atarız . tekme atarsak
    yamulur . yamulursa güzel olmaz . enduro güzeldir , demek ki deelee
    endüroo değildir.

    (dele de bunların hepsi vardır bunlara ek olarak tekmelerden korunmak için radyatör koruma, yağ radyatörü koruma, zincir muhafaza zımbırtılar da vardır. )

    dele nin lastikleri tüpsüzür. endüro tüp vardır . demek ki dele ye
    eksik parça koymuşlar . parçası eksik olan şey güzel değildir , bu
    yüzden dele endurö değildir. ayrıca tüplüsü her yerde tamir edilir ve
    şişirilebilir , tüpsüzünün her yerde tamir edilmesi zordur , güçsüz
    pompa ilede şişip canta oturmaz. yerine oturmazsa çirki gözükür , o
    zaman endürö olamaz.

    (delenin lastiği tüpsüzdür. tüpsüz lastik, tüplüye nazaran daha zor patlar. yanınızda alet edavat yoksa bile köpükle falan yolunuza devam edebilirsiniz. ben köpük falan uğraşmam. tamir edince sağlam olmalı diyorsanız, tubeless lastiğin içine yedek şambriyel rahatlıkla takılabilir değil mi... bu yüzden dele, enduro motorların oluşma ihtimali en fazla sorun olan lastik patlaması ve tamir konusunda daha avantajlıdır.)








    dele nin amortisörleri serttir , bu yüzden endüro olamaz .
    **örtüsörleri yumuşlatılabilir ama en yumuşak hali bile çok serttir ,
    sert iyidir ama toprakta sert olmaz , çok zıplar yer tutmaz, yer
    tutmazsa düşer , düşerse güzel olmaz , güzel değilse endüro değildir.
    çünkü endürolar güzeldir.

    ( arazide motor sürülecekse, o araziye gidene kadar önemli miktarda asfaltta sürüş yaparız değil mi? Enduro dayanıklı demektir, her koşula uygun demektir. buyüzden cross yapılmayacaksa hep yumuşak amortisör verimli olmaz. verimsiz makine de enduro olmaz )

    dele 'de tork yerine beygire vardır . endüro beygirden çok torku sever
    . dele caddede hepsini geçebilir ama arazide cırt cırt fites
    değiştirilir , vitesi falza değiştirisen kırılır ( hatta bir
    arakadaşın delesinin fitesi kırılmıştı ) . endüro kırılmaz , fiteside
    zırp pırt değiştirmesi gerekemz çünkü torkludur . tork güzeldir , eğer
    güzel se demekki o endürodur. tork bize çok faydalıdır , beygir
    yorulur , acıkır , kişner ama dahada kötüsütork sakin bir hayvandır her zaman
    çalışlır..

    ( amacımız yol toprak da olsa yolumuza devam etmekse delenin torku yeterlidir. ama amaç, daha yüksek hızlarda sürüp, limitlere yaklaşmaksa dele yetersizdir. o da biraz cross a kayar. cross motorla da uzun yol rahat olmaz. rahat olmazsa enduro olmaz. )
    Carbondioxid bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Enduro can'dır gerisi teferruattır.

    (Bahsi geçen "dele" DL Suzuki serisi motoru ifade eder, bilmişlik yapıp yazayım dedim )
    Sadık1453 ve dockerengin bunu beğendiler.

  3. #3
    AWESQME - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    2013 Honda CRF 250 L
    Baya güldüm hangi kafayla yazdın bunu

  4. #4
    TheCooL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2005
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    GT 250R / Ramzey QM 125
    Dele ney.nbide enduromymuş

  5. #5
    turkish39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Şehir
    KIRKLARELİ
    Motosikleti
    RX3 İ EVO
    Chuck Norris suya girince ıslanmaz,su Chucklanır

  6. #6
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Dl enduro değildir :D

  7. #7
    berkman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    YBR 125 gri
    ne kadar dele yi savunsam da bana göre de dl650 touring bir motordur.ama en baba büyük enduro motor kullananlara baktığımızda sürüşlerinin %90 dan fazlasını asfaltta yaparlar ki artık hepsinde fabrika çıkışı asfalt lastikleri vardır. şu an yeni motorlardan safkan enduroya benzeyen tek motor tenere 660 gibi. sürüş özelliklerini dikkate aldığımızda bir R 1200 GS de endurodan ziyade touring e daha yakın bir motosiklettir.
    Lidyalı ve acayüp bunu beğendiler.

  8. #8
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    shooter1 bunu beğendi.

  9. #9
    berkman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    YBR 125 gri
    dikkat ederseniz dl ye enduro demiyorum. asıl söylemek istediğim, sürüş amacı asıl topraksa enduro geçinen ktm, BMW gibi bir çok 600 lük ve 1000 lik motosikletler de enduro değildir. çünkü hepsinin vites oranları ve sürüş özellikleri ağırlıklı olarak asfalt sürüşüne göre ayarlanmıştır

  10. #10
    cemolos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2013
    Şehir
    Görükle/Bursa
    Motosikleti
    apache klanından tvs
    ekşi sçzlükte görmüştüm bu yazıyı eğer ekşi sözlükteki yazar siz değilseniz alıntı yaptığınızı belirtin!
    dockerengin bunu beğendi.

  11. #11
    suato21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2010
    Şehir
    İZMİR /DİYARBAKIR
    Motosikleti
    R1200GS/ZX10R
    DL enduromudur değildir bilmem ama arabanın taksiti biter bitmez alcam bitane.Takacam asfalt lastiklerini,dişli hoş değil..Bu gidişler ben marka fanatiği olacam galiba inazuma,DL derken..))

  12. #12
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    Alıntı berkman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dikkat ederseniz dl ye enduro demiyorum. asıl söylemek istediğim, sürüş amacı asıl topraksa enduro geçinen ktm, BMW gibi bir çok 600 lük ve 1000 lik motosikletler de enduro değildir. çünkü hepsinin vites oranları ve sürüş özellikleri ağırlıklı olarak asfalt sürüşüne göre ayarlanmıştır
    ktm nin daha çok touring olan 600lüğü hangisi? 640 lc4, 690 enduro falan biliyorum, 990 ya da 1190 dan mı bahsediyorsun?
    Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
    https://www.facebook.com/BoutiqueMoto

  13. #13

    Üyelik
    03 Eylül 2010
    Şehir
    İSTANBUL-TRABZON
    Motosikleti
    MONDİAL 150 ZC (Alayına Gider)
    DL bizimdir , bizim kalacak..Her yer DL her yer direniş...

  14. #14
    berkman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    YBR 125 gri
    cemolos, kullanıcı adımdan da anlaşılacağı üzre aynı kişiyim ;) ama ekşisözlük değil, ekşiteker ;)
    phradrel bunu beğendi.

  15. #15
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    bu arada böyle düşünen arkadaşlar v-strom u o kadar çok seviyorlarki ona çamur atılmasını hiç hazzetmiyorlar. öte yandan kendilerinin de o motoru çamura soktukları durumlar pek nadirdir. neden enduro yapmamalarına karşın motorlarını enduro sınıfına sokmaya çalışıyorlar anlamıyorum

    cevaplarınız hiç tatmin edici değil; hatta küçümsediğiniz ayrıntılar sizin yolda kalıp kalmayacağınıza karar verebilir. jant boyutu, sürüş dinamikleri, yerden yükseklik gibi konularda da geyiğiniz mevcuttur sanırım

  16. #16
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    daha önce paylaşıldı bu yazı

  17. #17
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Dele Türkiyenin yol şartlarına özel üretilmiş touring motordur

  18. #18
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    kim dl ye enduro dedi ve bu arkadaşı kızdırdı sıkıntısı nedir anlamadım rahatlıcaksa f650gs alsın kurtulsun

  19. #19
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Ben Suzuki Dl 650 V-strom aşığı ve en yakın zamanda sahibi olmak isteyen biri olarak şöyle bir video paylaşayım , bakalım ENDURO muymuş.

    Enduro motosiklet, arazi motosikleti ile gezi motosikleti arası bir motosiklet tipidir. Daha çok hem gezi ve hem de arazide motosiklet kullanmak isteyenlerin tercih ettiği bir motosiklettir.

    Kaynak : http://tr.wikipedia.org/wiki/Enduro_motosiklet



    Bakalım Enduromuymuş :





    Suzuki Dl 650 V-strom ENDURODUR.

  20. #20

    Üyelik
    19 Ekim 2013
    Şehir
    Samsun
    dual purpose olarak geçiyor diye biliyorum.Kısaca her yola gelebilen diyebiliriz.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)