Yarı sentetik.. Motulu şiddetle tavsiye ederim..
Kışın 10 40 yazın 15 50 kullan 5100 serisinin bağımlısıyım..
O nasıl bir kokudur öyle ne zaman motorun yağını değiştirecek olsam, yağın süzülmesini beklerken baliciler gibi kokluyorum
Yarı sentetik.. Motulu şiddetle tavsiye ederim..
Kışın 10 40 yazın 15 50 kullan 5100 serisinin bağımlısıyım..
O nasıl bir kokudur öyle ne zaman motorun yağını değiştirecek olsam, yağın süzülmesini beklerken baliciler gibi kokluyorum
Güzel günler göreceğiz çocuklar, güneşli günler göreceğiz... Motorları maviliklere süreceğiz çocuklar, ışıklı maviliklere süreceğiz... Açtık mıydı hele bir son vitesi, adedi devir. Motorun sesi.
bence kullanma kılavuzunda yazan yağı kullanın. tvs apache klavuzunda "shell advance s4" ve 5 civarı yağ markası var ama ben motul 7100 kullanıyorum tam sentetik. yağ eksiltme fazla yoksa 7100 ve eğer yağ eksiltme varsa az masraf olsun diye motul 5100 kullanın gitsin. 10w40 kullanın. daha kalın yağları kullanmayın çünkü sürtünmeyi çoğaltır ve hararete sebep olur.
ince yağlar daha iyi soğuma yapar diye düşünüyorum. sonuçta silindir ve piston arasında yağlama kanalları vardır ve her motor belli miktar yağ eksiltir.
kalın yağ bu yağlama kanallarına daha zor girer ve sürtünmeyi arttırır. bu yüzden her durumda ince yağ kullanın. bırakın motor aşırı eksiltsin siz yine ince kullanın.
12-13 bin km civarı(tam hatırlamıyorum) castrol power 10/50 tam sentetik yağ kullanıyorum. Öncesindede 10/40 castrol powr 1 kullanıyordum benim ybr de. Arasındaki fark şu uzun yolda (300km ve üzeri) 10/40 yağda vites geçişleri sertleşiyordu her yağ değişiminde bir miktar azalma yapıyordu. 10/50 de ise hiç bir sıkıntı yok her yağ değişimde ne kadar yağ koyduysam aynısını alıyorum. Şıkır şıkır her şey yolunda. Tavsiyem 10/50 castrol zaten ikiside aynı fyatta 25 lira litresi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:56 ----------
Baş parmak ve işaret parmağının arasına bir damla yağ al ve parmaklarınla ovuştur. Arasındaki farkı anlarsın zaten. Tam sentetikte ince bi tabaka oluşturuyor sürtünmüyor bile parmakların
Ybr yüksek devir çevirebilen veya çok silindirli bir motosiklet değil. Sıkıştırma oranıda fazla değildir. Yarı sentetik işini görür. Motul 5100 koy geç..
Hortlatayim
Ybr de yamalube 10.40 kullaniyorum 1500 km de vites gecisleri sertlesti bosa zor dusmeye basladi motul 5100 15.50 den devam edicem konu baya yardimci oldu
Motul 4T 5100 10w-40 1 Litre aldım.
60tl.
işin komiği bundan 3 sene önce falan arkadaşım motor ustasına götürüp yağını değiştirmişti fiyatı 50 tl tutmuştu.
yani ben kendim değişmesem gidip değiştirtsem 100 tl altından kalkamazdım. neyse umarım 1 litre yeter.
Yağ tankı kapasitesi 1.2 litre yazıyor ybrnin.
ben 1 litrelik aldım zaten başkaları da öyle demiş. sıkıntı olmaz herhalde? kendim yapmaya az çok bu işleri anlamak için ilk adımı da atacam bakalım
@natijax
1,2 litre yağ alma kapasitesi olan ybr125 için 1 litre yağ yeter mi sence? Cevap sorunun içinde var zaten. En az 1,2 litre koyman gerekir. Başkaları uçurumdan atlasa biz atlamıyoruz Allah akıl fikir vermiş çünkü bize
Ybr benim bildiğim 1 litre yağ alıyor 1.2 olmaması lazım.
şu manada dedim hani çubuğun belli bir noktasına kadar dolu gösteriyor ya. üstü sonuçta boş oluyor gibi. ben pek anlamıyorum o yüzden sordum yoksa paradan falan kaçıp herhangi bir çakallık amacım yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:19 ----------
videolarda 1 diyen var intte 1.2 diyor. biraz daha araştırayım en iyisi gece diye pek bakmadım. en kötü koyduktan sonra çubuğa bakar az mı çok mu anlamış olurum
Ybr standart yağ değişiminde 1 litre yağ alır amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok
Ama motor içini açarsanız ve yeniden toplarsanız,veya baskı balata değişimi yaparsanız 1.1L veya 1.2L alır.
Bunun sebebi de kapak açıldığından sağda solda kalan yağların da tamamiyle akmasıdır.
Yamalube'u bosverin Motul kullanin. yari sentetik veya mineral olabilir onemli olan motoru yagsiz birakmayin.
çok teşekkürler herkese motul sipariş ettim 10w-40. bakalım. kendim değişim yapıcam görücez bakalım farklar ne olacak. bu ara vites zor geçiyor. eminim yağdan
Türkiye'de servisler bizi bakım aralığı ve yağ değişimi süresini yarı yarıya düşürerek ekstra para kazanmak için düdüklüyor.
Aklınıza gelen herhangi bir modelin servis manuelini aratırsanız görebilirsiniz.
Örneğin Ns 200 hindistan 10000 km bakım aralığı. Bajaj avanger ve V15 in bile 10000 km.
Hero modellerinin 8000 9000 km. Tvs apache 6000 km .
Tabi tam sentetik veya yarı sentetik yağ öneriliyor. Bakım aralığı km sinin yarısında yağı kontrol edip eksilme varsa tamamlayın yazıyor.
Bende tvs apache var. Servise gitmem. Tam sentetik yağ kullanırım. 5000 km'de değişim yaparım. 2500 de kontrol ederim . Extradan 1 litre mineral yağ bulundurup bununla eksilmeyi tamamlarım.
vallah aldığımdan beri 4000 olmuştur herhalde hiç de saymadım hiç değişmedim yağ.
adam değiştim demişti ama motor aşırı zor vites atmaya başladı belki de değiştirmemişti. şu an kullanmaya korkuyorum. değiştirdikten sonra motoruın duurmuna göre hassasiyeti ne kadar iyi olacaksa artık değiştikten sonra ona göre 3000 veya öncesi veya sonrası bilemem bakıcaz. hiç kontrol etmiyorum onu da bu değişimden sonra alışkanlık haline getireyim
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)