"dele enduro değildir" e cevap
Reklamlar
-
dele neden endüro değildir.
dele endüro değildir , çünkü jantları alaşımdır . alaşımlar kırılır ,
endürolar kırılmaz çünkü güzeldir , dele de güzeldir ama kırabilir. bu
yüzden endüro değildir. tel jant sert darbede yamulur , sökülür
düzeltilir , yolumuza gideriz ama delenin cantları kırılır , oturur
üzülürüz.
( çukura girildiğinde veya ön teker sert bir cisme çarptığında bütün darbe doğrudan janta gelmez. lastik ve amörtisörler darbeyi dağıtır. doalyısıyla alaşım jantlar kolay kolay kırılmaz. tel jantı olan 200-250 kg luk endurolarla jantın kıralacağı şiddette hoplayıp zıplamaya kalkarsan, kıçını yere vurursun çanak kırılır, çanak kırılırsa da güzel olmaz.)
delenin aküsü kurudur , enduroda kuru akü olmaz , fazla ısınırsa
patlar ayrıca ,su eklenmez , bu yüzden endüro değildir
ama kuru aküde güzeldir . ama endürolar kuru akü sevmez , bozulursa
yolda bırakır , endürolar yolda kalmaz , çünkü endürolar çok güzeldir.
(artık enduronun atası kabul edilen KTM ve BMW kendi motorlarında dele gibi bakım gerektirmeyen aküler kullanıyor. sulu akü arayacaz diye uğraşırsak, enduro motor bulmakta zorlanırız bulamazsak da motorsuz kalırız motorsuz kalırsak da güzel olmaz.)
dele de elcik koruma , motor ( karter) koruma , balans topuzu , falan
filan yoktur . çünkü o endüro değildir . koruma olmazsa korunamaz ,
korunamazsa bozulur . bozuldumu kızar tekme atarız . tekme atarsak
yamulur . yamulursa güzel olmaz . enduro güzeldir , demek ki deelee
endüroo değildir.
(dele de bunların hepsi vardır bunlara ek olarak tekmelerden korunmak için radyatör koruma, yağ radyatörü koruma, zincir muhafaza zımbırtılar da vardır. )
dele nin lastikleri tüpsüzür. endüro tüp vardır . demek ki dele ye
eksik parça koymuşlar . parçası eksik olan şey güzel değildir , bu
yüzden dele endurö değildir. ayrıca tüplüsü her yerde tamir edilir ve
şişirilebilir , tüpsüzünün her yerde tamir edilmesi zordur , güçsüz
pompa ilede şişip canta oturmaz. yerine oturmazsa çirki gözükür , o
zaman endürö olamaz.
(delenin lastiği tüpsüzdür. tüpsüz lastik, tüplüye nazaran daha zor patlar. yanınızda alet edavat yoksa bile köpükle falan yolunuza devam edebilirsiniz. ben köpük falan uğraşmam. tamir edince sağlam olmalı diyorsanız, tubeless lastiğin içine yedek şambriyel rahatlıkla takılabilir değil mi... bu yüzden dele, enduro motorların oluşma ihtimali en fazla sorun olan lastik patlaması ve tamir konusunda daha avantajlıdır.)
dele nin amortisörleri serttir , bu yüzden endüro olamaz .
**örtüsörleri yumuşlatılabilir ama en yumuşak hali bile çok serttir ,
sert iyidir ama toprakta sert olmaz , çok zıplar yer tutmaz, yer
tutmazsa düşer , düşerse güzel olmaz , güzel değilse endüro değildir.
çünkü endürolar güzeldir.
( arazide motor sürülecekse, o araziye gidene kadar önemli miktarda asfaltta sürüş yaparız değil mi? Enduro dayanıklı demektir, her koşula uygun demektir. buyüzden cross yapılmayacaksa hep yumuşak amortisör verimli olmaz. verimsiz makine de enduro olmaz )
dele 'de tork yerine beygire vardır . endüro beygirden çok torku sever
. dele caddede hepsini geçebilir ama arazide cırt cırt fites
değiştirilir , vitesi falza değiştirisen kırılır ( hatta bir
arakadaşın delesinin fitesi kırılmıştı ) . endüro kırılmaz , fiteside
zırp pırt değiştirmesi gerekemz çünkü torkludur . tork güzeldir , eğer
güzel se demekki o endürodur. tork bize çok faydalıdır , beygir
yorulur , acıkır , kişner ama dahada kötüsütork sakin bir hayvandır her zaman
çalışlır..
( amacımız yol toprak da olsa yolumuza devam etmekse delenin torku yeterlidir. ama amaç, daha yüksek hızlarda sürüp, limitlere yaklaşmaksa dele yetersizdir. o da biraz cross a kayar. cross motorla da uzun yol rahat olmaz. rahat olmazsa enduro olmaz. )
Reklamlar
-
Enduro can'dır gerisi teferruattır.
(Bahsi geçen "dele" DL Suzuki serisi motoru ifade eder, bilmişlik yapıp yazayım dedim )
-
Baya güldüm hangi kafayla yazdın bunu
-
Dele ney.nbide enduromymuş
-
Chuck Norris suya girince ıslanmaz,su Chucklanır
-
-
ne kadar dele yi savunsam da bana göre de dl650 touring bir motordur.ama en baba büyük enduro motor kullananlara baktığımızda sürüşlerinin %90 dan fazlasını asfaltta yaparlar ki artık hepsinde fabrika çıkışı asfalt lastikleri vardır. şu an yeni motorlardan safkan enduroya benzeyen tek motor tenere 660 gibi. sürüş özelliklerini dikkate aldığımızda bir R 1200 GS de endurodan ziyade touring e daha yakın bir motosiklettir.
-
-
dikkat ederseniz dl ye enduro demiyorum. asıl söylemek istediğim, sürüş amacı asıl topraksa enduro geçinen ktm, BMW gibi bir çok 600 lük ve 1000 lik motosikletler de enduro değildir. çünkü hepsinin vites oranları ve sürüş özellikleri ağırlıklı olarak asfalt sürüşüne göre ayarlanmıştır
-
ekşi sçzlükte görmüştüm bu yazıyı eğer ekşi sözlükteki yazar siz değilseniz alıntı yaptığınızı belirtin!
-
DL enduromudur değildir bilmem ama arabanın taksiti biter bitmez alcam bitane.Takacam asfalt lastiklerini,dişli hoş değil..Bu gidişler ben marka fanatiği olacam galiba inazuma,DL derken..))
-
berkman adlı üyeden alıntı
dikkat ederseniz dl ye enduro demiyorum. asıl söylemek istediğim, sürüş amacı asıl topraksa enduro geçinen ktm, BMW gibi bir çok 600 lük ve 1000 lik motosikletler de enduro değildir. çünkü hepsinin vites oranları ve sürüş özellikleri ağırlıklı olarak asfalt sürüşüne göre ayarlanmıştır
ktm nin daha çok touring olan 600lüğü hangisi? 640 lc4, 690 enduro falan biliyorum, 990 ya da 1190 dan mı bahsediyorsun?
Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
https://www.facebook.com/BoutiqueMoto
-
DL bizimdir , bizim kalacak..Her yer DL her yer direniş...
-
cemolos, kullanıcı adımdan da anlaşılacağı üzre aynı kişiyim ;) ama ekşisözlük değil, ekşiteker ;)
-
bu arada böyle düşünen arkadaşlar v-strom u o kadar çok seviyorlarki ona çamur atılmasını hiç hazzetmiyorlar. öte yandan kendilerinin de o motoru çamura soktukları durumlar pek nadirdir. neden enduro yapmamalarına karşın motorlarını enduro sınıfına sokmaya çalışıyorlar anlamıyorum
cevaplarınız hiç tatmin edici değil; hatta küçümsediğiniz ayrıntılar sizin yolda kalıp kalmayacağınıza karar verebilir. jant boyutu, sürüş dinamikleri, yerden yükseklik gibi konularda da geyiğiniz mevcuttur sanırım
-
daha önce paylaşıldı bu yazı
-
Dele Türkiyenin yol şartlarına özel üretilmiş touring motordur
-
kim dl ye enduro dedi ve bu arkadaşı kızdırdı sıkıntısı nedir anlamadım rahatlıcaksa f650gs alsın kurtulsun
-
Ben Suzuki Dl 650 V-strom aşığı ve en yakın zamanda sahibi olmak isteyen biri olarak şöyle bir video paylaşayım , bakalım ENDURO muymuş.
Enduro motosiklet, arazi motosikleti ile gezi motosikleti arası bir motosiklet tipidir. Daha çok hem gezi ve hem de arazide motosiklet kullanmak isteyenlerin tercih ettiği bir motosiklettir.
Kaynak : http://tr.wikipedia.org/wiki/Enduro_motosiklet
Bakalım Enduromuymuş :
Suzuki Dl 650 V-strom ENDURODUR.
-
dual purpose olarak geçiyor diye biliyorum.Kısaca her yola gelebilen diyebiliriz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)