Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

rolantide stop etme

    REKLAM ALANI
  1. #1
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    iyi forumlar arkadaşlar. teknik bilgisi olan veya başına gelmiş arkadaşların cevaplayacağı güzel bi sorum var hem başka kullanıcılara da yardımı olacağını düşünüyorum.

    diyelim ki yola cıktım 10 km yol gittim motor ısındıktan sonra olan bi olay bu. 10 km sonra ışıklar var ışıklarda durduğumuzda motor rölantide çalışırken rolanti kendiliğinden düşüp stop ediyor.sorun ne olabilir ? bir çok seçenek var aslında olabilecek mantıklı cevaplarını beklemekteyim. bnm tahminim subaplar. sizin ki ne ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Buji piposundaki çatlak-buji-hava filtresi tıkanlıklılığı-karbüratör iğnesinin cortlaması/pis benzinden kirlenmesi-pis benzin-Benzin hortumlarındaki tortu-Manifoldda çatlak-Deponun hava almaması-subaplar diye başlattım ben

    Ayrıca rolanti düşükse sıcak motorda stop etme meydana gelebilir. Bu motorun karakteristik durumuna göre farklılık gösterir. Rolantiyi yükseltip deneme yaptınızmı ? Ayrıca motor kaç kilometrede ?
    zaferkarizma bunu beğendi.

  3. #3
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    motor pert olmuş olabilir

  4. #4
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    hava filtresi hortumu çatlak yada filtre kirlenmiş olabilir. yağ durumuna da bakmak lazım. karbüratör hava ayarı da önemli. benimde başıma benzeri geldi. motor durmuyordu ama rölanti sürekli +-300 devir kadar oynuyordu. hava filtresini, filtre hortumunu değiştirdim -+200lere düştü, bugün bir usta hava ayarını yaptı (karbüratör yeni değişmişti) -+100 lere geldi. karbüratörlü bir motosiklet için kabul edilebilir bir aralık. ustanın dediğine göre motorda daha önce olmayan bir şakırdama varsa subap ayar istiyor demektir. forumdan bir arkadaş da aynı şeyi söylemişti. bende şıkırdama yok
    zaferkarizma bunu beğendi.

  5. #5
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    hava filtresi ve hortumu , benzin ile bi sıkıntısı yok. bujiyi denicem ilk iş. karbüratör den yapması pek ihtimal vermiyorum çünkü motor stop ettıgınde marşa bastığınız anda tekrar saymaya başlıyor. bunu özellikle sıcakken yapıyor. soğukken hiç bi sıkıntı yok ısındıgındada sıkıntı yok aslında ama 8-10 km den sonra bunu yapıyor.

  6. #6
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    pek emin değilim ama ısınınca yapıyorsa, silindir ve pistonun genleşmesi aynı oranda değil demek ki, daha önce motoru şişirdiyse, çok hararet falan yaptıda piston yada silindirin formu birazcık da olsa bozulduysa, ısınınca sürtünme fazla artıyor ve o yüzden duruyor da olabilir. ama böyle birşey başıma gelmedi, tahmin ediyorum.

  7. #7
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    kısaca 2 faktör
    1* karbüratör manifolt kaçagı
    2* egsoz sübapları sıkılıgı
    k gelsin
    zaferkarizma bunu beğendi.

  8. #8
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    Bnmde suphelendigim egsoz subabindan tabi ise bujiyle baslamak daha mantikli geldi bana.

  9. #9
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bnmde suphelendigim egsoz subabindan tabi ise bujiyle baslamak daha mantikli geldi bana.
    buji tırnak aralıgıyla oynadın mı? çok daraltma düzensiz çalışır.
    Motosiklet mucidi

  10. #10
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    Yeni bi buji alicam tam hatirlamiyorum ama bujiyi degistrmeden once bole bi sknti yoktu die hatirliyorum iridyum vardi ustunde ne hikmetse degistrip normal buji takmistim. Yeni bi iridyum ailp denicem.

  11. #11
    Joe Barbaro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2013
    Şehir
    Beşiktaş
    Motosikleti
    CBR 125r
    Buji basligi gevsemis olabilir. Arkadasin crf de rolantide stop etmis sonra da mars almamisti. Buji basligini sıktık duzeldi. Bi dene


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)